Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Strateji Tasarımı İlker acar.
Advertisements

PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
REKLAMCILIK Hafta 5.
Lojistik Yönetiminde Freight Forwarder
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
TEMEL İŞLETME FONKSİYONLARI
Bütünleşik Pazarlama İletişimi Hizmetlerin Tasarımı ve Yönetimi
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
HAFTA I.
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Pazarlama Yönetimi Süreci
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
2.BÖLÜM NİHAİ Tüketici, Örgütsel Tüketici, Tüketici Satınalma Karar Süreci ve Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler Nihai pazarlar ve Nihai tüketici.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Ürün Mallar ve Hizmetler
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
Hizmet Nedir? Hizmet, insan ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik eşzamanlı olarak elde edilen (üretilen) ve tüketilen, stoklama ve taşımaya elverişli olmayan,
Modern bir konaklama işletmesinde genel yönetim fonksiyonunun yanı sıra üç temel fonksiyon daha vardır. Bunlar satın alma, mal ve hizmet üretme ve son.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
PAZARLAMA KARMASI.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
Ürün Yönetimi ve Yeni Ürün Geliştirme
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
HEDEF PAZAR.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL Hizmet Pazarlaması Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL

Hizmet Kavramı Hizmetler soyut mallardır, en azından geniş ölçüde öyledir. Eğer tamamen soyut iseler, üreticiden kullanıcıya direkt olarak mübadele edilirler, taşınmazlar, depolanmazlar ve hemen bozulabilir niteliktedir.

Hizmet Kavramı Pazarlama tanımında da vurgulandığı gibi, sadece mallar değil hizmetler de pazarlanmaktadır. Hizmet sektörü, çok sayıda hizmeti kapsamaktadır. Montaj, bakım-onarım, sağlık, taşıma, sigortacılık, bankacılık, bu çeşitliliği gösteren hizmet örnekleridir.

Hizmetler az soyuttan çok soyuta doğru üç ana grupta yer almaktadır: 1. Malla ilgili hizmetler 2. Ekipmana dayalı hizmetler 3. İnsana dayalı hizmetler

Hizmet sektörü, ekonomik yapıda önemli bir yer tutarken, gelişmesinde rol oynayan çeşitli faktörler şu şekilde belirtilebilir: Teknolojinin sağladığı kolaylıklar, hizmetin daha etkin ve verimli yapılmasını sağlamaktadır. Franchising sisteminin gelişmesi ve yaygınlaşması bu alanda ortaya çıkan bir diğer olgudur.

Özellikle tüketim malları başta olmak üzere satış sonrası hizmeti gerektiren çeşitli mallarda işletmeler bu hizmetlere daha büyük önem vermeye başlamışlardır.

Hizmetlerin Karakteristik Özellikleri Hizmet pazarlaması araştırmacıları, hizmetler ve mallar arasında, hizmetin doğal yapısından kaynaklanan dört temel farklılığın olduğunu ortaya koymaktadır. Hizmetlerin dört özelliği; soyutluk, ayrılamamazlık, heterojenlik, dayanıksızlık

Soyutluk Hizmetler ve mallar arasındaki en temel farklılıktır. Heterojenlik Hizmet performansındaki yüksek düzeyde değişkenlik potansiyeli anlamına gelir.

Ayrılamamazlık Mallar genellikle önce üretilir, sonra satılır ve tüketilirler. Fakat hizmetler, önce satılırlar ve aynı zamanda üretilir ve tüketilir. Dayanıksızlık Hizmetler bir performans olduklarından, saklanamazlar, stoklanamazlar, tekrar satılamazlar.

Hizmet Sektörü ve Sanayi Sektörü Arasındaki Farklılıklar Ürün pazarlaması için geliştirilen pazarlama çabalarının hizmet sektörüne doğrudan uygulanması mümkün değildir. İki sektör arasında önemli farklılıklar mevcuttur.

Farklılıklar şöyle sıralanabilir: Ürünün doğal yapısı Müşterinin üretim sürecine katılması Ürünün bir parçası olarak insan Kalite kontrol sorunları Müşterinin hizmeti değerlendirme güçlüğü Kapasite Yönetimi Güçlüğü Zaman faktörünün önemi Farklı Dağıtım Kanalları

Hizmet Pazarlaması Karması Günümüzde pazarlama karması olarak bilinen 4P hizmet pazarlama programlarının oluşturulmasında yeterli olmamaktadır. 4P nin yanı sıra insan, fiziksel varlıklar ve süreç yönetimi de dahil edilmektedir.

Hizmet Planlaması ve Hizmet Kalitesi ve Mamul Farklılaştırma Hizmet planlaması –mal planlamaya göre- bazı bakımlardan daha kolay, bazı bakımlardan da daha zordur. Markalama ve kalite açısından hizmet planlaması daha zordur.

Hizmet işletmesinin başarısının kilit unsurlarından biri hizmetin kalitesidir. Hizmet kalitesi ile ilgili önemli bir husus, kalitenin tüketicisi açısından tanımlanması gerekli olduğudur. Hizmet pazarlamasında başta gelen sorunlarından biri de, hizmeti rakiplerinden farklılaştırmanın önemli, ama zor olmasıdır.

Fiyatlandırma Hizmetlerin soyut, dayanıksız, depo edilemez olmaları ve talebin fazla dalgalanması fiyatlandırmada yönetimin yaratıcı ve becerikli olmasını getirir. Maliyetin ve fiyatın belirlenmesi zordur. Tüm güçlüklere rağmen maliyet artı metodu, rekabete ve talebe yönelik fiyatlandırma uygulanır.

Tutundurma Hizmetlerin soyut olma özelliği tutundurmanın etkin bir şekilde yapılmasını da zorlaştırır, bunun iki nedeni vardır: 1. Hizmeti ücretsiz vermeksizin gösterme ve sergileme imkanı yoktur. 2. Reklam, geniş ölçüde grafik imajlara dayalıdır, oysa hizmetlerde gösterilecek fiziksel mal yoktur.

Hizmetlerden memnun kalmış tüketiciler etkili birer tutundurma aracıdır. Hizmetlerin en önemli tutundurma aracı kişisel satıştır.

Dağıtım Ayrılmazlık özelliği gereği, hizmet işletmeleri direkt dağıtımla sınırlıdırlar. Hizmet alıcıya ne şekilde teslim edilirse edilsin, hizmet dağıtımı “interaktif pazarlama” niteliğindedir. Hizmeti sunanların insan ilişkilerinde çok yetenekli ve bilgili kişiler olmaları gerekmektedir.