UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ PAZARLAMA BÖLÜMÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Temel Bİleşenler Analİzİ
Advertisements

GÜVENİRLİK ve GEÇERLİK ÇÖZÜMLEMESİ
İLİŞKİLERİ İNCELEMEYE YÖNELİK ANALİZ TEKNİKLERİ
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
R2 Belirleme Katsayısı.
Yaşar Tonta, İrem Soydal 2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu,22-24 Eylül 2010, Ankara Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
Standart Hata Çarpıklık Katsayısı Basıklık Katsayısı.
E-İÇİŞLERİ UYGULAMASI İÇİN TÜMLEŞİK E-ÖĞRENME KATMANI TASARIMI VE GERÇEKLEŞTİRİLMESİ Yunus Özen ve İsmail Ertürk Akademik Bilişim 2012 Uşak 1-3 Şubat 2012.
Meta Analizinde Son Gelişmeler
TÜKETİCİLERİN İNDİRİM MARKETİ TERCİHİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME YÖNTEMLERİNDEN AHP YÖNTEMİ İLE TESPİTİ Yrd. Doç. Dr. Mutlu Yüksel.
Yard. Doç. Dr. Oğuzhan Aygören İTÜ İşletme Fakültesi
Ömer TORLAK & M. Ali TİLTAY
FONKSİYONEL GIDA TÜKETİMİNİ ETKİLEYEN UNSURLAR ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
ÇEVRECİ YAKLAŞIM VE TÜKETİCİLERİN YEŞİL REKLAMLARA KARŞI TUTUMLARI
  Pazarlama Anlayışındaki Değişimler Açısından Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Müşteri Tatmini Ve Müşteri Sadakatiyle İlişkisi Üzerine Bir Araştırma Ş. GİZEM.
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin DEMİRELİ
Yrd. Doç. Dr. HALİL SEMİH KİMZAN
ÖZEL ALIŞVERİŞ SİTELERİNDE YAŞANAN BİLİŞSEL ÇELİŞKİ VE YENİDEN SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ Yrd.Dç.Dr. Hilal ÖZEN Melike ALTINGÜL.
FİRMANIN YAPMIŞ OLDUĞU REKLAMLARA YÖNELİK TUTUM İLE TÜKETİCİ GÜVENİ DEĞİŞKENLERİ ARASINDA KURUMSAL İTİBARIN ARACI ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Fatih KOÇ Balıkesir.
Dokuz Eylül Üniversitesi, İşletme Fakültesi
Satış Elemanının Etik Davranışı: Tüketici Algısının Güven, Memnuniyet ve Tekrar Satın Alma Davranışı Üzerindeki Etkisi Yrd. Doç. Dr. Banu KÜLTER.
Mağaza İmajının Algılanan Değer, Fiyat ve Satın Alma Niyeti Bağlamında Kuyumculuk Sektöründe İncelenmesi Prof. Dr. Serap ÇABUK – Çukurova Üniversitesi.
Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu (Mis.Öğr.Grv.)
ÇEVRE DUYARLILIĞI ve GELİRİN YEŞİL ÜRÜN SATIN ALMA DUYARLILIĞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ Arş. Gör. Emre YILDIRIM Arş. Gör. Merve TÜRKMEN Sakarya ÜNİVERSİTESİ
20. Ulusal Pazarlama Kongresi
ÖĞRENME AMAÇLARI İki değişken arasındaki “ilişki” ile neyin kastedildiğini öğrenmek Farklı yapıdaki ilişkileri incelemek Ki-kare analizinin uygulandığı.
T.C. KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEK OKULU SATI Ş I ARTIRMANIN YOLLARI İ LKNUR ÖZDEM İ R.
TÜKETİCİ KİMLİĞİNİN KÜRESEL TÜKETİME ETKİSİ
Grup Adı: ZAMBAK Sümeyra Nur Beştepe Merve Okandan
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
ÖĞRENME AMAÇLARI Tahmin kavramını anlamak Pazarlama araştırmacılarının regresyon analizinden nasıl faydalandığını öğrenmek Pazarlama araştırmacılarının.
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazar segmentasyon kararları için farkların nasıl kullanıldığını öğrenmek t testinin ve z testinin ne zaman kullanılması gerektiği.
ÖĞRENME AMAÇLARI Olasılıklı örneklem ile örnek büyüklüğüne karar vermenin altında yatan sekiz aksiyomun anlaşılması Güven aralığı yaklaşımını kullanarak.
Maliye’de SPSS Uygulamaları
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
Pazarlama Yatırımlarının Verimliliğinin Sektörel Bazda İncelenmesi: BIST Örneği Arş. Gör. Dr. Betül Çal Giresun Üniversitesi.
Showrooming: Mağaza İstismarı Erdal ÜNSALAN (Amasya Üniversitesi) Mustafa ÜNSALAN (Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi)
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
ALGILANAN RİSK VE TÜKETİCİ ETNOSENTRİZM EĞİLİMİNİN YERLİ MARKA CEP TELEFONLARINA KARŞI TUTUM ÜZERİNDE ETKİSİ Mustafa Bilgehan Kutlu, Cumhuriyet Üniversitesi.
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
Ömer Sezai AYKAÇ Öğr. Gör. Aykut YILMAZ SAKARYA ÜNİVERSİTESİ
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Doç. Dr. Ali Çağlar ÇAKMAK Öğr. Gör. Bekir ÖZKAN
İstatistiksel Analizler
Yrd. Doç. Dr. Volkan ÖZBEK Aycan KÜLAHLI
GÜNEŞTEN KORUNMA DAVRANIŞ ÖLÇEĞİNİN TÜRK ADÖLESAN TOPLUMUNDA GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİLİĞİ Özcan Aygün1, Ayşe Ergün2 1 Sakarya İl Sağlık Müdürlüğü, Adapazarı-SAKARYA.
TEMEL BETİMLEYİCİ İSTATİSTİKLER
Araş. Gör. Emine ŞENBABAOĞLU Doç. Dr. Emre Şahin DÖLARSLAN 2016
Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları.
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
KÜRESELLEŞME VE KÜRESEL MARKA ALGISININ SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNE ETKİSİ DOÇ. DR. ERCAN TAŞKIN ARAŞ. GÖR. CEVAT SÖYLEMEZ 02 Ocak 2019 Çarşamba.
BENZETİM 2. Ders Prof.Dr.Berna Dengiz Sistemin Performans Ölçütleri
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Sunum transkripti:

UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ PAZARLAMA BÖLÜMÜ AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ PAZARLAMA BÖLÜMÜ Araş. Gör. Naci BÜYÜKDAĞ Öğr. Görv. Ayça KANGAL DEMİR Doç. Dr. Olgun KİTAPCI E-TATMİNİN WEB MÜŞTERİ ARA YÜZ ÖZELLİKLERİ İLE E-BAĞLILIK ARASINDAKİ İLİŞKİYE ARACILIK ETKİSİ

Ticaret E-ticaret

Çalışanların davranışları Mağaza ortamı Mağazanın stili

E-tatmin; çevrim içi alışverişe ilişkin hoşnutluk E-bağlılık; geleneksel bağlılık kavramının çevrimiçi tüketici davranışına evrimleşmiş şekli Müşteri destek araçlarının geçerli ve etkili olması Etkileşim Kişiselleştirme Müşteri ara yüz özellikleri Uygunluk karakter Kullanıcı dostu olması Uyarlama yapılabilmesi Müşteriye ilk izlenimi sunan grafiksel tasarım

Baskı ve anlamlılığın yitirilmesi Janita ve Miranda 2013 Literatüre değer katma ve yönetimsel çıkarımda bulunma Yapısal Eşitlik Modeli

Tesadüfi olmayan örnekleme-kolayda Tek boyutlu ölçekler Sirinivasan, Anderson ve Ponnavolu; 2002 Sirinivasan ve Anderson, 2003 Çevrimiçi anket uygulaması Hedef kitle: çevrimiçi alışveriş yapan tüketici Araştırma hızının artması, zaman ve maliyet tasarrufu

Bulgular Temel Bileşenler Analizi Kaiser-Meyer-Olkin örneklem büyüklüğü testi>0,6 5 veya 10 katı madde sayısı Tek desenli faktörlerde Açıklanan varyans oranı>030 olması yeterli Bartlett Küresellik Testi Güvenilirlik >0,7 Geçerlilik Ayrışım geçerliliği İçerik geçerliliği Yapılar arası <0,7 korelasyon olması Tek faktörleşme durumu

Çarpıklık ve basıklık +1 ile -1 arasında Normal dağılım Merkezi limit teoremi Regresyon analizi

Baron ve Kenny’nin Aracılık Etkisi Yaklaşımı Neden ve Nasıl E-Tatmin a b Müşteri Ara Yüz Özellikleri E-Bağlılık c E-tatminden değişkeninden önce c anlamlı olmalıdır. E-tatminden sonra a ve b değerleri anlamlı olmalıdır. Varsayımlar E-Tatminden sonra c anlamsız ise Tam aracılık etkisi, c anlamlılığını devam ettiriyorsa ancak katsayısında azalma meydana geliyorsa o zaman kısmi aracılık etkisi vardır. R2 değeri de artmış olmalıdır. Variance Account For (VAF)>0,8 ise tam aracılık etkisi Variance Account For (VAF) 0,2< VAF< 0,8 ise kısmi aracılık etkisi VAF<0,2 ise aracılık etkisi yok SOBEL Testi

Regresyon analizi H1: Web ara yüz özelliklerinden kişiselleştirme değişkeni e-bağlılık değişkenini pozitif etkilemektedir. H2: Web ara yüz özelliklerinden kişiselleştirme değişkeni e-tatmin değişkenini pozitif etkilemektedir. H3: Web ara yüz özelliklerinden e-tatmin değişkeni e-bağlılık değişkenini pozitif etkilemektedir. H4: Web ara yüz özelliklerinden e-tatmin değişkeni e-bağlılık ile kişiselleştirme değişkeni arasında aracı değişkendir.

