ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
Advertisements

MİSYON VE VİZYON T.C PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ nin VİZYONU ( ÖZGÖRÜŞÜ ); Dünya kalitesi ve standartlarında eğitim ve öğretim vermek, araştırma yapmak ve küresel.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANI FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Tanınma / AKTS ve DE 7 Mayıs 2012 Prof. Dr. Lerzan.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ Balıkesir Üniversitesi Ziyareti Mayıs 2009 Prof. Dr. Süheyda Atalay Prof. Dr.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Mustafa Kemal Üniversitesi
Prof. Dr. Nejat Erk, Türkiye Bologna Uzmanı ŞUBAT 2008 CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ-MANİSA.
BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI : BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 07 Aralık 2007, Uludağ Üniversitesi, BURSA BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE.
BOLOGNA SÜRECİ KALİTE GÜVENCESİ & AKREDİTASYON
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ ve KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ Neler yaptık ? Neler yapacağız ? KASIM, 2013 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI -HEDEFLENEN ÖĞRENME ÇIKTILARI- Naci CANGÜL Çalıştaylara katılanlar; Program çıktıları, ders amaç ve hedefleri, öğrenme çıktıları,
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi Dönemi Ömer AÇIKGÖZ Gönül AKÇAMETE Miraç AKÇAY Burak ARIKAN Süheyda.
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
Dr. Armağan Erdoğan TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİNDE BOLOGNA SÜRECİ UYGULAMALARı VE GELECEĞE BAKıŞ SOSYAL BOYUT KAVRAMı: UYGULAMALAR VE ÖNGÖRÜLER Dr. Armağan Erdoğan.
Ulusal Eczacılık Eğitimi Akreditasyon Kurulu (ECZAK) –
TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİNDE BOLOGNA SÜRECİ VE GELECEĞE BAKIŞ I. BOLOGNA SÜRECİ ARAŞTIRMALARI KONGRESİ HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ, EYLÜL 2015 Prof. Dr. Mehmet.
YÜKSEKÖĞRETİMDE SİSTEMİMİZDE
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
EUA Avrupa Üniversiteler Birliği IEP Kurumsal Değerlendirme Programı
Haziran 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, BİLKENT - ANKARA Ebru KAYA İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Kütüphanesi ÜNİVERSİTE KÜTÜPHANELERİ.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Değerlendirici Eğitimi Çalıştayı Güz 2015 Standartlar
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ KALİTE KOMİSYONU
Bologna Süreci ve Anorganik Kimyada Alternatif Araştırma Alanları
“TANINMA , DİPLOMA EKİ-AKTS, UYGULAMALARI”
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Tanınma / AKTS ve DE Prof. Dr. Lerzan ÖZKALE Bologna Uzmanı
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
Uluslararası Gelişmeler: 2012 Bükreş Bakanlar Zirvesi Sonuçları
Sunum transkripti:

ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLERİ Bologna Süreci Koordinatörlüğü

Bologna Süreci 48 üye ülke bulunmaktadır. Avrupa Yükseköğretim Alanı (AYA) yaratmayı hedefleyen bir reform sürecidir. AYA’da asıl hedeflenen, Yükseköğretim sistemlerinin kendilerine özgü farklılıkları korunarak birbirleriyle karşılaştırılabilir olması ve uyumlu hale getirilmesidir.

Bologna Süreci Bu şekilde, bir ülkeden yada yükseköğretim sisteminden bir diğerine geçişin kolaylaşması Böylece öğrenci ve öğretim elemanlarının hareketliliği ve istihdamının artırılması

Avrupa Yükseköğretim Alanı (AYA-EHEA)

Bakanlar Toplantısı

Bakanlar Toplantısı Her iki ya da üç yılda AYA ilerlemeyi değerlendirmek ve atılacak yeni adımlar hakkında karar vermek amacıyla düzenlenmekte Bologna, 18-19 Haziran 1999 Prag, 18- 19 Mayıs 2001 Berlin, 18-19 Eylül 2003 Bergen, 19-20 Mayıs 2005 Londra, 17-18 Mayıs 2007 Leuven / Louvain-la-Neuve, 28-29 Nisan 2009 Budapeşte / Viyana, 10-12 Mart 2010 Bükreş, 26-27 Nisan 2012 Erivan, 14-15 Mayıs 2015 Paris, 2018

