Netzwerk A1 Kurs- und Arbeitsbuch

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MODALVERBLİ ALMANCA CÜMLE ÇEKİMLERİ.
Advertisements

Düzenli Fiiller beginnen fliegen reiten bleiben gehen rennen bringen
Das Perfekt Perfekt Geçmişte yapılıp bitmiş olan eylemleri anlatır.
Düzenli Fiiller beginnen fliegen lernen bleiben gehen trinken bringen
MITKOMMEN: Birlikte gelmek İch komme mit  Bende geliyorum (seninle) Kommst du mit?  Sende geliyor musun? (benimle/bizimle) ABSCHREIBEN: Bir yerden yazmak,kopyalamak.
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
OEE ve KOBETSU KAIZEN EĞİTİMLERİ Yer : İzmir
İnsanlar; duygu, düşünce ve isteklerini cümlelerle dile getirir. Cümleler ise sözcüklerden oluştuğu için sözcükler, dilin en önemli öğesidir. Sözcükler,
Değerli Arkadaşlar, aşağıdaki sorular 7. ve 8. sınıflar için özel hazırlanmış dil bilgisi kitabımızdan yararlanılarak oluşturulmuştur. Kendi okulumuzda.
MODALVERBEN.
ÖLÇME TEKNİĞİ HAFTA 3. ÖLÇME TEKNİĞİ HACİM ÖLÇME Bir maddenin uzayda kapladığı yere onun hacmi denir. Hacim, ölçülebilen bir büyüklüktür. Cisimlerin hacimleri.
PERSONALPRONOMEN (KİŞİ ZAMİRLERİ)
DİE UHRZEİTEN Almanca'da saatler günlük konuşmalarda 1-12 arasındaki rakamlarla ifade edilirler. Örneğin : saat 3'te-saat beşte gibi.
LUCA Bilgisayarlı muhasebe programı
SELAMLAŞMALAR. Merhaba, selamlar… Hallo Hallo Grüss dich Grüss dich Grüss Gott Grüss Gott.
Hast du deinen Job satt? / Artık işin çekilmez mi geliyor?
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Sevgili 8.sınıf öğrencisi; Kendi yeteneklerin, ilgilerin, değerlerin hakkında bilgi sahibi olmak ve daha doğru lise tercihi yapabilmek için lütfen öncesinde.
FİİLDE MASTAR VE KİP.
ZAMANLARINA GÖRE FİİLLER. Sınava dün girdik. Biz film başlamadan gelmiştik. At dört nala koşuyordu. Senin geldiğini önce o görmüş. Yukarıdaki cümleleri.
Hazırlayan İSMAİL ŞAHİNER. SORU ÇÖZERKEN!!! Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur. Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur.
Meslek Seçmek Hayat Biçimini Seçmektir
Gewohnheiten, Sprache & Umgang
Allgemeine Verhaltensregeln – genel görgü kuralı Hand geben - tokalaşma Eine Armlänge Abstand - bir kol boyu mesafe Nicht anstarren - dik dik bakmak.
KLASSE KK KUNSTRAUM M MUSİKRAUM B B BİBLİOTHEK DİE KÜCHE DİE KANTİNE S SCHLAFRAUM.
Betül GÜLER
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Netzwerk A1 Kurs- und Arbeitsbuch
Netzwerk A1 Kurs- und Arbeitsbuch
HİPOTEZ TESTLERİ VE Kİ-KARE ANALİZİ
Netzwerk A1 Kurs- und Arbeitsbuch
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Netzwerk A1 Kurs- und Arbeitsbuch
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
Karagöz İle Hacivat 1.
Iguazú Wasserfälle Iguazú Şelaleleri (Brasilien/Argentinien)
Netzwerk A1 Kurs- und Arbeitsbuch
Hazırlayan: Safiye Çakır Mat.2-A
WIR LERNEN DEUTSCH .
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
Netzwerk A1 Kurs- und Arbeitsbuch
TEMİZ İNTERNET KULLANIMI
Netzwerk A1 Kurs- und Arbeitsbuch
Das Perfekt I. ÖN BİLGİLER
Çekİmlİ Fİİl Nedİr ? Fiilin en temel özelliği; o eylemi yapan bir kişisinin ve yapılma zamanının bulunmasıdır. Yani işin kim tarafından ve ne zaman yapılmış.
Uçak Bileti Değiştirme
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Ağ Nedir IP Adresi DNS Sunucu
Deutsche Leistungsvergabe. İch Fahre Gerne İch mag reisen.
Nerede O Mis Gibi Taze Kitap Kokusu?
Anayasa Devletin yönetim biçimini gösterir.
Netzwerk A1 Kurs- und Arbeitsbuch
KÜMELER HAZIRLAYAN : SELİM ACAR
İNTERNETTE ARAMAYI ÖĞRENİYORUM
NET 207 SENSÖRLER VE DÖNÜŞTÜRÜCÜLER Öğr. Gör. Taner DİNDAR
Zamanlar 1. Bildirme kipi 1. Präsens : Şimdiki zaman/Geniş zaman
İNTERNET ADRESLERİ VE YAPISI
Anayasa Devletin yönetim biçimini gösterir.
ENM 321 İNSAN MÜHENDİSLİĞİ
Netzwerk A1 Kurs- und Arbeitsbuch
Netzwerk A1 Kurs- und Arbeitsbuch
Globalpiyasa.com’da Firma Web Sitesi Nasıl Oluşturulur?
KELİME TÜRLERİ FİİLLER.
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
BELLEK.
CİHANGİR ÇAĞLAR ZAMİRLER
ICH  Mein name ist Muhammed. Ich bin sechzehn jahre alt. Ich komme aus Rize. Ich wohne in İstanbul. Ich höre musik gerne. Mein gesicht ist oval. Meine.
ALMANCA FİİL ÇEKİMLERİ
Iguazú Wasserfälle Iguazú Şelaleleri (Brasilien/Argentinien)
Sunum transkripti:

