Performans Değerlendirme
Konular Performans ve performans değerlendirmenin tanımı Performans değerlendirme amaçları Performans değerlendirmenin taşıması gereken koşullar Performans değerlendirmede hata kaynakları Performans değerlendirme yöntemleri
Performans Kavramı Performans, herhangi bir görevin gereği olarak önceden belirlenen standartlara uygun davranışların gösterilmesi ve beklenen amaçlara yaklaşma derecesi olarak tanımlanabilir. Performans değerlendirme ise, çalışanın performansının incelendiği, değerlendirildiği, sonucun kaydedildiği ve çalışana bildirildiği süreçtir.
Performans Yönetimi Performans Yönetimi kurum hedefleri ile kişinin bireysel hedefleri arasında eşgüdüm sağlayarak her iki tarafın da hedeflerine ulaşmasını koordine eden devamlı bir süreçtir.
Performans Değerlendirme Süreci
Amaçlar Geliştirme Sınıflama Başarı Değ. Ödüllendirme Başarısızlığın önlenmesi Başarının pekiştirilmesi Geliştirme Personelin başarı düzeylerine göre gruplanması Başarı Değ. Sınıflama Personelin başarı düzeyinin ölçülmesi, yorumlanması Ödüllendirme Bireysel performansın karşılığını vermek
Performans Değerlendirme Sonuçlarının Kullanım Alanları Hizmet içi eğitim, Personel planlaması, Kariyer planlaması, Yönetsel beklentileri anlama, Eksikliklerini görme, Geliştirme Maddi ve manevi ödüller Yükseltme (terfi) Tanınma Ücret artışı Tenzil i rütbe Disiplin soruşturması Cezalandırma Ödüllendirme
Performans Değerlendirmesinin Taşıması Gereken Koşullar Adil olmalıdır, Geliştirici olmalıdır, Güdüleyici olmalıdır, Duruma uygun olmalıdır, Geçerli ve güvenilir olmalıdır, Kapsamlı olmalıdır, Sürekli olmalıdır, Personelin katılımına imkan vermelidir.
Performans Değerlendirmede Hata Kaynakları Aşırı Hoşgörü ve Esneklik Katılık Hale Etkisi Merkezi Eğilim Yakın Zaman Etkisi İşler Arasındaki Bağımlılığın Dikkate Alınmaması Başarı Standartlarının Yetersizliği Nesnel Davranamama
Performans Değerlendirme Yöntemleri Karşılaştırmalı Standartlar Yaklaşımı Doğrudan sıralama yöntemi Sıraya Koyarak Değerlendirme Yöntemi İkili karşılaştırma yöntemi Zorunlu Dağıtım Yöntemi Kesin Standartlar Yaklaşımı Kompozisyon yöntemi Kritik olay yöntemi Ağırlıklandırılmış denetim Listesi yöntemi Grafik derecelendirme Ölçekleri Davranışa Dayalı Değerlendirme Ölçeği Amaç-Sonuç Yönelimli Yaklaşımlar AGY Sorumluluk Merkezi İş Standartları yöntemi Değerleme Merkezi Tekniği Direkt İndeks Yaklaşımı 360 Derece başarı değerlendirmesi
Karşılaştırmalı Standartlar Yaklaşımı Bu yaklaşım, bir personelin, diğer personel ile karşılaştırılması düşüncesine dayanır. Doğrudan sıralama yöntemi Sıraya Koyarak Değerlendirme Yöntemi İkili karşılaştırma yöntemi Zorunlu Dağıtım Yöntemi
İkili karşılaştırma yöntemi Zorunlu dağıtım yöntemi
Kesin (mutlak) standartlar yöntemi Kesin standartlar yaklaşımında -karşılaştırmalı yaklaşımın tersine- değerleyiciler personeli, diğer personelden bağımsız olarak, işle ilgili çeşitli boyutlara göre değerlendirebilmektedir. Kompozisyon yöntemi Kritik olay yöntemi Ağırlıklı denetim listesi yöntemi Zorunlu seçme yöntemi(dörtlük;2iyi, 2kötü) Grafik derecelendirme ölçekleri Davranışa dayalı değerlendirme ölçeği
Ağırlıklı denetim listesi yöntemi
Grafik derecelendirme ölçekleri
Amaç-Sonuç yönelimli yaklaşım AGY Sorumluluk merkezleri(kar,maliyet,gelir) İş Standartları yaklaşımı Değerleme Merkezi Tekniği
Direkt İndeks Yaklaşımı Nitelik ölçütleri: Müşteri şikayet sayısı, bozuk ve hatalı ürün sayısı.. Nicelik ölçütleri: Bir saatte üretilen ürün miktarı, satış miktarı, hizmet edilen müşteri sayısı..
360 derece geri bildirim Ebe Hekimler Hemşire Hastalar Hekim Hasta yakınları Yöneticiler Hastalar Hekimler Ebe
TEŞEKKÜR EDERİM