Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 3. Hafta İşletme Analizi Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Yrd. Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Finansal Tablolar Gelir Tablosu Bilanço Nakit Akım Tablosu
İŞLETME II FİNANSMAN FONKSİYONU 4.DERS Yrd. Doç. Dr. Recep KILIÇ
İŞLETME ANALİZİ RAQİF QASIMOV.
Bölüm 8 Üst Yönetim Stratejileri : Kurumsal Stratejiler
İŞLETME Toplumdaki bireylerin ihtiyaçlarını karşılamak
FİNANSAL PLANLAMA BAŞABAŞ NOKTASI ANALİZİ FİNANSAL DENETİM
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
BÖLÜM VIII FİNANS YÖNETİMİ.
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
HAZIRLAYAN: TANER KAYA
Bölüm 4 İşletme Analizi © Ülgen&Mirze 2004.
FİNANSAL ANALİZ.
5. ÜNİTE Finansal Analiz Finansal Yönetim, 2. Baskı
FİNANSAL PLANLAMA BAŞABAŞ NOKTASI ANALİZİ FİNANSAL DENETİM
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
FİNANSAL ANALİZ.
NAKİT BÜTÇESİ İşletmenin gelecekteki çalışmaları ile ilgili olup,belirli bir dönem(genellikle bir yıl) nakit giriş ve çıkışlarının gösterildiği bir tablo.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
İŞLETMENİN FAALİYETLERİNE KAYNAK BULMA: FİNANSMAN
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
1. İŞLETMELERDE KAYNAK BULMANIN ÖNEMİ VE KAYNAK SAĞLAMA SİSTEMİ OLARAK FİNANSMAN
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
ÜNİTE 5 (Bölüm 1) FİNANSAL ANALİZ
Yrd. Doç. Dr. Serkan TERZİ, SMMM
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
BÜTÇE RASYOLARI.
MALİ ANALİZ TEKNİKLERİ
Planlama Nedir? Planlama, işletmenin tümünü ya da herhangi bir birimini ilgilendiren, gelecekteki hareket tarzının ilkelerini saptama süreci veya işlerin.
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
Duran Varlıklar Rasyosu
ÜNİTE 5 (Bölüm 2) FİNANSAL ANALİZ
Finansal Tablolar ve Özellikleri
Planlama Nedir? Planlama, işletmenin tümünü ya da herhangi bir birimini ilgilendiren, gelecekteki hareket tarzının ilkelerini saptama süreci veya işlerin.
Finansal Tablo Analiz Teknikleri
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
GENEL MUHASEBE 1 Yrd. Doç. Dr. Serhan Gürkan KBÜ İşletme Fakültesi
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Sermaye Maliyeti *Firmalar sadece özkaynaklarını projelerin
Oran Tekniği Oran tekniği, mali tablo kalemleri arasındaki ilişkilerin, yüzdeler veya birbirinin katı şeklinde ortaya konmasıdır.
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 6. Hafta Temel Stratejiler ve Alt Grupları Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 11. Hafta Stratejik Kontrol Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
MUHASEBEDE KULLANILAN FİNANSAL TABLOLAR
Bölüm 4 İşletme Analizi © Ülgen&Mirze 2004.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 7. Hafta Üst Yönetim Stratejileri : Kurumsal Stratejiler Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 9. Hafta İşlevsel veya Bölümsel Stratejiler Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 2. Hafta Dış Çevre Analizi Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
İÇ ÇEVRE ANALİZİ.
Finans Nedir Finans, işletmenin gereksinim duyduğu fonların en uygun koşullarda ele geçirilmesi ve ele geçirilen fonların en etkin kullanımını sağlamaktır.
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
Bölüm 4 İşletme Analizi © Ülgen&Mirze 2004.
TARİHÇE Ereğli Demir ve Çelik Fabrikaları Türk Anonim Şirketi (Erdemir), Karadeniz Ereğli'de yerleşik bulunan demirçelik fabrikasıdır. Şirket 11 Mayıs.
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
FİNANSAL RAPORLAMA VE ANALİZ ORAN ANALİZİ DOÇ. DR. SERAP SEBAHAT YANIK
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
Bölüm 4 İşletme Analizi © Ülgen&Mirze 2004.
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
Konaklama İşletmelerinde Finansal Yönetim
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
Sunum transkripti:

Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 3. Hafta İşletme Analizi Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU

GİRİŞ Geçen hafta Dış Çevre konusunu incelemiştik ve bu haftaki dersimizin başında aşağıdaki soruların cevaplarını tartışacağız demiştik. 1- Dış Çevre ne kadar öngörülebilir? 2- Rakiple ortak stratejiler geliştirmenin şartları neler olabilir? Yard.Doç.Dr. Pınar Falcıoğlu MAN519T Stratejik Yönetim Ders: İşletme Analizi İşletme Yönetimi Uzaktan Eğitim Programı Bahar, 2014-2015

Stratejik Yönetim Sürecinde Dış Çevre Analizi Neleri amaçlıyoruz? İşletmenin kendisini değerlendirmede kullandığı analiz yöntemleri nelerdir? Finansal Analiz ve Değer Analizinden elde edilen bilgiler nasıl kullanılır? Bu dersin sunumlarının hazırlanmasında Ülgen ve Mirze (2004) nin sunumlarından yararlanılmıştır. Yard.Doç.Dr. Pınar Falcıoğlu MAN519T Stratejik Yönetim Ders: İşletme Analizi İşletme Yönetimi Uzaktan Eğitim Programı Bahar, 2014-2015

GENEL ÇEVRE ANALİZİ Yard.Doç.Dr. Pınar Falcıoğlu MAN519T Stratejik Yönetim Ders: İşletme Analizi İşletme Yönetimi Uzaktan Eğitim Programı Bahar, 2014-2015

ETKİLİ İŞLETME ANALİZİ UNSURLARI İşletmenin varlıkları ve yeteneklerinin belirlenmesi, Bu varlık ve yeteneklerinin değerli, nadir, taklit edilemeyen ve ikamesinin bulunmadığı “temel yetenekler”den olup olmadıklarının belirlenmesi, Varlık ve yeteneklerin, sektördeki belli başlı rakiplerin sahip oldukları benzer varlık ve yetenekleri ile karşılaştırılarak “üstünlük veya zayıflık” larının belirlenmesi, İşletmenin finansal ve temel faaliyetlerinin sektör ortalamaları ve rakiplerle kıyaslama yapılarak durumunun belirlenmesi, Kritik başarı faktörlerinin belirlenmesi. Yard.Doç.Dr. Pınar Falcıoğlu MAN519T Stratejik Yönetim Ders: İşletme Analizi İşletme Yönetimi Uzaktan Eğitim Programı Bahar, 2014-2015

İŞLETMENİN VARLIKLARI İşletmenin, veya mal ve hizmet üretiminde yararlandığı maddi veya maddi olmayan tüm unsurlar onun “varlıkları” dır. Maddi Varlıklar işletmenin elle tutulabilen ve/veya görülebilen fiziki varlıklarıdır. Maddi Olmayan Varlıklar işletmenin fark edilebilen, ancak kolaylıkla temin ve taklit edilemeyen, genellikle fiziki olmayan ve işletmeye veya ürünlerine farklılık, ayrıcalık verebilen unsurlardan oluşmaktadır. Yard.Doç.Dr. Pınar Falcıoğlu MAN519T Stratejik Yönetim Ders: İşletme Analizi İşletme Yönetimi Uzaktan Eğitim Programı Bahar, 2014-2015

İŞLETMENİN YETENEKLERİ Ekon Yard.Doç.Dr. Pınar Falcıoğlu MAN519T Stratejik Yönetim Ders: İşletme Analizi İşletme Yönetimi Uzaktan Eğitim Programı Bahar, 2014-2015

TEMEL YETENEK İşletmenin sahip olduğu varlıkları bir koordinasyon içinde kullanabilme ve amacına uygun bir faaliyeti gerçekleştirebilme kapasitesi onun “yeteneğini” belirler.   Sektörde değerli olarak kabul edilen, nadir olan, taklit edilemeyen veya edilmesi pahalı olan ve ikame edilemeyen varlık ve yeteneklere “temel yetenekler” adı verilmektedir. Temel Yetenek Özellikleri : Değerli olması Nadir olması Taklit edilememesi veya taklit edilmesinin pahalı olması İkame edilememesi Yard.Doç.Dr. Pınar Falcıoğlu MAN519T Stratejik Yönetim Ders: İşletme Analizi İşletme Yönetimi Uzaktan Eğitim Programı Bahar, 2014-2015