Netzwerk A1 Kurs- und Arbeitsbuch Kapitel 1 Guten Tag! - Abschnitt III - AylDem / www.aylince.wordpress.com

Lernziele (öğrenme hedefleri) Abschnitt III / (Bölüm III) Über sich und andere sprechen (kendi ve başkaları hakkında konuşmak) ……………………………………………………… Grammatik / Dilbilgisi W-Fragen (5N-1K soruları) AylDem / www.aylince.wordpress.com

Abschnitt III über sich und andere sprechen (kendi ve başkaları hakkında konuşmak) AylDem / www.aylince.wordpress.com

AylDem / www.aylince.wordpress.com Das ist Selina Lang. AylDem / www.aylince.wordpress.com

AylDem / www.aylince.wordpress.com Lesen Sie und hören Sie. Ordnen Sie die Antworten zu. Woher kommen Sie Frau Lang? Welche Sprachen sprechen Sie? Wo wohnen Sie? Ich spreche Spanisch, Englisch und Deutsch. Ich komme aus Deutschland. Ich wohne in Frankfurt. Okuyun ve dinleyin. Cevapları eşleştirin. die Sprache= konuşulan dil sprechen= konuşmak AylDem / www.aylince.wordpress.com

Şimdi bir form doldurduğumuzu varsayalım. Az önce dinlediğimiz ve okuduğumuz dialogta geçen bilgileri bu forma nasıl aktaracağımızı düşünelim. ? AylDem / www.aylince.wordpress.com

W-Fragen (soru sözcükleri) der Reiseführer= turist rehberi (erkek)/ die Reiseführerin= turist rehberi (kadın) W-Fragen (soru sözcükleri) NAME: Lang Wie heißen Sie? Ich heiße Selina Lang. VORNAME: Selina Woher kommen Sie Frau Lang? HERKUNFT: (uyruk) Deutschland Ich komme aus Deutschland. MUTTERSPRACHE: (anadil) Deutsch Welche Sprachen sprechen Sie? Ich spreche Spanisch, Englisch und Deutsch. FREMDSPRACHEN: Spanisch und Englisch (yabancı diller) WOHNORT: Ich wohne in Frankfurt. Frankfurt Wo wohnen Sie? Ich bin 32 Jahre alt. Wie alt sind Sie? ALTER: 32 Jahre Was sind Sie von Beruf? BERUF: Ich arbeite als Reiseführerin. Reiseführerin Was sind Sie von Beruf?= Mesleğiniz nedir? Ich arbeite als Reiseführerin.= Turist rehberi olarak çalışıyorum. Wie alt sind Sie= Kaç yaşındasınız? Ich bin …… Jahre alt.= Ben …… yaşındayım. AylDem / www.aylince.wordpress.com

AylDem / www.aylince.wordpress.com Almanca’ da bazı fiillerin çekimi bilinen kurallara uymaz. Biz bunlara düzensiz fiiller diyoruz. Dinlediğimiz dialogta da bazı düzensiz fiiller (unregelmäßige Verben) kullanıldı. Ayrıca Almanca’ da şimdiki zaman ve geniş zaman aynı fiil çekimi (=Verb-Konjugation) ile, nitekim “Präsens” ile ifade edilir. Şimdi en sık kullanılan düzensiz fiillerden bazılarının şimdiki / geniş zamanda nasıl çekimlendiğine bir bakalım. Unregelmäßige Verben im Präsens (Şimdiki ve geniş zamanda düzensiz fiiller) AylDem / www.aylince.wordpress.com

