İPEKYOLUNDA TÜRKLER.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EKONOMİ VE SOSYAL HAYAT
Advertisements

Malazgirt savaşından sonra Türklerin Anadolu’ya
TURİZMİN GELİŞMESİNE ETKİ EDEN UNSURLAR
COĞRAFİ BÖLGELER.
Anadolu gibi Mezopotamya’da eskiçağlarda pek çok defa istilaya uğramış, tarih boyunca üzerinde farklı uygarlıklar değişik kültür ve medeniyetler kurmuşlardır.
Tarih bilimi araştırmayı ve öğretimi kolaylaştırmak amacıyla,
 BAŞKENTİ-KONSTANTİNOPOLİS  RESMİ DİLİ-LATİNCE  DİNİ-391 yılına kadar Antik Roma Dini, Sonra Ortodoks Hristiyanlığı ve Hristiyanlık  YÖNETİM-OTOKRASİ.
HAZIRLAYAN GÜLÇİN ERENOĞLU
TÜRK DİLİNİN TARİHİ GELİŞİMİ
TÜRK - İSLAM DEVLETLERİNDE EKONOMİ
KONU:YÖNLER-YÖN BULMA ŞEKİLLERİ HAZIRLAYAN: CUMA ARAYICI
Tarafından yayınlanmaktadır.
COĞRAFİ KEŞİFLER.
Asya Hun Devleti (Büyük Hun Devleti)
ANADOLU SELÇUKLU DEVLETİ VE BEYLİKLER DÖNEMİNDE KÜLTÜR VE UYGARLIK
Tarihi İpek Yolu HAZIRLAYAN Meral ARAS.
YAVUZ SULTAN SELİM DÖNEMİ SİYASİ OLAYLARI
6.Sınıf Sosyal Bilgiler Ülkemiz ve Dünya
AVRUPADA YENİLİKLER.
COĞRAFİ KEŞİFLER HAZIRLAYANLAR MERAL KARSU NEVZAT ALTIN MEHMET ÖNAL.
TÜRK TARİHİNE YOLCULUK
BEDESTENLER Bedesten eskiden alışveriş hayatının nabzının attığı, üstü kapalı içinde alışveriş yapılan, ince uzun çarşılardır. Her bedesten de onu korumakla.
 Arkadaşlar; şimdiye kadar, bir yerden başka bir ülkeye ya da şehre giden var mı ?
TÜRKİYE’DE ULAŞIM:.
TOPRAKTAN GELEN YAŞAM Erdoğan GÜL.
Salih Zeki Anadolu Lisesi
Salih Zeki Anadolu Lisesi
Sosyal Bilgiler ANADOLU’DA İLK TÜRK DEVLETİ ve BEYLİKLERİ
TÜRKİYE SELÇUKLU LARINDA KÜLTÜRÜ VE UYGARLIĞI
BAHARAT YOLU İPEK YOLU KRAL YOLU
SEVGİLİ ÖĞRENCİLER! Soruların yanıtlarını kısa cümleler kurarak SOSYAL BİLGİLER defterlerinize yazarsanız öğrendiklerinizi pekiştirmiş olacaksınız.
,.
DÜNYA GÜCÜ OSMANLI ‘’Anadolu Selçuklu Devleti zamanında ve Osmanlı İmparatorlu- ğu’nun Yükselme döneminde Anadolu’daki zanaatkarlar “lonca” denilen zanaat.
TÜRKİYE TARİHİ (11-13 YÜZYIL)
TÜRK İSLAM DEVLETLERİ ÖSS- YGS SORULARI.
Sosyal Bilgiler BEYLİKTEN DEVLETE
Osmanlı Devleti 17. yüzyıldan itibaren toprak kaybetmeye başlamıştır
Burak ÜNSAL Tarih Öğretmeni
UZAKTAKİ ARKADAŞLARIM
UZAKTAKİ ARKADAŞLARIM
BİLİM:İnsanlar yaşadığı doğal çevreyi her dönemde kendi ihtiyaçlarına göre düzenlemeye çalışmıştır.Bunun için öncelikle doğanın yasalarını araştırmıştır.bu.
Bir devletin kalkınmasında ticaret yapılan yollara ve denizlere yakın olmasının rolü nedir?
ANADOLU’NUN TÜRK YURDU OLMASI
TÜRK İSLÂM DEVLETLERİ Türklerin İslam'la Tanışma Süreçleri
DÜNYA ÜZERİNDEKİ ÖNEMLİ BOĞAZLAR VE KANALLAR.
Nuran BOYRAZ Tarih Öğretmeni HAÇLI SEFERLER İ (1096–1270) XI. yy.'ın sonlarından XIII. yy.'ın sonlarına kadar Hıristiyanların güçlenen Müslüman dünyasına.
ANADOLUNUN TÜRK YURDU OLMASI
ANADOLU (TÜRKİYE) SELÇUKLU DEVLETİ.
SOSYAL VE EKONOMİK YAŞAM
COĞRAFİ KEŞİFLER Coğrafi keşifler 15.yüzyıl ve 16.yüzyıllarda Avrupalılar tarafından yeni ticaret yollarının bulunması amacıyla başlatılan ve yeni okyanusların.
AVRUPA ‘ NIN SÖMÜRGECİLİK FAALİYETLERİ
EDİRNE’NİN KÜLTÜR VE TURİZM POTANSİYELİ Balkan Yarımadası'nın güneydoğu kesimindeki Trakya Bölgesinde yer alan Edirne, Doğu-Batı ulaşım yolları üzerindeki.
SBEP TARİHİ İPEK YOLU
3. ÜNİTE: İLK TÜRK DEVLETLERİ
5.HAFTA ANADOLU’NUN TÜRK YURDU OLMASI 1. 2 Doğu ile Batrı arasında doğal bir köprü görünümünde olan Anadolu, coğrafi konumu, iklimi ve doğal güzellikleriyle.
AD:Elif SOYAD:Akay 5.ünite. KAVRAMLAR *Bütçe *Ekonomi *Ekonomik Faliyet *Tüketim *Vergi *Üretim *Yönetim 1.KONU: TOPRAĞIN GÜCÜ.
Avrupa’da, hangi savaşın sonucunda, Haçlı Düşüncesi ortaya çıkmıştır?
TÜRK TARİHİNDE YOLCULUK / Anadolu’nun Türk Yurdu Oluşu
EKONOMİ VE SOSYAL HAYAT / ZENGİNLİK KAYNAKLARI
UZAKTAKİ ARKADAŞLARIM
TÜRK TARİHİNDE YOLCULUK / OSMANLI DEVLETİ’NİN KURULUŞU / Osmanlı Devleti’nin Hızlı Yükselme Sebepleri.
TIMAR SİSTEMİ TIMAR SİSTEMİ. Tımar: Osmanlı Devleti'nde kamu arazisi (mirî) dahilinde, yönetimi sipahiye bırakılmış olan verimli topraklara verilen ad.
TAR İ HTEK İ BÜYÜK GÖÇLER. İlk insanların yeryüzüne nasıl yayıldıkları hakkında elimizde kesin bir bilgi yoktur. Tarih Öncesi çağlarda Kuzey Kutbu’ndan.
Gücün maddi ve temel kaynakları. Orta Asya, çöllerden, ıssız düzlüklerden ve geniş bozkırlardan oluşur. Bu coğrafi bölgedeki bozkırların kışı çok soğuk.
Türkiye(Anadolu) Selçuklu Devleti
17. YÜZYIL OSMANLI DEVLETİ DURAKLAMANIN İÇ VE DIŞ NEDENLERİ.
UYGUR DEVLETI ( ). Uygurlar, Asya Hun Devleti’ne bağlı olarak Orhun ve Selenga nehirleri kıyılarında yaşamışlardır. II. Kök Türk Devleti’nin son.
COĞRAFİ KEŞİFLER.
GAZNELİLER ( ).
Dünyada Sigortacılığın Tarihsel Gelişimi Sigortacılık, İtalyanca “sicurtà” sözcüğünden dilimize geçmiştir. Tarihsel süreçte ticaretle zenginleşen ülkelerde.
Sunum transkripti:

