Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Ø Eğitim süreci içersinde öğretim ve yönetim etkinliklerine paralel olarak, öğrencinin eğitimöğretim etkinliklerinden üst düzeyde yararlanmasını sağlamak.
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
REHBERLİK DERS II.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
REHBERLİK.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
REHBERLİK DERSİ III.
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
2012/2013 REHBERLİK ÇALIŞMALARIMIZ ÖĞRENCİLERİMİZE YÖNELİK ÇALIŞMLARMIZ ve 12. Sınıftaki öğrencilerimize YGS-LYS sistemi tanıtılmıştır. Özellikle.
Beş Aşamalı Mesleki Rehberlik ve
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Rehberlik Servisi Tanıtımı
Okulumuzda rehberlik “Her zaman yapabileceğimiz bir şeyler olduğu inancından yolu çıkıyoruz”
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
EĞİTİM ÖĞRETİMDE REHBERLİĞİN YERİ VE REHBERLİĞİN ÖNEMİ
PROJE 1 AKRAN ARABULUCULUĞU.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Rehberlik Servisi Tanıtımı
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetinin Özellikleri
ELEME,SEÇME,SIRALAMA!
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Kişisel Rehberlik.
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ. Meslek Nedir? Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli.
PROBLEM ALANLARINA GÖRE REHBERLİK
Akademik, sosyal, kültürel ve sportif başarıları her kesim tarafından kabul edilmiş, ilçemizde tercih edilen bir okul olmaktır.
Mesleki Rehberlik - I Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
REHBERLİK SERVİSİ.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
FATİH ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
NİZİPANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
REHBERLİK TÜRLERİ.
Rehberlik Servisini Tanıyalım
Rehberlik Yrd.Doç.Dr.Ege Akgün
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
REHBERLİK DERSİ III.
OKUL TEMELLİ ÖNLEYİCİ REHBERLİK ve PSİKOLOJİK DANIŞMA
REHBERLİK DERS II.
GRUP REHBERLİĞİ HİZMETLERİ
Rehberlik Servisini Tanıyalım
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
Sunum transkripti:

Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik

Okulöncesi Kişisel-Sosyal Rehberlik Eğitsel Rehberlik Mesleki Rehberlik Kendini tanıma Okula uyum ve ilköğretime hazırlanma Çeşitli mesleklerin var olduğunu fark etme Özgüven geliştirme Okula yönelik temel becerileri kazanma Her mesleğin önemli ve gerekli olduğunu bilme Olumlu benlik algısı oluşturma Okul kurallarını öğrenme ve kurallara uygun hareket edebilme Meslek seçiminin bir süreç sonunda gerçekleştiğini öğrenme Sosyalleşme Meslek seçiminde cinsiyet ayrımının olmadığını görme olarak ifade edilebilir. Akranlarıyla aynı fiziksel mekanı paylaşabilme Gerçek anlamda olmasa da teorik anlamda oyunu bilme Öz bakım becerilerini kazanma En yoğun verilen rehberlik türüdür. Bu kademedeki en yoğun verilen rehberlik türü Kişisel – Sosyal Rehberliktir. Doğrudan uygulamalar işe yaramıyor. Dolaylı hitap ediliyor. Bu kademede bireysel ve grupla psikolojik danışma sınırlı düzeyde yapılmaktadır. Bu kademede aile ve öğretmen rehberliği (Hizmet Alanlarındaki Adı Müşavirliktir), grup rehberliği, oyun, gözlem, resim ve drama çocuğa ulaşmanın yollarıdır. Aile ile işbirliğinin en üst düzeyde kurulduğu kademedir. Bu dönemdeki rehberlik hizmetleri, çocuğun içinde bulunduğu gelişim döneminin işlevlerini gerçekleştirmeye ve kolaylaştırmaya yöneliktir. Bu dönemde çocuğun her yönüyle sağlıklı gelişmesi, okul ortamına uyum sağlaması, potansiyellerini ortaya koyabilmesi için özgür, rahat, sıcak ve güvenli bir atmosferin yaratılması önemlidir.

İlkokul Kişisel-Sosyal Rehberlik Eğitsel Rehberlik Mesleki Rehberlik Kendini tanıma Okula uyum ve ilköğretime hazırlanma Çeşitli mesleklerin var olduğunu fark etme Kendini kabul Okula yönelik temel becerileri kazanma Her mesleğin önemli ve gerekli olduğunu bilme Özgüven geliştirme Okul kurallarını öğrenme ve kurallara uygun hareket edebilme Meslek seçiminin bir süreç sonunda gerçekleştiğini öğrenme Sosyalleşme Eğitsel açıdan kritik dönemdir. Çocuğun başarıyı tatması ve akademik açıdan özgüven kazanması amaçlanır. Meslek seçiminde cinsiyet ayrımının olmadığını görme olarak ifade edilebilir. Problem çözme ve karar verme becerileri kazanma Daha yoğundur. Akranlarıyla geçinmeyi ve birlikte hareket edebilmeyi öğrenme Gerçek anlamda oyun oynamayı öğrenme Ailesi ile ilişkilerini daha olumlu hale getirme Bu kademede en yoğun verilen rehberlik türü eğitsel rehberliktir. Bu kademede de aile ve öğretmen rehberliği, grup rehberliği, oyun, gözlem, resim ve drama çocuğa ulaşmanın yollarıdır. Bu kademede bireysel ve grupla psikolojik danışma sınırlı düzeyde yürütülür (Dolaylı uygulamalara daha fazla ağırlık verilir.) Bu kademede rehberlik hizmetlerinin merkezinde öğretmen vardır.

