İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE AİLE ETKİSİ ÖZCAN PALAVAN
1. ARAŞTIRMA Akademik başarı düşük ve sınıfta kalma riski olan öğrencleri diğer öğrencilerden ayıran en önemli özellik anne baba desteğinden ilgisinden ve sevgisinden yoksunluk olarak belirlenmiştir.
2. ARAŞTIRMA Anne-babanın katılık, tutarsızlık ve geçimsizliğinin düşük okul başarısı için önemli bir risktir.
3. ARAŞTIRMA Eğitim açısından destekleyici yaklaşım içersinde olan ailelerin çocuklarında, okul başarısının daha yüksek olduğu görülmüştür.
Okul başarısının yarısından çoğu ailenin katkısıyla gerçekleşir. 4. ARAŞTıRMA Okul başarısının yarısından çoğu ailenin katkısıyla gerçekleşir.
5. ARAŞTıRMA hem fizik gerileyeceği Anne babasından yoksun büyüyen çocukların hem fizik hem de ruhi gelişmelerinin gerileyeceği hatta yaşamlarının tehlikeye düşeceği saptamıştır.
ders çalışmaktan soğumasına, duymalarına neden olmaktadır. 6. ARAŞTıRMA Ailelerin yanlış tutumu , ilgisizliği, baskısı, sertliği, sevgisizliği ya da aşırı ilgisi gibi durumlar öğrencilerin ders çalışmaktan soğumasına, korku ve gerginlik duymalarına neden olmaktadır.
7. ARAŞTıRMA Ailelerin yanında yaşamayan, yurtlarda yaşayan öğrencilerin, ailelerinin yanında yaşayan öğrencilere göre çok ağır sorunları olmaktadır.
8. ARAŞTıRMA İletişim kuvvetli aile ortamında yaşayan çocukların konuşma becerilerinin; cümle uzunluğu, soru sayısı, sözcük dağarcığı bakımından daha iyi durumda oldukları saptanmıştır.
9. ARAŞTıRMA Çocuğuna yakın ilgi gösteren, çocuğunun çalışma ortamını düzenleyen ve planlayan, çocuğunu öven anne babaların çocuklarının akademik başarılarının yüksek olduğu sonucuna varılmıştır.
Hareket becerilerinde yaşitlarina göre gelişim eksikleri görülmüştür. 10. ARAŞTıRMA yetiştirme yurdunda büyümekte olan çocukların büyük gelişim bozuklukları gösterdikleri zeka gelişiminde ve konuşma alanında gerilikler gösterdikleri saptanmıştır. Hareket becerilerinde yaşitlarina göre gelişim eksikleri görülmüştür.
O HALDE BİZ NELER YAPABİLİRİZ?