AOÖ406 OKUL ÖNCESİNDE KAYNAŞTIRMA PROGRAMLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SİZİN ÇOCUKLARINIZ! BİZİM ÖĞRENCİLERİMİZ! ÖĞRETMEN PDR PGB ÖDB.
Advertisements

Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Özel Eğitim Şeyda Demir.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
Öğretmenlik Uygulaması
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
PROGRAM TASARIMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
NEDEN BEP?.
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
ERCİŞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
Kaynaştırma Uygulamaları ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Kaynaştırma ve bep bilgilendirme toplantısı
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
M ATEMATIK ÖĞRETIMINDE Ö ZEL EĞITIM. Destek Özel Eğitim Hizmetleri ve Hizmetler Kaynak Oda Eğitimi Sınıf içi yardım Özel Eğitim Danışmanlığı.
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
«Okulöncesi ve İlköğretim Dönemi Öğrencilerinin Tanılanması Öncesinde Okulları Tarafından Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi» Mustafa AYRAL, Şadan.
ÇEKMEKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu Çiğdem ÇAMUR Özel Eğitim Öğretmeni Ahmet KAHRAMAN.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
SG501-Siber Güvenliğe Giriş
EYYÜBİYE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Leonardo da Vinci Ortaklık Projesi ÖĞRETMEN EĞİTİMİ ENGELLİ ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ EĞİTİMİ.
ÜNİVERSİTELERDE YAPILMASI GEREKEN TEMEL UYARLAMALAR FUNDA ACARLAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
Özel eğitimde eğitim ve öğretim
Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU Ankara Üniversitesi, Özel Eğitim Bölümü
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MATERYALLER
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
OKUL ÖNCESİNDE KAYNAŞTIRMA PROGRAMLARI
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
EDD DERS 4: GÖNDERME SÜRECİ VE FORMAL-İNFORMAL DEĞERLENDİRME
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 1: Değerlendirme Basamakları Gönderme Öncesi Süreç Prof. Dr. Tevhide Kargın.
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
Prof. Dr. Bülbin SUCUOĞLU Hacettepe Üniversitesi
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Aile katılımının artırılması
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
DEĞERLENDİRME VE BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
2. ÜNİTE ÖZEL EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP) HAZIRLAMA BEP Nedir?
Fatma GÖLPEK SARI Fırat KIZILTEPE Gülhan DÖNMEZ
AHMET KELEŞOĞLU İLKOKULU
Projenin Amacı Projenin en temel amacı okul öncesi sınıflarında engeli olan çocuklarla çalışan öğretmenlerin sınıf içi yeterliklerinin artırılmasıdır.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP) HAZIRLAMA BEP Nedir?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

AOÖ406 OKUL ÖNCESİNDE KAYNAŞTIRMA PROGRAMLARI Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

DERSİN GEREKLİLİKLERİ Derse devam zorunludur. Her öğrenci okuma listesinde verilen makaleleri ve kitapları okumak ve sınıfta makalelerle ilgili tartışmalara katılmakla yükümlüdür. Her öğrenci, OKUL ÖNCESİNDE KAYNAŞTIRMA PROGRAMLARI DERSİ DÖNEM SONU ÖDEVİ’ni yapmakla yükümlüdür. Bu ödevi yaparken staja gittiğiniz sınıftaki farklı özellikleri olan bir çocuğu okul öncesi ortamda gözleyecek ve bu çocuk hakkında ayrıntılı bilgi toplayacaksınız. Topladığınız bilgiler ve gözlemleriniz doğrultusunda size verilen dönem sonu ödevini tamamlamanız ve final tarihinden önceki son derste ya da final sınavında sorumlu öğretim elemanına vermeniz gerekmektedir. Hazırlayacağınız ödevin formatı size daha sonra verilecektir. Her hangi bir engeli ya da yetersizliği olan öğrenciler, dersten sorumlu öğretim üyesi ile daha sonra görüşebilir. Bu öğrenciler için derse ilişkin gerekli uyarlamalar yapılacaktır. Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU KAYNAKLAR Altun, T., & Gülben, A. (2009). Okul öncesinde özel gereksinim duyan çocukların eğitimindeki uygulamalar ve karşılaşılan sorunların öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 253-272. Bakkaloğlu, H. (Çev. Eds.). (2014). Özel gereksinimli küçük çocukların öğretiminde temel yapı taşları. Ankara: Pegem Akademi. Bakkaloğlu, H. (2013). Ebeveynlerin gözüyle özel gereksinimli çocukların erken müdahaleden okul öncesi programlara geçiş süreci. Eğitim ve Bilim, 38 (169), 311-327. Bozarslan, B., & Batu, E. S. (2014). Özel anaokullarında çalışan eğiticilerin okulöncesi dönemde kaynaştırma ile ilgili görüş ve önerileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (2), 86-108. Dikici-Sığırtmaç, A., Hoş, G., Abbak, B. S. (2011). Okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitiminde yaşanan sorunlara yönelik çözüm yolları ve önerileri. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (4), 205-223. Ergin, E., & Bakkaloğlu, H. (2015). Kaynaştırma uygulamaları yürütülen okul öncesi sınıflarda sınıf içi geçişlerin kolaylaştırılması. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 16 (2), 173-191. Gök, G. & Erbaş, D. (2011). Okulöncesi eğitimi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine ilişkin görüşleri ve önerileri. International Journal of Early Childhood Special Education, 3 (1), 66-87. Özaydın, L., & Çolak, A. (2011). Okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine ve okul öncesi eğitimde kaynaştırma eğitimi hizmetiçi eğitim programına ilişkin görüşleri. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 1 (1), 189-226. Özen, A, Ergenekon, Y., Kürkçüoğlu, B., & Genç, D. (2013). Kaynaştırma öğrencisi olan okulöncesi öğretmenlerinin sınıflarında yaptıkları öğretim uygulamalarının belirlenmesi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13 (2), 153.166. Sucuoğlu, B., & Bakkaloğlu, H. (2013). Okul öncesinde kaynaştırma. Ankara: Kök Yayıncılık. Sucuoğlu, B., Bakkaloğlu, H., İşcen, F., Demir, Ş., & Akalın, S. (2014). Okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırmaya ilişkin bilgi düzeyleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14 (4), 1467-1495. Şen, S. (2003). Okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin eğitim gereksinimlerinin saptanması ve hizmet-içi eğitimle yetiştirilmesi. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13, 111-121. Varlıer, G. & Vuran, S. (2006). Okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin kaynaştırmaya ilişkin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 6 (2), 533-585. Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU DERS İÇERİĞİ ÜNİTE I. KAYNAŞTIRMA MODELİ VE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ ÜNİTE II. OKUL ÖNCESİNDE PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PLANLARININ HAZIRLANMASI ÜNİTE III. OKUL ÖNCESİNDE ÖĞRETİMİN BİREYSELLEŞTİRİLMESİ VE ÖĞRETİMSEL UYARLAMALAR ÜNİTE IV. OKUL ÖNCESİ SINIFLARDA SINIF YÖNETİMİ VE PROBLEM DAVRANIŞLARIN KONTROLÜ ÜNİTE V. OKUL ÖNCESİ KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA DOĞAL ÖĞRETİM ÜNİTE VI. OKUL ÖNCESİ KAYNAŞTIRMA ORTAMLARINDA DİL VE KONUŞMANIN DESTEKLENMESİ ÜNİTE VII. OKUL ÖNCESİ KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARINDA AİLELERLE İLETİŞİM VE İŞBİRLİĞİ Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU