Yaşlara Göre Oyunda Görülen Değişim

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Advertisements

AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
BUILDING STRONG SCHOOL-FAMILY-COMMUNITY RELATIONSHIPS LLP No: RO1-GRU AİLE İÇİ DİSİPLİN VE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Sağlık Hizmeti Kalite Göstergeleri
Sağlık PsikolojisiÖğr. Gör. Musa ŞAHİN 1 HASTA, YARALI VE YAKINLARININ TEDAVİ SÜRECİNE KATILIMI.
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Uzun ve yorucu bir okul döneminden sonra çocuklar nihayet tatile girdi. Ancak sınavlar, dersler, erken kalkma gibi birçok zorluğun geçici bir süreyle.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
YEDİEYLÜL İLKOKULU Kişisel Sınırlarımız Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Nisan 2014.
OYUN MATERYALLERİ VE OYUNCAK SEÇİMİNDE AİLELERE VE EĞİTİMCİLERE ÖNERİLER Doç. Dr. Ender DURUALP.
0-1 YAŞ BÜYÜME VE GELİŞME ÖZELLİKLERİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
It’s My Life It’s My Choice
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Çocuklarda Davranış Ve Uyum Sorunları
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
ANNE-BABA TUTUMLARI VE ÇOCUĞUN KiŞiLiK GELiŞiMiNE ETKiLERi
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
OYUN ve OYUNCAK.
OYUNCAĞIN ÖZELLİKLERİ
Proje Oluşturma ve Yönetimi
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
Öğretimin Uyarlanması
7-14 YAŞ DÖNEMİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
AY.
Bütünleştirme uygulamaları
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
TOPLUMSAL YAPI Gülen SARI.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
ÖRGÜT SAĞLIĞI SADEGÜL AKBABA-ALTUN.
YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ MODERN EKOL- SİSTEM TEORİSİ
SOSYAL VE KİŞİLİK GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Evlilik ve Aile Danışması
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuklarda Mahremiyet Eğitimi
‘AHŞAP OYUNCAK YAPIMI VE AHŞAP BOYAMA KURSU’
ÖZ GELİRLER.
OKUL ÇAĞI ÇOCUĞUNUN GELİŞİM DÖNEMLERİ VE AİLEYE ÖNERİLER
ÇOCUKLARDA MAHREMİYET EĞİTİMİ 1. Duyguları İfade etme 2
YAŞAM OLAYLARI VE ÇOCUK
VERGİ HUKUKUNUN KAYNAKLARI
İSTASYON YÖNTEMİ.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÖĞRENME STİLLERİ.
Oyun İçine Gömülü Öğretim
BÜYÜME VE GELİŞME DEĞERLENDİRİLMESİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
YAS 5 Anne ve babamın birbirlerine bağırmalarının beni ne kadar korkuttuğunu öğrendim. YAS 7 Meşrubat içerken gülersem içtiğimin burnumdan geleceğini.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Arş. Gör. Dr. Gökçe Karaman Benli Erken Çocukluk Döneminde Gelişim II
SAĞLIK PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Sunum transkripti:

Yaşlara Göre Oyunda Görülen Değişim Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN

Yaşlara Göre Oyunda Görülen Değişim Tek başına oyun 1-2 yaş arasında çocuklar yalnız oynarlar ve oynayan çocukları seyrederler Oyun açısından tek başına etkinlik dönemi olan bu dönemde çevrelerindeki obje ve oyun malzemeleriyle baş başa kalmayı yeğlerler

Yaşlara Göre Oyunda Görülen Değişim Paralel oyun Parelel oyun, aynı oyun malzemesini kullanan çocukların yan yana oynamalarına karşın faaliyetlerini bağımsız sürdürmeleridir. 2-3 yaş arasında çocuklar yan yana kendi oyuncakları ile oynarlar ve oyuncaklarını paylaşırlar

Yaşlara Göre Oyunda Görülen Değişim Dramatik (yaratıcı) oyun 3-4 yaş arasında öykü ve düş gücü önemli Bu döneme özgü evcilik, doktorculuk, kovboyculuk gibi oyunlar Bu dönemde çocuk çeşitli giysiler giyip kılıktan kılığa giymeyi çok sever.

Yaşlara Göre Oyunda Görülen Değişim İşbirliğine dayalı oyun Çocuklar zaman zaman birbirlerinin fikirlerinden yararlandıkları gibi, oyuncak alış verişinde de bulunurlar Amaç topluca organize olarak belli bir amaca varmaktır. 4-5 yaş arasında çocuklar işbirliğine dayalı oyun oynayabilirler

Kurallı oyun 5-6 yaş arasında çocuklar kurallı oyunlar oynamaya başlar. Bu oyun ya futbol, istop gibi belli kuralları olan oyunlara girişmek şeklinde olur ya da çocuk kurallarını kendisi oluşturur

Oyun Ve Oyuncak Konusunda Anne Babalara Düşen Görevler Küçük çocuklar için ev içinde bir oyun odası veya yeri ayrılmalıdır: Havadar, aydınlık tehlike yaratmayan Çocukların çok oynamalarından rahatsız olunmamalıdır Çocuk oyunları gereksiz olarak kesilmemelidir: Kesilirse oyunları da gelişimleri de yüzeysel olur

Oyun Ve Oyuncak Konusunda Anne Babalara Düşen Görevler Çocuklar oyuncak yığını arasında oturup kalmamalıdırlar Onur ve Demir’in anasınıfı, 1. ve 2. sınıf öğrencisi olan çocukların sahip oldukları oyuncaklarla ilgili çalışmada; çocukların %29’unun 50’den fazla oyuncağı olduğu saptanmıştır Çocuklardan, gelişim düzeylerinin üstünde şeyler istenmemelidir: Tepki ve isteksizliğe neden olur

Oyun Ve Oyuncak Konusunda Anne Babalara Düşen Görevler Anne-baba çocuğun oyun oynamasını cesaretlendirmeli, yeni oyunlar öğretmeli ve çocuğa oyun oynarken eşlik etmelidir: Yumuşak ses tonu ve göz teması Temel alışkanlıklarda oyun yoluyla öğretilebilir Çocuklar kendi başlarına da oyun oynamalıdırlar Çocuk oyunlarında her şeyin mükemmel olması beklenilmemeli, her yanlışa dikkat çekilmemelidir Beceriksiz, başarısız hisseder Hendine has buluşları olmaz Oyunda pasif olur

Oyun ve Oyuncak Konusunda Anne Babalara Düşen Görevler Çocukların yaptıkları tarafsız olarak değerlendirilmelidir fazla övgü yapıldığında karşısındaki kişiye güvensizlik gelişir Diğer çocuklarla ortak oyunlar oynamalarına yardım edilmelidir oyuncak kavgası yaparlar anlaşmazlıkları çözmede yakın çevresindeki yetişkinleri örnek alırlar

Oyun ve Oyuncak Konusunda Anne Babalara Düşen Görevler Çocukların oyuncaklarına saygı göstermelidir Çocukları, ortalığı toplayıp düzenlemeye alıştırmalıdır "Oyuncaklarını toplasana" demek yerine, çocuğun dikkatini çekerek oyuncakları birlikte toplamak Çocuğa sokakta oyun oynaması için belirli bir süre verilmelidir

TEŞEKKÜRLER…