ÜSTÜN ZEKALI VE DAHİ ÇOCUKLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

Özellikleri – Eğitimleri – Uygulamalar
İŞLETMELER VEYA KİŞİLERİN HEDEFİ, EN İYİ OLMAK İSTİYORUM + -
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLi ÇOCUKLAR
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
ÖZEL EĞİTİM NEDİR ? Genel eğitimden farklı bir eğitim
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ( OKUDUKLARIM, GÖZLEM VE TECRUBELERİM)
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL YETENEKLİ BİREYLER
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
ÜSTÜN YETENEKLİ BİREYLER
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
Hazırlayanlar Psk.Dan Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan Sinem TARHAN
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM)
Mentör Öğretmenlik.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
YENİŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ MERSİN BİLİM VE SANAT MERKEZİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRME SÜRECİ VE YAPILACAK ÇALIŞMALAR.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
Eğitimin ve Toplum.
İBRAHİM KURŞUNGÖZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ BÖLÜMÜ ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN TANILAMA TAKVİMİ VE SINIF.
OTİZM.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ Öğrencilerin, Fiziksel Ve Zihinsel Yeteneklerini Keşfettirir. ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ.
ÜSTÜN ZEKÂLI ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve ÖZELLİKLERİ
BURDUR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER.
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve BİLSEM
Özel Yetenekli Bireyler
ŞEREFLİKOÇHİSAR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ PSİKOLOJİK DANIŞMANI NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ PSİKOLOJİK DANIŞMANI (TANIMI-ÖZELLİKLERİ VE AİLELERE.
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİ UYUM DÖNEMİ VELİ TOPLANTISI.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA DİL GELİŞİMİ
 AKŞEMSEDDİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ.  YAŞAMINIZIN HER ALANINDA VE HER YAŞ GRUBUNDA ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERLE KARŞILAŞMA OLASILIĞINIZ DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ.
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
BİLİŞSEL GELİŞİM.
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
ELAZIĞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ
ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
KARAMAN BİLİM VE SANAT MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
2018 – 2019 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI
İSTANBUL İL MİLLİ EĞİTİM MDÜRÜLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Sunum transkripti:

ÜSTÜN ZEKALI VE DAHİ ÇOCUKLAR Üstün zekalılık herkeste olmayan doğal bir yetenektir. Sünger gibi bir zeka, bir beyin. Sürekli almak istiyor, sürekli bilgi edinmek istiyor.

Üstün Zekalı Çocuk Kimdir? Üstün Zekalılar; daha hızlı öğrenebilme,daha uzun süre akılda tutabilme, daha geniş ve derinliğine kavrayabilme olay ve olgular arasındaki ilişkileri daha önce anlayabilme ve sezgi gibi bir çok zihinsel yetenek bakımından üstün zihin kapasitesine sahip çocuklardır.   200 kelime ile konuşan birisi 2000 kelime ile konuşan birisini anlayamaz. Üstün zekalı çocuklar bebeklikten itibaren yaşıtlarına göre daha farklı gelişirler.

Üstün Zekalı Çocukların Diğer Çocuklardan Farkı ve Özellikleri Nedir? Erken yürüme Erken konuşma, gelişmiş dil Yüksek enerji ve hareket düzeyi Okuma ve bilgiye ilgi Gelişmiş bellek Duyarlılık Diğer çocuklara nazaran daha hareketlidirler ve enerji düzeyleri yüksektir. Ancak bu durum hiperaktivite ile karıştırılmamalıdır. Hiperaktif olan çocuklar dikkat ve bir konuya yoğunlaşmada zorluklar çekerken üstün zekalı ve üstün yetenekli çocuklarda böyle bir durum söz konusu değildir. Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocuklar erken yürürler ve erken konuşurlar. Yaşıtları iki veya üç kelimelik cümleler kurarken onlar daha uzun ve anlam yoğunluğu olan cümleler kurarlar. Kendilerine ait orijinal fikirlere sahiptirler. Duygusal yönleri oldukça gelişmiştir ve empati kurabilme yeteneğine Öğrenme hızları oldukça yüksek olduğundan çabuk öğrenirler ve öğrendiklerini de kolay kolay unutmazlar.