Yakındaki Etkinlikler

Bologna İzleme Grubu

2015-2018 Hedefleri Güvenilir ve karşılaştırılabilir veriler sağlamaya ve Avrupa Yüksek Öğrenim Alanı'nı gerçekleştirmeye yönelik ilerleme kaydetmeye devam etmek Göstergeler ve niteliksel analizden oluşan, yapılandırılmış ve standartlaştırılmış izleme sistemi oluşturarak ülkeler arasında karşılaştırmalar yapılmasına izin vermek ve ülkeler ve ülkeler arasında uygulanan ve diğer değişikliklerin zaman içinde izlenmesine izin vermek, UROSTAT, EUROSTUTENT ve Eurydice tarafından toplanan verileri birleştirerek, Bologna Sürecinin ve EHEA'nın temel değerlerini incelemek 2018 için uygulanmaya ilişkin genel bir rapor hazırlamak

Türkiye’de Bologna Süreci Türkiye sürece 2001 yılında katıldı. YÖK Bologna Süreci çalışmalarını başlattı. Üniversitelerde Bologna Eşgüdüm Komisyonu (BEK) oluşturuldu. BEK her alt faaliyet alanı için paralel olarak çalışmalar başlatıldı. Yükseköğretim Yeterlikler Çerçevesine dayalı Diploma Eki verilmeye başlandı.

Türkiye’de Bologna Süreci Bu kapsamında yapılan program yeterlikleri, derslerin gözden geçirilerek katalogların güncellenmesi, ders öğrenme kazanımları, ders materyalleri, derslerin ölçme-değerlendirme yöntemi, öğrenci iş yükü vb. ilişkin bilgilerin doldurulmasının gerçeği ne kadar yansıttığı, programlarda yapılan işlerin kopyalamadan öteye geçememesi gibi nitelik sorunu ortaya çıktı. Nitelik sorunun beraberinde getirdiği nokta; Bologna Süreci’nde Kalite Temini alt boyutu çalışmalarına ağırlık verilmesi gerektiğini ortaya koydu. Bunun sonucu: Diploma Eki Etiketi ve AKTS Etiketi başvuruları durduruldu.

Bologna Süreci Temel Etkinlik Alanları Diploma ve Derecelerin Tanınması Yükseköğretim Yeterlikler Çerçevesi Kalite Güvencesi Öğrenci Katılımı ve Sosyal Boyut

Ankara Üniversitesi Bologna Süreci Eğitim-öğretim sistemlerinin farklılıklarını ve özgünlüklerini koruyarak, toplumun ihtiyaçlarını karşılayan, ulusal ve uluslararası normlara uygun, kolay anlaşılabilir ve karşılaştırılabilir bir öğretim sistemi oluşturulabilmek hedeflenmiştir.

YETERLİKLER ÇERÇEVESİ KALİTE GÜVENCESİ Şeffaflık Tanınma YETERLİKLER ÇERÇEVESİ Kademe Kademe Tanımlayıcıları Öğrenme Yükü Öğrenme Çıktıları Kredi (AKTS) Profil Diploma Hareketlilik

Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği (23 Temmuz 2015 RG:29423 ) Kapsam: eğitim-öğretim, araştırma, idari hizmetler İlgili paydaşların yer aldığı kalite kurulu oluşturulması Kararlarını bağımsız alması ve kamuoyu ile paylaşması Değerlendirme: kurumsal ve program Kurumsal değerlendirme - zorunlu Misyon farklılıklarını dikkate alan özdeğerlendirme esaslı iç ve dış değerlendirme Program akreditasyonu zorunlu değil, isteğe bağlı YÖK tarafından kurumların teşvik edilmesi Tescil yetkisi almış ajanslar tarafından akredite edilmesi

