Hastalıklar ve Hastaneler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Prof. Dr. Hayreddin Yekeler
Advertisements

SAĞLIĞINIZ İÇİN ÇALIŞIYORUZ
SAĞLIK Sağlık Okuryazarlığı - Sağlık Çalışanları -
KEMALPAŞA DEVLET HASTANESİ
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ UYGULAMA VE ARAŞTIRMA HASTANESİ
EKİM 2011 HİZMET GÖSTERGELERİ TOPLAM MUAYENE SAYISI TOPLAM YATAN HASTA SAYISI 979 YATILAN GÜN SAYISI 6507 TABURCU OLAN HASTA SAYISI 1069 ÖLEN HASTA.
Doktor Olayım mı? Prof. Dr. Mustafa ŞENOL
Prof. Dr. Öner Süzer Cerrahpaşa Tıp Fakültesi
TEMMUZ 2011 HİZMET GÖSTERGELERİ TOPLAM MUAYENE SAYISI TOPLAM YATAN HASTA SAYISI 1028 YATILAN GÜN SAYISI 6502 TABURCU OLAN HASTA SAYISI 1108 ÖLEN.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu
Adıyaman Üniversitesi Sağlık Araştırma ve uygulama
Bilimsel Araştırmaların Tıptaki Yeri ve Önemi
Türkiye’de Hastaneye Yatan Hastalarda Nütrisyon Riski Oranları Çalışması KEPAN NRS 2002.
4 ARALIK 2009 İZMİR TTB-UDEK TSG Çalışma Grubu Raporu KISA DEĞERLENDİRME RAPORU Grup Adına Sunum: Türk Toraks Derneği.
KOÜTF EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALARA SUNULAN HİZMET İLE İLİŞKİLİ HASTALARIN GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ GRUP MÜMKÜN MERTEBE.
Sağlık Tesisleri Ek Ödeme Gelirleri 2014/Aylık-Üç Aylık ve Altı Aylık
SORULAR-3.
11 Üniversite hastanelerinin organizasyonu
İL GENELİ YEŞİL KART HİZMETLERİ YILLARA GÖRE YEŞİL KART HARCAMALARI
Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesinde Staj Eğitimi
Doktor Doktorların Görevleri Nelerdir?
Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK ADÜTF Biyokimya AD 2008
EĞİTİM VE MÜFREDAT KOMİSYONLARI ÇALIŞMALARI-İŞLEVLERİ
Tıpta Uzmanlık Yönetmeliği
Performans Dayalı Ek Ödeme Sistemi Dr. Hasan G Ü LER Genel M ü d ü r Yardımcısı.
4 Aralık 2009, İzmir TTB XV.TUEK, İzmir 4-6 Aralık 2009.
TÜRKİYE’DE MEDİKAL FİZİK EĞİTİMİ
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu
Akademik Genel Kurul Toplantısı
DOÇ.DR. İRFAN YALÇINKAYA
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu
GÖĞÜS CERRAHİSİ YOĞUN BAKIM İLKELERİ
TOBB ETÜ HASTANESİ.
CERRAHİ UZMANLIK DALLARINDA İŞBİRLİĞİ VE UZLAŞI Doç. Dr. Ethem Beşkonaklı Türk Nöroşirürji Derneği Başkanı UDEK Kurultayı.
Temel Bilimler Dr. Ayşegül AYTEKİN
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
Ayfer ŞEN İstatistik, Analiz ve Bilgi Sistemleri Daire Başkanlığı 2016.
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
DİYARBAKIR EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ GENEL BİLGİLER
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 5 Sıla Birce Bilgiç & Melike Pelin Özdoğru.
Enfeksiyon Hastalıkları Hastane Enfeksiyonları Adı:
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 30 Kasım 2016 Ayşegül AYTEKİN.
KAMUDA SAĞLIK TURİZMİ Uzm. Dr. Ü. Murat PARPUCU
DÜNYA’DA VE TÜRKİYE’DE ÇOCUK SAĞLIĞININ DURUMU ÇOCUK HEMŞİRELİĞİ
EĞİTİM YILI 2. SINIF 5. KURUL SINAV DEĞERLENDİRİLMESİ
Dönem 6 Koordinatörlüğü Sunumu
Halk Sağlığının Tıp Bilim Dalları İçerisindeki Yeri (1) (SKY 109
EPİDEMİYOLOJİNİN TANIMI TIP BİLİMLERİ ARASINDA YERİ VE TARİHSEL GELİŞİM (1) EPİDEMİYOLOJİ DERSİ (EBE 211-AHE 307) Prof. Dr. Ömer R. ÖNDER Ankara Üniversitesi.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
DÖNEM IV Dr. Özgür Mehtap.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
EĞİTİM YILI 1. SINIF 4. KURUL SINAV DEĞERLENDİRİLMESİ
Dönem 5 Staj Değerlendirmeleri
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 8 Mayıs 2017 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Dilara Pirhan.
Hastane Anatomisi Ögr. Gör. Özgür İnce
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI DERSHANE PROGRAMI.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 1. SINIF DERS PROGRAMI.
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 3 Mayıs 2018 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Neslihan Alagöz.
KOÜ 11. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Çalıştayı DÖNEM IV
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI DERSHANE PROGRAMI.
Sunum transkripti:

Hastalıklar ve Hastaneler Hastalıkların Sınıflaması

Hastaneler Ne zamandan beri hastaneler var ?

