EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Advertisements

‘‘21. Yüzyıl Eğitimine Doğru’’
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
Eğitim Öğretimde Planlama
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Y USIF M AMMAD - ZADA : ,000 okulmuzdaki 620,000 dersliğimizi BT ekipmanları ile donatarak eğitimde öğrenci ve öğretmenlerimiz için fırsatları.
Ders Etkinlikleri Hazırlama
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
MERHABA.
E-Öğrenme Nedir?
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
MALTEPE ORHANGAZİ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA) BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
Bilgisayar Destekli Eğitim
Sunum Akışı EBA Tanıtımı Modüller ve Yenilikler Mobil Uygulamalar
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
BOZYAZI TEKMEN MESLEKİ ve TEKNİK ANADOLU LİSESİ EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA) BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Akademik Bilişim Muğla Üniversitesi
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
(EBA) EĞİTİM BİLİŞİM AĞI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Eğitimde FATİH Projesi,
SANAT EĞİTİMİ.
EMRE AYDIN.
Eğitimde Engelsiz Bilişim. FATİH Projesi’nin temel amaçlarından biri, eğitim-öğretimde fırsat eşitliğini sağlamaktır. Bu amaçla okullarımız bilişim teknolojileri.
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
EBA (Eğitim Bilişim Ağı) Portalının Tanıtım Semineri
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Fatih Projesi ALT PROJELER Altyapı Donanım
 Eğitimin geleceğe açılan kapısı olan Eğitim Bilişim Ağı, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen çevrimiçi bir sosyal eğitim.
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Öğretimde Materyal Kullanımı
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
EBAv2.
Eğitim-Bilişim Ağı (EBA)
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Hazırlayan Serap TİRYAKİ BT Rehber Öğretmeni.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)nedir?
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
Tacirler Eğitim Vakfı İmam Hatip Ortaokulu
· Farklı, zengin ve eğitici içerikler sunmak, · Bilişim kültürünü yaygınlaştırarak eğitimde kullanılmasını sağlamak, · İçerikle ilgili ihtiyaçlarınıza.
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI Yrd. Doç. Dr. Halil Ersoy.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Neden Bilişim
Mustafa Tunalı İ.H.O. Bilişim dersi Ödevi Konu:Eba Tanıtım Ad Soyad:Abdulsamet GÖREN Sınıf:5-F Numara:19 Konu:Eba Tanıtım Ad Soyad:Abdulsamet GÖREN Sınıf:5-F.
Sunum transkripti:

EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMI

Günümüz dünyasında en önemli problemlerden biri eğitim sisteminin yenilenmesi ve bu paralelde gelişen dünyanın yaşamına ayak uydurabilecek kabiliyetli, üretici neslin yetişmesidir. Hangi teknoloji, hangi metot, hangi materyal olursa olsun gayret ile çalışma ve bilimsel bir temele dayalı olmadan başarıya ulaşılması mümkün değildir. .

Eğitim sisteminde yapılacak yenileme ve geliştirme çalışmaları ve eğitim hedefleri, öğretim yöntem ve tekniklerini, yeni öğretim ve bilgi teknolojilerini, öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirmeyi, öğrenciyi yöneltme ve ders dışı etkinlikleri de kapsaması gerekmektedir. Bu durum aktif öğrenen, yaparak yaşayarak öğrenen ve anlamlı öğrenen bireylerin yetişmesinde önemli bir anlayıştır. Dolayısıyla öğrencileri daha iyi motive edebilme ve öğrenmeyi eğlenceli bir hale getirebilme çok önemlidir. Öğrenmeyi eğlenceli ve cazibe merkezi haline getirebilmenin de en önemli koşullarından biri amaca uygun tasarımı ve bu sürecin oluşmasına hizmet eden teknolojiyi etkili ve anlamlı bir şekilde kullanmaktır.

Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 2 Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 2. maddesinde belirtildiği üzere Türk Milli Eğitiminin Genel Amaçları arasında “öğrencileri hayata hazırlamak” bulunmaktadır. Öğrencilerimizi, hayata hazırlamak amacıyla geliştirdiğimiz eğitim sistemine katarken, onların zamanlarının büyük bir bölümünü geçirmeye başladıkları sanal dünyayı ve sanal öğretim teknolojilerinin ve materyallerinin geliştirilmesindeki süreçte eğitsel anlam verebilmek için öğretim tasarımlarının işlevini göz ardı etmek büyük yanılgı olacaktır.  