DEĞER ZİNCİR ANALİZİ Rekabet üstünlüğü sağlayabilecek işletme faaliyetlerinin ve yeteneklerinin belirlenmesi için yapılan analizdir. Değerin yaratılıp, yaratılmadığı müşterinin satın aldığı mal ve hizmeti algılaması sonucu ortaya çıkar. İşletme “Müşteriye değer yaratmak” yaklaşımından hareketle, faaliyetlerinde bu değerin yaratılmasına yardım edecek olayları analiz etmek zorundadır. Yard.Doç.Dr. Pınar Falcıoğlu MAN519T Stratejik Yönetim Ders: İşletme Analizi İşletme Yönetimi Uzaktan Eğitim Programı Bahar, 2014-2015

DIŞ ÇEVRE Teknolojik Çevre ve Unsurları Te Yard.Doç.Dr. Pınar Falcıoğlu MAN519T Stratejik Yönetim Ders: İşletme Analizi İşletme Yönetimi Uzaktan Eğitim Programı Bahar, 2014-2015

DEĞER OLUŞUMU VE DEĞER ANALİZİ Faaliyet maliyetinin düşürülmesi sonucunda maliyet avantajı elde edilerek değer artışı sağlanması, veya Üretilen mal ve hizmetlerde müşterilerin değer verdiği bir farklılık yaratılması ve bunun karşılığında da piyasa fiyatının üzerinde bir fiyat uygulanarak bir değer artışı yaratılması. Değer Analizi; Değer artışının nasıl sağlanabileceğini; bunun için hangi kritik faaliyetlerin ve faktörlerin göz önüne alınması gerektiğini, düşük maliyet veya farklılaştırmanın nasıl gerçekleştirileceğini, rakiplerin yetenek ve faaliyetleri ile karşılaştırarak sistematik bir şekilde açıklayan bir çalışmadır. Yard.Doç.Dr. Pınar Falcıoğlu MAN519T Stratejik Yönetim Ders: İşletme Analizi İşletme Yönetimi Uzaktan Eğitim Programı Bahar, 2014-2015

SEKTÖR / İŞ ÇEVRESİ ANALİZİ Yard.Doç.Dr. Pınar Falcıoğlu MAN519T Stratejik Yönetim Ders: İşletme Analizi İşletme Yönetimi Uzaktan Eğitim Programı Bahar, 2014-2015

GELİR YARATAN TEMEL FAALİYETLER İçe yönelik lojistik faaliyetler, girdilerin işletmeye yönelik fiziki dağıtımı ile ilgili her türlü faaliyetleri Üretim faaliyetleri, temin edilen girdilerin nihai mal ve hizmet haline dönüştürülmesi ile ilgili faaliyetler Dışa yönelik lojistik faaliyetler, üretilen mal ve hizmetlerin dağıtım kanallarına gönderilmesinden itibaren, nihai tüketiciye teslim edilene kadar gerçekleşen faaliyetleri kapsar Pazarlama ve satış faaliyetleri, işletmenin mal ve hizmetlerinin, pazarda tüketiciler ve müşteriler tarafından kabulünü sağlamak için yapılan ve onların satın alma kararlarını etkileyecek tutundurma (promosyon), fiyatlama . Servis faaliyetleri, ürünlerin satışı sonrasında, garanti kapsamı ve süreleri, bakım ve onarımı, müşteriler için ürün kullanma eğitimi gibi satış sonrasıyla ilgili faaliyetlerin tümünü kapsamaktadır. Yard.Doç.Dr. Pınar Falcıoğlu MAN519T Stratejik Yönetim Ders: İşletme Analizi İşletme Yönetimi Uzaktan Eğitim Programı Bahar, 2014-2015

