ELEKTRONİK TİCARET ÖNÜNDEKİ ZORLUKLAR VE RİSKLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı
Advertisements

Merhaba… akıllı çözümler üretir.. Akıllı Ticaret B2B Ürün Sunumu.
INTERNET VE HUKUK Zeynep Derman Hukuk Müşaviri SUPERONLINE A.Ş.
Gelir İdaresi Başkanlığı Uygulamalarında GELİR İDARESİ DAİRE BAŞKANI
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
Google Analytics Nedir?
HAZIRLAYAN HÜLYA ZOBU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ İ.Ö
Siber Güvenlik ve Kara Para Aklama BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YÖNETİM-
Yeni Ekonomi ve Geçiş Evreleri
ELEKTRONİK PAZARLAMA.
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
Analysis of Logistic,Translation and Localization Strategies of gurmedenaldım.com Andaç Karahasanoğlu Man 407.
ELEKTRONİK TİCARET VE LOJİSTİK HİZMETLERİ
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
KİMLİK OLUŞTURUN VE MÜŞTERİLERİ ETKİLEYİN Bir marka varlığı yaratmak için web sitenizi, ürününüzü ve hizmetinizi ayırt etmelisiniz. Aynı zamanda müşterilerinizin.
İNGİLTERE’ DE E-DEVLET
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
E-İhale, Elektronik İhale veya Online İhale sistemi B2B (şirketler arası ticaret) alanında kullanılan bir satınalma yöntemidir. Bir Alıcı şirketin ve.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Hassas Görevler hassas…çok….
RİSK YÖNETİMİ VE KARAPARA AKLANMA RİSKİ
ELEKTRONİK ORTAMDA DENETİME GENEL BAKIŞ Prof. Dr
Tamir Bakım Planlaması
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
B ILIŞIM TEKNOLOJILERINDE ETIK SORUNLAR D ERS : BILIŞIM ETIĞI K ONU : FİKRİ MULKİYET VE ERİŞİM YALIN KILIÇ TÜREL Ekim-BOTE-4-ELAZIĞ.
Afrika Sanayici ve İşadamları Derneği «Türk Özel Sektörünün Afrika’ya Açılan Kapısı» THE GATEWAY TO AFRICA.
DİJİTAL VATANDAŞLIK E-DEVLET
DİJİTAL VATANDAŞLIK VE E - DEVLET
1. 2 E-Ticaret Neden Ç evrecidir?  4 © Elif Dural Dünya iklim koşullarındaki değişiklik, kaynakların azalması ve canlı türlerinin yavaş yavaş yok olması,
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON GİZEM TANIŞ
E- Ticaret Altyapısı.
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
CUSTOMER TO CUSTOMER (TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE) E-TİCARET
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17 E-Ticaret Güvenlik Sertifikasyonu ve Hukuksal Düzenlemeler 1 Çalışma Grubu ve Ötesi Kamu Hizmetlerinde.
Bulut teknolojisi.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
1 E-Ticaret ve Güvenli Ödeme Kısım I. E-Ticaret Kısım II. Güvenli Ödeme Umur YILMAZ Comtech Tic. Ltd
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
Bilgi Teknolojileri Denetimi Bilgi Teknolojileri (BT) denetimi ve denetim sürecinin oluşturulması; Bilgi Teknolojileri ile ilgili unsurların güvenlik altında.
Showrooming: Mağaza İstismarı Erdal ÜNSALAN (Amasya Üniversitesi) Mustafa ÜNSALAN (Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi)
BİLGİ TOPLUMU NEDİR?.
WEB TABANLI DESTEK.
DİJİTAL VATANDAŞLIK E-DEVLET
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
E-İMZA.
Bugün ne öğreneceğiz ??? Dijital Vatandaş Nasıl Olunur?
TKY UYGULAMASI.
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
Elektronik Veri Değişimi
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
DİJİTAL VATANDAŞLIK E-DEVLET
Dijital Vatandaşlık ve E Devlet
Dijital Vatandaşlik.
“Gizlilik, Bireysel Haklar, Kişisel Verilerin Korunması”
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Akademik Özgeçmiş Tabanlı Fakülte Bilgi Sistemi
Sunum transkripti:

ELEKTRONİK TİCARET ÖNÜNDEKİ ZORLUKLAR VE RİSKLER

ELEKTRONİK TİCARET ÖNÜNDEKİ ZORLUKLAR Bilgi ve iletişim teknolojilerinin çok hızlı gelişmesi, gerekli altyapı çalışmalarının tamamlanmasına fırsat tanımamıştır. Günlük hayatın işleyişini sağlayan hukuksal ve sosyal kuralları elektronik ortama uyarlamak gerekmektedir.

Halen, gelişmekte olan ülkelerin büyük bir bölümünde altyapı sorunu, elektronik ticaret sorunları ve engellerinde ilk sırayı almaktadır. Diğer büyük bir sorun da elektronik ticaretin sınır tanımaması ve küresel bir hal almasıdır.

Küreselleşen elektronik ticaret, ülkelerin birlikte ortak çözümler bulma ve standartlar oluşturma mecburiyetini beraberinde getirmiştir.