Yeni teknolojiler öğrencileri, öğretmenleri ve öğrenme ortamlarını etkilemektedir. Toplumlar düşünce üreten bireylere her geçen gün daha fazla ihtiyaç duymaktadır. Yirmi birinci yüzyıl bireyleri için, eleştirel düşünce ve üreticilik bir standart olmuştur. Günümüz insanının, bugünün dünyasında iyi kararlar verebilmesi ve verilen kararlara katılabilmesi için, genel ve teknolojik anlamda etkin bir okur-yazar olması gerekmektedir.

Teknolojinin hızlı gelişmesi okullardaki öğretim alternatiflerini artırmakta ve buna paralel olarak öğretim programlarında zorunlu değişimlerin yapılmasını gündeme getirmektedir. Çoğu araştırmacı öğretim teknolojilerinin etkin kullanımının eğitim sistemleri üzerinde olumlu etkiye sahip olacağı görüşündedirler.

Çok hızlı gelişen ve değişen bir dönemde yaşamaktayız Çok hızlı gelişen ve değişen bir dönemde yaşamaktayız. Öyle ki, çok uzun çabalar sonucu öğrenilen bilgiler çok kısa zamanda işlevsel değerini yitirmekte ve yerini daha doğru, faydalı ve kullanışlı bilgiye yani yeni öğrenmelerin yaratılması sürecine bırakmaktadır. Bu hızlı değişim süreci içerisinde yetişen insanlar hayata dair aynı anda birkaç işi yönetmek ve yönlendirmek zorunluluğu ile karşı karşıya kalmaktadırlar. 

Bilgi ve teknoloji çağının insanları bilginin çok hızlı üretilmesi, yayılması ve kullanılması nedeniyle bulundukları yerlerde hayat boyu birkaç iş değiştirme, yeni işe ve yeni çevreye adapte olma ihtiyaçları göz önünde bulundurularak eğitilmelidirler. Bilgi çağında teknolojiyi kullanmak artık bir ayrıcalık değil, bir zorunluluk haline gelmiştir. Toplumların ihtiyaç duyduğu birey nitelikleri önemli ölçüde değişmiş olup, dolayısı ile öğretmenlerin, ihtiyaç duyulan bu bilgi toplumu bireylerini yetiştirebilmeleri için derslerini teknoloji ile bütünleştirmeleri gerekmektedir.

21.Yüzyılda Bilgi Çağında İnsan Nitelikleri 1. Düşünme, algılama ve problem çözme yeteneği gelişmiş, 2. Bilgiye nerede ve nasıl ulaşabileceğini bilen, 3. Bilgiyi üretici ve faydalı bir şekilde kullanabilen, 4. Bilim ve teknolojiyi gerektiğinde kullanabilen ve zaman içerisindeki gelişimine ayak uydurabilen, 5. Öğretim teknolojilerindeki araçları iyi kullanabilen, 6.  Farklı diller bilen ve bunu biri biriyle sentezleyebilen, 7. Kendini tanımaktan ve açıklamaktan korkmayan, 8.  Çevresiyle uyumlu diyaloga açık olması önemli özelliklerden sadece bir kaçıdır.

 İçinde yaşadığımız bilim ve teknoloji çağında bilen, bilgiyi üreten ve bu bilgisini uygulayabilen insana olan ihtiyacın önemi her geçen gün artmaktadır. Bundan ötürü böyle bir dönemde eğitim alanında öğretimle ilgili bilgilerin etkili, verimli ve sistemli bir şekilde verilmesi de ayrı bir önem arz etmektedir.

Eğitimde Bilgisayar Kullanımı Diğer bütün alanlarda olduğu gibi eğitim ve öğretim alanındaki hızlı gelişmeler, ders müfredatlarının yapısında ve bunların öğretiminde birçok değişikliği kaçınılmaz kılmıştır. Öğrenme gerçekleşirken aynı anda ne kadar çok duyu organına hitap edilirse öğrenme o kadar çabuk, etkili ve kalıcı olur. Bu sebepten öğretmenlerin, işlenecek konuları uygun görsel, işitsel ve hissedilebilir bir hale getirmesi, bilgisayarda hazırlanmış slayt, ses, effekt, görüntüleri kullanması dersi çok cazip, çekici ve akılda kalıcı bir yapıya dönüştürecektir.

Öğretim teknolojileri alanı içinde alıştırma-deneme, simülasyon, animasyon, öğretimsel oyunlar, testler, uzaktan öğretim, çevrimiçi öğrenme, etkileşimli diskler (CD, DVD gibi),  kullanımı önem arz etmektedir. Bu İşlev günümüzde internet, web ve diğer ağların gelişmesi ile çoklu öğretim “Multimedia Learning” ile anılır olmuştur.

