SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
ÖZKAN BİRER BEYKENT OKULLARI EDİRNE BEYKENT OKULLARI
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (ANALİZ–SENTEZ-DEĞERLENDİRME)
ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI. ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Eğitim Öğretimde Planlama
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE PROJE HAZIRLAMA SÜRECİ
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
Bilimsel Metinler Nasıl Okunur ve Anlaşılır?
OKUMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç. Dr. Dilek BELET.
T.C. Erciyes Üniversitesi Ziya Eren Eğitim Fakültesi
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
DİNLEME BECERİSİ.
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
Prof. Dr. Bülent Yılmaz H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
ETKİLİ OKUMA.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
HAVA DURUMU VE MEVSİMLER
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
OLAY ÇEVRESİNDE OLUŞAN EDEBİ ESERLERDE YAPI
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
ANLATIMA HAZIRLIK.
Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim.
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
ANLATIM YÖNTEMİ BELİRLEME
İÇERİK ÖZEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PUAN DERS KİTABI 1.Kazanımların tümünün doğrudan veya dolaylı yer almaması 2.İçerikte bilimsel hata bulunmaması.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
ANLATIMA HAZIRLIK.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN ÖĞRETİLMESİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Talim veTerbiye Kurulu Başkanlığı
Matematik Öğrenme Bozukluğu/ Güçlüğü
ARAŞTIRMA NASIL YAPILIR Araştırma Sürecindeki Aşamalar
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Teknoloji ve tasarım dersi
Mutluköy İlköğretim Okulu
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Programdan Sorular.
ARGÜMANTASYON.
Üst Düzey Zihinsel Özellikler
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ

Beceri öğrencilerde, öğrenme süreci içerisinde kazanılması, geliştirilmesi ve yaşama aktarılması tasarlanan kabiliyetlerdir.

Sosyal Bilgiler Programı, ilköğretim 4 - 8 Sosyal Bilgiler Programı, ilköğretim 4 - 8. sınıf düzeyinde diğer derslerle birlikte ilk 9 beceriyi kazandırmanın yanında, kendine özgü 6 beceriyi kazandırmayı da amaçlamaktadır. Bu becerilerin bazılarına ya da aşamalarına, üniteler göz önünde bulundurularak, doğrudan verilecek beceri olarak programda yer verilmektedir.

9 BECERİ Eleştirel Düşünme Becerisi Yaratıcı Düşünme Becerisi İletişim Becerisi Araştırma Becerisi Problem Çözme Becerisi Karar Verme Becerisi Bilgi Teknolojilerini Kullanma Becerisi Girişimcilik Becerisi Türkçeyi Doğru, Güzel ve Etkili Kullanma Becerisi

DİĞER 6 BECERİ (Dersin Kendisine Özgü Olan) Gözlem Becerisi Mekânı Algılama Becerisi Zaman ve Kronolojiyi Algılama Becerisi Değişim ve Sürekliliği Algılama Becerisi Sosyal Katılım Becerisi Empati Becerisi

ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİSİ

Bir kanıtı kullanma ya da referansa dayanma Sebep-sonuç ilişkisini belirleme İlkeleri türetme Genelleme yapma Farklı bakış açılarını açıklama Kararları sorgulama Sınıflama yapma Değerlendirme (ölçüt belirleme) Karşılaştırma yapma İlgili ve ilgisiz bilgiyi ayırt etme Kalıp yargıları fark etme Çıkarımda bulunma

YARATICI DÜŞÜNME BECERİSİ

Esnek ve orijinal olma İmgeleme (?) Analiz, sentez, değerlendirme yapma Sıra dışı bağlantılar kurma

İmgeleme Düşünülen durum ya da olayın imgesinin (hayalinin – görüntüsünün) zihinde canlandırılmasıdır. Örneğin, çalışma odanızı düzenlemeyi düşündüğünüzde çalışma masanızın, kitaplığınızın önce nerede daha iyi duracağını gözünüzün önüne getirir, sonra yerlerini değiştirirsiniz.

İLETİŞİM BECERİSİ

Dinleme Sözlü ya da yazılı olarak kendini ifade etme Tartışma Bağlantı kurma Farklı perspektiften bakma Açık fikirli olma Başkalarının düşünce ve duygularını anlama Farklılıklara saygı duyma Görüşlerini gerekçelendirme Ortak bir amaç çevresinde toplanma

ARAŞTIRMA BECERİSİ

1. Okuduğunu Anlama Ana fikri çıkarmak için okuma Ana fikri bulmak için bölüm ve konu başlıklarını kullanma Okuduğunu yorumlama Kelime anlamına ulaşmak için uygun kaynakları kullanma Artan sosyal bilimler kavramlarını tanıma ve anlama Olgu ve fikirleri ayırma, propagandayı tanıma Yazarın yargısını tanıma Metni anlamaya yardımcı olan resimlerdeki ipuçlarını ve açıklamaları kullanma. Değişik amaçlar için okuma (eleştirel, analitik, soru cevaplamak için, fikir oluşturmak için…) Değişik şekillerde basılmış materyalleri okuma ( kitap, gazete, dergi…) Anlamı zenginleştirmek için edebi metinleri inceleme (tarihi roman, hikâye…)

2. Bilgiyi Bulma, Kullanılabilir Biçimde Planlama ve Yazma Kütüphane kullanma (Bilgisayarda katalog tarama, kitap fiş katalogu kullanma) Basılı ve görsel kaynaklardaki bilgilere ulaşma (gazete, dergi, televizyon, radyo, video kaset…) Kitabın farklı bölümlerini kullanma (dizin, içindekiler…) Anahtar sözcükleri, ciltlerdeki rakam ve harfleri, indeksi ve referansları kullanma Uygun bilgi kaynağı kullanma Kaynak olarak toplumu kullanma ve bireylerle görüşmeler yapma (sözlü tarih çalışmaları) Bilgiyi kullanılabilir biçimlerde planlama ve yazma (Konunun ana fikrini çıkarma, özet hazırlama, not alma, bilgiyi kaydetme, dipnot, italik kullanma, bilgi için dinleme, yönergeyi kullanma, rapor yazma). Yararlandığı kaynakları “Kaynakça”da titizlikle gösterme.