Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Advertisements

EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE BEP
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Barış Sezer, Doç. Dr. Deniz Deryakulu
17. DÖNEM AKUPUNKTUR EĞİTİM PROGRAMINDA TEDAVİYE ALINAN 130 HASTANIN DEMOGRAFİK, KLİNİK ÖZELLİKLERİ VE TEDAVİ SONUÇLARI Dr. Derya Özmen ALPTEKİN Fiziksel.
YIKICI DAVRANIM BOZUKLUĞU BELİRTİLERİ OLAN ÇOCUKLARDA RİSK FAKTÖRLERİNİN CİNSİYETE GÖRE KARŞILAŞTIRILMASI YIKICI DAVRANIM BOZUKLUĞU BELİRTİLERİ OLAN ÇOCUKLARDA.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
*Hülya ÖZKAN **Yasemin AKBAL ERGÜN
PRETERM BEBEKLERDE TABURCULUK ÖNCESİ
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
Sefa BARIŞ U Eşref TİRYAKİ U Taha AKKOL U
Kaynaştırma Uygulamaları ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
NEEDS ANALYSIS QUESTIONNAIRE. Nedime Hanım Kız Teknik ve Meslek Lisesi 30 students 11th level.
Ş AH İ NBEY REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ. KAYNAŞTIRMA Kaynaştırma yoluyla eğitim nedir? Kaynaştırma yoluyla eğitim; özel eğitime ihtiyacı olan.
WELCOME TO MY SCHOOL OKULUMA HOŞGELDİNİZ
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
«Okulöncesi ve İlköğretim Dönemi Öğrencilerinin Tanılanması Öncesinde Okulları Tarafından Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi» Mustafa AYRAL, Şadan.
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Grup Tek Burcu Ketencioğlu
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Ortaokul Öğrencilerinin Sanal Zorbalık ve İnternet Saldırganlığı Durumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK.
ULUBATLI HASAN PRIMARY SCHOOL (ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU) BERGAMA, İZMİR TURKEY.
Özel eğitimde eğitim ve öğretim
DISCUSSION
Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU Ankara Üniversitesi, Özel Eğitim Bölümü
TANILAMA.
ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MATERYALLER
Mehmet Tahta Dokuz Eylül Üniversitesi
AOÖ406 OKUL ÖNCESİNDE KAYNAŞTIRMA PROGRAMLARI
ÇOCUK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİNİN KULLANIMI
EYLÜL DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
EDD DERS 4: GÖNDERME SÜRECİ VE FORMAL-İNFORMAL DEĞERLENDİRME
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 1: Değerlendirme Basamakları Gönderme Öncesi Süreç Prof. Dr. Tevhide Kargın.
Pervin Naile DEMİRKAYA, Hatice BAKKALOĞLU
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
Meral TUTULMAZ & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Aile katılımının artırılması
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
DEĞERLENDİRME VE BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
ÖZEL EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
GELİŞİMSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÖĞRENCİLERLE «SINIF İÇİ GEÇİŞLER»
Okul Öncesi Dönemde Kaynaştırma Uygulamalarına Katılan Özel Gereksinimli Çocukların Sosyal Kabul, Sosyal Beceri ve Problem Davranışlarının Boylamsal İncelemesi.
Deniz Tekin Ersan Şükran Alan
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 5.DERS
FINLAND EDUCATION SYSTEM I am talking about the Finnish education system today.
NİTEL ARAŞTIRMALARDA GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİK
ETwinning Nedir?. Türkiye’de 81 ilin katılımıyla yürütülen 1.Projemiz.
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
DAILY ROUTINES (günlük rutinler). DAİLY ROUTINES Wake up. Wash our hands and face. Have breakfast. School outfit wear. Go to school. Lessons start. Lessons.
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
TARTIŞMA ABSTRACT METHOD SONUÇ GİRİŞ ÖNERİLER BULGULAR
TALIS (The Teaching and Learning International Survey )
2018 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLMESİ PLANLANAN ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
ÇEVRE EĞİTİM VE BİLİNÇLENDİRME
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
2018 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
MY ACTİVİTİES ON TYPİCAL DAY BAŞAK MORAL 10-D 43.
Sunum transkripti:

Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU 29.09.2016 OKUL ÖNCESİNDE SINIF İÇİ GEÇİŞLER: ANKARA İLİ ÖRNEĞİ Emel ERGİN Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU 29.09.2016 Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla

SINIF İÇİ GEÇİŞ Sınıf içi geçiş, öğretmenin yönlendirmesi ile çocukların bir görevi/etkinliği tamamlayıp diğer bir göreve/etkinliğe başlaması için yapılan değişikliktir. (Connell, Carta ve Baer, 1993) 29.09.2016 Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla

