İçerik Kriz rehberinin hazırlanma süreci

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

ARTUSA ASSİSTANCEÇAĞRI MERKEZİ AKIŞ ŞEMASI
OLAY KOMUTA SİSTEMİ (OKS)
Ulusal Afet Müdahale Yapılanması ve SAR Operasyon Yönetimi
(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
GÖNÜL ELÇİLERİ PROJESİ
TEMEL İLKYARDIM EĞİTİMİ
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
Prof.Dr.Hilmi SABUNCU YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ TEMEL TIP BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
Mathieu Zagrodzki UNDP. Güvenlik Stratejileri ve İç Güvenlik Kuvvetleri’nin Örgütlenmesi Fransa Örneği.
(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
Afetler ve Afet Yönetimi Doğan K. Bıyıklı (TA2SX) 3 Şubat 2007 Echolink – Turkiye Konferans Odası.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
Bingöl Kamu Hastaneleri Birliği
AFETLERDE YÖNETİM Prof.Dr. Recep AKDUR.
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
ULUSAL ARAMA KURTARMA EKİPLERİNİN DURUM DEĞERLENDİRME ÇALIŞMASI
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Olay Komutanı. Olay Komutanı Planlama Bölümü Şefi Operasyon Bölümü Şefi Lojistik Bölümü Şefi Finans/ Yönetim Bölümü Şefi.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
AFET/KAZA NEDİR? İnsan ya da doğal kaynaklı, yaşam, doğal kaynak ya da mülk kaybına yol açan; Yol açtığı zararın azaltılabilmesi için yardım personeli.
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
Hedef A.1. : Deprem Bilgi Altyapısının Geliştirilmesi; Deprem bilgi altyapısının geliştirilmesi, güçlendirilmesi, sürdürülebilirliğinin sağlanması bu altyapıyı.
Stratejik Yönetim.
Bilgi Güvenliği Hukuksal Süreçler
GENÇLİK EYLEM GRUBU-GEG Ağustos tarihlerinde Samsun 19 Mayıs Gençlik Merkezinde toplam 25 gönüllüyle gençlerin katılımı atölyesini gerçekleştirdik.
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI VE KBRN HİZMET GRUBU PLANI
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL HEMŞİRESİNİN GÖREV YETKİ SORUMLULUKLARI
SAĞLIK TURİZMİ HASTA TAKİP SİSTEMİ
6331 sayılı İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU BİLGİLENDİRME SUNUSU
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
Türkiye’de Ulusal İzleme Mekanizması Kurulması: Süreç ve Ana Unsurlar Kerem ALTIPARMAK AÜ SBF İnsan Hakları Merkezi.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17
İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü
AFETLER ve AFET YÖNETİMİ (SAU-026) Ulusal Deprem Stratejisi Eylem Planı (UDSEP ) Prof. Dr. Levent Gülen Ofis: M-1 No:1303.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
Bilişim Suçlarıyla İlgili Mevzuat 3- BM Kararları.
G ÖNÜLLÜLÜK “İsteyerek, bilerek, severek ona buna zıplama, atlamak.” “Yaşamaya devam etme sebeplerini çoğaltma ve varlığını toplumsal olarak gerçekleme.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
Ulusal Bilgi Sistemleri Güvenlik Programı Bilge KARABACAK 8 Haziran 2007, Ankara.
SAĞLIK YÖNETİMİ TOPLULUĞU Yönetim, en geniş anlamda ortak bir amacı gerçekleştirmek için işbirliği içinde çaba gösteren birey ya da grupların.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE KRİZ VE AFET YÖNETİMİ
1. 2  Acil bir olayın bildirilmesinden kesin tedavi verilinceye kadar yerinde  En iyi acil bakımı en kısa zamanda  Güçlü acil servislerin kılavuzluğu.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
Sosyal Hizmet Uzmanının Önemi
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ANKARA TREN GARI TERÖR SALDIRISI
Diyarbakır bombalı saldırısı: bir afet deneyimimiz
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
AFETLERDE TRİAJ HEMŞİRELİĞİ
KAMUDA HASSAS GÖREV.
ULUSAL ve AB HİBE PROGRAMLARI AB KOORDİNASYON MERKEZİ
Kadınlar İçin Sosyal Hizmet Önleyici Hizmetler Müdahale Hizmetleri
SİBER GÜVENLİK BÖLÜM 6.
KALABALIK RİSK YÖNETİMİ VE ACİL DURUM PLANLAMASI
Sunum transkripti:

