Ne kadar yaşadığımız değil nasıl yaşadığımız önemlidir

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ne kadar yaşadığımız değil nasıl yaşadığımız önemlidir
Advertisements

BALIKESİR DEĞERLER EĞİTİMİ
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
 zihinlerdeki çağrışımlar,  hisler, tutumlar, izlenimler  olumlu/olumsuz değerlendirmeler  akla gelen özet-resim  genel görünüş  sembolik anlam.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
Prof. Dr. Rana Özen Kutanis İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ A.Kişi-Kişi (İnsan - İnsana) İletişim B.Kişilerarası İletişim C.Kişi – Grup ve Gruplar Arası İletişim D.Örgüt.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
kişisel bilgilerinizi ve kredi kartı numaranızı asla vermeyin.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Profesyonel bir Çevirmen Olmak İster misiniz? Öyleyse bu yazıyı mutlaka okuyun.
MADDE BAĞIMLILIĞINA HAYIR!!!! HAZIRLAYAN:REHBERLİK SERVİSİ.
KONUŞMADA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
ZAMAN YÖNETİMİ-2 Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN. Zaman Yönetimi Süreci 1-Zaman kullanım analizi: Amaç, zamanın nereye harcandığını belirlemektir. Bireyler.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Zeynep KAHYA Rehber Öğretmen.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NASIL OLUR? EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Çok çalışmak Etkili çalışmak Zamanı amaç doğrultusunda planlı ve programlı kullanmaktır. “Etkili çalışma” programı içinde eğlenmeye, dinlenmeye, aileye,
ARA Ş TIRMA YÖNTEM ve TEKN İ KLER İ Ö ğ r. Gör. Dr. O. İ nanç GÜNEY ADANA MYO.
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
TELEFONDA İLETİŞİMDE ADAB-I MUAŞERET.
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
Kaldırımlar Yayalarındır
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
ÖFKE KONTROLÜ ZORBALIK
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
İLETİŞİM.
İLETİŞİM.
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
İNTERNETİN BİLİNÇLİ VE GÜVENLİ KULLANIMI
TEMİZ İNTERNET KULLANIMI
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
Zaman ve Gölgesi Prof. Dr. Şafak URAL
ELİ ÖPÜLESİ CAN ÖĞRETMENLERİM KAÇ ALIŞKANLIĞIMIZ VAR DERSİNİZ?
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
Ne kadar yaşadı ğ ımız de ğ il nasıl yaşadı ğ ımız önemlidir. Bailey DE Ğ ERLER E Ğİ T İ M İ NEZAKET VE GÖRGÜ KURALLARI.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
OKULA UYUM ve VELİLERE ÖNERİLER
Bugün neler öğreneceğiz?
Bugün neler öğreneceğiz?
TUTUM VE ALGILAR.
Eğitim Öğretim Yılı Rehberlik Servisi ‘ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR ‘ konulu veli seminerine hepiniz HOŞGELDİNİZ…
Bilinçli Tercih Seminerine
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
Eğitsel Rehberlik.
Ne kadar yaşadığımız değil nasıl yaşadığımız önemlidir
KABUL DİLİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
Bilinçli ve Güvenli İnternet Kullanımı
NEDEN MANİPÜLASYON.
6. Sınıf 3. Ünite: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR
Oyunda kargaşa olur. Oyunda anlaşmazlıklar olur
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

Ne kadar yaşadığımız değil nasıl yaşadığımız önemlidir Ne kadar yaşadığımız değil nasıl yaşadığımız önemlidir. Bailey DEĞERLER EĞİTİMİ NEZAKET VE GÖRGÜ KURALLARI

Görgü Kuralları Yaşamı kolaylaştırma ve ilişkileri düzenleme işlevi olan kurallara görgü kuralları denir. Görgü kurallarına uymak diğer insanlara saygı göstermektir ve onların duygularına önem verdiğiniz mesajını göndermek demektir. Görgü kurallarının ne olduğunu tanımlamak zor ve akıl karıştırıcıdır çünkü kültürden kültüre hatta aileden aileye değişim gösterebilir. Dolayısıyla görgü kuralları üzerine genel bir fikriniz olması doğru adımları atmanız için bir temel oluşturacaktır.

Bir konferanstaysanız, Öncelikle konferans, seminer gibi yerlere gideceğiniz zaman not kâğıdı, kalem gibi dinlerken ihtiyacınız olacak malzemeleri de yanınızda götürmelisiniz. Konferansta eğer bir söz almak istiyorsanız elinizi kaldırmalısınız ve sözün size verilmesini beklemelisiniz. Konferansda soru sorma hakkı veriliyorsa soru sorabilirsiniz. Soru sorarken karşı tarafı zor durumda bırakan, nezaketten uzak söz ve üsluptan kaçınmalısınız.

