MESLEKİ AHLAK KURALLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri.
ZOR İNSANLARLA BAŞA ÇIKMA
ETKİN TELEFON İLETİŞİMİ
Özel Güvenlik Görevlisi ve Hasta İlişkisini Düzenleyen Temel Kurallar
KONUŞMA KURALLARI Pot kırmamak için düşünerek konuşunuz.
Görgü kuralları nelerdir?...
PANSİYONDA KALAN ÖĞRENCİLERİMİZDE BULUNMASI GEREKEN EŞYALAR:
Bir toplumda var olan, uyulması gereken saygı ve incelik kurallarıdır
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
SUNUM.
İŞLETMELER VEYA KİŞİLERİN HEDEFİ, EN İYİ OLMAK İSTİYORUM + -
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
İLETİŞİM.
SERVİS PERSONELİ ÇALIŞMA PRENSİPLERİ 2
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
GRUP DAVRANIŞLARININ TEMELLERİ
Farklı Yaşlarda İletişim Özellikleri ve Çocukla İletişim Doç. Dr. Alev Önder.
SOSYAL DAVRANIŞLAR.
İSTANBUL ESNAF ve SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ.  İnsanlar seyahate çıkarak iş baskısını, sorunları, stresi can sıkıntısını arkada bırakmak isterler.Çünkü.
3-6 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri ve Çocukla Etkili İletişim
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
GÜVENLİK İŞARETLERİ Neden olmalı? Tehlike hakkında uyarırlar
=>SES BİLGİSİ
HATALI ANNE BABA TUTUMLARI
BİT’nİ KullanIrken Etİk ve Sosyal Değerler
MERHABA.
İLETİŞİM ENGELLERİ.
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Psikolog Şenel KARAMAN Bedeninizin yaşam tarzına cevap veriş şeklidir. Büyük ölçüde fiziksel kaynaklıdır. Hepimiz stresle birlikte.
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI ÖDÜL VE DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ
ETKİLİ İLETİŞİM.
MUSTAFA AY Rehber Öğretmen Ergenle iletişim kurmak neden bu kadar zor?Acaba ergenlerin bize mesajlarını iletmekte zorlanması da aynı nedenlerden kaynaklanıyor.
ÇATIŞMA NEDİR?.
Selçuklu Gazi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Ankara Çalışma ve İş Kurumu Çankaya Hizmet Merkezi
Fatih İlkokulu Rehberlik Servisi
GÖRGÜ VE NEZAKET KURALLARI
İNTERNET ETİĞİ VE BİLİŞİM SUÇLARI
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
PATNOS RAM 1 AİLE EĞİTİM SUNUSU 4. 2PATNOS RAM EĞİTİM BAŞARISINI YÜKSELTMEDE, SAĞLIKLI VE MUTLU İNSANLAR YETİŞTİRMEDE “AİLENİNİN ROLÜ”
ÖĞRENCİLERİMİZLE OKUL KURALLARINI BELİRLİYORUZ...
MOTİVASYON.
 Öncelikle iş başvurusu yaparken nasıl bir işte çalışmak istediğinize karar vermelisiniz.  Bu işle ilgili bilgi sahibi olmalı ve ona göre bir öz geçmiş.
AİLE OLMAK DEĞERLER EĞİTİMİ.
İnternet Okur Yazarlığı
Zamanında uyumalı, zamanında uyanmalı, okula geç kalmamalıyız.
KONU : YAPABİLDİKLERİM,
KONU : HATA YAPABİLİRİZ KAZANIM :
İnsan ve sorumluluk Bu dünyayı ayakta tutmamız için sorumluluklarımızı yerine getirmemiz gerekmektedir.
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI VE ETİK
KİŞİSEL HİJYEN.
İLETİŞİM ENGELLERİ.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ DERSİ KAPSAMINDA
Tatmin edilmemiş işgücü, tatmin edilmemiş müşterinin anahtarıdır
Gökçe Erinç Büyükşengür
OKULDA,SINIFTA VE SOSYAL ÇEVREDE UYULMASI GEREKEN GÖRGÜ KURALLARI
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
KAT HİZMETLERİNİN TANIMI ve ÖNEMİ
GÖRGÜ VE NEZAKET KURALLARI GÖRGÜ VE NEZAKET KURALLARI HAZIRLAYANLAR: İREM CERYAN ve ÖZGENUR ERDAĞ.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
Hedefler ve Değerler Prof. Dr. Hasan Bacanlı.
İNSAN İLİŞKİLERİNİ DÜZENLEYEN KURALLAR
DOLPHIN ACADEMY ANTRENÖR EĞİTİM SEMİNERİ
5. Sınıf 3. Ünite: ADAP VE NEZAKET
İŞ HAYATINDA UYULMASI GEREKEN KURALLAR HAZIRLAYAN İLAYDA DEMİR 9/C 194.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

MESLEKİ AHLAK KURALLARI

MESLEKİ AHLAK Mesleğe uygun tutum ve davranışları belirleyen kurallardır. Her meslekte olduğu gibi Otel çalışanlarının da uyması gereken mesleki ahlak kuralları vardır. Bu kurallar gereksinimler sonucu ortaya çıkmıştır. Kurallara uygun davranmak çalışanlara ve misafirlere huzurlu, saygılı ve güvenli bir ortam sağlar. İşletmenin gelirinin artması rahat eden misafirin işletmeye tekrar gelmesi ile olur.

