ÖZ DEĞERLENDİRME RAPORU VE FAKÜLTENİN HAZIRLAYACAĞI BELGELER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
Advertisements

BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ

Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL BARIŞ ÇALIŞMALARI ve UYGULAMALI ETİK ENSTİTÜSÜ KURULUŞ ÖNERİSİ Doç. Dr. Havva Kök Arslan.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
BÖTE BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
Doç. Dr. F. Kemal Sönmez Dr. Halit Apaydın Dr. Orgun Deveci
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
Türkiye’de Açık ve Uzaktan Öğretim Temel Politikası (Çalıştay Raporu) Prof. Dr. Üstün Özen Atatürk Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Dekanı.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
AKREDİTASYON VE EĞİTİM STANDARTLARI NURCAY KURU EĞİTİM BİLİMLERİ.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
27 Ağustos 2015, SAÜ Senato European University Association (EUA) Institutional Evaluation Programme (IEP)
Erasmus Programı Personel Hareketliliği Faaliyeti Bilgilendirme Toplantısı Dış İlişkiler Ofisi.
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
AKREDİTASYON SÜRECİ: ANA KONULAR VE İŞLEYİŞ
Prof. Dr. Ahmet DOĞANAY Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi EFAK
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
MİMARLIK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ÇALIŞAN ve ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI SONUÇLARI Ocak, 2009
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ KALİTE KOMİSYONU
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Fakülte, Yüksekokul, Enstitü, MYO Açılması Uygulama ve Araştırma Merkezi Açılması Bölüm, Anabilim Dalı, Bilim Dalı.
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

ÖZ DEĞERLENDİRME RAPORU VE FAKÜLTENİN HAZIRLAYACAĞI BELGELER Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU

Öz Değerlendirme Raporu Amaç: Ekibin fakülteyi ve ziyaret edilecek programları yakından tanımasını sağlamak ve ziyaret süreciyle ilgili ilk kanıtın oluşturulması. Süreç: Fakülte tarafından yedi standart alanının her biri hakkında bilgi verilip, gösterilen performansın değerlendirilmesi. Sonuç: Belge ve kanıtların hazırlanarak, raporun oluşturulması.

Öz Değerlendirme Raporunun Önemi Öz değerlendirme raporu akreditasyon sürecinin en değerli bölümünü oluşturur. Öğretim elemanlarına, Türkiye’de öğretmen eğitimi standartlarına uyup uymadıkları konusunda kendi kendilerini değerlendirme olanağı sağlar. Öğretim programını destekleyebilir, kalite güvence mekanizmalarını güçlendirebilir ve daha ileri planlama yapılması için bir temel oluşturulabilir.

Öz Değerlendirme Raporunun Hazırlanma Süreci Dekan bütün süreci fakülte ve ziyaret ekibi için inceleyecek bir Fakülte Akreditasyon Koordinatörü atar. Dekan öz değerlendirme rapor taslağını hazırlayacak bir Fakülte Akreditasyon Komisyonu oluşturur ve ilk toplantıya katılır. Akreditasyon koordinatörü bu komisyona başkanlık eder. Komisyon her bir standart alan için öz değerlendirme raporunun taslağını hazırlar. Komisyon gerekli belgeleri ziyaret ekibinin incelemesi için hazırlar.

Öz Değerlendirme Raporunun Hazırlanma Süreci Komisyon, öz değerlendirme raporunun yazılması için verilen sürenin dolmasından çok önce öz değerlendirme raporu taslağını dekanla tartışır. Öz değerlendirme raporunun son hali fakülte komisyonu ve dekanın ortak görüşünü yansıtmalıdır. Tamamlanmış öz değerlendirme raporunun kopyalarının YÖK’e gönderilmesi dekanın sorumluluğundadır. Raporu ziyaret ekibine YÖK dağıtır.

