Meltem ÖZTÜRK Tahsin Perçin Batum Nezihe Figen ERSOY.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Pazarlamanızı sosyalleştirin.Bir + ekleyin Pazarlama faaliyetlerinizi Google’ın sosyal ağına dahil etmek için bir + ekleyin.
Advertisements

Facebook Reklamları.
Google Analytics Nedir?
DİDEM GÖRGÜLÜ ÖZGE ÇELİK ÜLKELER : AMERİKA İNGİLTERE YENİ ZELANDA ÇİN
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
Dumansız Hava Sahası uygulaması ile basında olumlu ve olumsuz haber akış ilişkisinin değerlendirilmesi Elif Dağlı, Murat Güner, Efza Evrengil, SSUK.
Yazılı Basının Tütün Kontrolu Konusunda Algı ve Tutumunun İncelenmesi
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
SOSYAL MEDYA VE GÜVENLİĞİ
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
Kurum İçi Sosyal Medya & Blogy Uygulaması
Sizin sosyal medya danı ş manınız olarak Markanız için sosyal medya stratejilerinin olu ş turulması ve yönetimini yapıyoruz. Ayrıca kriz durumlarında.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Umut Al Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması.
Dijital Dünya Verilerine Genel Bakış Dünya Nüfusu : Dünyadaki İnternet Kullanıcıları : Dünyadaki Domain Sayısı:
Dijital Pazarlama Merve Öztürkcan.
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
Sponsorluk 1.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Hazırlayanlar: Sinan AYTULU Emine DİLAVER Güneş KARTAL Hasan ATLI
Örnekleme Yöntemleri Şener BÜYÜKÖZTÜRK, Ebru KILIÇ ÇAKMAK,
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Sosyal Medya Stratejisi Geliştirme ve Sosyal Medya İletişimi 9-10 Kasım 2013 AISEC - Adana Zeynep Atay STGM Proje Asistanı Özgür Mehmet Kütküt STGM İletişim.
21 - ÖLÇME SONUÇLARI ÜZERİNE İSTATİSTİKSEL İŞLEMLER
İNTERNETTE İLETİŞİM YOLLARI
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
Modül 5 FACEBOOK.
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin DEMİRELİ
T.C. KARABÜK ÜNİVERSİTESİ
Tüketicilerin Lüks Marka Algısı Ölçümü
Sosyal Medyanız ve NetHizmet. Sosyal Medya’da Sizin İçin Neler Yapıyoruz?  Sizin için hesaplar açıp, içerik yönetimlerinizi yapıyoruz.  Kampanya kurgularınızı.
Doç. Dr. Özlem ATALIK Arş. Gör. Bahri Baran KOÇAK
Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu (Mis.Öğr.Grv.)
Viral Reklam? Viral reklam; genellikle elektronik yollarla hızlı bir yayılma davranışı gösteren, başkalarına aktarmak ya da başkalarıyla paylaşmak amacıyla.
Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm UmutAl Umut Al H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
İnsan Bilgisayar Etkileşimi Alanında Yılları Arasında Türkiye Kökenli Bilim İnsanları Tarafından Yapılan Çalışmalar Üzerine Bir İçerik Analizi.
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
Pazarlama Araştırması Derneği CEO’sundan Birkaç Söz Bu bölümde, sektörün diğer profesyonel kuruluşları ve Pazarlama Araştırması Derneği tarafından.
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
Pazarlama İletişimi Araçları
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
Pazarlama İlkeleri.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
İZİNLİ PAZARLAMA.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Sosyal Medyada Tanıtım ve Pazarlama
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
SEO Hizmeti. SEO Strateji Site İçi Optimizasyon Sitenin sayfaları ve içerikleri arama motorlarına göre optimize edilir. Araçları Hazırlama Sitenin SEO.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
Istatistik.
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
Şeyda GÜRKAYNAK (Y.L. Öğrencisi) Nilüfer Sezen DOĞAN (Y.L. Öğrencisi)
Doç. Dr. Ali Çağlar ÇAKMAK Öğr. Gör. Bekir ÖZKAN
Tehditler Taklit Hesap Spam ya da Bot Enfeksiyonları
Strateji ve Öncelikler
Yrd.Doç. Dr. Özcan PALAVAN
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
İNTERNETTE İLETİŞİM YOLLARI
Kişisel Güvenlik. Kişisel veriler, kişinin kimlik yapısını ortaya koyan ve kişiye özel bilgiler olarak tanımlanabilir. Bu yüzden kişisel veriler ve kişisel.
Numarabiz nedir? Nasıl Kazandırır?. 3 BASİT ADIMDA BAŞLA! 2 Üye Ol Numar a Talep Et Reklam Yap & Kazan.
Dijital Pazarlamada Marka Yönetimi ve Sosyal Medyanın Etkileri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
TEZ SUNUMU AVRUPA YAKASINDA BULUNAN ULUSLARARASI OTEL VE OTEL ZİNCİRLERİNDE SOSYAL MEDYA KULLANIMI Hazırlayan Gizem KEÇECİ Danışman Dr. Meltem T. Kayhan.
Sunum transkripti:

Meltem ÖZTÜRK Tahsin Perçin Batum Nezihe Figen ERSOY

 GİRİŞ  AMAÇ  YÖNTEM  BULGULAR  SONUÇ VE ÖNERİLER

 KONUT MARKASI: Gayrimenkul pazarlamasında çeşitli ürün/proje üretiminde ve çeşitli düzeylerde (inşaat/müteahhit/satış/yaşam projeleri) faaliyet gösteren firmaların konut ürünü ortaya koyan markalarıdır.  SOSYAL MEDYA: Çift taraflı ve eş zamanlı bilgi paylaşımına ulaşılmasını sağlayan medya sistemidir. Ayrıca sosyal medya; kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımların  bütünüdür. 

 Bu araştırmada, konut markalarının pazarlama iletişimini sosyal medyada yürütme biçimleri incelenmek ve açıklanmak istenmektedir.

 Araştırma Problemleri  Konut markaları sosyal medyada nasıl yer alıyor?  Konut markaları sosyal medya platformlarını pazarlama iletişimi araçları açısından nasıl kullanıyor?  Konut markaları kullandıkları sosyal medya platformlarının içeriğine,tanımına ve kullanıcı özelliklerine göre doğru mecrada doğru mesaj iletebiliyor mu?  Literatürde bu şekilde yürütülmüş net bir çalışma olmaması, çalışmanın özgün niteliğinin temelidir.

 Çalışma, tarama modeli ile keşifsel bir araştırma olarak tasarlanmıştır.  Araştırmada kullanılan yöntem, verilerin sınıflandırılması ve karşılaştırılması için kullanılan içerik analizi yöntemidir.  İçerik çözümlemesi, bireylerin sembolik davranışlarını ya da iletişim materyallerini nesnel, sistemli, nicel ve genel olarak çözümlemeye dayanır.

 İletişim kaynakları olarak konut markaları seçilmiştir.  Bu seçimde öncelikle “Türkiye'nin 50 Konut Markası” (2012) araştırmasının en güncel sonuçlarındaki markalar,  ardından Gayrimenkul ve Gayrimenkul Yatırım ortaklığı Derneği’ne (GYODER, 2016) üye olan  Konut Geliştiricileri ve Yatırımcıları Derneği’ne (KONUTDER, 2016) üye olan  ve bununla beraber "Sign of the City Awards" yarışmasının en güncel sonuçları olan 2015 yılında bitmiş projelerle ödül kazanan firmalar değerlendirmeye alınmıştır.  En az üç olumlu işaret alan firma marka konut sıralamasına dahil edilmiştir. Böylece iletişim kaynaklarının seçiminde nicel ölçütler kullanılmış olmuştur.

Sıra no: FİRMA ADI ECONOMIST TOP 50 (2012) GYODER ÜYELİĞİ (2016) KONUTDER ÜYELİĞİ (2016) SOTC AWARDS Artaş İnşaat (Avrupa Konutları) XXX 2Garanti KozaXXX 3MesaXXX 4NefXXXX 5SinpaşXXXX 6SoyakXXXX 7Teknik YapıXXXX 8Torunlar GYOXXXX

 Sosyal medya araçlarından  Örnekleme giren konut markalarının  kurumsal web adreslerinde resmi olarak beyan ettikleri ve  aktif olarak kullandıkları sosyal medya hesapları değerlendirilmiştir.