İPEKYOLUNDA TÜRKLER

Bu konuda ipek yolunun, toplumlar arası siyasi, kültürel ve ekonomik ilişkilerindeki rolünün önemini kavrayacağız.

İpek yolu SORU: İpek Yolunun dünya tarihindeki yeri ve önemi nedir? İpek Yolu; Çin'den başlayarak Anadolu ve Akdeniz aracılığıyla Avrupa'ya kadar uzanan ve dünyaca ünlü ticaret yoludur. Milattan önce Mısırlılar, daha sonra da Romalılar, Çinlilerden ipek satın alırlardı. Ulaşım ise, daha sonra İpek Yolu adı verilen güzergahları izleyen kervanlarla sağlanırdı. İpek endüstrisi, eski çağlardan beri birçok milletin hayatında çok önemli bir yer tutmuştur. Uzak Doğu‘dan gelen ipek ve baharat, Batı dünyası için, uluslararası ilişkilerde önemli bir rol oynamıştır. İpek, ayrıca Doğu kültürünün Batı tarafından tanınmasını da sağlamıştır. Doğu’nun ipeği ile baharatının kervanlarla batıya taşınması, Çin‘den Avrupa‘ya ulaşan ticaret yollarını oluşturmuştur. SORU: İpek Yolunun dünya tarihindeki yeri ve önemi nedir?