1- Misafirlere kibarca hitap edilmelidir 1- Misafirlere kibarca hitap edilmelidir. Misafirler hizmeti satın alırlar. Çalışanların görevi misafire en iyi hizmeti vermektir. Hizmet verirken misafire kibarca hitap etmek çok önemlidir. Kibarca hitap etmek misafirin önemsendiğini, ona değer verildiğini gösterir. İlk kez karşılaşılan bayanlara ''hanımefendi '' baylara ''beyefendi '' şeklinde hitap edilmelidir. Misafirlerin isimleri öğrenilmelidir, misafirler kendilerine isimleriyle hitap edilmesinden hoşlanırlar. İsmi öğrenilen misafire ''Ayşe Hanım '' Ali Bey '' şeklinde hitap edilmelidir.

2- Devamlı gelen misafirlere isteklerine göre hizmet verilmelidir. Devamlı gelen misafirlerin nelerden hoşlandığı ve hoşlanmadıkları öğrenilmeli, misafirlerin beklentilerine göre davranılmalıdır Misafirlerle konuşurken ayağa kalkılmalıdır. Konuşurken ayağa kalkmak bir saygı kuralıdır. Misafirlere saygı duyulduğunu göstermek için onlarla konuşurken ayağa kalkılmalıdır.

4- Misafirlere mümkün olduğunca yardımcı olunmalıdır. İşletmeye gelen misafirlerin evlerinden, tanıdıkları çevreden uzak oldukları unutulmamalıdır. Birçok yeri bilmiyor olmaları çok normaldir. İşletmede verilen hizmetleri, işletme planını, yangın çıkış kapılarını gösteren uyarı işaretlerini misafirin görebileceği yerlere koyarak misafire yardımcı olunmalıdır. İşletmenin yakın çevresi gerektiğinde misafire tarif edebilecek kadar bilinmelidir 5- Misafire doğru bilgi verilmelidir. Misafirlerin güvenini kazanmak ya da kaybetmek çalışanların elindedir Misafirler doğru bilgilendirilerek güvenleri kazanılmış olunur. Misafirlere yanlış bilgi verilmekle yanlış yönlenmelerine sebep olunur ve güvenleri kaybedilir.

6- Misafirlere kişisel sorular sorulmamalıdır 6- Misafirlere kişisel sorular sorulmamalıdır. İnsanlar tanımadıkları kişilerin kendilerine kişisel sorular sormalarından hoşlanmazlar. Kişisel soru ile karşılaşan misafir sinirlenir, olumsuz cevap verir. 7- Misafirlerle tartışmaya girilmemeli, yanlışları düzeltilmemelidir. Misafirler haksız bile olsalar onlara karşı hoşgörülü olmak gerekir. Misafirlerin işin en önemli parçası olduğu unutulmamalıdır.

11- Misafir hediye vermek istediğinde imzalı bir yazı alınmalıdır 11- Misafir hediye vermek istediğinde imzalı bir yazı alınmalıdır. Misafirler verilen hizmetten memnun kaldıkları zaman hediye verirler. Misafirin bu isteğini belgelemek ve hırsız durumuna düşmemek için imzalı bir belge almak gerekir. 12-Bahşiş beklentisi içinde olunmamalıdır. Misafirlerle ilişkilerde maddi yarar sağlayacak davranışlarda bulunulmamalı ve maddi beklenti içinde olunmamalıdır. 13 -Misafirlerle uygun olmayan ilişkilere girilmemelidir. Misafirler arkadaş değil hizmet verilen insanlardır. Misafirlerle maddi ve duygusal ilişkilere girilmemelidir.

14- Misafirlerin hizmetlerine sunulan olanaklar çalışanlar tarafından kullanılmamalıdır. Misafirler kendilerine hizmet eden çalışanlarla aynı ortamı ve aynı hizmeti paylaşmaktan hoşlanmazlar. 15- İşletme kurallarına uyulmalıdır. Kurallar hizmetin iyi bir şekilde verilmesini ve sistemli bir şekilde devam etmesini sağlar. Sigara içilmemesi gereken yerde sigara içmek, alkollü olarak işe gelmek veya işyerinde alkol almak kurallara aykırı davranışlardır. İş düzenini bozan bu davranışların sonucu işten atılmaktır. 16- Bütün çalışanların kişiliklerine saygı gösterilmelidir. Kişilik, insanları birbirinden ayıran en önemli özelliktir 17- Kişisel ve iş yeri ile ilgili sorunları misafirlerle konuşmamak.

KAÇINILMASI GEREKEN DAVRANIŞLAR Sakız, tütün vb. kullanmak, kabuklu yiyecekler yemek. Mırıldanarak şarkı söylemek ve ıslık çalmak. Yüksek sesle konuşmak, arkadaşlarına seslenirken el çırpmak, el şıkırdatmak. Kişisel konuları tartışmak için gruplar oluşturarak toplanmak. Misafirlerle konuşurken oturmak, oturur pozisyonda durmak, bar deskine yaslanmak. Eller cepte yürümek. Misafir alanları ve sigara içilmez yazan yerlerde sigara içmek. Kumar oynamak ve oynatmak.

Misafirlerden borç para talebinde bulunmak, bahşiş istemek. Yanıcı maddeleri, kolay bozulabilir yiyecekleri, kirli çamaşırları soyunma dolabında bırakmak. Oteline misafirlere ait bölümlerini kullanmak. Görevdeyken içki içmek, içkili işe gelmek. Kişisel ve işyeri ile ilgili sorunları konuklara anlatmak. Çirkin argo veya müstehcen konuşma dili kullanmak, kavga çıkarmak. Departman içindeki sorunları ve tartışmaları başkalarına anlatmak veya başkalarıyla tartışmak. Ofis telefonlarını kişisel görüşmeler için departman müdürünün bilgisi dışında kullanmak. Mesai saatleri içinde cep telefonuyla görüşme yapmak.