BENİMLE OYNAR MISIN? Yrd. Doç. Dr. Raif ZİLELİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ULUSLARARASI GENÇLİK ÖDÜLÜNÜN 10 TEMEL PRENSİBİ. Uluslararası Gençlik Ödülünün dayandığı 10 temel prensip vardır.
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
TOPLUM DESTEK MERKEZİ (TODOMER)
«KASTAMONU MASA TENİSİ OYNUYOR» PROJESİ
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
ENGELLİLERDE VOLEYBOL
AVRUPA BİRLİĞİ SEVGİ BİLDİRİCİ Doç. Dr. CENGİZ HAKAN AYDIN SPOR YÖNETİCİLİĞİ.
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
Uluslararası Gençlik Ödülü yaş arasındaki gençlerin katılabilece ğ i, onların bireysel ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunmayı hedefleyen gönüllülük.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2014 – 2015 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ ŞUBAT 2014.
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
REHBERLİK DERSİ III.
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ Seminer-3 “Türkiye’de Gençlik Geliştirme Programlarında Yapılan Hatalar ve Dünyadan Örnekler” ÖNERİLER Prof. Dr. Mustafa Ferit ACAR.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM.
HEPİMİZ OYNUYORUZ.
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
TOPLUM HİZMETLERİ PROGRAMI
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
MUTLULUĞU ÇİZİYORUZ .
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
MERAK ETTİKLERİNİZ.  Okulumuz Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi bir kurumdur.  Bütün öğretmenlerimiz üniversite mezunudur.  Okulumuza ay (3-6)
İZCİLİK.
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
GELENBEVİ ÇALIŞIYOR ÇALIŞIYORGELENBEVİ. Öğrencilerin farklı yaşam alanlarında edindikleri deneyimlerle kişilik gelişimini çok yönlü bir şekilde desteklenmiş.
YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;
ERASMUS+ GENÇLİK PROGRAMI
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
HENTBOL.
Proje Adı Proje Yürütücüsü Proje Ortağı
ANTRENMAN BİLGİSİ DERS NO 4 ANTRENMANA HAZIRLIK.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
2015/2016 ANTALYA 3 . GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI PROJESİ
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Antalya Halk Sağlığı Müdürlüğü Bulaşıcı Olmayan Hastalıklar ve Programlar Şubesi.
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ SEMİNERİ. EĞİTİM HAKKI Özel gereksinimi ve/veya engeli olan ya da olmayan tüm çocuklar eğitim hakkından yararlanma özgürlüğüne.
ENGELLİLER VE SPOR  Bilindiği gibi spor, sağlıklı ve mutlu bir yaşam için gerekli bir uğraştır ve tüm insanlar için önemlidir. Ancak sporun, engelli bireyler.
ETKİLİ İLETİŞİM DERSİNE HOŞ GELDİNİZ Haftalar Yrd. Doç. Dr. Selim EMİROĞLU.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
T.C. BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
BURSA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ TOPLUM GÖNÜLLÜLERİ TOPLULUĞU
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
Dosyabak.com T.C ……………………. İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ……………… İLKÖĞRETİM OKULU …………………….. ÖĞRETMENİ …………………………….
İRFANLI ANADOLU LİSESİ ADI : Bartu Eren SOYADI : ÖZGAYA SINIFI : 9-D NO : F U T B O L DERS : TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMEN: Zafer Ender ETLİ.
REHBERLİK DERSİ III.
GRUP REHBERLİĞİ HİZMETLERİ
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

BENİMLE OYNAR MISIN? Yrd. Doç. Dr. Raif ZİLELİ Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi, Sağlık Yüksekokulu

PROJENİN AMACI: Yürütücülüğünü Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesinin, koordinatörlüğünü B.Ş.E.Ü. Beden Eğitimi ve Spor Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Raif ZİLELİ'nin yaptığı "Benimle Oynar Mısın" adlı gönüllülük esasına dayalı sosyal projenin amacı; Bilecik İlinde yaşayan özel gereksinimli öğrencilerin eğitsel oyunlar aracılığıyla bilişsel ve duyuşsal yetilerinin yanında esneklik, kuvvet, sürat, denge, koordinasyon gibi biyomotor yetilerinin de geliştirilerek üniversite öğrencileri ile birlikte sosyalleşmelerinin ve farkındalık kazanmalarının sağlanmasıdır.

