ŞAİRLER ŞAİRLER 1. Ece AYHAN 2. Cemal SÜREYYA 3. Edip CANSEVER 4. Sezai KARAKOÇ 5. (Ü) 6. Turgut UYAR 7. İlhan BERK 8. (Ç)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
II. YENİ ŞİİRİ ESER – YAZAR ÇALIŞMASI.
Advertisements

EDİP CANSEVER.
Fakir Baykurt 1929’da Burdur’un Yeşiloca ilçesi Akçaköy’de doğdu. Az topraklı köylü bir ailenin çocuğu. 1948’de Gönen Köy Enstitüsü’nü bitirdi, 5 yıl köy.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
ŞEHİT KAYA ALDOĞAN ANADOLU LİSESİ DERS:EDEBİYAT KONU:AHMET HAŞİM’İN HAYATI, EDEBİ KİŞİLİĞİ VE ESERLERİ HÜSEYİN AYDOĞAN 11/G 902.
DESTAN.
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
TANZİMAT EDEBİYATI 2. DÖNEM
GARİPÇİLER.
AHİLİ K Güçlü bir sivil toplum örgütü. ESKİ BİR SİVİL TOPLUM ÖRGÜTÜMÜZ; AHİLİK Bilindiği gibi Türklerin tarih sahnesine çıkışı neredeyse insanlık tarihi.
TÜRK KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURAN UNSURLAR VE TÜRK KÜLTÜRÜ
iki Başlıkta İncelenir Yıllar arası Türk Edebiyatı ve sonrası Türk Edebiyatı.
YUNUSELİ HACI NACİYE KANALICI İLKÖĞRETİM OKULU
Öğretmeye bağlı, gerçekçi anlatım türlerinden biri olan günlükler, bir kişinin önemli ve kayda değer bulduğu olayları, gözlem, izlenim,duygu-düşünce.
ÖMER ERDEM. Ömer Erdem 1967 yılında Konya’nın Bozkır'a bağlı olan Harmanpınar köyünde dünyaya geldi. KİMDİR?
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Varoluşçuluk (Egzistansiyalizm) Nedir, Ne Demektir?
YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU
YAZI TÜRLERİ GURBET DUYMUŞ
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Hazırlayan İSMAİL ŞAHİNER. SORU ÇÖZERKEN!!! Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur. Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur.
Çağdaş Türk sanatını konu alan birçok kaynakta, ulusal ve yöresel Türk resminin kurucusu ve öncüsü olarak nitelendirilen Turgut Zaim, 1906 yılında İstanbul`da.
ERBAA SINAV DERGİSİ DERSHANESİ. 1. SORU Mevlana’nın beyitlik mesnevisinin asıl adı nedir?
METINLERIN SINIFLANDIRILMASI. Metinlerin Sınıflandırılması Metinler; gerçeklikle ilişkileri, işlevleri ve yazılış amaçlarına göre gruplara ayrılır. Buna.
BİYOGRAFİ Sanatta, bilimde, politikada veya başka alanlarda tanınmış kişilerin yaşamlarını anlatan yazı türüne biyografi (yaşam öyküsü) denir. "Biyografi"
Mustafa Süreyya SEZGİN Mustafa Süreyya SEZGİN HAT SANATI Arap harfleri çevresinde oluşmuş güzel yazı yazma sanatıdır. Bu sanat Arap harflerinin 6. yüzyıl.
Ahmet Kutsi Tecer 1901 yılında Kudüs'te doğdu. İlköğrenimine Kudüs'te başladı ve Kırklareli'nde devam etti. Lise öğrenimini Kadıköy Sultanisi'nde tamamladıktan.
Nurullah Ataç.  21 Ağustos 1898’de İstanbul Beylerbeyi’de doğdu. 1957’de Ankara’da yaşamını yitirdi. Türk edebiyatında modern anlamda deneme türünde.
HAZIRLAYANLAR GÖZDENUR KAHRAMAN BETÜL SOLAKOĞLU MÜJGAN DİLEK.
MEKTUP.
B E D İ A C E Y L A N G Ü Z E L C E "Devrim, kadınların gözlerinde başlar. Bir kadın gözlerini deviriyorsa, bir şeyler değişecektir.’’
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Metinlerin Sınıflandırması
EDİP CANSEVER.
BİR KAHRAMAN DOĞUYOR / Mustafa Kemal Atatürk’ün Öğrenim Hayatı
AHMET HAŞİM ( ).
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Tanımı Özellikleri Konuyla İlgili Sorular
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
10. HAFTA TUR181 TÜRK DİLİ l.
İstiklâl Marşı şairi. Asıl adı Mehmet Ragif olan Mehmet Akif 1873 yılında İstanbul'da doğdu. Annesi Emine Şerife Hanım, babası Temiz Tahir Efendidir. İlk.
23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI
TEVFİK FİKRET (
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
EDEBİYAT PERFORMANS ÖDEVİ
SERVETİFÜNUN EDEBİYATI
Hazırlayan:Ayşe Ulusoy
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
KELİME-SÖZCÜK NEDİR? Cümlenin anlamlı en küçük birimlerine ya da tek başına anlamı olmadığı hâlde cümle içinde anlam kazanan anlatım birimlerine kelime.
Hazırlayan:Serap Çivioğlu
ADNAN MENDERES 'da, Aydınlı toprak ağası varlıklı bir çiftçinin oğlu olarak doğdu. Büyük babası Hacı Ali Paşa Konya'dan Tire taraflarına.
MEHMET EMİN YURDAKUL ( )
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
Çocuklarımız İçin Düşünün
NEŞET YALÇIN ANADOLU LİSESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
<<<<<<>>>>>>
SAHAFLAR DÜNYASINA YOLCULUK
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
Beden Eğitimi ve Spor Tarihi
Kadir KESKİN Kimdir ? 1944 Afyon Dazkırı- Çiftlik doğumlu. İlkokulu kendi köyünde, ortaokulu dışarıdan bitirdi. İzmir İmam- Hatip Lisesi’ni 1965’te, aynı.
Günlük (Günce).
Abbasilerde Eğitim ve Öğretim
SEYYİD KUTB( ) 1906’da doğdu.
Sunum transkripti:

