GİRİŞİMCİLİK KÜÇÜK İŞLETMELERDE YÖNETİM FONKSİYONU VE YENİ YÖNETİM YAKLAŞIMLARI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MALZEME İHTİYAÇ PLANLAMASI
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
TEKNOLOJİ YÖNETİMİNE GİRİŞ HAFTA I-II
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
Pazarlama Teknikleri.
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
TEMEL İŞLETME FONKSİYONLARI
Pazarlama araştırmalarında veriler üç yöntemle elde edilir
Öğr. Gör. Aynur Arslan BURŞUK
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
HAFTA I.
KÜÇÜK İŞLETMELERDE ÜRETİM İŞLEVİ VE YENİ ÜRETİM SİSTEMLERİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
İşletme Yönetimine Giriş Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
KÜÇÜK İŞLETMELERDE YÖNETİM İŞLEVİ VE YENİ YÖNETİM YAKLAŞIMLARI
EŞGÜDÜMLEME FONKSİYONU
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
KÜÇÜK İŞLETMELERDE PAZARLAMA İŞLEVİ VE YENİ PAZARLAMA YÖNTEMLERİ
Pazarlama Yönetimi Süreci
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
İşletmeyi neden kurarız ?
Yrd.Doç Dr. YILMAZ GÖKŞEN
İşletmelerde Üretim Faaliyetleri Copyright S.K.Mirze1.
Süreç Yönetimi.
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
Pazarlama ve Temel Kavramlar
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bilişim sistemlerinin türleri
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
ÜRETİM VE ÜRETİM YÖNETİMİ Öğr. Gör. Kadir GÜNGÖR
İŞLETMELERDE VERİMLİLİK: ÜRETİM YÖNETİMİ FONKSİYONU
YONT 409 PROJE YÖNETİMİ.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Üretim Yönetimi 1.Bölüm.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
ÜRETİM Girdilerin fayda yaratacak şekilde mamul veya hizmete dönüştürülmesi faaliyetidir.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
KİTAP: PROF.DR. BÜLENT KOBU
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Sunum transkripti:

GİRİŞİMCİLİK KÜÇÜK İŞLETMELERDE YÖNETİM FONKSİYONU VE YENİ YÖNETİM YAKLAŞIMLARI

KÜÇÜK İŞLETMELERDE YÖNETİM FONKSİYONU 1.Temel işletme fonksiyonları – Tedarik – Üretim – Pazarlama – Finansman – İnsan Kaynakları 2.Destekleyici işletme fonksiyonları – Halkla ilişkiler – Ar-Ge

1.PLANLAMA FONKSİYONU Ne, ne zaman, nerede, kim tarafından, nasıl “Gideceğiniz yeri bilmiyorsanız, hiçbir yol sizi hedefinize götürmez.” 1.Planlamanın aşamaları 2.Plan türleri – Kullanım biçimlerine göre planlar – Niteliklerine göre planlar – Sürelerine göre planlar

1.PLANLAMA FONKSİYONU 1.Planlamanın aşamaları 1.Sorunların ve fırsatların saptanması 2.Amaçların belirlenmesi 3.Planın dayanak noktalarının belirlenmesi 4.Seçeneklerin saptanması 5.Seçeneklerin değerlendirilmesi 6.En uygun alternatifin seçimi 7.Yardımcı planların düzenlenmesi 8.Planların, sayısal değerlerle bütçelenmesi

1.PLANLAMA FONKSİYONU 1.Plan türleri – Kullanım biçimlerine göre planlar Sabit planlar Tek amaçlı planlar – Niteliklerine göre planlar Stratejik planlar (ne) Taktik planlar (nasıl) – Sürelerine göre planlar Kısa vadeli planlar Orta vadeli Uzun vadeli

2. ÖRGÜTLEME FONKSİYONU 1.Örgüt ve örgütlenme 2.Örgütlemenin aşamaları 1.Örgütsel yapının kurulması 2.İlişkilerin saptanması 3.Görev tanımlarının yapılması 4.Görevin gerektirdiği niteliklerin tanımlanması

3. KADROLAMA FONKSİYONU Seçim Geliştirme Kariyer yönetimi Eğitim

4. KOORDİNASYON (EŞGÜDÜMLEME) FONKSİYONU 1.Koordinasyonu tanımı ve ilkeleri 2.Koordinasyon teknikleri 1.İyi ve basit bir organizasyon yapısı kurulmalıdır 2.Plan ve programlar uyumlaştırılmalıdır 3.Gönüllü koordinasyon özendirilmelidir 4.İyi bir haberleşme sistemi kurulmalıdır

5. YÖNELTME FONKSİYONU

6. DENETİM FONKSİYONU Örgüt etkinliğinin hem sonucu hem başlangıç noktasıdır. 1.Denetimin amacı ve önemi 1.Aksayan yönleri saptamak 2.Reorganizasyona gitmek 3.Yeni yöntemleri uygulamak 4.Performans standartları geliştirmek ve ölçmek 5.Düzeltici faaliyetlerde bulunmak 1.Denetimin faktörleri ve etkin bir denetim sürecinin özellikleri 1.Denetlenebilir ve ölçülebilir özellikleri belirleme 2.Doğrulama ve ölçme 3.Performansın sonuçlarını değerlendirme 4.Gerekli değişiklikleri yapma