Β=0,561 R2=0,312 p=0,000** Β=0,317 R2=0,101 p=0,000** E-tatmin E-bağlılık Kişiselleştirme E-tatmin Β=0,451 R2=0,203 p=0,000** SONUÇ: Kişiselleştirme özelliği kısmi aracı değişkendir. Kişiselleştirme E-bağlılık Β=0,304 p=0,000** R2: 0,398 ΔR2: 0,194 p:0,000** Sobel Testi: z:5,1567 ve p:0,000** Kişiselleştirme E-bağlılık E-tatmin Β=0,464 p=0,000**

H5: Web ara yüz özelliklerinden uygunluk değişkeni e- bağlılık değişkenini pozitif etkilemektedir. H6: Web ara yüz özelliklerinden uygunluk değişkeni e- tatmin değişkenini pozitif etkilemektedir. H7: Web ara yüz özelliklerinden e-tatmin değişkeni e- bağlılık ile uygunluk değişkeni arasında aracı değişkendir. H8: Web ara yüz özelliklerinden Karakter değişkeni e- bağlılık değişkenini pozitif etkilemektedir. H9: Web ara yüz özelliklerinden Karakter değişkeni e- tatmin değişkenini pozitif etkilemektedir. H10: Web ara yüz özelliklerinden e-tatmin değişkeni e- bağlılık ile Karakter değişkeni arasında aracı değişkendir.

Β=0,561 R2=0,312 p=0,000** Β=0,680 R2=0,463 p=0,000** E-tatmin E-bağlılık Uygunluk E-tatmin Β=0,435 R2=0,190 p=0,000** SONUÇ: Uygunluk özelliği tam aracı değişkendir. Uygunluk E-bağlılık Β=0,100 p=0,111 R2: 0,320 ΔR2: 0,130 p:0,000** Sobel Testi: z:7,0965 ve p:0,000** Uygunluk E-bağlılık E-tatmin Β=0,493 p=0,000**

Β=0,561 R2=0,312 p=0,000** Β=0,641 R2=0,411 p=0,000** E-tatmin E-bağlılık Karakter E-tatmin Β=0,571 R2=0,326 p=0,000** SONUÇ: Karakter özelliği kısmi aracı değişkendir. Karakter E-bağlılık Β=0,359 p=0,000** R2: 0,39 ΔR2: 0,064 p:0,000** Sobel Testi: z:5,4264 ve p:0,000** Karakter E-bağlılık E-tatmin Β=0,331 p=0,000**

Sonuç, öneriler ve Kısıtlar E-tatmin amacıyla Uygunluk >karakter> kişiselleştirme E-bağlılık kavramını açıklayacak daha fazla değişkene ihtiyaç bulunmaktadır. Üç değişkenin birlikte ele alınması önemlidir E-bağlılık oluşturmak için karakter >kişiselleştirme > uygunluk Uygunluk tam aracı etki, kişiselleştirme ve karakter ise kısmi aracı etki göstermiştir. VAF değeri sınıra yakın değişkenlik göstermiştir.

E-ticaretle uğraşan firmaların Web sitesi tasarımında kişiselleştirme ve Karakter özelliklerine daha fazla ağırlık vermeleri önerilmektedir. Yapısal eşitlik modelinde değişkenler birbirlerini baskılayabilmekte veya anlamsızlaştırabilmektedir. Yapısal eşitlik modeli uygulanmadan önce tek tek aradaki ilişkilerin incelenmesi önerilmektedir. E-bağlılığın artırılabilmesi için e-tatmin değişkeninin kullanılması önemlidir Tüketiciler memnun olduğu ve rahat kullanabildiği sitelerden alışveriş yapma istekleri her zaman göz önünde bulundurulmalı ve bu duruma göre hareket edilmelidir.

Zaman sıkıntısından dolayı 384 sayısına ulaşılamamış olup, 325 sayısı ile analiz gerçekleştirilmiştir. Kolayda örneklem kullanıldığından dolayı çalışmanın genelleştirilmeyeceği söylenebilir. İhtimalli örneklem yöntemi ile çok sayıda e-ticaret yapan tüketiciye ulaşılması ve analiz edilmesi e-ticaret yapan firmalar açısından önemlidir. Yapısal model uygulanabilir Etkileşim boyutunun anlamsız çıkması anketin yeterince anlaşılamadığını göstermektedir. Bu durumda Türk kültürü baz alınarak yeni bir anket geliştirme çalışması yapılabilir. Farklı ve ilgili değişkenler modele eklenebilir.