Öz Değerlendirmenin Öğretim Sürecine Katkısı Her bir standart alanının değerlendirme bölümünde öğretim elemanları, kendi programlarının standartlara ne derece uyduğu konusunda değerlendirme yaparlar. İstenilen belgelerin bir araya toplanması öğretim elemanlarının öz değerlendirme yapmalarına olanak sağlar. Öz değerlendirme sonucunda öğretim elemanları öğretmen adaylarına, performanslarının artmasını sağlayacak dönütler sağlarlar.

Öz değerlendirme raporu şu işlevleri yerine getirir: Ekibe incelenmekte olan programların genel durumunu yansıtır, Programların uygulama okullarıyla nasıl çalıştığını gösterir, Fakültenin yönetim ve kalite güvencesi süreçlerinin öğretmen eğitimi programlarını nasıl desteklediğini gösterir.

Öz Değerlendirme Raporu Formatı Ekler hariç maksimum 10 sayfa, Tek satır aralıklı, 12 punto, Times New Roman yazı karakterli,

Öz Değerlendirme Raporu Formatı A: FAKÜLTE HAKKINDA GENEL BİLGİ B: STANDARTLAR ÖĞRETİMİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ ÖĞRETİM ELEMANLARI VE ELEMAN YETİŞTİRME ÖĞRENCİ ALIMI, GELİŞİMİ VE BAŞARISI, DESTEK VE REHBERLİK HİZMETLERİ FAKÜLTE-OKUL İŞBİRLİĞİ ÖĞRENME KAYNAKLARI: TESİSLER, KÜTÜPHANE VE DONANIM YÖNETİM KALİTE GÜVENCESİ

Öz Değerlendirme Raporu Formatı A: FAKÜLTE HAKKINDA GENEL BİLGİ Fakültenin yeri ve üniversitenin diğer birimlerine yakınlığı Fakültenin, üniversitenin diğer fakülteler (özellikle Fen ve Edebiyat Fakülteler) ile bağlantıları Fakültenin ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlarla ilişkileri Fakültenin kısa geçmişi Fakültenin vizyonu ve misyonu Fakültenin kullandığı binalar (ofisler, derslikler, laboratuvarlar, öğrenci yurtları, yemekhaneler, spor ve sosyal tesisler) ve bunların kapasiteleri, yararlanan öğrenci sayıları.

Öz Değerlendirme Raporu Formatı B: STANDARTLAR 1. ÖĞRETİMİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ 1.1 Amaç ve Hedefler Eğitim programlarının amaçlarının ve bu amaçların gerçekleşebilmesi için ulaşılacak hedeflerin belirtilmesi. Programların amaçlarının fakültenin vizyonu ve misyonu ile uyumunun anlatılması. 1.2 Eğitim ve Öğretim Programları Fakültenin lisans ve lisansüstü düzeyde vermekte olduğu programların özetlenerek, her programda yer alan ders öğretim programlarının amaçlara nasıl ulaştığının açıklanması.

Öz Değerlendirme Raporu Formatı 1.3 Öğretim Programının İçeriği ve Düzenlenmesi Öğretim programlarının amaçları nasıl gerçekleştirdiğinin ve öğrencilere gerekli becerileri kazandırmada amaçların ne kadar, ne yönde gerçekleştirilebildiğinin açıklanması. 1.4 Öğretme-Öğrenme ve Öğrenci Değerlendirme Süreçlerinin Niteliği Kullanılan öğretim yöntemlerinin ve ölçme-değerlendirme tekniklerinin açıklanması. Öğretme-öğrenme süreçleri ile değerlendirme süreçleri arasındaki bağlantının gösterilmesi. Her dersin amaçları ile derste sağlanan öğrenme yaşantıları arasındaki bağlantının gösterilmesi. 1.5 Bölüm 1 Hakkında Değerlendirme

Öz Değerlendirme Raporu Formatı 2. ÖĞRETİM ELEMANLARI VE ELEMAN YETİŞTİRME 2.1 Öğretim Elemanlarının Sayıları ve Nitelikleri Öğretim elemanı sayısının, görevlendirme durumlarının, ünvanlarının, cinsiyet oranlarının, yaşlarının ve haftalık ders yüklerinin belirtilmesi. Öğretim elemanlarının verdikleri dersler ile deneyim ve uzmanlık alanları arasında bağlantı kurulması. Öğretim üyesi/öğrenci oranının verilmesi. Öğretim elemanlarının öğretmen eğitimi ve alan eğitimi ile ilgili araştırmalarının nasıl desteklendiğinin anlatılması.