DESTEK FAALİYETLER Altyapı tedarik faaliyetleri, işletmenin üretim faaliyetlerine destek veren veya işletmenin alt yapısında kullanılan tüm girdilerle ilgili tedarik faaliyetleri, politikaları, prosedürleri veya süreçleri ile ilgilidir . Teknoloji geliştirme faaliyetleri, işletmenin know-how, araştırma, geliştirme, ürün tasarımı, süreç geliştirme ve bilgi teknolojilerinin kullanımı ile ilgili faaliyetleridir. İnsan kaynakları yönetimiyle ilgili faaliyetler, işletmede personel seçimi, eğitimi, performansların değerlemesi, ödüllendirme, maaş ve ücret yönetimi gibi çalışmaları kapsamaktadır. İşletmenin yönetsel alt yapısı ile ilgili faaliyetler, yönetim tekniği ve yaklaşımları, planlama, organize etme, yürütme ve kontrol işlevleri gibi yönetsel faaliyetleri, finansman, muhasebe, kamu ve halkla ilişkiler gibi faaliyetler Yard.Doç.Dr. Pınar Falcıoğlu MAN519T Stratejik Yönetim Ders: İşletme Analizi İşletme Yönetimi Uzaktan Eğitim Programı Bahar, 2014-2015

DEĞERİN YARATILMASI  Değer zincirinde, “değer”i belirleyen iki unsur bulunmaktadır: - Değer yaratan faaliyetlerin “toplam maliyeti” ve - Bu faaliyetlerin sonucu elde edilen “toplam gelir”.   Toplam gelir ile toplam maliyet arasındaki fark işletmenin kâr marjıdır. İşletmeler bu marjı büyütmek amacıyla rekabet üstünlüğü elde etmeye çalışırlar.   İşletmelerdeki tüm faaliyetler birbirine bağımlı bir zincir halindedir. Bu faaliyetler birbiriyle ilişki içinde bulunduğundan, bir faaliyette maliyetleri etkileyebilecek veya farklılık yaratabilecek bir olay, zincirdeki diğer faaliyetleri de etkileyebilmektedir . Yard.Doç.Dr. Pınar Falcıoğlu MAN519T Stratejik Yönetim Ders: İşletme Analizi İşletme Yönetimi Uzaktan Eğitim Programı Bahar, 2014-2015

İkame malların olası rakip olup olamayacağı bazı koşullara bağlıdır; Değişen tüketici eğilimleri, İkame mallara geçişin maliyeti, İkame malların Yarar / Fiyat / Kalite üstünlüğüne sahip olması. Yard.Doç.Dr. Pınar Falcıoğlu MAN519T Stratejik Yönetim Ders: İşletme Analizi İşletme Yönetimi Uzaktan Eğitim Programı Bahar, 2014-2015

SEKTÖR / İŞ ÇEVRESİ ANALİZİ Pazar/Sektöre Giriş Engelleri, Dağıtım kanallarına sahip olamama ve mevcut kanallardan Yard.Doç.Dr. Pınar Falcıoğlu MAN519T Stratejik Yönetim Ders: İşletme Analizi İşletme Yönetimi Uzaktan Eğitim Programı Bahar, 2014-2015

FİNANSAL DURUM ANALİZİ İşletmenin mevcut durumunu finansal açıdan gösteren üç temel tablo; BİLANÇO, belirli bir tarih itibarı ile firmanın varlıklarının ve yükümlülüklerinin parasal değerini gösteren finansal bir tablodur. GELİR TABLOSU, kâr zarar tablosu olarak da adlandırılmaktadır ve firmanın belli bir dönemdeki gelirlerini, giderlerini ve bunların arasındaki farkı kâr veya zarar olarak gösteren finansal bir tablodur. NAKİT AKIM TABLOSU, belli bir zaman diliminde, işletmenin yatırım, üretim ve finansman (kaynak temini) faaliyetlerinin yarattığı nakit giriş ve çıkışlarını gösterir. Üst yönetim açısından, stratejik yönetim analizinde bilanço ve gelir tablosunun incelenmesi ve bunların açıkladığı bilgileri kullanarak yapılan finansal oran analizleri (rasyolar) işletmelerin performansını ölçmek için uygun birer araçtır. Yard.Doç.Dr. Pınar Falcıoğlu MAN519T Stratejik Yönetim Ders: İşletme Analizi İşletme Yönetimi Uzaktan Eğitim Programı Bahar, 2014-2015