ŞAİRLER ŞAİRLER 1. Ece AYHAN 2. Cemal SÜREYYA 3. Edip CANSEVER 4. Sezai KARAKOÇ 5. (Ü) 6. Turgut UYAR 7. İlhan BERK 8. (Ç)

İkinci Yeni, 1950'den sonra Garip'e karşı doğmuş bir harekettir. Garip şiiri, Varlık dergisinde Orhan Veli ve iki arkadaşının bir arada yayımladıkları şiirle hemen hemen aynı anda başlayıvermişti. İkinci Yeni şiirinde böyle bir iş birliği de eş zamanlılık da söz konusu değildir.1950'lerin başlarında "Yeditepe" ve "Pazar Postası" gibi dergilerde birbirinden habersizce şiir yayımlayan şairler arasında görülen ortaklık İkinci Yeniyi ortaya çıkarmıştır. İkinci Yeni, Garipçilerin aksine ilk dönem şiirlerinde de birbirlerinden çok farklı olan ve bir manifesto çevresinde toplanmamış şairlerin tek tek arayış ve sezgileriyle orada burada dağınık uçlar vermiş, sonra sonra benzerlikleri dolayısıyla özellikleri belirtilmeye, kurallara bağlanmaya başlanmıştır. İkinci Yeni'nin isim babası 1956'da Pazar Postası'nda yazdığı bir yazıyla eleştirmen Muzaffer İlhan Erdost olur.Muzaffer İlhan Erdost

