T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLİNÇLİ AİLE UYUMLU ÇOCUK PROJESİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Program Geliştirme Modelleri
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
Öğretimin Uyarlanması
Bütünleştirme uygulamaları
ZAFER İLKOKULU BENGİ FAALİYETLERİ
İçerik Türlerinin Öğretiminde Kullanılan İçerik Ögeleri
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Program Tasarım Modelleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Etkili Öğretmen Kimdir?
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
PROGRAM DEĞERLENDİRME
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

EĞİTİMDE NİTELİĞİ ARTTIRMA İlköğretim kurumlarında uygulanmakta olan haftalık ders çizelgelerinin değerlendirilmesi ve güncellenmesi, Tüm eğitim öğretim programlarının temel becerileri de kapsayacak şekilde güncellenmesi ve etkin bir rehberlik sisteminin oluşturulması, Öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil öğretimi için tedbirlerin alınması.

HAZIRLIK SÜRECİ Hazırlık süreci yaklaşık iki yıl sürdü, Hazırlık aşamasında 130 bin görüş tarandı, Askı sürecince 1 milyonun üzerinde görüş tasnif edildi, Askı sürecinden sonra değişiklikler yapıldı, 3600 öğretmene eğitim verildi,

Güncellenen Programın Özelliği Temel felsefeyi içerir 8 anahtar yetkinliği içerir Milli ve manevi değerleri içerir Bilimsel olarak daha anlaşılabilir(kolay-sade) Bilgi odaklı yerine bilgiye duyarlı,yaşantısal Disiplinler arası bilimsel yaklaşımı esas alan Standart biçimsel ve içerik yapısına sahip

Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Ulusal yeterlilik çerçeveleri, ülkelerin öncelikle yeterliliklerini tanımlamak, sınıflandırmak ve karşılaştırmak; sonrasında ise yeterlilik sistemlerini yeniden yapılandırmak, bütünleştirmek ve bu sistemler arasında eşgüdümü sağlamak amacıyla kullandıkları en güncel yaklaşımdır.

TANITIM - KARŞILAŞTIRMA TÜRKÇE DERSİ TANITIM - KARŞILAŞTIRMA

1-Yapısal Değişiklikler Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Değerler Eğitimi

YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER 1-Yapısal Değişiklikler 2-Öğrenme Alanındaki Değişiklikler 3-Kazanımlar ve Açıklamalardaki Değişiklikler

2-Öğrenme Alanındaki Değişiklikler Ders programındaki öğrenme alanları ifadesi beceri olarak düzenlenmiştir.

Standart İsimlendirme TÜRKÇE SINIF BERECERİ KAZANIM NO

Beceri Alanları 1 Dinleme/izleme 2 Konuşma 3 Okuma 4 Yazma Eski programdaki alt kazanımlar yeni programda açıklamalar olarak düzenlenmiş.

KARŞILAŞTIRMA

TEMALAR

Metin Sayıları 8 Tema var,her temada 3 okuma, 1 dinleme, 1 serbest okuma var. Toplam: 40 metin var.

Metin türleri üç ana biçim altında toplanmıştır. BİLGİLENDİRİCİ HİKAYE EDİCİ ŞİİR

Metin Türlerinin Öğretimi 1-4.sınıflarda metin türü öğretimi yok. Metin türleri öğretiminde ayrıntıya girilmez.Türün belirleyici özellikleri etkinlikler yoluyla kavratılır.

3)Kazanım ve Açıklamalar Kazanım Sayılarında artış var. 1.Sınıf 2.sınıf 3.sınıf 4.sınıf 2015 Kazanımlar 41 43 47 49 2017 Kazanımlar 66 78 Kazanım Sayılarında artış var.

KAZANIMLAR Kazanım sayılarında artış olması kazanımların yetiştirilememesine sebep olmayacak çünkü önceki programda birlikte verilen kazanımlar ayrıştırılarak farklı maddelerle yeni programda yer alıyor.

KAZANIMLAR Örneğin 2015 2017 T.5.2.20. Kelimelerin eş ve zıt anlamını bilir. T.5.3.6. Kelimelerin eş anlamını bulur. T.5.3.7. Kelimelerin zıt anlamını bulur.

KAZANIMLAR Kelimenin anlamını metin bağlamından hareketle öğrencilere tahmin yoluyla buldurulması çok önemli. Tahmin çok önemli bir zihinsel süreçtir.

KAZANIMLAR İlk sözlük kullanımı ikinci sınıfta başlanacak.

KAZANIMLAR Öğrencilerin mutlaka kendi sözlüklerini oluşturmaları gerekmektedir.

KAZANIMLAR Ana fikir 4.5.6.7.8. sınıflarda var.

İLK OKUMA YAZMA En önemli değişiklik ilk okuma yazma eğitiminin dik temel harflerle yapılacak olması. Hali hazırda birleşik eğik yazı yazan öğrenciler isterlerse bu şekilde yazmaya devam edebilecekler.

İLK OKUMA YAZMA Her ne kadar çocuklar dairsel hareketlere yatkınlarsa da birleşik eğik el yazısını küçük yaşlarda ve dar bir alanda yazmakta zorlanıyorlardı. Birleşik eğik el yazısını öğrenen çocukların %90’ı ilerleyen yaşlarda dik temel yazıya geçiyor.

İLK OKUMA YAZMA Üçüncü sınıftan itibaren birleşik eğik yazı eğitimi verilecek.(Ders saati ayrılacak) Dik temel harflerleler ilgili yeni bir yazı fontu hazırlandı.

İLK OKUMA YAZMA

İLK OKUMA YAZMA

İLK OKUMA YAZMA Ses temelli okuma yazma eğitimi ses esaslı okuma yazma eğitimi şeklinde yeniden adlandırıldı. Temelde farklılık yok sadece isimlendirmede değişiklik var.

İLK OKUMA YAZMA Bireyin okuma-yazma eğitiminde süreç sırasıyla: İşitme-dinleme-anlama şeklinde gerçekleşir.Bu yüzden ses çok önemlidir.

İLK OKUMA YAZMA SÜRECİ 1-İlk okuma yazmaya hazırlık a)Dinleme eğitimi (Bu eğitim ilk kez programa konuyor. Özellikle doğal ve doğal olmayan sesler üzerinden bir hazırlık yapılır.)

İLK OKUMA YAZMA SÜRECİ c)Boyama ve çizgi çalışmaları. Dört temel hareket vardır.

İLK OKUMA YAZMA SÜRECİ 2-İlk okuma yazmaya başlama ve ilerleme. Öğretilecek harflere ait görseller ve hikâyeler anlatılmalı. Aynı seslerin tekrarlandığı kelimelerden oluşan hikâyeler anlatılır. Maymun mutlu mutlu geziyormuş, gibi.

İLK OKUMA YAZMA SÜRECİ Her harf öncesi o harfi çağrıştıracak bir çizgi çalışması var ve bu yeni yaklaşım.

Büyük küçük harf birlikte verilir.

İLK OKUMA YAZMA SÜRECİ Metni okumada özellikle harflerle ilgili tekerlemeler ve ritim tutarak okumayı geliştirme MEB’in üzerinde özellikle durduğu bir konu. Bu, okuma hızının artmasına da katkı sağlar.

Tekerlemeler ve Ritim Tutarak Okuma