LİKİDİTE ORANLARI Likidite oranları, işletmenin kısa veya uzun dönemde borçlarını karşılayabilecek nakit durumunu gösterir. İki önemli likidite oranı Cari oran ve Asit Test Oranı’dır. Cari Oran = Dönen Varlıklar / Kısa Dönemli Borçlar Bu oran, işletmenin kısa vadeli borçlarını karşılayabilecek dönen varlıkları olup olmadığını göstermektedir. Bu oranın 1 den büyük olması, olumlu bir gösterge olup kısa vadeli borçların ödenmesinde sorun olmadığını göstermektedir. Asit Test Oranı = (Dönen Varlıklar – Stoklar ) / Kısa Dönemli Borçlar Asit Test Oranı işletmenin kısa vadeli borçlarını karşılayabilecek likit veya nakit varlıklarını göstermektedir. Yard.Doç.Dr. Pınar Falcıoğlu MAN519T Stratejik Yönetim Ders: İşletme Analizi İşletme Yönetimi Uzaktan Eğitim Programı Bahar, 2014-2015

KALDIRAÇ ORANLARI Bu oranlar işletme sahiplerine ait sermaye ile borçlar arasındaki ilişkiyi, ayrıca işletme varlıklarının ne kadarının borçla temin edildiğini gösteren oranlardır. Borç-Özkaynak oranı = Toplam Borçlar / Özkaynaklar   Bu oran, işletmenin sahiplerine ait özkaynaklar ile dışarıdan temin edilmiş borçların oranını göstermektedir. Toplam Borç Oranı = Toplam Borçlar / Toplam Varlıklar   Bu oran, toplam varlıklarda borçların oranını göstermektedir. Yard.Doç.Dr. Pınar Falcıoğlu MAN519T Stratejik Yönetim Ders: İşletme Analizi İşletme Yönetimi Uzaktan Eğitim Programı Bahar, 2014-2015

KARLILIK ORANLARI İşletmenin kârları üzerine odaklanan kârlılık oranları, faaliyetler sonucu elde edilen kârların çeşitli varlık ve kaynaklarla ilişkisini ölçmeye yaramaktadır.   Özkaynak Kârlılık Oranı = Vergi Sonrası Kâr / Özkaynaklar   Bu oran, sermaye sahiplerine dağıtılabilir kârın yatırdıkları sermayeye oranını, yani yatırdıkları sermayenin yüzde olarak getirisini göstermektedir.   Yard.Doç.Dr. Pınar Falcıoğlu MAN519T Stratejik Yönetim Ders: İşletme Analizi İşletme Yönetimi Uzaktan Eğitim Programı Bahar, 2014-2015

KARLILIK ORANLARI İşletmenin kârları üzerine odaklanan kârlılık oranları, faaliyetler sonucu elde edilen kârların çeşitli varlık ve kaynaklarla ilişkisini ölçmeye yaramaktadır.    Varlık Kârlılık Oranı = Vergi Sonrası Kâr / Toplam Varlıklar   Bu oran da, işletmeye özkaynak ve borç olarak yapılan tüm yatırımların yüzde olarak getirisini göstermektedir.   Satış Kâr Oranı = Vergi Sonrası Kâr /Satışlar   İşletmenin satışlarının yüzdesi olarak elde ettiği kâr, bu oranla belirlenmektedir . Yard.Doç.Dr. Pınar Falcıoğlu MAN519T Stratejik Yönetim Ders: İşletme Analizi İşletme Yönetimi Uzaktan Eğitim Programı Bahar, 2014-2015

VERİMLİLİK ORANLARI İşletmenin varlıklarını ne derecede verimli kullandığını değerlemek için verimlilik oranları kullanılmaktadır. Çeşitli faaliyetlerin verimlilikleri hakkında fikir veren bazı verimlilik oranları aşağıda belirtilmektedir:   Varlık Devir Hızı = Satışlar / Ortalama Toplam Varlıklar   Stok Devir Hızı = Satılan Malın Maliyeti /Ortalama Stoklar   Stok Tüketim Süresi = Ortalama Stoklar / (Satılan Malın Maliyeti /365)   Alacakların Ortalama Tahsil Süresi = Ortalama Ticari Alacaklar / Ortalama Günlük Satışlar .   Yard.Doç.Dr. Pınar Falcıoğlu MAN519T Stratejik Yönetim Ders: İşletme Analizi İşletme Yönetimi Uzaktan Eğitim Programı Bahar, 2014-2015

