Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Advertisements

Tosyöv Bursa Destekleme Derneği
1507 KOBİ Ar-Ge Başlangıç Destek Programı.
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TEKNOLOJİ YÖNETİMİNE GİRİŞ HAFTA I-II
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
İNOVASYON NEDİR? Sunan Bülent Orta Stratejik Yapılandırma Danışmanı
YNT/YNTZ 514 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ YNT514-Hafta6 : Ar-Ge Yönetimi Prof. Dr. Atilla ELÇİ Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, YNT/Z 5141.
1512 Girişimcilik Aşamalı Destek Programı.
Bir eksik rekabetçi firma;
Yönetim Bilişim Sistemleri
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
Ar-Ge ve Teknoloji Geliştirme: Rekabet için stratejik yaklaşımlar
HAFTA I.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
GİRİŞİMCİLİKTE YENİLİK (İNOVASYON)
İKTİSAT Girişimcilik - Girişimciliğe Giriş -.
Açık İnovasyon ve Fikri Varlıklar Sertaç Köksaldı İnovasyon ve Sınai Mülkiyet Hakları Konferansı 4 Aralık 2009.
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
PAZARLAMADA İNOVASYON
Üniversiteler için Buluş Yönetim Ofisi Modeli Özgür KULAK, Namık Kemal Üniversitesi
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
ISLD 514 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ
ISLD 514 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ ISLT318-Hafta2 : Yenilik Süreci Prof. Dr. Atilla ELÇİ Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, ISLD 5141.
EN YÜKSEK / EN DÜŞÜK DEĞERLENDİRİLEN DERSLER En Yüksek TGP ENG 003-Upper Inter.Eng for FDY(Sec.1)4.0 ENG 003-Upper Inter.Eng for FDY(Sec.2)3.9 SSBF ECON.
YNT/YNTZ 514 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ ISLT318-Hafta2 : Yenilik Süreci Prof. Dr. Atilla ELÇİ Aksaray Ü., İ şletme Bölümü, YNT/YNTZ 5141.
ISLD 514 YENİLİKÇİLİK VE DEĞİŞİM YÖNETİMİ ISLD514-Hafta15 : Etik Değerler Açısından Yenilik ve Teknoloji Prof. Dr. Atilla ELÇİ Aksaray Üniv., İ şletme.
YNT/YNTZ 514 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ YNT514-Hafta9 : Ürün ve Süreç Yenilikçiliği, Yeni Ürünler Prof. Dr. Atilla ELÇİ Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü,
ISLT 318 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ ISLT318-Hafta4 : Yenilik Planlaması Prof. Dr. Atilla ELÇİ Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, ISLT 3181.
ISLD 514 YENİLİKÇİLİK VE DEĞİŞİM YÖNETİMİ ISLD514-Hafta6 : Ar-Ge Yönetimi Prof. Dr. Atilla ELÇİ Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, ISLD 5141.
ISLT 318 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ
YNT/YNTZ 514 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ YNT514-Hafta5 : Strateji ve Yenilik Prof. Dr. Atilla ELÇİ Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, YNT/Z 5141.
DEĞİŞİM YÖNETİMİ.
Strategic Business Planning for Commercial Producers
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
Copyright ©2004, South-Western College Publishing Uluslar arası İktisat By Robert J. Carbaugh 9th Edition 1. Bölüm: Uluslar arası İktisat.
ISLD 514 YENİLİKÇİLİK VE DEĞİŞİM YÖNETİMİ ISLD514-Hafta10 : Faaliyet Stratejileri ve Yenilik Prof. Dr. Atilla ELÇİ Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, ISLD.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
ISLD 514 YENİLİKÇİLİK VE DEĞİŞİM YÖNETİMİ ISLD514-Hafta9 : Ürün ve Süreç Yenilikçiliği, Yeni Ürünler Prof. Dr. Atilla ELÇİ Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü,
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
11 Rekabetçi Etkileşimler 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-2 Bölüm Soruları  Pazar liderleri toplam marketi.
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
KOBİLERDE AR-GE ve İNOVASYON
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
Bölüm 5 Giriş zamanlaması. Bölüm 5 Giriş zamanlaması.
2016 Kayseri Ticaret Odası.
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
BİLGİ: ÜRETİMİ, YÖNETİMİ VE PAZARLANMASI
Oyun Kuramı Temel Kavramlar ve Bazı Örnekler
ISLD 318 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ
Şirket Adı İş planı sunusu.
VENTURE CAPITAL Risk (Girişim) Sermayesi
İNŞAAT BİLİŞİMİ OTURUMU’NDA
Yrd. Doç. Dr. Alpaslan ÖZMEN
Tarımsal İnovasyon Eko-Sistemi
BCG Pazarın Büyüme Oranı/Göreli Pazar Payı Matrisi
VENTURE CAPITAL Risk (Girişim) Sermayesi Dr. Çağatay ORÇUN.
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
Şirket Adı İş Planı.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Küresel Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri
Sunum transkripti:

