ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Advertisements

İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
İLETİŞİM ÖĞR. GÖR. EDİP KOŞAR
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
İLETİŞİM E T K İ L İ İ L E T İ Ş İ M İletişim aslında bir ETKİLEŞİMDİR. Dr. Ahmet FİDAN BA. Ü. ÖĞR. GÖR.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM VE KİTLE İLETİŞİM SÜREÇLERİ
İLETİŞİM.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
«İletişim Kavramı ve İletişim Süreci» YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
İ L E T İ Ş İ M Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
İLETİŞİM TEKNİKLERİ EĞİTİMİ
İletişimde Süreç Yaklaşımı
İLETİŞİM Varlıkların kendi aralarında anlaşmak için oluşturdukları simgeler sistemine denir. Gergin ortamlarda, kişilerin sağlıklı ve olumlu düşünmesi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Hasta Memnuniyeti-İletişim
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
HAZIRLAYAN KEZBAN BİÇER
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Sözlükte "iletişim" ne demek?
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
İletişim ve Empati.
İŞ HAYATINDA İLETİŞİM Modülün Amacı:
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
İletişim.
1 Sağlık SlaytlarıSağlık Slaytları Sağlık Slaytları
İletişim Süreci ve Türleri
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
İLETİŞİM.
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
İLETİŞİM VE İLETİŞİMİN ÖĞELELERİ Yrd. Doç. Dr. Bahadır KÖKSALAN
İLETİŞİM 10. hafta.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Bireyler Arası İlişkiler ve Haberleşme
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
İLETİŞİM.
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
İLETİŞİMİN TANIMI VE TEMEL ÖGELERİ
Teknoloji Nedir?.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
Gaziantep/ Nizip Cumhuriyet İlkokulu
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
İKNA SÜRECİ.
İLETİŞİM NEDİR??.
MEDYA OKUR YAZARLIĞI ve Temel İlkeler
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN İLETİŞİM ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN ŞIRNAK ÜNİVERSİTESİ CİZRE MYO

İletişim, bilgi, düşünce ve duyguların anlaşılması amacıyla söz, yazı veya diğer araçlarla başkalarına aktarılmasıdır. Öğr.Gör.Ali Osman GÖKCAN

İletişimin özelliklerinden 1 İletişimin özelliklerinden 1.si, iletişimin kurulması için iki taraf gerekliliğidir. İletişimi meydana getiren taraflardan ikisi veya en az biri insan veya insanların meydana getirdiği sosyal grup veya kurumlar olmalıdır ki buna iletişim diyebilelim. Öğr.Gör.Ali Osman GÖKCAN

2. özellik, iletişimin asıl fonksiyonunu ifade eden ikinci özellik anlamların paylaşılmasıdır. Birinin söylediğinden karşısındaki farklı bir anlam çıkarıyorsa iletişim teknik olarak kurulmuş ama etkin bir iletişim sağlanamamış olur. Öğr.Gör.Ali Osman GÖKCAN

İletişimde 3. özellik ise iletişimde mesajların söz, yazı, şekil, işaret gibi sembol ve simgelerle ve bir takım taşıyıcı araçların kullanılmasıyla gerçekleştiğidir. Öğr.Gör.Ali Osman GÖKCAN

İletişimin Akış Şeması KANAL GÖNDERİCİ ALICI KODLAMA KOD ÇÖZME GERİ BİLDİRİM Öğr.Gör.Ali Osman GÖKCAN

ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN Gönderici, iletişimi başlatan taraftır. Karşısındakine mesaj gönderir ve alıcının geri iletimine muhatap olur. Gönderici bir kişi, bir kuruluş, bir şirket, bir grup insan v.b. olabilir. Gönderici, iletişimin aktif tarafıdır. 1- Gönderici 2- Alıcı 3- Mesaj 4- Kodlama – Kod Çözme 5- Kanal ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN

İletişimin kalitesi açısından gönderici nelere dikkat etmelidir? Daha çok gazetecilikte kullanılan 5N 1K aslında mesaj ileten herkes için önemlidir. Ne söylüyoruz?............................İçerik Nerede söylüyoruz?.............…...Yer, mekan Ne zaman söylüyoruz? ........…...Zaman Niçin söylüyoruz?.........................Amaç Nasıl söylüyoruz?..........................Üslup Kime söylüyoruz?.........................Muhatap Öğr.Gör.Ali Osman GÖKCAN

Uzmanlık: (Eğitim,yaş, bilgi düzeyi, tecrübe) Göndericinin ikna gücünü arttıran iki faktör: Uzmanlık: (Eğitim,yaş, bilgi düzeyi, tecrübe) Güvenilirlik: (Söylemlerinin arkasında bir menfaat olup olmadığı.) Öğr.Gör.Ali Osman GÖKCAN

ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN 1- Gönderici 2- Alıcı 3- Mesaj 4- Kodlama – Kod Çözme 5- Kanal Alıcı, göndericinin mesajına muhatap olan taraftır. Alıcı bir kişi, bir grup, bir şirket, bir kuruluş v.b. olabilir. Alıcı, iletişimin pasif tarafı gibi görülürse de gerçekte aktif olmalıdır. ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN

Alıcılar şu yapılarda olabilirler: Görünüşte dinleme (Dinliyor görünmekle beraber aklın başka yerde olması) Seçerek dinleme (Söylenenlerin içinden ilgi alanına giren kısmı dinleme) Savunucu dinleme (Her söyleneni kendine yönetilmiş bir saldırı gibi görüp savunmaya geçme) Tuzak kurucu dinleme (Dinlediklerinin içinden eksik arama) Yüzeysel dinleme (Söylenen kelimelerin arka planındaki anlama ulaşamama) Öğr.Gör.Ali Osman GÖKCAN

ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN Mesaj (İleti), göndericiden alıcıya iletilmek istenen bilgi, duygu, veya düşüncenin belli bir ifadeye dönüştürülen halidir. Mesaj bir konuşmaya, bir telefon çağrısına, bir mektuba, bir el-kol işaretine, bir bakışa, bir grafiğe v.b. dönüşerek iletilir. 1- Gönderici 2- Alıcı 3- Mesaj 4- Kodlama – Kod Çözme 5- Kanal ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN

İletişimin kalitesi açısından mesaj şu özelliklerde olmalıdır: Açık olmalıdır. Doğruları ifade etmelidir. Etken ifadelerden oluşmalıdır. Mümkünse kısa olmalıdır. İki tarafın anlayabileceği ortak kelime ve seslerden oluşmalıdır. Dil bilgisi kurallarına uygun olmalıdır. Öğr.Gör.Ali Osman GÖKCAN

ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN Kodlama/Kod Çözme Kodlama, göndericinin yaptığı, kod çözme alıcının yaptığı işlemdir. Zihinde oluşan bilgi, düşünce ve duyguların karşı tarafa iletilmesinde kullanılan simgeleme işlemine Kodlama, kodlanarak gelen mesajın aslı gibi veya ona en yakın şekilde algılanması için yapılan işleme de Kod Çözme denir. 1- Gönderici 2- Alıcı 3- Mesaj 4- Kodlama – Kod Çözme 5- Kanal ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN

Dil en önemli kodlama aracıdır Harfler,kelimeler, rakamlar, işaretler,grafikler, beden dili unsurları birer kodlama sistemidir. Dil en önemli kodlama aracıdır Kodlama/kod çözme iki tarafın da bildiği sistemler (diller) kullanılırsa başarılı olur. (Aynı dilden konuşmak, aynı telden çalmak dediğimiz şey budur.) İnsanlar arasındaki anlaşmazlıkların büyük kısmı hatalı kodlama veya kodu çözememe gibi faktörlere dayanır. Dil bilgimiz hem kodlama, hem de kod çözme becerimizi arttırır. Öğr.Gör.Ali Osman GÖKCAN

Kodlama, iletişimin üslubunu belirler. Kodlanan ileti ile kod çözülerek elde edilen ileti her zaman aynı olmaz. Yer, zaman, ihtiyaçlar, psikolojik durum ve geçmiş yaşantımız hatalı kod çözmelere neden olabilir ve biz söylenenden söyleyenin kastettiğinden başka bir mana çıkarırız. Kodlama, iletişimin üslubunu belirler. Yazı ve konuşma dili kodlama/kod çözme için daha elverişli; beden dili ise çok etkili olmasına rağmen kod çözmede daha risklidir. Kodlama ve kod çözmedeki başarı geri iletimle test edilebilir. Öğr.Gör.Ali Osman GÖKCAN

1- Gönderici 2- Alıcı 3- Mesaj 4- Kodlama – Kod Çözme 5- Kanal Kanal, mesajın iletildiği yol ve araçlardır. Sesi ileten hava, telefon telleri, internet kabloları, radyo-TV verici ve alıcıları, ilan panoları, gazete ve benzeri araçlar birer iletişim kanalıdır.

İletişim kalitesinde kanal seçimi önemlidir. Yazılı İletişim (İş mektupları, raporlar, formlar, anketler, makaleler, kitaplar, yazılı notlar vb.) Sözlü İletişim (Konuşmalar, sunuşlar, mülakatlar, toplantılar, telefon görüşmeleri vb.) Beden Dili (Mimikler, jestler, ses tonu, duruş, kişiler arası mesafe, kıyafet, aksesuar, koku, mekan kullanımı vb.) Grafik İletişimi (Şemalar, diagramlar, çubuk ve pasta dilimli tablolar, haritalar, işaretler vb.) Kitle İletişim Araçları (Radyo-TV, video, sinema, gazete ve dergiler vb.) Öğr.Gör.Ali Osman GÖKCAN

Alıcıya uygunluk Hız Maliyet Gizlilik Formalite Güvenirlilik Kanal seçiminde şu kriterleri gözetmekte yarar vardır: Alıcıya uygunluk Hız Maliyet Gizlilik Formalite Güvenirlilik Öğr.Gör.Ali Osman GÖKCAN

Gürültü (Parazit): iletişimi engelleyen bütün faktörler gürültü sayılır. Fiziksel Gürültü (İletişim ortam ve araçlarından ileri gelebilir.) Fizyolojik Gürültü (Gönderici veya alıcıdaki fizyolojik bozukluktan ileri gelebilir.) Psikolojik Gürültü (Gönderici veya alıcının o anda içinde bulunduğu psikolojik durumdan ileri gelebilir.) Öğr.Gör.Ali Osman GÖKCAN

ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN En sık rastlanan gürültü psikolojik gürültüdür. İnsanlar arasındaki anlaşmazlıkların, kavgaların, boşanmaların v.b. önemli bir kısmı gürültü faktörüne dayanır. ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN Öğr.Gör.Ali Osman GÖKCAN