ÖZELLİKLERİ İkinci Yeniciler I. ve Il. Dünya Savaşlarının ortaya çıkardığı bunalımdan dolayı ortaya çıkan dadaizm, sürrealizm ve varoluşçuluk gibi akımlardan etkilenmişlerdir.dadaizmsürrealizmvaroluşçuluk Garipçilerden olan Oktay Rifat da Perçemli Sokak kitabıyla İkinci Yeni hareketine uygun şiirler yazmıştır. Kemal Özer ve Ülkü Tamer gibi şairler de başlangıçta İkinci Yeni'den etkilenmiştir.Oktay RifatKemal ÖzerÜlkü Tamer İkinci Yeniciler; Söz sanatlarına, alışılmamış bağdaştırmalara yer vermişlerdir. Şiir işçiliğine önem vermiş, şiirin biçimine öncelik tanımışlardır. Şiirde kullandıkları sözcükleri, sözcüklerin Türkçe olup olmamasına göre değil, çağrışım yüküne, geçmişine bakarak seçmişlerdir. Şiirde hayal gücüne ağırlık vermişlerdir. Dilin alışılmış kalıplarını yıkmaya çalışmışlardır. Bireyin yalnızlığı ve bunalımını yansıtmışlardır. Çağrışımlarla dolu estetik bir şiir dünyaları vardır. Şairlerin kendilerine has bir biçemleri (üslup) vardır.

ÖZELLİKLERİ Garip şiirindeki hikaye ögesini genel olarak dışlamışlardır. Bilinçaltını yansıtmaya çalışmışlar, şiirde aklın, ahlaki kaygıların, her türlü sınırlamanın dışında bir anlayış sergilemişlerdir. Uyaktan ölçüden uzak durmuş, serbest şiirler yazmışlardır. Garip şiirindeki akılcılığın karşısına akıl dışı imgelere yer vermişlerdir. Şiirle her şeyi söyleyebilmeyi, ifade edebilmeyi amaçlamışlardır. Kendinden sonraki kuşakları imge anlayışı ve anlam bakımından etkilemiş bir harekettir. Garip ve toplumcu gerçekçilerin şiirleri gibi kolayca anlaşılabilen bir şiir yazmışlardır.toplumcu gerçekçiler Sözcükleri ilk anlamlarının dışında yan ve mecaz anlamlarıyla kullanmışlardır.mecaz

ECE AYHAN 1931 yılında Muğla Datça'da doğdu. Asıl adı Ece Ayhan Çağlar. İlk ve orta öğrenimini İstanbul'da tamamladı. 1959'da Ankara Siyasal Bilgiler Fakültesi'ni bitirdikten sonra Gürün, Alaca, Çardak ilçelerinde bir süre kaymakamlık yaptı. 1966'da memurluktan ayrıldı İstanbul'a gelerek Sinematek'te, Meydan Larousse'da, e Yayınları'nda çalıştı.

EDEBİ KİŞİLİĞİ 1. İkinci Yeni’nin en önemli şairlerinden olan sanatçı, İkinci Yeni ismi yerine, benimsediği bu anlayışa “Sivil Şiir” adını koymuştur. 2. Şiirin anlaşılsın veya anlaşılmasın bir hayal sanatı olduğunu söyler. 3. Kendine özgü sözcük ve cümleler kullanmıştır. Dilin olanaklarını zorlamış, çok farklı imge dünyası oluşturmuştur. Söz diziminde farklılıklara gitmiştir. Kitap adları bile okuyucuya yadırgatıcı gelmiştir. 4. İkinci Yeni’nin biçim ve içerik yönünden en özgün şairlerindendir. 5. Aklın sınırlarını zorlayan, sürrealizmi çağrıştıran bir kurgu, karanlık bir bakış açısı vardır şiirlerinde.

