İ Ş İ TME ve GÖRME YETERS İ ZL İĞİ. DERS İ ÇER İĞİ Nasıl Görür ve Duyarız? İ şitme ve Görme Yetersizli ğ i İ le İ lgili İ statistiki Veriler İ şitme ve.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gelişimi Farklı Olan Çocuklar
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
OEE ve KOBETSU KAIZEN EĞİTİMLERİ Yer : İzmir
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
Diyarbakır - 29 Ocak 2011 HALKBANKGAP’TA Yunus ESMER.
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ. ÖZEL EĞİTİMİN TANIMI Özel eğitim nedir? Özel eğitim; özel eğitim gerektiren bireylerin eğitim gereksinimlerini karşılamak için.
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
İşitme Yetersizliği Olan Çocuklar
CP HASTALARINDA SOSYAL HİZMETLER. CP hastalıklı bireyin temel özbakım, sosyal ve mesleki becerileri kullanabilecekleri yeterlilik düzeyine ulaşabilmeleri.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
ANKARA ETIMESGUT ILÇE MILLI E Ğ ITIM MÜDÜRLÜ Ğ Ü MESLEKI VE TEKNIK E Ğ ITIM KOMISYONU ORTAOKUL 8. INCI SıNıF Ö Ğ RENCILERI İ ÇIN MESLEKI VE TEKNIK.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
Sağlık Gözetimi ve Çalışma Ortamı Gözetimi
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
* Her aşamadaki tanılamada, bireyin eğitsel performans düzeyi belirlenir, gelişim alanlarındaki özellikleri değerlendirilir ve bu değerlendirme sonuçları.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI SKOOOL TANITIMI VE SUNUMU 05 Şubat 2016.
MUHASEBE VE FİNANSMAN ALANI 1-TANIMI VE KAPSAMI işletmelerin kuruluşu, faaliyetlerine ait belgelerin tasnifi, kayıt işlemleri, dosyalama ve arşivleme işlemleri,
Dünya engelliler günü. Engelli Olmak Bir Engel Mi?
HASAN ŞÜKRAN SARUHAN ORTAOKULU
1 ARICILIK KAYIT SİSTEMİ ARICILIK KAYIT SİSTEMİ. 2 KAYIT SİSTEMİNİN AMACI Arıcı ve kovanlar sisteme kayıt edilerek ulusal veri tabanının oluşturulması,
Bilimsel Araştırma Yöntemleri De ğ işkenler İ smail GÜLEÇ.
Öğrenci İsmi ENGELLİ TÜRLERİ SOSYOLOJİ ENGELLİLİK FİZYOLOJİ ENGELLİLİK PSİKOLOJİ ENGELLİLİK FİZİKSEL ENGELLİ RESİMLER
Çeşitli Ortamlarda Başkalarıyla İletişim Kurarken Hangi Duyulardan Yararlandığını Açıklar Başkalarıyla iletişim kurarkan hangi duyu organlarımızdan yararlanıyoruz?
ENGELLİLERİN İSTİHDAMINA YÖNELİK DENEYİMLER Prof.Dr.Kamil Ufuk BİLGİN
Bireyi Tanıma Teknikleri I
Engelli Amerikalılar Yasası (Americans with Disabilities Act -ADA)-(1990)
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
GÖRME YETERSİZLİĞİ OLAN ÖĞRENCİLER
GÖRME ENGELLİLERİN BASILI KAYNAKLARA ERİŞİMİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
ENGELLİ ÇOCUKLAR İÇİN DRAMA ETKİNLİĞİ PLANLAMA TEKNİKLERİ
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
DRAMANIN ENGELLİ ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
NOT VERME VE MEZUNİYET.
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
Bütünleştirme uygulamaları
MUHASEBEYE GİRİŞ Muhasebenin Tanımı Muhasebenin Türleri
YAŞLILIKTA DEMANS (BUNAMA)
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
ABD’de engelli bireylere yönelik ilk yasa 1798 yılında çıkarılmış,
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ & ÖNEMİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
DÜNYA ENGELLER GÜNÜ.
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Eğitim-Öğretim İzleme, Değerlendirme Sistemi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
Örgüt yapısı ve özel eğitim
DİL VE TAT ALMA İŞLEMİ Sağlık Sunumları:
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
DUYUM Dr. Ege AKGÜN.
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

İ Ş İ TME ve GÖRME YETERS İ ZL İĞİ

DERS İ ÇER İĞİ Nasıl Görür ve Duyarız? İ şitme ve Görme Yetersizli ğ i İ le İ lgili İ statistiki Veriler İ şitme ve Görme Yetersizli ğ inin Nedenleri İ şitme ve Görme Yetersizli ğ i Olan Bireylerin Sınıflandırılması.

DERS İ ÇER İĞİ İ şitme ve Görme Yetersizli ğ i Olan Bireylerin E ğ itim-Ö ğ retim Ortamlarının Düzenlenmesi İ şitme ve Görme Yetersizli ğ inde Yardımcı Teknolojiler İ şitme ve Görme Engelli Çocuklar İ çin Bireysel ve Grup E ğ itimi İ şitme ve Görme Yetersizli ğ i Olan Bireye ve Ailelerine Yönelik Tutumlar.

NA SIL GÖRÜR ve DUYARIZ?

GÖRME İ Ş İ TME OCC İ T İ PAL LOPE (Art kafa Bölgesi) TEMPORAL LOPE (Şakak Bölgesi)

İ statistiki Bilgiler GÖRME İ Ş İ TME kişi… 18 okul var. Yatılı kişi okul var. Yatılı.

Görme ve İ şitme Kusurları GÖZKULAK Renk Körlü ğ ü Total Renk Körlü ğ ü Miyopi Hipermetropi Astigmatizma Glokom Ambliyopi Konjonktivit Kulak Çınlaması Vertigo Orta Kulak İ ltihabı İ ç Kulak İ ltihabı İ şitme Kayıbı Kulak Kireçlenmesi