Öz Değerlendirme Raporu Formatı 2.2 Öğretim Elemanı Yetiştirme Öğretim elemanlarının öğretme ve öğrenme açısından mesleki gelişimlerine yardımcı mevcut imkanların özetlenmesi. Bilgi teknolojilerine ulaşım, ulusal ve uluslararası konferanslara ve bölüm içi seminer etkinliklerine katılımın sağlanması hakkında bilgi verilmesi, ödül ve teşvik sistemlerinin açıklanması. 2.3 Bölüm 2 Hakkında Değerlendirme

Öz Değerlendirme Raporu Formatı 3. ÖĞRENCİLER: ÖĞRENCİ ALIMI, GELİŞİMİ VE BAŞARISI, DESTEK VE REHBERLİK HİZMETLERİ 3.1 Öğrenci Alımı Son üç yılda kaydolan öğrencilerin sayılarının ve cinsiyetlerinin belirtilmesi. Üniversiteye giriş taban ve tavan puanlarının ve programı tercih sıralarının verilerek ve diğer eğitim fakültelerinin eşdeğer programlarıyla karşılaştırarak, Türkiye ölçeğindeki yerin ve gelişimin gösterilmesi. 3.2 Öğrencinin Gelişimi ve Başarısı Her program için, başarı oranlarının, öğretimi tamamlama süresi ortalamasının, öğrencilerin derslere devamı konusunun anlatılması.

Öz Değerlendirme Raporu Formatı 3.3 Öğrencilere Destek ve Rehberlik Hizmetleri Yeni öğrencilerin ilk yılı ye uyumu için yapılan düzenlemelerin ve öğrenciler için mevcut kişisel rehberlik ve akademik danışmanlık sistemlerinin açıklanması. 3.4 Bölüm 3 Hakkında Değerlendirme

Öz Değerlendirme Raporu Formatı 4. FAKÜLTE-OKUL İŞBİRLİĞİ 4.1 Uygulama Okulları ve Fakülte Okul-İşbirliği Düzenlemeleri Uygulama okullarının sayısının ve türlerinin belirtilmesi, okulların seçiminde kullanılan ölçütlerin listelenmesi. Her programda uygulama öğretim elemanı-öğretmen adayı ve uygulama öğretmeni-öğretmen adayı oranlarının verilmesi. Fakülte-okul işbirliği için yapılan yönetsel düzenlemelerin açıklanması. Fakülte-okul işbirliğini geliştirmek amacı ile son bir yılda yapılan etkinliklerin sıralanması. Uygulama öğretmenlerinin eğitiminin nasıl gerçekleştirildiğinin ve uygulama öğretmenleri için sağlanan olanakların anlatılması.

Öz Değerlendirme Raporu Formatı 4.2 Öğrencilerin Uygulama Okullarındaki Gelişimlerinin İzlenmesi Öğrencilere (öğretmen adaylarına) okullarda destek verme ve yardımcı olmak amacıyla yapılan etkinliklerin açıklanması. 4.3 Bölüm 4 Hakkında Değerlendirme

Öz Değerlendirme Raporu Formatı 5. ÖĞRENME KAYNAKLARI: TESİSLER, KÜTÜPHANE VE DONANIM 5.1 Tesisler ve Donanımları Ders öğretim mekanlarının, fen laboratuvarlarının, müzik ve sanat atölyeleri gibi özel mekanların açıklanması. Öğrencilerin ulaşabileceği kitaplar ve dergiler, eğitim/öğretim teknolojisi ve bilgisayar becerilerinin geliştirilmesi için sunulan kaynaklar hakkında bilgi verilmesi. 5.2 Tesislerin Kullanımı Tesislerin öğrencilere verilen eğitimin niteliğine nasıl katkıda bulunduğunun açıklanması. 5.3 Bölüm 5 Hakkında Değerlendirme