ESERLERİ 1. Kınar Hanımın Denizleri (1959) 2. Bakışsız Bir Kedi Kara (1965) 3. Ortodokslular (1968) 4. Devlet ve Tabiat ya da Orta İkiden Ayrılan Çocuklar İçin Şiirler (1973) 5. Yort Savul (Toplu Şiirler, 1977) 6. Zambaklı Padişah (1981) 7. Çok Eski Adıyladır (1982) 8. Çanakkaleli Melahat'a İki El Mektup ya da Özel Bir Fuhuş Tarihi (1991) 9. Sivil Şiirler (1993) 10. Bütün Yort Savullar ( Bütün şiirleri), Son Şiirler (1993)

CEMAL SÜREYA 1931'de Erzincan'da doğdu. 9 Ocak 1990'da İstanbul'da yaşamını yitirdi. Asıl ismi Cemalettin Seber. Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Maliye ve İktisat Bölümü'nü bitirdi. Maliye Bakanlığı'nda müfettiş yardımcılığı ve müfettişlik görevleri yaptı. 1982'de müşavir maliye müfettişliğinden emekli oldu.

EDEBİ KİŞİLİĞİ Düzyazılarında sürekli yeni sorular sorar. Şiirde erotizmi canlandırırken toplumsal değerlere uzak düşmemiştir. Cemal Süreya göçebe yaşam süren bir şair olduğu için göçebe yaşamın birçok şiirine yansıdığını görülmektedir. Mensur yazılarında Osman Mazlum imzasını da kullanmıştır. Şiire lise yıllarında aruz denemeleriyle başlamış, ilk şiiri "Şarkısı Beyaz" 1953'te Mülkiye dergisinde yayınlanmıştır.

ESERLERİ Şiir Üvercinka (1958) Göçebe (1965) Beni Öp Sonra Doğur Beni (1973) Sevda Sözleri (1984, Üvercinka, Göçebe,Beni Öp Sonra Doğur Beni, Uçurumda Açan ile birlikte) Güz Bitigi (1988) Sıcak Nal (1988) Sevda Sözleri (1990, 1995, tüm şiirleri) Korkarak Vinç

ESERLERİ Günce (Günlük) 999 Gün/ Üstü Kalsın (1981) Mektup Onüç Günün Mektupları (1990) Çocuk Kitabı Aritmetik İyi Kuşlar Pekiyi (1993) Söyleşi Güvercin Curnatası (1997)

ESERLERİ Derleme Mülkiyeli Şairler (1966) Yüz Aşk Şiiri (1967) Şiir Çevirileri Yürek ki Paramparça (1995)

ESERLERİ Öteki Çeviriler Gelinlik Kız (E. Ionescu- 1964) Küçük Prens (A. De Exupery- 1965) Bir Aşk Kırgınının Şarkısı (Apollionaire- 1965) Günümüz Sağcı Fikirleri (S. De Beauvoir- 1966) Sade'ı Yakmalı mı? (S. De Bauvoir-1966) İhtilalin Özü (Mao Zedung-1967) Amerika Birleşmemiş Devletleri (V. Pozner- 1967) Aşkın Suçları (M. De Sade-1967) Palto (Gogol-1968) Yeşil Papa (Asturias-1967) Gök Cephesi (N. Dinh- 1968) Küçük Prens (A. De S. Exupery- 1975) 32 Saat Özgürlük (G. Hernadi- 1968) Milli Kurtuluş Cephesi (D. Bravo- 1969) Emperyalizm: Kapitalizmin En Yüksek Aşaması (Lenin- 1974) Dine Karşı Düşünce Tarihi (A. Bayet- 1970) Bir Aşk Kırgınının Şarkısı (Apollinaire-1970) Büyük Ahlak Doktrinleri (F. Gregoire-1971) Vadideki Zambak (Balzac-1985) Nekrassov (Sartre-1971) Gönül ki Yetişmekte (Flaubert- 1971)

EDİP CANSEVER Kumkapı Ortaokulu'nu, İstanbul Erkek Lisesi'ni bitirdi (1946). Bir süre Yüksek Ticaret Okuluna devam etti, sonra ayrılarak ticarete atıldı. 1976'da ortağına devredinceye kadar babasının Kapalıçarşı'daki dükkanında antikacılık yaptı. Beyin kanaması geçirdiği Bodrum'dan İstanbul'a getirildiyse de kurtarılamadı. Mezarı Rumelihisarı'ndadır.