Hastaneler oldukça yeni kurumlar ! Asklepion (eski Grek) Valetudinarian Xenon (Bizans, Xenodocheion) Nozokomeion (Bizans) Bimaristan-Bimarhane (İslam) Manastırlar & Tekke ve Zaviyeler Darüşşifa Hastahane (19. yüzyılın ikinci yarısı)

Neden hastanelere gereksinim var ?

Neden hastanelere gereksinim var ? Sıvı tedavisi ve tedavinin yakın takibi Laboratuar incelemeleri ve diğer ileri incelemeler (MR, BT, PET Sintigrafi, Eko) Durumu her an kötüleşebilecek ve acil tıbbi müdahale gerekecek hastalar Tanı için yakın gözlemin gerekli olduğu durumlar

Geçmişte neden hastanelere gerek duyuldu ?

Geçmişte neden hastanelere gerek duyuldu Tecrit (akıl hastalıkları, cüzzam) Savaş halleri İzolasyon (Veba)

Sağlık kurumlarında yöneticilik yapacak personelin yöneticilik ve işletmecilik gibi konuların yanında belli bir miktarda tıp bilgisinin olması gereklidir ! Ama nasıl ve ne kadar ?

Tıp eğitimi nasıl yapılıyor ? Birinci Sınıf: Biyokimya, İstatistik, Tıbbi biyoloji, Davranış bilimleri, Biyofizik İkinci Sınıf: Anatomi, Histoloji-Embriyoloji, Fizyoloji, Mikrobiyoloji, Patoloji, Farmakoloji Üçüncü Sınıf: Klinik Bilimlere Giriş (İç Hastalıkları, Genel Cerrahi, Kadın Hastalıkları ve Doğum, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları) Dördüncü Sınıf: Hastalıklar ve tedavileri (Genellikle ana branşlar) Beşinci Sınıf: Diğer branşlar Altıncı Sınıf: stajyer doktorluk

Hastalıkları öne çıkaran bir program ! ICD-10 Sınıflaması WHO (World Health Organization) (International Classification of Diseases)

WHO Dünya Sağlık Örgütü Uluslararası Hastalık Sınıflaması

Anabilim Dalları ve Bilim Dalları İç Hastalıkları Anabilim Dalı (Dahiliye) Genel Cerrahi Anabilim Dalı (Hariciye) Çocuk Hastalıkları Anabilim Dalı (Pediatri) Kadın Hastalıkları ve Doğum Anabilim Dalı (Jinekoloji)

Anabilim Dalları ve Bilim Dalları Ortopedi ve Travmatoloji Anabilim Dalı Beyin ve Sinir Cerrahisi Anabilim Dalı (Nöroşirürji) Nöroloji Anabilim Dalı (Beyin ve Sinir Hastalıkları) Kulak Burun Boğaz Anabilim Dalı Göz Hastalıkları Anabilim Dalı Dermatoloji Anabilim Dalı (Cildiye) Çocuk Cerrahisi Anabilim Dalı Psikiyatri Anabilim Dalı (Ruh Sağlığı ve Hastalıkları) Göğüs Hastalıkları Anabilim Dalı Üroloji Anabilim Dalı (Bevliye ve Tenasül Organları) Plastik Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Anabilim Dalı Kalp Damar Cerrahisi Anabilim Dalı Göğüs Cerrahisi Anabilim Dalı Kardiyoloji Anabilim Dalı

Anabilim Dalları ve Bilim Dalları Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı (İntaniye) Radyasyon Onkolojisi Anabilim Dalı Tıbbi Onkoloji Bilim Dalı Anesteziyoloji ve Reanimasyon Anabilim Dalı Çocuk Psikiyatrisi Anabilim Dalı (Çocuk Ruh Sağlığı ve Hastalıkları) Acil Tıp Anabilim Dalı Tıbbi Patoloji Anabilim Dalı Tıbbi Biyokimya Anabilim Dalı Tıbbi Mikrobiyoloji Anabilim Dalı Radyodiagnostik Anabilim Dalı (Radyoloji) Nükleer Tıp Anabilim Dalı Tıbbi Genetik Anabilim Dalı Aile Hekimliği Anabilim Dalı Adli Tıp Anabilim Dalı

Anabilim Dalları ve Bilim Dalları Hematoloji Bilim Dalı Romatoloji Bilim Dalı Nefroloji Bilim Dalı (Böbrek hastalıkları) Endokrinoloji ve Metabolizma Bilim Dalı Gastroenteroloji Bilim Dalı El Cerrahisi Bilim Dalı Halk Sağlığı Anabilim Dalı Anatomi Anabilim Dalı Fizyoloji Anabilim Dalı Tıbbi Biyoloji Anabilim Dalı Farmakoloji Anabilim Dalı Biyoistatistik Anabilim Dalı Tıp Tarihi ve Etik Anabilim Dalı Tıp Eğitimi Anabilim Dalı

Nereden Başlayalım Yolculuğumuza ?

En sık ölüme yol açanlar ? En sık ölüme yol açan hastalıklar ? En sık görülen hastalıklar ? Diyabet (Şeker hastalığı) Koroner hastalıklar ? Kanser ?

WHO verileri

Düşük Gelirli Ülkeler

Alt Orta Gelirli Ülkeler

Üst Orta Gelirli Ülkeler

Yüksek Gelirli Ülkeler

İskemik kalp hastalıkları (koroner kalp hastalıkları) İnmeler (Beyin felci, Stroke) Alt solunum yolu enfeksiyonları Diareye (ishal) yol açan hastalıklar KOAH (Kronik obstrüktif akciğer hastalığı, kronik bronşit) Alzheimer