PROJENİN HEDEF KİTLESİ: Kurumlar arası işbirliğini de teşvik eden projede bu amaç için farklı bölümlerde öğrenim gören 35 gönüllü üniversite öğrencimiz ile 29 Bilecik Özel Eğitim İş Uygulama Merkezi (okulu) öğrencimizin üniversitemiz spor salonunda Bilecik Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğünde görevli iki antrenör ile birlikte eğitsel oyunlar ve Hemsball Oyunu oynanmıştır. Proje süresince özel gereksinimli öğrencilerin okul çıkış saatinde okuldan alınıp üniversiteye getirilmeleri ve evlerine götürülmeleri servis ile sağlanmıştır.

PROJENİN SÜRESİ: 25.02.2015 tarihinde saat 15:00'da başlayan proje üç ay, haftada bir gün, günde iki saat olup 13.05.2015 tarihinde son bulmuştur. PROJENİN MALİYETİ: Projenin maliyeti gönüllülük esasına dayanmaktadır. Fakat kurumlar aşağıdaki sorumlulukları yerine getireceklerini protokolle taahhüt etmişlerdir;

PROJEYE DESTEK VEREN KURUM VE KURULUŞLAR: Türkiye Herkes İçin Spor Federasyonu, Bilecik Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü, Bilecik İl Milli Eğitim Müdürlüğü proje ortakları arasında yer almışlardır.

BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ TARAFINDAN: Projenin koordinasyonunun sağlanması, Proje süresince özel gereksinimli öğrencilere refakat etmek üzere gönüllü üniversite öğrencilerinin projeye katılımının sağlanması, Gerekli durumlarda otuz kişilik araç tahsis edilmesi, Çalışmalar süresince ve kutlamalarda spor salonunun tahsisinin sağlanması. TÜRKİYE HERKES İÇİN SPOR FEDERASYONU TARAFINDAN: Özel gereksinimli öğrencilere eşofman takımı ve tişört, üniversite öğrencilerine tişört ve yeteri kadar Hemsball Oyun malzemesi temini.

BİLECİK GENÇLİK HİZMETLERİ VE İL MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN: Proje süresince öğrencilere tesiste eğitsel oyun çalışmalarını yaptırmak üzere belgeli iki adet antrenör görevlendirilmesi, Öğrencilerin okul çıkış saatinde okuldan alınması, tesise getirilmeleri ve belirlenen noktalara servis ile götürülmeleri için otuz kişilik araç tahsis edilmesi. BİLECİK İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN: Okuldan; En fazla otuz adet (hafif zihinsel engelli) öğrencinin belirlenmesi, Öğrencilerin ailelerinden izin belgelerinin toplanması, Çalışmalara beden eğitimi öğretmeninin de katılımının sağlanması, Proje süresince gerekli durumlarda öğrenci velileri ile koordinasyon ve iletişimin sağlanması.

PROJENİN SONUÇ VE KATKILARI: Proje sonucunda eğitilebilir ve öğretilebilir zihinsel ve fiziksel engelli gençlerin sosyal gelişim, birlikte çalışma, problem çözme, kendini ifade etme, iletişim kurma, dil gelişimi, empati kurma becerilerinin geliştirilmesi, hayal gücünü artırarak kendini tanımalarının sağlanması, olayları dinleme ve değerlendirme yeteneğinin kazandırılması, diğer insanlar hakkında gözlem yeteneğinin geliştirilmesinin yanında biyomotor yetilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Üniversite öğrencilerinin sosyal sorumluluklarının ve farkındalıklarının geliştirilmesi, kurumların ise birbirleri ile ortak zeminde işbirliği yapabilmelerine katkı sağlanmıştır.