Kurumsal Dış Değerlendirme İlkeleri Kurum ne yapmaya çalışıyor? Kurumun misyonu ve hedefleri Kurum misyon ve hedeflerine nasıl ulaşmaya çalışıyor? Kurumun yönetişim/organizasyonel süreçleri ve faaliyetleri Kurum misyon ve hedeflerine ulaştığına nasıl emin oluyor? Kalite güvencesi süreçleri, İç değerlendirme süreçleri Kurum geleceğe yönelik süreçlerini nasıl iyileştirmeyi planlıyor? Yükseköğretimin hızlı değişen gündemi kapsamında kurumun avantajını koruyabilmesi

Avrupa Yüksek Öğretim Alanı Kalite Güvencesi Standart ve İlkeleri Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area ESG Kısım 1 İç kalite güvencesi için standartlar ve ilkeler Kısım 2: Dış kalite güvencesi için standartlar ve ilkeler

1. İç Kalite Güvencesi Standart ve İlkeleri 1.1. Kalite Güvencesi Politikası Standart: Kurumlar kamuya açık ve stratejik yönetimlerinin bir parçası olarak oluşturdukları bir kalite güvencesi politikasına sahip olmalıdır. İç paydaşlar, dış paydaşları da sürece katarak uygun yapı ve süreçler dahilinde bu politikayı geliştirmeli ve uygulamalıdır. 1.2. Program Tasarımı ve Onayı Standart: Kurumlar programlarının tasarımı ve onayı için süreç oluşturmalıdır. Programlar, amaçlanan öğrenme çıktılarını içerecek şekilde belirlenen hedefleri karşılamak üzere tasarım gerçekleştirmelidirler. Program sonucunda edinilen yeterlilik net bir şekilde belirlenmeli ve belirtilmeli ayrıca yükseköğretimde ulusal yeterlilikler çerçevesinin doğru seviyesine hitap etmelidir ve sonuç olarak Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi ile uyumlu olmalıdır. 1.3. Öğrenci merkezli eğitim, öğretim ve değerlendirme Standart: Kurumlar, ilgili programların öğrenme süreci oluşturulurken öğrencileri aktif bir rol almaları hususunda teşvik ettiği ve öğrenci değerlendirmelerinin bu yaklaşımı yansıttığı şekilde sunulduğunu sağlamalıdır.

1. İç Kalite Güvencesi Standart ve İlkeleri 1.4. Öğrenci kabulü, gelişim, tanınma ve sertifikalandırma Standart: Kurumlar, öğrenci kabulü, gelişim, tanınma ve sertifikalandırma gibi öğrencilerin hayat döngüsünün tüm evrelerini kapsayan önceden tanımlanmış ve yayınlanmış yönetmelikleri kalıcı bir şekilde uygulamalıdır. 1.5. Öğretim Elemanı Standart: Kurumlar öğretim elemanlarının yetkinlikleri konusunda kendi güvencelerini oluşturmalıdır. Öğretim elemanı alımı ve geliştirme konularında adil ve şeffaf süreçler uygulanmalıdır. 1.6. Öğrenme kaynakları ve öğrenci desteği Standart: Kurumlar eğitim öğretim faaliyetleri için uygun fona sahip olmalıdır, ayrıca yeterli ve halihazırda erişilebilir öğrenme kaynakları ve öğrenci desteğinin sağlandığının emin olmalıdır.

1. İç Kalite Güvencesi Standart ve İlkeleri 1.7. Bilgi yönetimi Standart: Kurumlar, program ve diğer faaliyetlerinde etkili yönetim adına amacına uygun bilgiyi topladıklarından, analiz ettiklerinden ve kullandıklarından emin olmalıdır. 1.8. Kamu bilgisi Kurumlar açık, doğru, nesnel, güncel ve halihazırda erişilebilir olan programları dahil olmak üzere faaliyetlerine ilişkin bilgiyi yayınlamalıdır. 1.9. Devam eden gözlem ve programların periyodik incelenmesi Standart: Kurumlar, belirlenen hedeflere ulaştıklarından ve öğrencilerin ile toplumun ihtiyaçlarına cevap verdiğinden emin olmak için programları gözlemlemeli ve periyodik olarak incelemelidir. 1.10. Döngüsel dış kalite güvencesi Standart: Kurumlar, ESG ile uyumlu bir şekilde döngüsel temelli dış kalite güvencesinden geçmelidir.