PİYASA DEĞERLİLİK ORANLARI Bu oranlar, firmanın yatırımcılar tarafından nasıl değerlendirildiğini göstermektedir.   Fiyat-Kazanç Oranı = Hisse Senedi Piyasa Fiyatı / Hisse Başına Kâr   Bu oran yatırımcıların firmaya biçtiği saygınlığın ortak bir ölçüsüdür.   Piyasa-Defter Değeri Oranı = Hisse Senedi Piyasa Fiyatı / Hisse Başına Defter Değeri   Bu oran piyasada oluşan hisse senedi fiyatının, ödenmiş sermayeye oranını vermektedir . Yard.Doç.Dr. Pınar Falcıoğlu MAN519T Stratejik Yönetim Ders: İşletme Analizi İşletme Yönetimi Uzaktan Eğitim Programı Bahar, 2014-2015

PİYASA DEĞERLİLİK ORANLARI Yard.Doç.Dr. Pınar Falcıoğlu MAN519T Stratejik Yönetim Ders: İşletme Analizi İşletme Yönetimi Uzaktan Eğitim Programı Bahar, 2014-2015

KRİTİK BAŞARI FAKTÖRLERİ Kritik başarı faktörleri, hemen hemen her iş kolunda bulunan ve “başarıya ulaşmayı kolaylaştıran” önemli faktörlerdir. Kritik başarı faktörleri başarıya ulaşmak için dikkat edilmesi gerekli “İşin püf noktaları” dır. Bu faktörler işletmenin yeteneği ile ilgili olabileceği gibi, bazen de işletme dışı çevresel unsurlarla ilgili olabilmektedir. Kritik başarı faktörleri işletmenin her düzeyinde farklı faktörlerden oluşabilir. Dolayısıyla her kademede ve hatta faaliyette bu faktörlerin var olup olmadığı analiz edilmelidir. Yard.Doç.Dr. Pınar Falcıoğlu MAN519T Stratejik Yönetim Ders: İşletme Analizi İşletme Yönetimi Uzaktan Eğitim Programı Bahar, 2014-2015

İŞLETME ANALİZİ İşletme analizini yaparken gerekli olan bilgilerin kaynağı genellikle işletme içi kaynaklardır. Öncelikle işletmenin son üç yıllık Bilançosu, Gelir Tablosu, Nakit Akım Tablosu ve Yönetim Kurulu Faaliyet Raporları işletmenin finansal durumunun belirlenmesi için gereklidir. Ayrıca işletme içinde de departman ve bölüm raporları, bölüm bütçeleri, iç denetim raporları aracılığyla veya bölüm ve departman ilgilileri ile yapılan görüşmeler yoluyla bilgi toplanabilmektedir. İşletme analizinde işletmenin varlık ve yetenekleri ile faaliyetlerindeki sonuçlar, rakiplere göre kıyaslanarak yapılmakta, üstünlük ve zayıflıklar belirlenmeye çalışılmaktadır . Yard.Doç.Dr. Pınar Falcıoğlu MAN519T Stratejik Yönetim Ders: İşletme Analizi İşletme Yönetimi Uzaktan Eğitim Programı Bahar, 2014-2015

SONUÇ Bu hafta İşletme Analizi konusunu inceledik, önümüzdeki hafta olan dersimizde Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri konusunu inceleyeceğiz. Önümüzdeki derse kadar şu soruları düşünmenizi rica ediyorum. Haftaya dersimizin başında bu soruların cevaplarını tartışacağız. 1- Bir işletme kendini ne kadar doğru değerlendirebilir? 2- Bir işletmenin temel yetenekleri değiştirilebilir mi? Yard.Doç.Dr. Pınar Falcıoğlu MAN519T Stratejik Yönetim Ders: İşletme Analizi İşletme Yönetimi Uzaktan Eğitim Programı Bahar, 2014-2015