EDEBİ KİŞİLİĞİ İkinci Yeni içinde en çok ve en uzun süre şiir yazan sanatçıdır. Çok değişik şiirler kaleme alıp, her şeyi denemesine rağmen bütün şiirlerinde ortak bir başarı yakalayamamış, bu nedenle “çok arayıp az bulan şair” olarak nitelendirilmiştir. İlk gençlik şiirlerini 1947 yılında İkindi Üstü adlı kitabında toplayan şair; bu şiirlerinde varlıklı, her şeye yaşama sevinci ile bakan bir gencin avareliklerini, duygularını anlatmıştır yılında yayınladığı ikinci kitabı Dirlik Düzenlik’te ise kendine özgü bir şiir dili oluşturmuş; toplum eleştirisi için mizahı kullanan, düşünceyi dili içinde eritmiş bir üslupla okuyucusuna seslenmiştir.

ESERLERİ ŞİİR: İkindi Üstü (1947), Dirlik Düzenlik (1954), Yerçekimli Karanfil (1957), Umutsuzlar Parkı (1958), Petrol (1959), Nerde Antigone (1961), Tragedyalar (1964), Çağrılmayan Yakup (1969), Kirli Ağustos (1970), Sonrası Kalır (1974), Ben Ruhi Bey Nasılım (1977), Sevda ile Sevgi (1977), Şairin Seyir Defteri (1980), Yeniden (bütün şiirleri, 1981), Bezik Oynayan Kadınlar (1982), İlkyaz Şikâyetçileri (1984), Oteller Kenti (1985)

ESERLERİ DÜZYAZI: Gül Dönüyor Avucumda (Ölümünden sonra 1987) Şiiri Şiirle Ölçmek

SEZAİ KARAKOÇ 1933'te Diyarbakır'ın Ergani ilçesinde doğdu. Parasız yatılı okuduğu Gaziantep Lisesi'ni 1950'de bitirdi. 1955'te Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Maliye ve İktisat Bölümü'nden mezun oldu arasında Maliye müfettiş yardımcılığı ve gelirler kontrolörlüğü görevlerinde çalıştı. Temmuz 1965'te memurluktan ayrıldı.

EDEBİ KİŞİLİĞİ İlk şiiri 1951'de "Hisar" dergisinde çıktı.Hisar Üniversite yıllarında 1955'te "Şiir Sanatı" dergisini çıkardı. Mülkiye, Yenilik, XX. Asır, İstanbul, Şiir Sanatı dergilerindeki şiirleriyle tanındı. Başlangıçta Pazar Postası'nda İkinci Yeni akımı doğrultusunda şiirler yazdı. Daha sonraki yıllarda tümüyle kendi şiirine yöneldi.İkinci Yeni akımı Yeni biçim araştırmalarına, değişik imgelerle kendine özgü, mistik ve İslami içeriğe yer veren eserleriyle kuşağının en iyi şairleri arasına girdi.imge Gazete yazılarında ise İslam toplumlarının çağdaş dünyadaki konumlarını ele aldı. Gazete Eski Türk uygarlıklarına ilişkin değerlerle, çağdaş bir kişilik oluşturma düşüncelerini işledi.

ESERLERİ ŞİİR: Körfez (1959) Şahdamar (1962) Hızırla Kırk Saat (1967) Sesler (1968) Taha'nın Kitabı (1968) Kıyamet Aşısı (1968) Gül Muştusu (1969) Zamana Adanmış Sözler (1970) Şiirler (1975) Ayinler (1977) Leyla ile Mecnun (1981) Ateş Dansı (1987) Alınyazısı Saati (1989)

ESELERİ DENEME-İNCELEME: Yunus Emre (1965) Yazılar (1967) İslamın Dirilişi (1967) İslam Toplumunun Ekonomik Strüktürü (1967) Mehmet Akif (1968) Mağara ve Işık (1969) Edebiyat Yazıları 1 (1982) Edebiyat Yazıları 2 (1986)