Fikirleri ve çalışma metotları, buluşları genellikle orijinaldir. Uyanık, keskin gözlemci ve hazır cevaptırlar. Başkaları ile içten devamlı dostluk kurarlar. Sadıktırlar, kendilerinden emindirler. Başkalarına güvenirler ve güven beklerler. Başkalarının fikirlerine, haklarına saygılıdırlar, problemlerine duyarlı ve çözümde yardımcıdırlar. Azimli, sabırlı, kararlı, alçak gönüllü ve naziktirler. Yüzyüze geldiği proplemlere göğüs gerer, uygun çözüm yolları bulurlar. Sorumluluk almaktan ve onu yerine getirmekten hoşlanırlar. Toplumsal değerleri kolayca kavrar, saygılıdırlar. Üstünlüklerini orta ve ileri yaşlarda "ömür boyu süren bir şarkı" gibi devam ettirirler. Bu gruplar halinde incelenen özelliklerinin tamamını her üstün zekalı öğrencide göremeyebiliriz. Bunun yanı sıra bu özelliklerden bazılarının da normal çocuklarda da görülebileceği unutulmamalıdır.Kabul edilen görüşe göre üstün zekalı öğrenciler bu sahalardan birinde yada birkaçında çok üstün bir performans sergileyebilmektedirler. Sahip oldukları üstün özellikleri, iyi bir çevrede güçlü bir eğitimde değerlendirebilenler, yıllar sonra toplumun karşısında birer dahi olarak çıkabilmektedir.

ÜSTÜN ZEKALI ve DAHİ ÇOCUK ile YAŞAMAK Anne babaların yapması gereken en önemli şey onların diğerlerinden farklı olmadığını sadece belirli özelliklerinin daha fazla geliştiğini kabul etmektir. Normal çocukların sergilemiş olduğu her davranışı üstün çocukların da gösterebileceğini asla unutmamalıyız.  Bazen yetişkinler çocuklarının sorularını yanıtlamakta zorlanabilirler.  Çocuklarımıza tutarlı bir disiplin uygulamalıyız. Üstün çocuklara üstünlüklerinden dolayı özel imtiyazlar tanımamalıyız.  Üstün çocukların en önemli özelliklerinden biri de meraktır. Böyle durumlarda çocuğa karşı tEpkisiz kalmak yerine, çocuklarının gereksinimini karşılayacak başka çözüm yolları bulmalıdırlar. Örneğin, kitaplardan, ansiklopedilerden ve uzman kişilerden faydalanmak gibi. Bütün bunları yanı sıra üstünlerin eğitiminde çocuğu anlamak ve çocuk olduğunu unutmamak en temek esaslardan birisi olmalıdır. Üstün olmak her şeyi muhteşem bir şekilde başarmak anlamına gelmez.

İHTİYAÇALARI NELERDİR? Sürekli İletişim ve etkileşimde olmak gerekir. Aşırı ilgili aile yaklaşımı da çocuk üzerinde olumsuz etkiler bırakcaktır. Aileler çocuklarını, onların temel ihtiyaç ve istedikleri doğrultusunda desteklemeleri gerekir. Çocuğun başarısı ile sürekli övünme ve bu başarılarını reklam etme başarılı olması için çocuğu zorlama doğal olarak yönlendiği çalışmalaradan uzaklaşarak ailesini mutlu etmek onların sevgisini kaybetmemek için zoraki ilgisini çekmeyen çalışmalar yapacaktırbıkkınlık olup yeteneğinin kaybı demektir.

Tanılama Amacıyla Kullanılan Yöntemler Yetenek testleri, Yardımcı testler (gesell,goodenough,metro politan okul olgunluğu testi).  Temel yetenek testi Bireylerin yeteneklerini belirlemek amacıyla uygulanak Gesell: Görsel algı ve kopya etme becerileri değerlendirilir. • GoodEnough: Çevreyi algılama ve kavrama becerisinden hareketle zihinsel gelişim değerlendirilir. • Metropolitan Okul Olgunluğu Testi

Eşit Olmayan İnsanlara,Eşit Davranmaktan Daha Büyük Eşitsizlik Olamaz. TEŞEKKÜRLER…