Program Bilgi Girişi

Program Bilgi Girişi

Program Bilgi Girişi

Program Bilgi Girişi

Program Bilgi Girişi

Program Bilgi Girişi

Program Bilgi Girişi

Program Bilgi Girişi

Program Bilgi Girişi

. Program Bilgi Girişi TYYÇ ilişkilendirmesi ile ilgili yapılan en yaygın hata, sıra numarasına yeterlilik kategorisi yerine yeterlilik sıra numarasının yazılmasıdır

Ders Bilgi Girişi EĞİTİM BS > DERS İŞLEMLERİ > DERS BİLGİ YÖNETİMİ MENÜSÜ AÇILIR

Ders Bilgi Girişi İLGİLİ BOŞLUKLARDAN BÖLÜM, DERS VE YIL BİLGİLERİ SEÇİLİR

Ders Bilgi Girişi VERİ GİRİŞİ YAPILACAK ÖGENİN YANINDA BULUNAN AKSİYON BUTONUNA BASILIR

Ders Bilgi Girişi DERSİN AMACI VE İÇERİĞİ TÜRKÇE VE İNGİLİZCE OLARAK DOLDURULUR

Ders Bilgi Girişi DERSİN 14 HAFTALIK AKIŞI İLE BU AKIŞ SIRASINDA KULLANILACAK YÖNTEM/TEKNİK/YAKLAŞIM BELİRLENİR.

Ders Bilgi Girişi DERSİN 14 HAFTALIK AKIŞI İLE BU AKIŞ SIRASINDA KULLANILACAK YÖNTEM/TEKNİK/YAKLAŞIM BELİRLENİR.

Ders Bilgi Girişi DERSİN 14 HAFTALIK AKIŞI İLE BU AKIŞ SIRASINDA KULLANILACAK YÖNTEM/TEKNİK/YAKLAŞIM BELİRLENİR.

Ders Bilgi Girişi DERSTE KULLANILACAK KAYNAKLAR EKLENİR

Ders Bilgi Girişi DERSE AİT ÖĞRENME KAZANIMLARI YAZILIR. 3 KREDİLİK DERS İÇİN ORTALAMA 5-8 KAZANIM UYGUNDUR.

Ders Bilgi Girişi DERSİN AKTS’SİNE UYGUN BİÇİMDE İŞ YÜKÜ/ÇALIŞMA SAATLERİ HESAPLANIR

Ders Bilgi Girişi DERSE AİT ÖĞRENME KAZANIMLARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE ETKİSİ TESPİT EDİLİR.

Program Bilgisi (652) Dolu: 91,28 Boş : 21,72 Ders Bilgisi (63,642) Dolu: 36,76 Boş : 62,79 Eksik: 0,46 Önlisans 47 %7,21 %97,78 Lisans 136 %20,86 %98,86 Lisansüstü 471 %72,24 %88,50 Önlisans 3.282 %5,16 %47,70 Lisans 25.356 %39,84 %48,60 Lisansüstü 35.024 %55,03 %26,31

Bologna Süreci Veri Giriş Takvimi DÖNEM BAŞLANGIÇ BİTİŞ Bologna 1. Veri Girişi Dönemi 09 Ocak 2017 Pazartesi 20 Ocak 2017 Cuma Bologna 2. 6 Mart 2017 Pazartesi 17 Mart 2017 Cuma Bologna 3. 15 Mayıs 2017 Pazartesi 4 Haziran 2017 Pazar Bologna 4. 3 Temmuz 2017 Pazartesi 14 Temmuz 2017 Cuma

Erişim bologna.ankara.edu.tr bilgilenme obs.ankara.edu.tr veri girişi bbs.ankara.edu.tr veri kontrolü