1. TEKNİK SORUNLAR Elektronik ticaretin önündeki teknik sorunların büyük bir bölümü kamu idaresi sorumluluğundaki alanlarda yaşanmaktadır. Teknik sorunları şu şekilde özetlenebilir; a) Alt yapı sorunu b) Standartların belirtilmemiş olması c) İnternete erişim sorunları ve ilgili altyapıların sağlanamaması internetle birlikte alt yapı sorunu üst düzeye çıkmıştır.

2. HUKUKSAL SORUNLAR Elektronik ticaretin önündeki başlıca hukuksal sorunlar şu şekilde sıralanabilir; a) Fikri mülkiyet hakları  b) Vergilendirme c) Onay işlemleri d) Uluslararası kanunlardaki eksiklikler e) Kişilerin gizlilik hakları

f) Elektronik belgelerin geçerliliği sorunu g) Sayısal imzanın geçerliliği sorunu h) Servis sağlayıcıların sorumluluklarının belirlenmesi i) Kanunların elektronik ortamlar göz önüne alınarak tekrar gözden geçirilmesi gerekliliği j) Fiziksel malların teslimi ile ilgili olarak elektronik onay ve kabul belgelerinin geçerliliği k) Klasik ticarete konu olan kişi ve kuruluşların mevcut yasal statüleri ve fiili durumlarının, elektronik ticaret gerekleri çerçevesinde yeniden düzenlenmesi

3. SOSYAL SORUNLAR Elektronik ticaretin önündeki sosyal sorunlar ve engeller şöyle sıralanabilir; a)Kamu ve özel sektörün koordinasyon eksikliğinin giderilmesi b) Elektronik ticarete ait sayısal verilerin oluşturulma yöntemlerinin geliştirilmesi, analizlerin sağlıklı yapılması c) Elektronik ticaret içinde yer alacak kurumların oluşturulması, bu kurumlar arasındaki hiyerarşi ve/veya işbirliği hususlarının irdelenmesi, idari alt yapının kurulması

d) Elektronik ticaretle ilgilenen kişi ve kuruluşlar için, ilgili merciler tarafından, elektronik ticareti tanıtıcı eğitim programlarının hazırlanması e) Elektronik ticaretin gerektirdiği bilgisayar sistemlerini edinmek isteyen kişi ve kuruluşlara, gerekli finansman desteğinin sağlanması

f) Ticaret noktalarının ülkemizde de hızla geliştirilmesi için gerekli fiziki ve hukuki çerçevenin oluşturulması g) Devletin elektronik ticarete öncülük görevini yerine getirmesi, pilot projeleri uygulamaya sokup halkı bilinçlendirmesi

RİSKLER; Fiyat; Fiyat ile ilgili riskler çok basit. Bir çok e-ticaret sitesi dükkanlardan daha pahalıya satıyorlar. Bunu özellikle kitap gibi kar marjının yüksek olduğu ürünlerde rahatça görebiliriyoruz. Bunun yanında hala hemen hemen her ürün lokal satıcılarda daha ucuza bulunabiliyor Hız; Bu gene en önemli faktörlerden biri. Sipariş verdiğiniz bir ürünün gelmesi bir hafta kadar sure biliyor. Bu durum müşteri ürünü dükkandan 2 sa. Içerisinde alırken herhangi bir e-ticaret sitesinde 36 saat içerisinde almış oluyor.

Erişebilirlik E-ticaret sitelerinin bir çoğu çeşitli açılardan erişilemez. Kullanılabilirlik Aradığınız şeye ulaşmanız çok uzun vakit alıyor, butonlara basarken ne sonuçlar alacağınızı kestiremiyorsunuz ve daha fazlası. Dolayısıyla bir çoğu hala çok ciddi kullanılabilirlik sorunları çekiyorlar. Yoksunluk Bilgi yoksunluğu! İnternet alışverişi seçmenin en büyük nedenlerinden biri ürün bilgisini rahatça analiz edebilmeniz ve araştırmayı basitçe yapabilmeniz.

Müşteri İlişkileri / Destek Şu an bir çok sitede hiç bir şekilde telefon desteği olmadığı gibi, düzgün bir web tabanlı destek sistemi de yok. Halbuki müşterinin en büyük korkularından biri yeni olduğu bu webde başına ne geleceği. Dolayısıyla özellikle call center çok önemli ancak bunun olmaması ve desteği tamamen web üzerinden yapılması da tamamen Kabul edilebilirken basitçe bir soru için 5 saat beklemek kabul edilemez bir faktör. Müşteri olarak sadece yeni müşteriyi değil internetten alışverişi sık yapan müşterilere de büyük bir dert.

Teknik Yetersizlik Bir çok site teknik olarak gereksinimleri yerine getiremiyor. En basit şu an hemen hemen hiç bir site pratik ve hızlı bir alım prosedürü sunamıyor. Mesela üye olmadan ürün alabilmek ya da çok azı sepete ekleme işleminin üyelikten once yaptırabiliyor. Site Performansları Bu her ne kadar çok kritik olmasa da genel performansta ciddi bir düşüşe neden oluyor. Bir çok e-ticaret sitesinde zaman zaman özellikle yoğunluktan dolayı belli bir performans kaybı oluyor. Doğal olarak alacağı ürünler arasında karşılaştırma gibi işlemleri sık sık yapıyorlar. Bu süreçlerin yavaşlaması ve hatta sitenin erişilmez halde olması ise direk vakit kaybı ve alışveriş zevkinin azalması demek.