Genel tavırlar ile ilgili görgü kuralları Hoşgörülü ve iyimser olun. Bu, çok önemli bir görgü ve nezaket kuralıdır. Olumsuz insanlar çevrelerine sürekli negatif bir elektrik yayarlar. Böyle bir ruh halinden her şeyden önce kendiniz için sakının. Eleştiriyi doğru yerde ve zamanda yapın. Unutmayın ki öfke duymadan, kişiselleştirmeden ve samimiyetle yapılan eleştiri daha uygundur. Başkalarına rahatsızlık verecek davranışlardan kaçının. Ziyaretlerin kısa ve zamanlı olmasına özen gösterin. Gerektiğinde özür dilemesini bilin. Bu hem çok olgun hem de görgüye yakışan bir tavırdır. Verdiğiniz sözü mutlaka tutmaya çalışın. Yerine getiremeyeceğinizi düşündüğünüz sözler vermeyin.

İnsan ilişkilerinde uyulması gereken görgü kuralları İtici konular hakkında konuşmayın, bu tip konular açmayın. İnsanların hoşlanmadığını bile bile böyle konuları anlatmaya devam etmeyin. Başkalarının hata, kusur ve yanlışları üzerine iğneleyici sözlerle uyarıda bulunmayın. Söylemek istediğiniz bir şey varsa düz ve samimi bir şekilde söyleyin. Herkese rast gele öğüt vermeye kalkışmayın. Bir eleştiri yapacaksanız o kişiyle samimiyet derecenizi ve yakınlığınızı göz önünde bulundurun. Bir şey isteyeceğiniz zaman rica ederek isteyin. Ancak bunu yaparken de abartılı bir kibarlaşma tavrı içine girmeyin. Sosyal bir topluluğa girdiğiniz vakit ne asık suratlı ne de aşırı neşeli bir tutum sergileyin. Normal, güler yüzlü, medeni bir tavır içinde olun.

Hitap şekilleri Yeni tanıştığınız bir kişiye kesinlikle “sen” diye hitap etmeyin. Aile üyeleri, yakın arkadaş ve yakın akraba olmadıkça kişilere “sen” diye hitap etmeniz görgü ve nezaket açısından uygun değildir. Sizden yaşça büyük kişilerin size “sen” diye hitap etmesi sizi yanılgıya sürüklemesin. Bu saygı açısından mahsurlu değildir ancak sizin sizden yaşça büyük kişilere karşı böyle bir hitap şekli kullanmanız yakışık almaz. İsmini bilmediğiniz birisine seslenmek zorunda kaldığınız zaman kibarca “bakabilir misiniz, beyefendi, hanımefendi” gibi ifadelerle seslenmeniz şüphesiz saygıya en uygunu olacaktır.

Selamlaşma adabı Selam veriş tarzınızla kişiliğinizin yapısı hakkında karşı tarafa fikir verebilirsiniz. Örneğin cılız, kendine güvensiz bir sesle, varla yok arası verilen bir selam hemen anlaşılır. Güçlü, tok bir sesle, kararlı bir şekilde verilen selam da aynı şekilde kuvvetli bir kişiliğin göstergesi olur. Birisi size selam verdiğinde selamını alın. Selamı en güzel şekilde almaya özen gösterin. Selam verildiğinde o an önemli bir işle meşgul olsanız bile karşılık vermeyi ihmal etmeyin.

Konuşma adabı Birisiyle konuşurken, yüzüne bakarak, göz teması kurarak konuşmak çok önemlidir. Konuşmaların saygı sınırları içinde olması da çok önemlidir. Güzel ve anlamlı konuşmanın yolunun samimiyetten geçtiğini unutmayın. Küfürlü konuşmalardan ve argo kullanımlardan uzak durun. Zorlanarak konuşuyormuş gibi bir imaj oluşturmaktan kaçının.