TURGUT UYAR Ağustos 1927'de Ankara'da doğdu. 22 Ağustos 1985'te İstanbul'da yaşamını yitirdi. Babası subaydı. İlk öğrenimini çeşitli kentlerde tamamladı. 1946'da Bursa Işıklar Lisesi'ni, 1947'de Askeri Memurlar Okulu'nu bitirdi. Bir süre orduda subay olarak görev yaptı. 1958'de ordudan ayrıldı. Türkiye Selüloz ve Kağıt Fabrikaları Ankara Bürosu ile Sanayi Bakanlığı'nda çalıştı. 1968'de emekliye ayrıldı. İstanbul'a yerleşti.

EDEBİ KİŞİLİĞİ İlk şiiri "Yad" Haziran 1947'de Yedigün dergisinde çıktı. Çeşitli dergilerde yer alan şiirleriyle adını duyurdu. Ölçülü, uyaklı ilk dönem şiirlerinde daha çok kişisel yaşantısı üzerinde durdu. Aşk, ayrılık, ölüm temalarını işlediği bu dönem şiirlerinde Garip akımının izleri görülür.Garip akımı Daha sonra yoğun imgelerin ve simgeci bir söyleyişin etkili olduğu şiirleriyle İkinci Yeni'nin başlıca şairlerinden biri oldu.imge İkinci Yeni Sanatını halk şiirinin deyişleri ve divan şiirinin biçimlerinden yararlanarak geliştirdi.divan şiirinin biçimleri

ESERLERİ ŞİİR: Arz-ı Hal (1949) Türkiyem ( ) Dünyanın En Güzel Arabistanı (1959) Tütünler Islak (1962) Her Pazartesi (1968) Divan (1970) Toplandılar (1974) Toplu Şiirler (1981, ilk dört kitaptaki şiirleri) Kayayı Delen İncir (1982) Dün Yok mu (1984) Büyük Saat (Son yazdıklarıyla birlikte bütün şiirleri 1984) İNCELEME: Bir Şiirden (1984)

İLHAN BERK 1918'de Manisa'da doğdu. İlk ve orta okulu doğduğu kentte tamamladı. Balıkesir Necatibey İlköğretmen Okulu'nu ve Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü Fransızca Bölümü'nü bitirdi. Zonguldak, Samsun ve Kırşehir'deki liselerde Fransızca öğretmenliği yaptı. Ankara'da Ziraat Bankası Yayın Bürosu'nda çevirmen olarak çalıştı. 1969'da emekliye ayrıldı.öğretmen Kendini şiir ve yazılarına verdi. Manisa Halkevi Dergisi'nde yayınlanan ilk şiirleriyle bu şiirlerden oluşan "Güneşi Yakanların Selamı"nda (1935) görülen Nâzım Hikmet etkisi sonraki şiirlerinde kayboldu.şiirNâzım Hikmet

ESERLERİ ŞİİR: Güneşi Yakanların Selamı (1935) İstanbul (1947) Günaydın Yeryüzü (1952) Türkiye Şarkısı (1953) Köroğlu (1955) Galile Denizi (1958) Çivi Yazısı (1960) Otağ (1961) Mısırkalyoniğne (1962) Âşıkane (1968) Taşbaskısı (1975) Şenlikname (1976) Atlas (1976) Kül (1978) İstanbul Kitabı (1980) Kitaplar Kitabı (1981) Deniz Eskisi-Şiirin Gizli Tarihi (1982) Delta ve Çocuk (1984) Galata (1985) Güzel Irmak (1988) Pera (1990)

ESERLERİ DÜZYAZI: Şifalı Otlar Kitabı (1982) Bir Uzun Adam (1982) El Yazılarına Vuruyor Güneş (1983) İnferno (1994) Kanatlı At (1994) Logos (1996) Poetika (1997)