Bölüm 1 Giriş

Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür. Birçok firma satışlarının üçte birini son beş yılda geliştirilmiş ürünlerden kazanır. Ürün yenilikleri firmaların yeni, farklılaştırılmış özellikler sunarak kazançlarını (pazar payı, kar miktarı) korumasına yardım eder. Süreç yenilikleri daha etkili üretim yapmaya yardım eder. 1-3 3

Teknolojik Yeniliğin Önemi Bilişim teknolojilerindeki gelişmeler yeniliğin daha hızlı olmasını mümkün kılmıştır. CAD/CAM sistemleri hızlı tasarımı ve daha kısa ürün döngülerini mümkün kılar. Yeniliğin önemi ve bilişim teknolojilerindeki gelişmeler şunlara yol açmıştır: Daha kısa ürün yaşam döngüsü (daha hızlı ürün eskimesi) Daha hızlı yeni ürün girişleri Daha büyük Pazar bölümlemesi 1-4 4

Toplumdaki Etki Yenilik daha çeşitli ürün ve hizmetlerin dünya çapında insanlara dağıtılmasını mümkün kılar. Daha etkili yiyecek üretimi, gelişmiş tıbbi teknolojiler, daha iyi ulaşım vb. Emek ve sermayeyi daha etkili ve verimli kılarak Gayri Safi Yurtiçi Hasılayı artırır. Bununla birlikte, olumsuz sonuçları da olabilir Örneğin, kirlilik, erozyon, antibiyotiğe dirençli bakteriler gibi. 1-5 5

Endüstride Yenilik: Stratejinin Önemi Başarılı yenilik dikkatli bir şekilde tasarlanmış stratejileri ve uygulama sürecini gerektirir. Yenilik hunisi Daha yenilikçi fikirler her zaman başarılı yeni ürünler olmaz.. 1-6 6

Yeni ürün geliştirme ne kadar uzun sürer? Araştırma Özeti Yeni ürün geliştirme ne kadar uzun sürer? Ürün Geliştirme ve Yönetim Birliği tarafından yürütülen araştırma şunları bulmuştur: Geliştirme döngüsünün uzunluğu projenin yenilikçiliğine göre değişir. Adım adım ilerleyen projeler fikirden pazara girişe kadar 6,5 ay sürer. “Daha yenilikçi” projeler 14 ay civarında bir zaman alır. Tümüyle yeni olan ürünler 24 ay alır. Ortalama olarak, firmalar 1995 yılında kaydedilenden %12 ile %40 arasında daha kısa zaman döngüleri kaydetmişlerdir. 1-7 7

Teknolojik Yeniliğin Stratejik Yönetimi Teknolojik yeniliğin temelleri Yeniliğin kaynakları Yenilik tipleri ve modelleri Standart savaşları ve baskın tasarım Giriş zamanlaması Part I: Industry Dynamics of Technological Innovation Chapter 2 Sources of Innovation Chapter 5 Timing of Entry Chapter 4 Standards Battles and Design Dominance Chapter 3 Types and Patterns of Innovation 1-8 8

Teknolojik Yeniliğin Stratejik Yönetimi Teknolojik Yenilik Stratejisini Oluşturma (Formülasyon) Örgütün stratejik yönünü tanımlama Yenilik projelerini seçme İşbirliği stratejileri Yeniliği koruma Part II: Formulating Technological Innovation Strategy Chapter 6 Defining the Organization’s Strategic Direction Chapter 7 Choosing Innovation Projects Chapter 8 Collaboration Strategies Chapter 9 Protecting Innovation 1-9 9

The Strategic Management of Technological Innovation Teknolojik Yenilik Stratejisini Uygulama Yenilik için örgütleme Yeni ürün geliştirme sürecini yönetme Yeni ürün geliştirme takımlarını yönetme Bir konuşlanma/yayılma stratejisi tasarlama Part III: Implementing Technological Innovation Strategy Chapter 10 Organizing for Innovation Chapter 13 Crafting a Deployment Strategy Chapter 12 Managing New Product Development Teams Chapter 11 Managing the New Product Development Process 1-10 10

Tartışma Soruları 1. Niçin yenilik birçok endüstride firmaların rekabet etmesi için önemlidir? 2. Teknolojik yeniliğin avantajları ve dezavantajları nedir? 3. Birçok yenilik projesinin bir ekonomik gelir yaratmada başarısız olmasının nedenleri hakkında ne düşünüyorsunuz? 1-11 11

Teknolojik Yeniliğin Endüstri Dinamikleri Bireyler, örgütler, kamu kurumları ve ağların rolünü de kapsayan, yeniliğin meydana geldiği kaynaklar Yenilik türleri, teknolojik evrimin ve nüfuz etmenin yaygın endüstri modelleri Endüstrilerin bir baskın tasarımı seçme konusunda baskı yaşayıp yaşamadıklarını belirleyen faktörler ve hangi teknolojilerin diğerlerine baskın geldiğini belirleyen şeyler Giriş zamanlamasının etkileri, ve firmaların kendi giriş seçeneklerini nasıl tanımladıkları ve yönettikleri 1-12 12