Dinleme adabı Tıpkı konuşurken olduğu gibi dinlerken de mutlaka muhatabınız ile direkt bağlantı kurun. Karşınızda size yönelik olarak birisi konuşurken gözlerinizi etrafta gezdirmek, ilgili kişiye değil de etrafa bakmak, ilgilenmemek veya ilgisiz görünmeye çalışmak büyük görgüsüzlük ve kabalıktır. Konuşan kişiyi, kendisine bakarak dinleyin. Asla karşınızdakinin sözünü kesmeyin. Söyleyeceğiniz bir şey o an aklınıza gelse bile böyle bir kabalığı yapmayın. Konuşmak için mutlaka karşınızdakinin sözünün bitmesini bekleyin. Dinlerken, karşı tarafı anladığınızı hissettirmeniz çok önemlidir. Aksi halde konuşmacı kendisini yalnız hissedebilir. Anladığınızı, eğer aynı şekilde düşünüyorsanız karşı tarafın fikirlerini paylaştığınızı bakışınızla, mimiklerinizle belli edebilirsiniz. .

Telefonla konuşma adabı Bir arama yaptığınızda ilk yapmanız gereken kendinizi tanıtıp sonra da konuşmak istediğiniz kişinin adını söylemenizdir. Telefonu siz açtığınızda, eğer aranan kişi başka birisiyse, sakın o kişiyi bulunduğunuz yerden bağırarak çağırmayın. Yanına giderek telefonu olduğunu söylemeniz görgüye uygun olur. Okul, dersane gibi ortamlarda özellikle ders esnasında cep telefonlarının kapalı tutulması önemlidir.

İnternet ve görgü kuralları E-mail yoluyla karşı tarafa göndereceğiniz metinlerde, daima nezaketli bir üslup içinde olmalısınız. Kişilerin kişilik haklarına yönelik olumsuz sözlere, hakaretlere yer vermemeye dikkat etmelisiniz. İnternet, eğer akılcı kullanılmazsa sizin için çok ciddi bir vakit kaybına dönüşebilir. Mümkün olabildiği kadar interneti sohbet, şakalaşmak gibi amaçlarla değil de bilgi alışverişi, haberleşme, araştırma, kültür artırımı gibi amaçlarla kullanırsanız daha çok faydasını görürsünüz. Büyük harflerle yazmak, internet dilinde “bağırma” anlamına geldiği için, böyle bir niyetiniz olmasa bile, bundan kaçının.

Kıyafet ve giyinme İş yerlerinde renk ve model seçiminde ciddi ve ağırbaşlı kıyafetleri seçmeniz, size daima saygın bir özellik kazandıracaktır. İş görüşmelerine gideceğiniz zaman, unutmayın ki kıyafet, önemli bir tavsiye mektubu gibidir.

Sokaktayken Sokakta bir şeyler yiyerek, içerek ve yüksek sesle konuşarak başkalarını rahatsız edecek şekilde yürümek son derece basit hareketlerdir. Bu tip tavırlarda bulunmamaya titizlik gösterebilirsiniz. Aceleniz olduğu anlarda sokakta kimseye çarpmamaya dikkat edin. Yollara kesinlikle yiyeceklerin paket kâğıtlarını, içecek kutularını ve bunlar gibi çöp olabilecek şeyleri atmayın, mutlaka bir çöp kutusu bulup ona atın.

Kütüphanedeyken Kütüphanedeyken yiyecek, içecek ile uğraşmak, yanındaki kişi ile sohbet etmek, çok fazla hareket etmek gibi tavırlardan kaçınmalısınız. Birisiyle veya kütüphane görevlisiyle konuşmanız gerektiğinde de seslenmek yerine yanına giderek sessizce konuşmalısınız. Çevrenizdekilerin ve diğer çalışanların dikkatini dağıtacak her türlü hareketten kaçınmalısınız.

Oturma kalkma adabı Yeni birisi geldiğinde yerinizden kalkarak gelen kişiye yer açmak bir nezakettir. Özellikle okulda, dersanede, sınıfta ve bunun gibi kalabalık olarak bulunduğunuz ortamlarda, sandalyede dik ve sallanmadan oturmaya dikkat etmelisiniz.

Taşıtlarda dikkat edilmesi gerekenler Taşıtlara binerken ve inerken önceliği daima yaşlı, özürlü ve çocuklara verin. Önceliğiniz daima yardıma ihtiyacı olan kişiler olsun. Birçok ortamda olduğu gibi umumi araçlarda da yüksek ve rahatsız edecek sesle konuşmamaya, şakalaşmamaya ve çevrenizdeki kimseyi rahatsız etmemeye özen göstermelisiniz. Çevrenizle ilgilenmeden, sakin ve ciddi bir tavır içinde olmanız, en doğru olanıdır.

Nezaket insana para kazandirmaz ama herseyi satin alir. L.MONTAIGNE REHBERLİK SERVİSİ