Eğitim sürecinde önemli bir yere ulaşan ve yaygınlaştırılması konusunda etkili eğitsel yazılımların hazırlanması gibi büyük projeler ve çalışmalar yapılan bilgisayarların öğretme-öğrenme sürecinde ki önemi yapılan bilimsel araştırmalar sonucunda ortaya konulmuştur. Bilgisayarların eğitim ortamlarında yaygınlaşmasına yönelik çalışmalar ve öğretmenlerin bilgisayar eğitimi konusunda ki yeterliliğine ilişkin bazı tartışmalar ve eleştiriler söz konusu olsa da, bilgisayarlaşma sürecinin eğitsel ortamlarda yerini alma süreci hızla devam etmektedir.

Bazı araştırmalar sonucunda bilgisayar destekli eğitim ; •     Öğrencinin kendi öğrenme hızına göre öğrenmesine imkân tanıması, •     Diğer eğitsel ortamlara nazaran daha kalıcı öğrenimler kazandırması, •     Yazılımlar aracılığı ile öğrenilen konuyla ilgili resim, animasyon, görüntü vb. olanakları sunarak öğrenmeyi daha kısa sürede ve etkili biçimde gerçekleştirmesi, •     Gerek öğrencinin kendisini, gerek öğretmenin, gerekse velinin öğrencinin öğrenme düzeyini takip olanağı tanıması,

 Eğitim ve öğretimde verimi yükselterek, daha etkin bir öğretim sağlamak, Geleneksel eğitim ve öğretim yöntemlerini değiştirmek, onları daha verimli kılmak, Eğitim ve öğretimi, ilgi çekici ve zevkli duruma getirmek, Öğretmenlerin, eğitim-öğretim sırasında daha fazla materyal kullanmasını sağlamak, Bilgilerin depolanması ve gerektiğinde kullanılmasını sağlamak, Soyutu somutlaştırarak, daha anlaşılır bir hale getirmek, Ders dışı faaliyetlerini kolaylaştırmak, zevkli hale getirmek Çağın gerektirdiği imkânları teknolojiyi kullanarak öğrencilere kavratmak, Niteliği daha iyi olan ödevler hazırlanması, Öğrenci merkezli ortamlarda daha çok bulunması gibi faydaları sağlamaktadır.               

Yapılan araştırmalar neticesinde bilgisayarların eğitimde kullanılması öğrenmenin soyuttan somuta, basitten karmaşığa v.b öğretim ilkelerine olanak sağladığı yukarıda belirtilen maddeler doğrultusunda görülmektedir. Araştırıldığı zaman teknolojiyi kullanan öğrenciler, kullanmayan öğrencilere göre daha üretken oldukları fark edilir ve bunun neticesinde teknoloji kullanılan ortamlarda daha kaliteli ürünler ortaya çıkar.

Eğitimde İnternet Kullanımı Tüm alanlarda olduğu gibi eğitim ve öğretim alanında da bilgisayar teknolojisine ilişkin yaşanan bu hızlı gelişmeler, eğitim ve öğretim sürecini çok yönlü etkilemiştir. Buna ek olarak, çok hızlı yayılan ve genişleyen bilgi paylaşımı ile bunda en çok etki sahibi olan internet kullanımının yaygınlaşması, beraberinde de birçok yeniliği ve değişikliği getirmiştir.

İletişim şekillerinden savaşlara, üretimden rekabete, bilginin edinilmesinden eğitime kadar her yapıyı değişmeye zorlayan teknoloji buna ayak uyduramayan toplumlara söz hakkı tanımamaktadır. Yetiştirdiğimiz bireylerin teknolojiye hâkimiyetleri, uzmanlıkları ve bunu hangi amaçlar için kullandıkları toplum olarak gelecekteki rolümüzü belirleyecektir.

Günümüzde çok amaçlı olarak her yerde ve her düzeyde kullanılan internet özellikle eğitime kazandırdığı bir çok imkân açısından hızla yaygınlaşmakta olup sunduğu imkânlarla da vazgeçilemez bir teknoloji haline gelmiştir. İnternet sayesinde tüm dünya ile bütünleşmek ve dünyanın hemen her yerindeki bilgi, kurum, kuruluş, kişiler ve bunların özel çalışmalarına ulaşmak çok kolaydır.