 Markalı konut firmalarının sosyal medya hesap içerikleri pazarlama iletişimi yöntemlerinin çeşidi ve yapısına uygun olarak sınıflanmıştır.  Pazarlama iletişimi yöntemleri olan reklam, halkla ilişkiler, satış geliştirme, doğrudan pazarlama ve kişisel satış sınıflandırması esas alınarak ve ilgili literatür takip edilerek yürütülmüştür (Mucuk, 2012).

 Araştırmanın güvenilirliği açısından içerik analizinin farklı gözlemcilerin aynı materyal üzerinde aynı olguları gözleyebilmesi yani nesnel olması gerekir. 1. İçerikler iki araştırmacı tarafından ayrı ayrı incelenmiş ve, 2. İncelenen içeriklerin pazarlama iletişimi araçlarının sınıflandırılmasında yaklaşık %95 oranında fikir birliği oluşmuş, 3. Bununla birlikte aktif olan, markalı konut firmasının resmi kurumsal web sitesinde ifade edilen sosyal medya hesapları esas alınmıştır.

 Ayrıca çalışmanın kapsamını genişletmek amacıyla içerik analizi yanında paylaşımlar ile sayfa takipçileri arasındaki iletişim performansının ölçümlenmesi için her bir içeriğe ait etkileşim oranı,  pazarlama iletişimi araçlarına göre sınıflandırılmış paylaşımların ortalama etkileşim oranları,  incelenen her bir sosyal medya aracına göre ortalama etkileşim oranları ayrı ayrı hesaplanmıştır.  Literatüre göre belirlenen kategorilerin literatür ve kuramlara dayanması da güvenirlik derecesini arttırmaktadır.

 Geçerlik bir araştırmanın örneklemine ve güvenirliğine bağlıdır. Geçerlik için güvenirlik gerekli fakat yeterli koşul değildir.  Araştırma keşifsel bir nitelik taşıdığından yüzeysel geçerlik,  Araştırmanın verilerinin gelecekteki olayların oluşumunu kestirmeye imkan vermesi yordama geçerliğini gösterir. Konut Markası, bir sosyal medya hesabını yaratacağı algıya ve o hesabın hedef kitlesinin yapısına göre kullanmalıdır. Kendi marka kişiliğine göre uygun hesapta uygun tanıtım biçimini kullanırsa orta ve uzun vadede pazarlama ve satış rakamlarına olumlu etki yaratabilecektir.  Eşdeğer geçerlik, iletişim kaynaklarının bilinen özelliklerini ayırt edebiliyorsa vardır  Ölçmenin temelindeki kuramlara bağlı kalınarak yönetilen bir araştırma olduğundan yapı geçerliğini sağlamaktadır.

 Araştırmanın yorumlanması iki kısımda gerçekleştirilmiştir.  Birinci bölümde firmalara ait sosyal medya hesaplarında paylaşılan içeriğin sosyal medya platformlarına göre dağılımına yer verilmiş,  İkinci bölümde ise etkileşim oranları aktarılarak platform ve içerik türü kapsamında paylaşımların performansı değerlendirilmiştir.

Kriterİçerik SayılarıOrtalama Etkileşim Oranı 1a8400, b1510, c170, Reklam10080, b9760, c60, d900, e200, f160, g2820, Halkla İlişkiler13900, a21, b320, c10 Kişisel Satış350, Doğrudan Pazarlama1440, Satış Geliştirme912,

KriterİçerikOrtalama etkileşim oranı 1a2700,6034 1b540, c40, Reklam3280, b3131, c20, d130, e100, f30, g960, Halkla İlişkiler4370, a21, b70, Kişisel Satış90, Doğrudan Pzl.871, Satış Geliştirme483, Toplam909

KriterİçerikOrtalama etkileşim oranı 1a2680, b630, c80, Reklam3390, b2560, c20, d360, e40, f30,0643 2g790, Halkla İlişkiler3800, a150, b10 Kişisel Satış160, Doğrudan Pazarlama400, Satış Geliştirme170, Toplam792