SINIF İÇİ GEÇİŞ TÜRLERİ Öğretmenler Arası Etkinlikler, Konular, Yöntemler Arası Ortamlar Arası (Hume, Sreckovic, Synder ve Carnahan, 2014) 29.09.2016 Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla

SINIF İÇİ GEÇİŞLERİN ÖNEMİ Zaman Yönetimi Sınıf içi geçişler, okul zamanının %20’si ile %35’i kadar süresini kapsamaktadır. Kolay ve hızlı şekilde yapılan sınıf içi geçişler, geçişler için harcanan zamanı azaltmakta, bu nedenle öğretim etkinlikleri için daha fazla zaman ayrılabilmektedir. (Ferguson, Ashbaugh, O'Reilly ve McLaughlin, 2004; Ostrosky, Jung ve Hemmeter, 1992) Problem Davranışlar Sınıf içi geçiş süreçleri etkili yönetilmediğinde problem davranış oluşumuna zemin hazırlayabilmektedir. (Coleman ve diğ., 2013; Hemmeter, Ostrosky, Artman ve Kinder, 2008; McIntosh , Herman, Sanford, Mcgraw ve Florence, 2004) 29.09.2016 Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla

NE YAPILMALI? Sınıf İçi Geçişlerin Planlanması Geçiş planları Sınıf İçi Geçişlerin Kolaylaştırılması Geçiş stratejileri 29.09.2016 Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla

Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla PROBLEM Türkiye’de, kaynaştırma uygulamaları yürütülen okul öncesi sınıflarda sınıf içi geçişlere ilişkin kapsamlı bir çalışma bulunmamaktadır. -mevcut 2 araştırma (süre) Alanyazında, sınıf içi geçişlerde -çocukların geçişte harcadıkları süreye -ipuçlarına (sıklık/tür) -problem davranışlara (sıklık/tür) yönelik çalışma bulunmamaktadır. 29.09.2016 Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla

Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla ARAŞTIRMANIN AMACI Bu çalışmanın amacı kaynaştırma uygulamaları yürütülen okul öncesi sınıflarda; öğretmenlerin sınıf içi geçişler için okul gününün iki saatinde toplam ne kadar süre harcadığını belirlemek, sınıf içi geçişlerde özel gereksinimli ve ortalama çocuklara öğretmen tarafından sağlanan ipuçlarının sıklığını karşılaştırmak, özel gereksinimli ve ortalama çocukların sınıf içi geçişleri tamamlama sürelerini karşılaştırmak, özel gereksinimli ve ortalama çocukların sınıf içi geçişlerde sergiledikleri problem davranışların sıklığını karşılaştırmaktır. 29.09.2016 Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla

Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla ARAŞTIRMA MODELİ Bu araştırma bir durum çalışmasıdır ve var olan durumun belirlenmesi için genel tarama modelinden yararlanılmıştır. 29.09.2016 Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla

Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla 29.09.2016 ÇALIŞMA GRUBU 29.09.2016 Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla

Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla 29.09.2016 Özel Gereksinimli Çocuk (ÖGÇ) RAM tarafından resmi olarak tanılanmış ve kaynaştırma uygulamalarından yararlanabilmeleri için okul öncesi sınıflara yönlendirilmiş çocuktur. Ortalama Çocuk (OÇ) Özel gereksinimli olmayan, beş gelişim alanında sınıf ortalamasını temsil eden, normal gelişim gösteren çocuklar arasından sınıf öğretmeni tarafından belirlenen çocuktur. OÇ’ler ÖGÇ’lerle aynı cinsiyet ve yaşa sahiptir ve sosyo-ekonomik düzey özellikleri açısından benzer çocuklardır. 29.09.2016 Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla

Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla VERİ TOPLAMA ARAÇLARI Bilgi Formu - demografik bilgilerin toplanması Okul Öncesinde Sınıf İçi Geçiş Gözlem Formu (OSİF) -OSİF’in geliştirilmesi -geçerlik çalışması (uzman değerlendirmesi) 29.09.2016 Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla

Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla VERİLERİN TOPLANMASI Demografik verilerin toplanması Video kayıtlarının yapılması Video kayıtlarının çözümlenmesi Güvenirlik çalışmalarının yapılması -gözlemciler arası güvenirlik: ölçülen her bir madde için güvenirlik yüzdesi %94.61 ve üzeri 29.09.2016 Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla

Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla BULGULAR 29.09.2016 Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla

Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla 1. Kaynaştırma uygulamaları yürütülen okul öncesi sınıflarda öğretmenler sınıf içi geçişler için bir okul gününün iki saatinde ne kadar süre harcamaktadırlar? 29.09.2016 Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla

Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla Araştırmanın süre kaydı ile belirlenen bulgusuna göre, okul öncesi öğretmenleri sınıf içi geçişler için bir okul gününün iki saatinde ortalama 42 dk 30 sn süre harcamaktadırlar. Bu bulgu okul öncesi sınıflarda iki saatlik zamanın %35.09’unun sınıf içi geçişler için harcandığını göstermektedir. Alanyazında, bir okul gününün %20’si ile %35’i kadar süresinin sınıf içi geçişlerle harcandığı belirtilmektedir. Bu çalışma sonunda belirlenen bulgu alanyazınla tutarlıdır. (Banerjee ve Horn, 2013; Ferguson ve diğ., 2004; Olive, 2004) 29.09.2016 Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla

Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla 2. Kaynaştırma uygulamaları yürütülen okul öncesi sınıflarda sınıf içi geçişlerde özel gereksinimli çocuklara ve ortalama çocuklara öğretmen tarafından sağlanan ipucu sıklığı farklılaşmakta mıdır? 29.09.2016 Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla

Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla Sağlanan İpuçlarının Sıklığının Karşılaştırılmasına İlişkin Mann-Whitney U Testi Sonuçları… 29.09.2016 Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla

Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla Araştırmanın bu bulgusunda, sınıf içi geçişlerde özel gereksinimli ve ortalama çocuklara sağlanan ipucu sıklığının farklılaştığı belirlenmiştir. Buna göre, öğretmenler sınıf içi geçişlerde özel gereksinimli çocuklara daha fazla ipucu sağlamaktadırlar. Alanyazında, özel gereksinimli ve ortalama çocuklara sınıf içi geçişlerde sınıf işleyişinde her zamanki uygulamalarda sağlanan ipuçları hakkında araştırma bulunmamaktadır. Sınıf içi geçişlerdeki ipucu kullanımı ile ilgili araştırmalarda, ipuçlarının problem davranış sergileyen veya sınıf içi geçişlerinde zorlanan çocukların geçişlerini kolaylaştırmak amacıyla verildiği belirtilmektedir. Bu nedenle, öğretmenlerin zamanı iyi yönetmek ve problem davranışlarla karşılaşmamak amacıyla, gereksinimlerinden dolayı özel gereksinimli çocuklara daha fazla ipucu sağladıkları düşünülmektedir. 29.09.2016 Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla

Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla 3. Kaynaştırma uygulamaları yürütülen okul öncesi sınıflarda özel gereksinimli çocuklar ile ortalama çocukların sınıf içi geçişlerde harcadıkları toplam süre farklılaşmakta mıdır? 29.09.2016 Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla

Sürelerin Karşılaştırılmasına İlişkin Mann-Whitney U Testi Sonuçları… 29.09.2016 Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla

Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla Araştırmanın bu bulgusuna göre, özel gereksinimli çocukların sınıf içi geçişlerde daha uzun süre harcamalarına rağmen iki grubun sınıf içi geçişler için harcadıkları sürenin istatistiksel olarak farklılaşmadığı belirlenmiştir. Alanyazında sınıf içi geçişlerde özel gereksinimli ve ortalama çocukların geçişleri tamamlama sürelerini karşılaştırmaya yönelik bir araştırma bulunmamaktadır. Analiz öncesinde, iki grubun geçişleri tamamlama sürelerinin anlamlı şekilde farklı olacağı öngörülmüştür. Geçişler için harcanan sürenin istatistiksel olarak anlamlı olmaması nedeniyle öğretmenlerin belirli sınıf yönetimi uygulamalarının ve özel gereksinimli çocuklara yetersizliklerinden kaynaklanan nedenlerle geçişlerde daha fazla ipucu vermelerinin geçiş sürelerini etkilemiş olabileceği düşünülmektedir. 29.09.2016 Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla

Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla 4. Kaynaştırma uygulamaları yürütülen okul öncesi sınıflarda özel gereksinimli çocuklar ile ortalama çocukların sınıf içi geçişlerde sergiledikleri problem davranışların sıklığı farklılaşmakta mıdır? 29.09.2016 Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla

Olay Kaydı İle Belirlenen Sonuçlar… 29.09.2016 Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla

Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla Problem Davranışların Sıklığının Karşılaştırılmasına İlişkin Mann-Whitney U Testi Sonuçları… 29.09.2016 Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla

Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla Araştırmanın bu bulgusunda okul öncesi sınıflarda sınıf içi geçişlerde özel gereksinimli ve ortalama çocukların sergiledikleri problem davranışların sıklığının farklılaştığı belirlenmiştir. Buna göre, sınıf içi geçişlerde özel gereksinimli çocuklar daha sık problem davranış sergilemektedirler. Alanyazında sınıf içi geçişlerde özel gereksinimli ve ortalama çocukların sınıf içi geçişlerde sergiledikleri problem davranışların sıklığını karşılaştırmaya yönelik araştırma bulunmamaktadır. Fakat özel gereksinimli çocukların sınıf ortamında normal gelişim gösteren akranlarından daha sık problem davranış sergiledikleri belirtildiği için, özel gereksinimli çocukların sınıf içi geçişlerde de daha sık problem davranış sergiledikleri söylenebilmektedir. (Baker, Bracher, Crnic ve Edelbrock, 2002; Coleman ve diğ., 2013; Dooley, Wilczenski ve Torem, 2001; Hemmeter ve diğ., 2008; Waters, Lerman ve Hovanetz , 2009) 29.09.2016 Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla

ÖNERİLER Araştırmalara Yönelik Uygulamalara Yönelik Daha fazla örneklem grubu Bir okul günü boyunca yapılacak çalışmalar Bu araştırmada yer alan tanı grupları dışındaki çocuklarla yürütülecek çalışmalar Tek bir tanı grubuna yönelik çalışmalar Etki edebilecek faktörler (cinsiyet, tanı, deneyim) Deneysel çalışmalar OSİF’in geçerlik-güvenirlik çalışmaları Uygulamalara Yönelik Özel gereksinimli çocuklar için müdahale programları hazırlanmasında Normal gelişim gösteren çocuklar için hazırlanacak programlarda Hizmet içi eğitimler (geçişlerin sınıf yönetimine etkileri-planlama) Üniversitelerde ders, seminer Geçiş stratejileri hakkında bilgi düzeyi belirleme 29.09.2016 Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla

Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla KAYNAKLAR Baker, B.L., Bracher, J., Crnic, K.A., & Edelbrock, C. (2002). Behavior problems and parenting stress in families of three-year-old children with and without developmental delays. American Journal on Mental Retardation, 107(6), 433-444. Banerjee, R., & Horn, E. (2013). Supporting classroom transitions between daily routines: Strategies and tips. Young Exceptional Children, 16(2), 3-14. Coleman, J.C., Crosby, M.G., Irwin, H.K., Dennis, L.R., Simpson, C.G., & Rose, C.A. (2013). Preventing challenging behaviors in preschool: Effective strategies for classroom teachers. Young Exceptional Children 16(3), 3-10. Connell, M.C., Carta, J.J., & Baer, D.M. (1993). Programming generalization of in-class transition skills: Teaching preschoolers with developmental delays to self-assess and recruit contingent teacher praise. Journal of Applied Behavior Analysis, 26(3), 345-352. Dooley, P., Wilczenski, F.L., & Torem, C. (2001). Using an activity schedule to smooth school transitions. Journal of Positive Behavior Interventions, 3, 57-61. Ferguson, A., Ashbaugh, R., O'Reilly, S., & McLaughlin, T.F. (2004) Using prompt training and reinforcement to reduce transition times in a transitional kindergarten program for students with severe behavior disorders. Child and Family Behavior Therapy, 26(1), 17-24. Hemmeter, M.L., Ostrosky, M.M., Artman, K.M., & Kinder, K.A. (2008). Moving right along: Planning transitions to prevent challenging behavior. Young Children, 63(3), 18-22. Hume, K., Sreckovic, M., Synder, K., & Carnahan, C.R. (2014). Smooth transitions: Helping students with autism spectrum disorder navigate the school day. Teaching Exceptional Children, 47(1), 35-45. McIntosh, K., Herman, K., Sanford,A., Mcgraw, K., & Florence, K. (2004). Teaching transitions: Techniques for promoting success between lessons. Teaching Exceptional Children, 37(1), 32-38. Olive, M.L. (2004). Transitioning children between activities: Effective strategies for decreasing challenging behavior. Beyond Behavior, Fall, 11-16. Ostrosky, M.M., Jung, E.Y., & Hemmeter, M.L. (1992). Helping children make transitions between activities. http://csfel.vanderbilt.edu/briefs/wwwb4.pdf adresinden 11.05.2014 tarihinde alınmıştır. Waters, M.B., Lerman, D.C., & Hovanetz, A.N. (2009). Separate and combined effects of visual schedules and extinction plus differential reinforcement on problem behavior occasioned by transitions. Journal Of Applied Behavior Analysis, 42, 309-313. 29.09.2016 Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla

Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla TEŞEKKÜRLER… 29.09.2016 Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi-Muğla