Unregelmäßige Verben im Präsens (Şimdiki ve geniş zamanda düzensiz fiiller)  Bir küçük ipucu: fiillerin düzensizliği, sadece tekil grupta kendini gösterir.  Yani bu fiiller ile “ben, sen, o” kişilerine göre çekim yaparken daha dikkatli olmak gerekir. Ekrana gelecek mini alıştırmayı yapmayı deneyin olur mu?  sprechen sprech-en e Ich sprech…… Deutsch. Du spr………. Deutsch. Antonio spr….. Italienisch. Leyla spr…… Spanisch. Wir spr…….. Deutsch. Du und Ali, ihr spr…… ein bißchen Deutsch. Die Studenten spr…… fließend Deutsch. Frau Müller, Sie spr……. gut Französisch. ichst icht ich  spreche du sprichst er/ sie/ es spricht wir sprechen ihr sprecht sie Sie icht echen echt echen echen fließend= akıcı sprechen= konuşmak ein bißchen= biraz AylDem / www.aylince.wordpress.com

AylDem / www.aylince.wordpress.com Kural 1: Mastarlarının kökü “arbeit.en” ve “find.en” örneklerinde olduğu gibi –t veya –d sessiz harfleriyle bitiyor ise, bu fiillerin tekil şahıs çekimlerinde araya “-e” seslisi eklenir. Böylece kelimenin okunması da kolaylaşır.  Aksi takdirde -Siz de deneyin, göreceksiniz- arbeitst veya findsts demek hem yanlış hem de mümkün değil !!! AylDem / www.aylince.wordpress.com

Sizin aklınıza başka örnek geliyor mu? arbeiten arbeit-en finden find-en -t, -d  + “e” Sizin aklınıza başka örnek geliyor mu? ich  arbeite du arbeitest  + „e“ er/ sie/ es arbeitet wir arbeiten ihr sie Sie ich  finde du findest  + „e“ er/ sie/ es findet wir finden ihr sie Sie antwort.en= cevap vermek bitt.en= rica etmek acht.en= dikkat etmek bild.en: oluşturmak, kurmak arbeiten= çalışmak finden= bulmak AylDem / www.aylince.wordpress.com

AylDem / www.aylince.wordpress.com Kural 2: Mastarlarının kökü “heiß.en”, “tanz.en”, “reis.en” veya “küss.en” örneklerinde olduğu gibi –ß, –z, -ss, -s sessiz harfleriyle bitiyor ise, bu fiillerin 2. tekil şahıslarına “–st” eki yerine sadece “-t” eklenir, bir başka deyşle “-s” düşer. Böylece bu kelimelerin okunması da kolaylaşır.  Aksi takdirde -Siz de deneyin, göreceksiniz- heißst veya tanzst demek hem yanlış hem de mümkün değil !!! AylDem / www.aylince.wordpress.com

-ß, -z, -ss, -s  kein –s heißen heiß-en tanzen tanz-en Beispiel: bei der 2. Person Singular ich  heiße du heißt  kein -s er/ sie/ es wir heißen ihr sie Sie ich  tanze du tanzt  kein -s er/ sie/ es wir tanzen ihr sie Sie Beispiel: reis-en (=seyahat etmek), küss-en (=öpmek) kein -s bei der 2. Person Singular tanzen= dans etmek AylDem / www.aylince.wordpress.com

Max und Paul ____ Studenten. sein Ich _____ Studentin. Du _____ Student. Maria _____ Studentin. Wir _____ Studenten. Ihr _____ Studenten. Max und Paul ____ Studenten. bin Almanca’ daki “sein” fiili İngilizce’ deki “to be” fiiline karşılık gelir. Türkçe’ de biz buna ek fiil diyoruz. “Ben öğrenciyim. Sen öğrencisin. O öğrenci(dir).” örneğinde olduğu gibi… Slayttaki mini alıştırmayı beraber çözmeyi deneyelim, olur mu?  bist ich  bin du bist er/ sie/ es ist wir sind ihr seid sie Sie ist sind seid sind sein= ek fiil: olmak= to be (Eng.) AylDem / www.aylince.wordpress.com

AylDem / www.aylince.wordpress.com Lernwortschatz Kişisel bilgiler Nasıl? Ad, isim Kim? önad Nerede? soyad Nereden? Telefon numarası Hangi dilleri konuşuyorsunuz? Cep telefonu numarası Hecelemek, harflerini söylemek Ev-kapı no Elektronik posta adresi Adı olmak İnternet adresi gelmek Cadde-sokak öğrenmek Posta kodu olmak şehir ülke konuşmak Almanya Oturmak, ikamet etmek Avusturya İsviçre Konuşulan dil Almanca AylDem / www.aylince.wordpress.com

AylDem / www.aylince.wordpress.com Selamlamak ve vedalaşmak Merhaba! Günaydın! İyi günler! İyi akşamlar! İyi geceler! Hoşça kal! Görüşmek üzere! Başka önemli kelimeler ve kalıplar Özür dilerim. Nasılsın? Teşekkür ederim, iyiyim. Çok iyi(yim). İdare eder. AylDem / www.aylince.wordpress.com

Referenzen für die Präsentation Netzwerk A1 Kurs- und Arbeitsbuch Gesamtband DaF Grammatik Aktiv. Üben- Hören- Sprechen Deutsch Aber Hallo! Grammatik Übungen Hans Witzliger- Deutschkurse Passau Hören und Sprechen A1 AylDem / www.aylince.wordpress.com