İnsan Kaynaklı Yıkım/Afetlerde Hak İhlallerinin Önlenmesi İçin Kriz Rehberi

İçerik Kriz rehberinin hazırlanma süreci Dünyadan kriz yönetimi: İyi örnekler / Belçika, Norveç, Fransa Hak ihlallerinin önlenmesi: İnsani yardım standartları Kriz Yönetimi Organizayonu Kriz yönetiminde kullanılabilecek araçlar Rehber nasıl kullanılabilir? Planlama: Bundan Sonrası

Kriz rehberinin hazırlanma süreci

Belçika Saldırıları Sonrası Kriz Yönetimi İçişleri bakanlığına bağlı kriz merkezi  İngilizce, Fransızca ve Almanca bilgilendirme Sosyal medyaya yönlendirme İnternet ağlarının ücretsiz hale getirilmesi Toplu taşımaya yönlendirme  Bilgi için acil bilgi hat bilgisinin paylaşılması Sıkça sorulan sorular Olay 22 Mart 2016’da Belçika’da  havaalanında 2, Malbeek Metrosu nda 1 olmak üzere gerçekleşen 3  intihar saldırısı sonucunda 31 kişi  hayatını kaybetti.

Belçika Saldırıları Sonrası Kriz Yönetimi

Nice Saldırısı Sonrası Sosyal Medya Kullanımı Jandarma, valilik ve polis , medya sosyal medya yönlendirmesi yaptı #Nice06 hashtagi ile  sokağa çıkmamaları  yönünde uyarı Dışarıda kalanlar için #PortesOuvertesNice (Açık Kapı) hastagi Dışarda kalanalar için ücretsiz taksi Olay: 14 Temmuz 2016'da Fransa  Ulusal Günü kutlamalarında  kalabalığı üstüne kamyon  sürülmesiyle gerçekleştirilen saldı rı sonucunda 84 insan hayatını  kaybetti, 100'den fazla insan  yaralandı.

Norveç Saldırısı Sonrası Psiko-Sosyal Destek Olay: 22 Temmuz 2011'de 564 gencin  katıldığı gençlik kampına  gerçekleştirilen silahlı saldırıda  14- 19 yaşlarında  77 genç  hayatını  kaybetti, 66 genç  yaralandı. Başbakandan daha fazla demokrasi açıklaması Polis şefi istifa etti Hayatta kalanlar suçluluk hissetmemeleri için desteklendi. Hayatta kalanların deneyimlerini  paylaşmaları için olanak sağlandı Katliam yaralarıyla nasıl hayata devam ettikleriyle ilgili  fotoğraflar çekildi. Sağ kurtulan 500 gence 1 yıl boyunca devlet tarafından psiko-sosyal destek sağlandı ve güçlendirici faaliyetler düzenlendi. Adanın ucunda bir kesit oluşturarak, kayıplar anıtlaştırıldı. Ada tekrar 2015 yılında gençlik kampına ev sahipliği yaptı

Norveç Saldırısı Sonrası Psiko-Sosyal Destek

Fransa Saldırısı Sonrası Çocuklar Bütün çocukların kendilerini güvende hissetmeleri sağlanmalı. Çocukların yaşlarına uygun olarak iletişim kurulmalı.  Özellikle okul öncesi çocuklarla somut kavramlarla iletişim sağlanmalı Kısa bir konuşma yapılmalı; olanlar doğrulanmalı  Çok insanın kötü bir olay sonucu öldükleri söylenmeli.  Faillerden “kötü insanlar” olarak bahsetmek yerine, kötü eylem veya davranışlar Sosyal medya farkındalığı: Yanlış haberler olabilir Barış desteklenmeli,  düşman dili yerine barış dili kullanılmalı. Olay: 13 Kasım 2015 tarihinde, yerel saatle 21:16'da başlayan Paris'in birinci, onuncu ve onbirinci bölgeleriyle birlikte Fransa Stadyumu'nda gerçekleştirilen silahlı ve bombalı saldırılar sonucu en az 132 insan hayatını kaybetti

