SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
Advertisements

İÇ KONTROL STANDARTLARI
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI Strateji Geliştirme Başkanlığı İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL EYLEM PLANI.
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL
KAMU HİZMET ENVANTERİ VE HİZMET STANDARTLARI TABLOLARININ DOLDURULMASI
KADEB İ B MAHALLİ İDARELER MUHASEBE YETKİLİLERİ TOPLANTISI TARİH: SAAT: 14:00.
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
KAMU HİZMET ENVANTERİ SEMİNERİ
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL STANDARTLARI
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI Abdullah ATEŞ Sibel ÖZSOYSAL
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
İç Kontrol Sistemi ve İç Kontrol Standartları
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI.
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
SUNUM PLANI İç Kontrol Nedir? İç Kontrolün Amaçları ve Temel İlkeleri
KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI UYUM EYLEM PLANI
T.C. NEVŞEHİR ÜNİVERSİTESİ Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL EYLEM PLANI.
İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ
ERZURUM BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
İç Kontrol Ve Ön Malî Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Mali Sisteminde Gerçekleştirilen Yapısal Değişiklikler ve Üniversitemiz Açısından Yeni Mali Sistemin.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
T.C. ORDU ÜNİVERSİTESİ Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
Hassas Görevler hassas…çok….
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
İÇ KONTROL STANDARTLARI. İÇ KONTROL 5018 sayılı Kamu Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunun 55. maddesinde İç Kontrol idarenin amaçlarına, belirlenmiş.
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL 08-09/09/2006-Kızılcahamam M. Sait ARCAGÖK MALİYE BAKANLIĞI BÜTÇE VE MALİ KONTROL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI Strateji Geliştirme Başkanlığı İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI.
HESAPLARIN SAYIŞTAYA VERİLMESİ
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
MALİ YÖNETİM VE KONTROL ALANINDA YAŞANAN GELİŞMELER VE HEDEFLER Mehmet BÜLBÜL Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı 1 Mayıs.
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI Strateji Geliştirme Başkanlığı İÇ KONTROL SİSTEMİ Nurtaç ARSLAN İç Kontrol Dairesi Başkan V.
İdarede yatırım, harcamaya dönük işlemler varsa
İç Kontrol Sistemi Örnek Uygulamaları ve Üniversitemizde Genel Durum
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI 27 Ekim 2009 Mehmet BÜLBÜL Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
Öznur OKAY Mali Hizmetler Uzmanı
 KALİTE YÖNETİM BİRİMİ  Mart ayında düzenlenen dış denetim sonucu Müdürlüğümüz çalışmalarının ISO Kalite Standartlarına uygunluğu bir kez daha.
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
YÖNETİM BİLGİ SİSTEMLERİ
1 Yönetim Bilgi Sistemleri 2015– ANKARA Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
Kamu mali yönetim ve kontrol sistemini yeniden düzenleyen 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu kamu idarelerinde iç kontrol sistemlerinin.
NORM KADRO UYGULAMALARI
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
HARCAMA.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
Hazırlayan Bölüm / Departman Adı Hazırlayan Kişi Ad Soyad Hazırlayan Kişi Ünvan KOSGEB REHBERLİK VE DENETİM KURULU YÖNETMELİĞİ RG : 05/06/2011/ /02/2011.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI TAŞINIR İŞLEMLER SERVİSİ GENEL HATLARIYLA TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ.
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
KAMUDA HASSAS GÖREV.
Hesap Verebilirlik ile İlgili Düzenlemeler
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Genel Sekreterlik Organizasyon Şeması
Sunum transkripti:

SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI İdari İşler Şube Müdürlüğü İÇ KONTROL GENEL BİLGİLER Hazırlayan: Adil KARABAL Şube Müdürü 2017-MAYIS SAMSUN

İÇİNDEKİLER İç Kontrol Nedir? İç Kontrolün Amaçları Nelerdir? İç Kontrole İlişkin Tablolar Etik İlkeler Mevzuat Sorumluluklar Görev Tanımı Formu İş Akışı Kamu Hizmet Envanteri ve Hizmet Standartları

İç Kontrol Nedir? Kısaca iç kontrol, faaliyetlerin belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun yürütülmesi, kaynakların etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanılmasıdır. Bununla ilgili her türlü organizasyon, yöntem ve süreçler ile iç denetimi kapsayan mali ve mali olmayan kontrolleri ifade etmektedir.

İç Kontrolün Amaçları Kamu gelir, gider, varlık ve yükümlülüklerinin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yönetilmesini, İdarenin Kanunlara ve diğer düzenlemelere uygun olarak faaliyet göstermesini, Her türlü mali karar ve işlemlerde usulsüzlük ve yolsuzluğun önlenmesini,

İç Kontrolün Amaçları Karar oluşturmak ve izlemek için düzenli, zamanında ve güvenilir rapor ve bilgi edinilmesini, Varlıkların kötüye kullanılmasını, israfını önlemek ve kayıplara karşı korunmasını, sağlamaktır.