KriterİçerikOrtalama etkileşim oranı 1a2750, b270, c11,06285 Reklam3030, b3581, c10, d51, e11, f50, g680, Halkla İlişkiler4381, a 3b70, Kişisel Satış70, Doğrudan Pzl.40,84148 Satış Geliştirme240, Toplam776

KriterİçerikOrtalama etkileşim oranı 1a 270, b 70, c 40, Reklam 380, b 490, c 10, d 360, e 50, f 50, g 390, Halkla İlişkiler 1350, a 3b 30, Kişisel Satış 30, Doğrudan Pazarlama 130, Satış Geliştirme 20, Toplam 191

 Çalışma kapsamında incelenen konut markalarının Türkiye’ye yönelik sosyal medya hesapları analiz edilmiş,  paylaşımlar pazarlama iletişimi boyutlarına göre sınıflandırılarak  kullanılan sosyal medya platformları, içeriklerin niteliği ve etkileşim oranları karşılaştırılması yoluyla çeşitli sonuçlara ulaşılmıştır.

 Sonuçlara bakıldığında genel olarak paylaşım kapsamlarının içeriği olan ürün/marka/logo/renk/fiyat vb. bilgilerin verilmesi, kurumun tanıtımı, kurumsal gelişme ve haberler, yeni ürün/hizmet lansmanı, satın alma teşvikleri, ürün indirimleri, ödül, yarışma, alınan ödüller gibi birçok açıdan en etkili platformun Facebook olduğu görülmektedir.

 Yayınlanan iletilerin pazarlama iletişimi araçlarına göre sayısal dağılımı incelendiğinde, konut markalarının sosyal medyayı temel olarak halkla ilişkiler ve reklam türü içerikler paylaşmak için kullandıkları ardından kişisel satış, doğrudan pazarlama ve satış geliştirmeye yönelik içeriklerin geldiği görülmektedir

 Sosyal medya araçlarında paylaşılan ve/veya kullanılan her içeriğin anlamı ve vermek istediği mesaj ile uyumlu olacak bir platformda yer alması gerekmektedir.  Örneğin, konut proje reklamlarını Facebook platformunda, kurumsal reklamları profesyonel iş ağı olan LinkedIn’de, eğlence amaçlı uygulamaları Instagram’da yürütmek gerekmektedir.

 Konut markalaşmasında yaşam tarzı ve tüketicinin profili vb. özellikleri yapılacak proje üretiminden satışına kadar tüm süreci etkilemektedir.  Bu da tüketicinin ürün geliştirme aşamasına dahil edildiği ve güvene dayalı bir yapının kurulması gerektiğini ifade etmektedir.  Bu nedenle günümüzde en etkili ve hızlı iletişim aracı olan sosyal medya önemli bir araç olup uzmanlık ile doğru zaman ve yerde doğru platformlar aracılığı ile istenen imaj, etki, verimlilik veya satış imkanını sağlayabilecektir.

 Nitel ve nicel araştırmalar bir arada kullanılarak daha ileri çalışmalar yapılabilir.  Daha fazla konut markası ile çalışmalar yapılabilir.  Konut markalarının seçiminde ürün/veya temelli olma, firma ölçek büyüklükleri gibi özelliklere göre seçim ile farklı bakış açıları olan spesifik çalışmalar yapılabilir.  Aynı kaynağın (burada konut markaları) verdiği mesajlarda zaman içerisinde meydana gelen değişmeleri saptanabilir.  Mesajın içeriğinden elde edilen verinin bağımsız davranışsal belirleyicilerle (bir ölçütle) karşılaştırması yapılabilir. Yani örneğin, mesaj içeriği konut satın alıcısının davranışını nasıl etkiliyor?

 Konut markalarının sosyal medyadaki mesajları, alıcıları üzerinde bir etki bırakabiliyor mu incelenebilir. (Yani sosyal psikoloji gereği bir tutum değişikliğine yol açıyor mu?)  Konut ürünü için önemli olan hizmetler açısından da değerlendirme için 4P ve 7P pazarlama karması ile saptamalar ve farklı yöntemlerle incelemeler yapılabilir.

 TEŞEKKÜRLER.. Öğr.Grv.Dr. Meltem ÖZTÜRK Arş.Gör.Tahsin Perçin Batum Doç.Dr. Nezihe Figen ERSOY