Konu eğitim ve öğretim olarak ele alındığında internet Öğretmen ve öğrencilerin araştırmalarına geniş imkânlar sunması, Eğitim sürecinde rolü olan herkesin kendini yenilemesine imkânlar tanıması, Dünyanın değişik yerlerindeki meslektaşlarıyla veya ilgi alanlarıyla ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim olanaklarına sahip olmaları, Gelişmeleri anında ve hızlı bir şekilde takip edebilmeleri, bilgiye her an ulaşabilme imkânı tanıması, Değişik bölgelerde gerçekleşen konferanslara aktif ve görüntülü olarak katılabilmeleri,  

Uzaktan eğitim olanaklarına sahip olmaları, Kendi WEB sitelerini hazırlamada teknolojinin getirdiği kolaylıklar ile üreticiliği ve paylaşımcılığı artırması, E-mail aracılığı ile anında posta ve dosya transferine olanak tanıması, Cep telefonlarına mesaj gönderme olanağı tanıması gibi faydaları sağlamaktadır.

Akıllı Tahtalar, Tabletler, E-içerikler, E-kitaplar Günümüzde özellikle Milli Eğitim Bakanlığının FATİH Projesiyle adı sıkça gündeme gelen akıllı tahtalar ve tablet PC’ler etkili öğretim oluşturmak için eğitim ve öğretimdeki yerini hızlı bir şekilde almaktadır.  Akıllı tahtalar ile ilgili yapılan çalışmalarda akıllı tahta teknolojisinin öğretme ve öğrenmeyi destekleme potansiyeline işaret edildiği görülmektedir. Akıllı tahta kullanımı başarının artması, teknoloji hakkındaki tutumların değişmesi, yeni öğretim yöntemlerinin kazanılması, bilgilerin daha sonra kullanımı için saklanması, derslerin öğrenimi, öğrenci davranışlarının değişmesi, öğretim materyallerinin geliştirilmesi ve sınıf faaliyetlerine adaptasyonu gibi faydaları sağlamaktadır.

FATİH Projesi Eğitimde Teknoloji Kullanımı Proje ile eğitim ve öğretimde niteliği artırmak ve fırsat eşitliğini sağlamak amacıyla okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim okullarındaki 570 bin dersliğe dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı ve her okula çok amaçlı fotokopi makinası verilerek internet altyapısı oluşturulacak. Okullarda görev yapan yaklaşık 600 bin öğretmen donanım altyapısı konusunda yüz yüze ve uzaktan eğitim yöntemleriyle hizmet içi eğitim faaliyetlerine katılacak. Bu süreçte ayrıca öğretim programları, bilişim teknolojisi destekli öğretime uyumlu hale getirilerek eğitsel e-içerikler oluşturulacak, her ders için yine e-kitap ve öğrenme nesneleri hazırlanacak.

Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Sosyal Eğitim Platformu Eğitimin geleceğe açılan kapısı olan Eğitim Bilişim Ağı, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen çevrimiçi bir sosyal eğitim platformudur. Bu platformun amacı; okulda, evde, kısacası ihtiyaç duyulan her yerde bilgi teknolojileri araçlarını kullanarak etkili materyal kullanımını destekleyip teknolojinin eğitime entegrasyonunu sağlamaktır. EBA,  sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve doğru e-içerikler sunmak için oluşturulup geliştirilmeye devam etmektedir.

Öğretmen ve öğrenciler başta olmak üzere eğitimin tüm paydaşları için tasarlanan EBA; Farklı, zengin ve eğitici içerikler sunmak, Bilişim kültürünü yaygınlaştırarak eğitimde kullanılmasını sağlamak, İçerikle ilgili ihtiyaçlarınıza cevap vermek, Sosyal ağ yapısıyla bilgi alışverişinde bulunmak, Zengin ve gittikçe büyüyen arşiviyle derslere katkı sağlamak,

Bilgiyi öğrenirken aynı zamanda yeniden yapılandırabilmek ve bilgiden bilgi üretmek, Farklı öğrenme stillerine (sözel, görsel, sayısal, sosyal, bireysel, işitsel öğrenme) sahip öğrencileri de kapsamak, Bütün öğretmenleri ortak bir paydada buluşturarak eğitime el birliğiyle yön vermelerini sağlamak, Teknolojiyi bir amaç olarak değil bir araç olarak kullanmak amacıyla tasarlanan sosyal bir eğitim platformudur.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER. CENGİZ KÖZEN HAZIRLAYAN 2015 BANDIRMA ŞEHİT SÜLEYMANBEY İLKOKULU