Öz Değerlendirme Raporu Formatı 6. YÖNETİM 6.1 Yönetim Fakülte ve program bazında özel sorumluluk gerektiren görevlerin ve çalışma grupları ya da komiteler gibi yönetsel iç düzenlemelerin açıklanması. 6.2 Kaynakların Kullanımı Kadro ile mali kaynakların etkin kullanımı ve programlar arası dağılımı konusunda yorum yapılması. Eleman alma ile ilgili fakülte politikaları ve ölçütlerinin açıklanması. 6.3 Yönetim-Öğretim Elemanı-Öğrenci İlişkileri Yönetim-personel-öğrenci ilişkilerinin açıklanması. Öğrenci temsilcilerinin yönetim ile ilişkisinin ve yönetime katılmaları konusunda yapılan uygulamaların açıklanması. 6.4 Bölüm 6 Hakkında Değerlendirme

Öz Değerlendirme Raporu Formatı 7. KALİTE GÜVENCESİ 7.1 Kalite Güvencesi Üniversite ya da fakülte bünyesinde, yazılı olarak ortaya konmuş kalite politikaları ve buna bağlı düzenlemelerin ve örgütsel yapının açıklanması. Derslerin değerlendirilmesi, öğrencilerin dersleri ve öğretim elemanlarını değerlendirmeleri, öğretim elemanlarının seçimi, görev süresinin uzatılması ve yükseltilmesine ilişkin ölçütler, öğrenci başarıları ve bu konulara ilişkin sistematik veri derleme ve değerlendirme süreçlerinin anlatılması. 7.2 Bölüm 7 Hakkında Değerlendirme

Öz Değerlendirme Raporunun Fakültenin Gelişiminde Kullanılması Komisyonun Oluşturulması Komisyon Çalışmalarına Diğer İlgililerin Katılımı Ziyaret Ekibi Faaliyetlerinden Yararlanma Öz Değerlendirme Raporundan Yararlanma

Öz Değerlendirme Raporunun Fakültenin Gelişiminde Kullanılması Komisyonun Oluşturulması İncelenmekte olan programlardan bazı öğretim üyelerinin yanı sıra eğitim bilimleri ve fakültenin diğer bölümlerinden de öğretim üyelerinin olduğu büyük bir komisyon oluşturulması ve çeşitli görüşlerin tartışabilmesi. Bir akreditasyon değerlendiricisinin komisyonda görevlendirilmesi. Sosyal ve temel bilimler alanındaki lisans programları inceleniyorsa öz değerlendirme raporunun hazırlanması sürecine, ilgili alandan bir öğretim üyesinin atanması.

Öz Değerlendirme Raporunun Fakültenin Gelişiminde Kullanılması Komisyon Çalışmalarına Diğer İlgililerin Katılımı Öz değerlendirme raporunun hazırlanmasında uygulama okulundan bir grup uygulama öğretmeninin dahil edilmesi. Öz değerlendirmenin bir parçası olarak öğretmen adaylarının fikirlerinin alınması. Diğer yükseköğretim kuramlarından bir ya da iki meslektaşın öz değerlendirme rapor taslağını incelemesi ve dönüt vermesi. Değerlendirmeye girmeyen programlarda görevli öğretim elemanlarının öz değerlendirme çalışmasına dahil edilmesi.

Öz Değerlendirme Raporunun Fakültenin Gelişiminde Kullanılması Ziyaret Ekibi Faaliyetlerinden Yararlanma Ekip üyeleri faaliyetleri kılavuzunu öz değerlendirmenin bir parçası olarak kullanma. Daha önce programları incelenmiş bir fakülteden bir meslektaşın öz değerlendirme komisyonuna bir seminer vermesi için davet edilmesi.

Öz Değerlendirme Raporunun Fakültenin Gelişiminde Kullanılması Öz Değerlendirme Raporundan Yararlanma Öz değerlendirme raporu, ziyaret ekibi raporuyla beraber fakültenin bir gelişim planı oluşturması için kullanılabilir.