İpek Yolunda mallar deve kervanları ile taşınırdı. İpek Yolunun Genel Özellikleri Doğunun ipeği ile baharatının ve diğer ürünlerinin kervanlarla Batıya taşınması, Çin'den Avrupa'ya uzanan ve bugün İpek Yolu olarak adlandırılan ticaret yollarını oluşturmuştur. İpek Yolları yalnızca ticaret yolları olmakla kalmamış, yüzyıllar boyu doğu ile batı arasında kültür alışverişini de sağlamıştır. Anadolu, İpek Yolunun en önemli kavşak noktalarından birini oluşturmuştur. Orta Çağda, ipek yolları Çin'den başlayıp Orta Asya'da birden fazla güzergahı izleyerek köprü niteliği taşıyan Anadolu'yu geçip Trakya üzerinden Avrupa'ya uzanmıştır. Yoğun bir şekilde ipek, porselen, kağıt, baharat ve değerli taşların taşınmasının yanında kıtalar arasındaki kültür alışverişine de imkan sağlamıştır. Orta Asya Türk Cumhuriyetlerinin bağımsızlıklarını kazanmalarından sonra, İpek Yolu’nun hem bir ticaret yolu, hem de tarihsel ve kültürel değer olarak yeniden canlandırılması gündeme gelmiş, bu yol boyunca inşa edilmiş ve artık kullanılmayan yapıların, yeni işlevler kazandırılarak korunmaları ve yaşatılmaları için çalışmalar başlamıştır. İpek Yolu KAŞGAR Baharat Yolu Doğudan gelen İpek Yolu Kaşgar şehrinden güney ve kuzeye doğru ayrılırdı İpek Yolunda mallar deve kervanları ile taşınırdı.

Selçuklu ve Osmanlı Dönemi İpek Yolu Ticareti Orta Çağda, Doğunun zengin ürünlerinin Anadolu üzerinden Batıya güvenli bir şekilde sevkini sağlayan Selçuklular, aldıkları önlemlerle ticari faaliyeti canlı tutarak devletin zenginliğini de artırmışlardır. Selçuklular, yabancılarla ticari anlaşmalar yapmışlar; Hıristiyan tacirlere, Müslüman tacirler gibi Anadolu topraklarında ticaret özgürlüğü tanımışlar; yolculuklarında karşılaşabilecekleri soygunlara ve her türlü zarara karşı devlet güvencesi sağlamışlardır. Ticari yaşamı gözetmek amacıyla devlet sigorta sistemini ilk kullanan ve ayrıca gümrük vergilerinde uyguladıkları indirimlerle ticari hayat özendirmeye çalışan yine Selçuklular olmuştur. Han ve kervansaraylar, bu aktif ortamın önemli görevler yüklenen kuruluşlarıdır. Gerek Selçuklu gerekse Osmanlı dönemlerinde inşa edilen kervansaraylarda, kervanlar askeri birlikler tarafından korunurdu. Kervansarayda kalındığı sürece yolcuların can ve malları teminat altına alınır, her türlü bakım ve hizmetlerin yerine getirilmesinden doğan giderleri karşılamak amacıyla vakıfları bulunurdu. Bu yapılar, seyahat ve ticareti güvence altına alan, sosyal dayanışmayı sağlayan nitelikleri yanında, gelen tacirlerin mallarını pazarladıkları durak yerleri ve ayrıca önceden depolanan erzak ile mühimmatın ordunun sefer zamanında hareketini kolaylaştıran üslerdi. İçlerinde yolcuların yatmasına mahsus odalar, atların dinlenmesi ve eşyaların korunması için bölümler, mescit, yıkanma yerleri, çeşmeler ile nalbant, doktor, veteriner, araba ve koşum onarım hizmetleri de yer almaktaydı. Kervansaraylar KERVANSARAY

Afganistan'daki en eski cami olan Neh Gumbed (Dokuz Kümbet) dokuzuncu yüzyıl başlarında, İpek Yolu üzerinde önemli bir kervan durağı olan Belh'in dışına inşa edilmişti. Alacahan Kervansarayı : Eski Bağdat “İpekyolu” yeni Sivas-Malatya karayolunun içinden geçtiği Sivas’a 100 km. mesafede olan Alacahan Bucağının merkezinde yer alır. Sarıhan kervansarayı Osmanlı Devleti, önemli ticaret yollarından olan İpek ve Baharat yollarını elinde tutmaktaydı. Bu da kervanlardan önemli miktarlarda gelir elde etmesini sağlıyordu. Avrupalıların 15 ve 16. yy.larda başlattıkları Coğrafi keşiflerle Osmanlının elinde bulunan İpek ve Baharat Yolu önemini kaybetmiş, yeni ticaret yolları bulunmuştur. Bu da Osmanlı Devleti'nin vergi gelirlerinin azalmasına yol açmıştır. Tüm bunlar Osmanlı devletini maddi açıdan kötü etkilemiştir. Daha doğrusu; Osmanlı Devleti ve diğer müslüman devletler zarara uğrayıp, ellerindeki malların değerleri gitmiştir.

SON