Bölüm 1 Giriş
Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür. Birçok firma satışlarının üçte birini son beş yılda geliştirilmiş ürünlerden kazanır. Ürün yenilikleri firmaların yeni, farklılaştırılmış özellikler sunarak kazançlarını (pazar payı, kar miktarı) korumasına yardım eder. Süreç yenilikleri daha etkili üretim yapmaya yardım eder. 1-3 3
Teknolojik Yeniliğin Önemi Bilişim teknolojilerindeki gelişmeler yeniliğin daha hızlı olmasını mümkün kılmıştır. CAD/CAM sistemleri hızlı tasarımı ve daha kısa ürün döngülerini mümkün kılar. Yeniliğin önemi ve bilişim teknolojilerindeki gelişmeler şunlara yol açmıştır: Daha kısa ürün yaşam döngüsü (daha hızlı ürün eskimesi) Daha hızlı yeni ürün girişleri Daha büyük Pazar bölümlemesi 1-4 4
Toplumdaki Etki Yenilik daha çeşitli ürün ve hizmetlerin dünya çapında insanlara dağıtılmasını mümkün kılar. Daha etkili yiyecek üretimi, gelişmiş tıbbi teknolojiler, daha iyi ulaşım vb. Emek ve sermayeyi daha etkili ve verimli kılarak Gayri Safi Yurtiçi Hasılayı artırır. Bununla birlikte, olumsuz sonuçları da olabilir Örneğin, kirlilik, erozyon, antibiyotiğe dirençli bakteriler gibi. 1-5 5
Endüstride Yenilik: Stratejinin Önemi Başarılı yenilik dikkatli bir şekilde tasarlanmış stratejileri ve uygulama sürecini gerektirir. Yenilik hunisi Daha yenilikçi fikirler her zaman başarılı yeni ürünler olmaz.. 1-6 6
Yeni ürün geliştirme ne kadar uzun sürer? Araştırma Özeti Yeni ürün geliştirme ne kadar uzun sürer? Ürün Geliştirme ve Yönetim Birliği tarafından yürütülen araştırma şunları bulmuştur: Geliştirme döngüsünün uzunluğu projenin yenilikçiliğine göre değişir. Adım adım ilerleyen projeler fikirden pazara girişe kadar 6,5 ay sürer. “Daha yenilikçi” projeler 14 ay civarında bir zaman alır. Tümüyle yeni olan ürünler 24 ay alır. Ortalama olarak, firmalar 1995 yılında kaydedilenden %12 ile %40 arasında daha kısa zaman döngüleri kaydetmişlerdir. 1-7 7
Teknolojik Yeniliğin Stratejik Yönetimi Teknolojik yeniliğin temelleri Yeniliğin kaynakları Yenilik tipleri ve modelleri Standart savaşları ve baskın tasarım Giriş zamanlaması Part I: Industry Dynamics of Technological Innovation Chapter 2 Sources of Innovation Chapter 5 Timing of Entry Chapter 4 Standards Battles and Design Dominance Chapter 3 Types and Patterns of Innovation 1-8 8
Teknolojik Yeniliğin Stratejik Yönetimi Teknolojik Yenilik Stratejisini Oluşturma (Formülasyon) Örgütün stratejik yönünü tanımlama Yenilik projelerini seçme İşbirliği stratejileri Yeniliği koruma Part II: Formulating Technological Innovation Strategy Chapter 6 Defining the Organization’s Strategic Direction Chapter 7 Choosing Innovation Projects Chapter 8 Collaboration Strategies Chapter 9 Protecting Innovation 1-9 9
The Strategic Management of Technological Innovation Teknolojik Yenilik Stratejisini Uygulama Yenilik için örgütleme Yeni ürün geliştirme sürecini yönetme Yeni ürün geliştirme takımlarını yönetme Bir konuşlanma/yayılma stratejisi tasarlama Part III: Implementing Technological Innovation Strategy Chapter 10 Organizing for Innovation Chapter 13 Crafting a Deployment Strategy Chapter 12 Managing New Product Development Teams Chapter 11 Managing the New Product Development Process 1-10 10
Tartışma Soruları 1. Niçin yenilik birçok endüstride firmaların rekabet etmesi için önemlidir? 2. Teknolojik yeniliğin avantajları ve dezavantajları nedir? 3. Birçok yenilik projesinin bir ekonomik gelir yaratmada başarısız olmasının nedenleri hakkında ne düşünüyorsunuz? 1-11 11
Teknolojik Yeniliğin Endüstri Dinamikleri Bireyler, örgütler, kamu kurumları ve ağların rolünü de kapsayan, yeniliğin meydana geldiği kaynaklar Yenilik türleri, teknolojik evrimin ve nüfuz etmenin yaygın endüstri modelleri Endüstrilerin bir baskın tasarımı seçme konusunda baskı yaşayıp yaşamadıklarını belirleyen faktörler ve hangi teknolojilerin diğerlerine baskın geldiğini belirleyen şeyler Giriş zamanlamasının etkileri, ve firmaların kendi giriş seçeneklerini nasıl tanımladıkları ve yönettikleri 1-12 12