İç Kontrol Bileşenleri ve Standartları

İç Kontrol Mevzuatı

ETİK İLKELER

Üst Yönetici; İç Kontrol Sisteminin kurulması ve gözetilmesinden, Sorumluluklar Üst Yönetici; İç Kontrol Sisteminin kurulması ve gözetilmesinden, Harcama yetkilileri; Birimlerinde etkili bir iç kontrol sistemi oluşturmak, uygulanmasını sağlamak ve izlemek, zayıf yönleri geliştirmekle sorumludur. Personel: İç kontrol tüm personelin görevinin bir parçasıdır. Kurumda çalışan herkes iç kontrol sisteminin hayata geçirilmesinde rol oynar.

İç Kontrol Çalışmaları Başkanlığımız, İç Kontrol Sistemi Eylem Planı kapsamında üzerine düşen sorumlulukları yerine getirmek için çalışmalarını titizlikle sürdürmektedir. Bu kapsamda KİOS(Kamu İç Kontrol Sistemi)’ta gerekli güncellemeler yapılmakla birlikte iş akışları ve görev tanımları devamlı gözden geçirilmektedir.

İç Kontrol Çalışmaları Kamu iç kontrol standardı genel şartlarından «Etik kurallar bilinmeli ve tüm faaliyetlerde bu kurallara uyulmalı» şartı uyarınca; “Kamu Etik İlkeleri” ile ilgili görsel bir çalışma yapılmış ve pano şekline getirilmiş; Dairemiz koridorunda ve bağlı birimlerimizin değişik yerlerinde görsel olarak işlenmiştir.

İç Kontrol Çalışmaları Bütün iç ve dış paydaşlarımızı bilgilendirmek amacıyla aşağıda başlıklar halinde verilen bilgi ve belgeler web sayfamızda yayımlanmıştır: Kamu İç Kontrol Rehberi OMÜ İç Kontrol Eylem Planı Kamu Görevlileri Etik Rehberi Kamu Görevlileri Etik Sözleşmesi Görev Tanımları Faaliyet Raporları İş Akış Sunumu İkincil Mevzuat

GÖREV TANIMLARI Kamu İç Kontrol Standartlarında da ifade edildiği üzere idarelerin birimleri ve alt birimlerince yürütülecek görevlerin yazılı olarak tanımlanması, personelin görevlerini ve bu görevlere ilişkin yetki ve sorumluluklarını kapsayan görev dağılım çizelgesinin oluşturulması gibi hususlar idarenin misyonunun gerçekleştirilmesi açısından önemlidir.

GÖREV TANIMLARI Bu kapsamda Dairemizdeki çoğu personelin görev tanımları yapılmış ve karşılıklı imza altına alınmıştır. “İç kontrol sisteminin hayata geçirilmesinde, üzerine düşen sorumlulukları yerine getirmek.” ifadesi, personellerin görev tanımlarına madde olarak eklenmiştir.

GÖREV TANIMLARI Kamu İç Kontrol Sistemi veri tabanına görev tanımları girişleri yapılarak personel ile yaptığı görev eşleştirilmiştir. Bu konudaki çalışmalar titizlikle devam etmektedir.

İş Akışı Analizi İş akışında girdinin (örneğin bir evrakın) nerede (örneğin hangi birimde) ne zaman (hangi zaman sırasına göre) ne ile (örneğin hangi insanlarla ve hangi araçlarla) iş görevine uygun gerçekleştirileceğini belirlenmektedir.

İş Akışı Analizi Kamu İç Kontrol Sistemi (KİOS)’nde 5 ana süreç ve 11 süreç başlığı altında 49 adet iş akışı hazırlanmıştır.

KAMU HİZMET ENVANTERİ VE HİZMET STANDARTLARI Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik ile etkin, verimli, hesap verebilir, vatandaş beyanına güvenen ve şeffaf bir kamu yönetimi oluşturulması hedeflenmiştir.

KAMU HİZMET ENVANTERİ VE HİZMET STANDARTLARI Dairemizde yürütülen hizmetlerinin hızlı, kaliteli, basitleştirilmiş ve düşük maliyetli bir şekilde yerine getirilmesi ancak Kamu Hizmet Envanteri Tablosu ve Hizmet Standartları tablolarının yönetmeliğe uygun bir şekilde hazırlanması ve yönetmelikte belirtilen şekilde kamuoyu ile paylaşılması ile mümkün olacaktır.

KAMU HİZMET ENVANTERİ VE HİZMET STANDARTLARI Bu kapsamda Dairemize ait hizmet envanteri ve hizmet standartları tabloları hazırlanmış ve kamuoyu ile paylaşılmıştır.

KAMU HİZMET ENVANTERİ VE HİZMET STANDARTLARI Bu kapsamda Dairemize ait 64 hizmetin envanteri ve 30 hizmetin de standartları çıkarılarak tablolara yansıtılmış ve kamuoyu ile paylaşılmıştır.

Saygılarımızla,