Ortaokul Kişisel-Sosyal Rehberlik Eğitsel Rehberlik Mesleki Rehberlik Ergenlik döneminin özelliklerini öğrenme. Çalışmayı öğrenme ve çalışma becerilerini geliştirme Mesleklerin özelliklerini araştırma ve keşfetme Akranlarıyla daha olgun ilişkiler geliştirebilme. Geleceği için önemli olan sınavlara hazırlanma Yetenek, ilgi, başarı durumu gibi kişisel niteliklerini fark etme Sosyalleşme Sınava hazırlık sürecini yönetebilme Mesleklere ilişkin düşünceler geliştirme olarak ifade edilebilir. Bedene iyi bakım alışkanlıklarını kazanma ve beden fonksiyonlarına karşı sağlıklı bir tutum geliştirme Kendisine uygun okul seçiminde bulunma olarak ifade edilebilir. Geleceğe yönelik düşünme olarak ifade edilebilir. En yoğun verilen rehberlik türüdür. Bu kademede en yoğun verilen rehberlik türü eğitsel rehberliktir. Bu kademede bireysel ve grupla psikolojik danışma sınırlı düzeyde yürütülür (Dolaylı uygulamalara daha fazla ağırlık verilir.) İlk defa gerçekçi bir şekilde eğitsel ve mesleki bir yönlendirme yapılır. Genel bir not! İlköğretimde rehberliğin genel amacı bireyin kendisini tanımasını sağlamaktır. İlköğretim kademesinde bireyi tanıma ve müşavirlik çok kullanılır.

Ortaöğretim Kişisel-Sosyal Rehberlik Eğitsel Rehberlik Mesleki Rehberlik Hızlı değişen fiziksel özelliklerine olumlu tutum geliştirme. Çalışmayı alışkanlık haline getirme Meslekleri yakından tanıma ve özelliklerini öğrenme Duygusal özerkliğini kazanma Yetenek ve ilgilerine uygun eğitsel alan seçimi yapma Kişisel niteliklerinin belirginleşmesi ve sahip olduğu nitelikleri tanıma Her iki cins akranlarıyla olgun ilişkiler geliştirme Geleceğine yön verecek sınavlara hazırlanma Sahip olduğu niteliklerle mesleklerin niteliklerini eşleştirerek kendisine uygun meslek tercihi yapma Kendisine uygun bir kimlik edinmeye çalışma Sınav sürecini yönetme olarak ifade edilebilir. Geleceğe yönelik hedeflerini belirleme olarak ifade edilebilir. Erkeksi veya kadınsı sosyal role erişme olarak ifade edilebilir. En yoğun verilen rehberliktir. Mesleki açıdan kritik dönemdir. Bu kademede en yoğun verilen rehberlik türü mesleki rehberliktir. Bu kademeden itibaren bireysel ve grupla psikolojik danışma daha sık yapılabilir. Akran Danışmanlığı Bu kademede Akran Danışmanlığı hizmeti ön plandadır. Öğrenciden öğrenciye bir programdır. Öğrencilerin birbirine destek olmasını, bağzı sorunları kendi aralarında çözebilmesini amaçlar. Akran Arabulucu Özellikle çatışma ve anlaşmazlık durumlarında kullanılır. Akran Eğitimi Öğrencilerin birbirlerini bilgilendirmesi, eğitmesi durumudur. Akran Süpervizörlüğü Bu hizmetleri yerine getirecek öğrencileri seçmek ve yetiştirmek işlevidir. Psikolojik danışman seçer. Akran Zorbalığı Sözel, duyuşsal, fiziksel, cinsel, siber

Yükseköğretim Kişisel-Sosyal Rehberlik Eğitsel Rehberlik Mesleki Rehberlik Çevreye uyum sağlama Kendisini hedefine ulaştıracak çalışmaları yapma Tercih ettiği mesleği yakından tanıma Kendine uygun bir sosyal gruba ait olma Akademik anlamda kendini geliştirme Mesleğin çalışma alanları hakkında bilgi elde etme Eş seçme, evliliğe ve aile kurmaya hazırlanma Yükseköğretim sonrası sınavlara hazırlanma Yükseköğretim sonrası çalışacağı alanları belirleme. Toplumsal sorumluluklarını yerine getirme Mesleki yaşantısı için kendini geliştirme Sanatsal, sportif ve kültürel ortamlar oluşturma Burs, yurt, kredi konularında bilgiler edinme Kişisel sorunlarıyla başa çıkabilmeyi öğrenme En yoğun verilen rehberlik türüdür. Bu kademedeki en yoğun verilen rehberlik türü Kişisel – Sosyal Rehberliktir. Bireysel ve grupla psikolojik danışma en iyi ve en yoğun bu kademede verilir. Öğrenci kişilik hizmetlerininde en iyi ve en yoğun sunulduğu kademedir. Öğretim kademelerinin tamamıyla alakalı genel not!!! Bazı kademelerde bazı problem alanları ön plana çıksa da her kademede en önemli problem alanı kişisel – sosyal rehberliktir. Çünkü yaşamla ilgilidir.