Uluslararası İnsani Yardım Standartları

İnsani Yardım Standartları İhtiyaç ilgili ve uygun yardım Yardıma doğru zamanda erişmek Yardım ve faaliyetlerden olumsuz etkilenmezler  Yardım bireyleri güçlendirir Krizden etkilenen topluluklar ve kişiler haklarını ve yetkilerini bilirler,  Bilgiye erişebilirler ve kendilerini etkileyen karar verme süreçlerine katılırlar. Şikayetleri yöneten güvenli ve cevap veren bir mekanizma Eşgüdümlü ve birbirini tamamlayıcı yardım  Gelişmiş seviyede yardım  Yardımlar mesleki yeterlilik sahibi, iyi yönetilen personel ve gönüllülerle sağlanır Kaynaklar etkin, verimli ve etik şekilde yönetilir

Kriz Koordinasyonunun Unsurları Organizasyon Şeması Kriz Koordinasyonunun Unsurları

Merkezi Koordinasyon

Saha Birimi Takip Planlama Birimlere destek Koordinasyon

Lojistik Birimi İhtiyaç Analizi İhtiyaç Temini Envanter Kaydı

Bilgi İşlem ve Kayıt Birimi İlk karşılama Veri kaydı Birimler arası veri akışı

İletişim Birimi Haber Kaynağı Duyuru Veri akışı İletişim

Yardım ve Destek Birimi Ayni-nakdi yardımlar Yardım yönlendirme Raporlama-Şeffaflık Fon yaratma

Sağlık Birimi Önlem alma İlk yardım Hastane takip Hastane sonrası takip

Hukuk Birimi Olay yeri Adli tıp Davalama Danışmanlık

Güvenlik Birimi Ön çalışma-önlem Kriz anı güvenliği Hastane Kayıp yakınları

Araçlar Sahanaeden

Araçlar Trello

Rehber Nasıl Kullanılabilir

Kontrol Listesi: Kurumunuz krize hazır mı? Afet ve acil durum müdahale planı var mı? Acil durum çantanız var mı?  İlk yardım eğitiminin almış personel var mı? Üye ve personelinize ait kan grupları, kronik hastalıklar ve alerji gibi bilgilere sahip misiniz? Etkinlikler öncesinde riskleri değerlendirerek güvenlik planlaması yapıyor musunuz? Toplu etkinlikler öncesi  etkinliğe katılan kişilerin iletişim listesini hazırlıyor musunuz? Kriz anında sağlıklı bilgi kaynağı olacak kişileri belirlediniz mi? Kriz durumlarında sorumluluk alacak anahtar kişileri ve bu kişilerin sorumluluklarını belirlediniz mi?  Kriz durumlarında kullanacağınız güvenli iletişim kanallarını belirlediniz mi?  Acil durumlarda ulaşılacak avukatların iletişim bilgileri herkes tarafından biliniyor mu?

Takipçisi Olmak; Sağlıklı bilgi ve veri  paylaşımı için kriz masası  ve kriz hattı var mı?  İnsanların yakınlarına  ulaşmalarını  sağlayacak bir bilgi sistemi  var mı?  Yaralılar ve refakatçileri için  konaklama vb  destekler sağlıyor  musunuz?  Personele psiko-sosyal destek sağlandı mı sağlanacak mı? Olaya  tanıklık edenler için Psiko Sosyal destek sağlandı mı sağlanacak mı? Katliamda hayatını  kaybeden  ……. kaç kişi var?

Bundan Sonra?

Planlama Adımları: Kişisel Güçlenme: İlk yardım eğitimleri almak, araçları öğrenmek Kurumsal Güçlenme: Kurumların krize hazır hale gelmesi İş birliği: Kurumlarla işbirliği geliştirme ve kriz koordinasyonu ekibi kurmak …