6. DENETİM FONKSİYONU İyi Bir Denetim Sisteminin Özellikleri 1.Amaçlara ve planlara dayanmalı 2.Esnek olmalı 3.Örgüt yapısına uygun olmalı 4.Tarafsız olmalı 5.Düzeltici tedbirlerin alınmasına imkan vermeli

YENİ YÖNETİM YAKLAŞIMLARI 1.Toplam kalite yönetimi 2.Değişim mühendisliği (Reengineering) 3.Stratejik kalite planlaması 4.Küçülme (Downsizing) 5.Personel güçlendirme (Empowerment) 6.Dış kaynak kullanımı (Outsourcing) 7.Kıyaslama (Benchmarking) 8.Öğrenen organizasyon

GİRİŞİMCİLİK KÜÇÜK İŞLETMELERDE ÜRETİM FONKSİYONU VE YENİ YÜRETİM SİSTEMLERİ

ÜRETİM FONKSİYONU Üretim işletmenin temel fonksiyonlarındandır. Üretim: tedarik, tasarım, üretim, uygunluk, kalite, kullanım kolaylığı, katma değer oluşturma… Uzman personelden faydalanılır. Üretim bir şey ortaya koyma, bir işi yapma; fayda, biçim, değer ortaya koyma işidir. – Hiç mevcut olmayan bir ürün/hizmet ortaya koyma – Mevcut mal/hizmet özelliklerinin değiştirilmesi ile fayda artırma

ÜRETİM FONKSİYONU Üretim sistemi; işgücü, malzeme, bilgi, enerji, sermaye gibi girdilerin belirli bir dönüştürme sürecinden geçirilerek mal/hizmet üretilmesidir.

ÜRETİM ÇEŞİTLERİ Üretim Anlayışındaki Değişiklikler Üretilen mal/hizmetlerde globalleşme Ar-Ge çabalarındaki artış Talepteki hızlı değişmeler ve ürünlerin ömrünün kısalması Otomasyon uygulamalarının yaygınlaşması Üretim girdilerinin çeşitlenmesi

ÜRETİM ÇEŞİTLERİ 1.Kütle Üretimi – Aynı üretim tekniği kullanılarak, çok büyük miktarda ve uzun süre, birbirinin aynısı mal/hizmet üretmek. (makine, kalıp vb. değişerek başka tip mal üretilebilir) 2.Akış veya Proses Üretimi – Yalnız bir cins mamul; karıştırma, ayırma, reaksiyon yoluyla değer üretir. 3.Proje Tipi Üretim – Gemi gibi büyük mal üretir. 4.Parti Üretimi – Özel bir siparişi veya sürekli bir talebi karşılamak için belirli miktarlarda üretilmesi.

ÜRETİM PLANLAMASI VE STOK KONTROLÜ Üretim planlaması: istenilen zamanda, nicelik ve nitelikte mal ve hizmet üretilmesini sağlamak. Neden gereklidir: Üretim sistemlerinin faaliyet yoğunluğu ve karmaşıklığı Tüketici kitlesinin genişlemesi ve isteklerindeki değişiklikler Tedarik ve dağıtım faaliyetlerinin geniş bir alana yayılması Hizmet, kalite ve fiyat rekabetinin yoğunlaşması Üretim maliyetleri kayıplarını minimuma indirme

ÜRETİM PLANLAMASI VE STOK KONTROLÜ Stok bulundurması zorunlu bir işletmenin üretim planlaması hazırlığı Üretim planının kapsayacağı zaman aralığının tespiti Ekonomik stok düzeylerinin hesaplanması Talep tahminlerinin yapılması Plan dönemi başı ve sonu stok düzeyinin belirlenmesi Başlangıç ve bitiş stokları arasındaki farkın bulunması Üretilmesi istenen miktarın dönem dilimlerine dağıtılması

KÜÇÜK İŞLETMELERDE STOK KONTROL ÇEŞİTLERİ 1.Gözle Kontrol Yöntemi 2.Çift Kutu Yöntemi – değeri düşük, küçük hacimli, çok sayıdaki ürünler 3.ABC Yöntemi (miktar/değer) – A:%15-20;75-80, B:%30-40;15, C:%40-50;% Maximum-Minimum Stok Kontrol Yöntemi

YENİ ÜRETİM ANLAYIŞ VE TEKNİKLERİ 1.Tam Zamanında Üretim Sistemi 2.Esnek Üretim Sistemi 3.Bilgisayar Destekli Tasarım 4.Bilgisayar Destekli Üretim 5.Bilgisayarla Tümleşik Üretim 6.Senkronize üretim 7.Grup Teknolojisi (GT) 8.Geleceğin İşletmesi

GİRİŞİMCİLİK KÜÇÜK İŞLETMELERDE PAZARLAMA FONKSİYONU

PAZARLAMA FONKSİYONU Sadece satış eylemi değildir. Pazar araştırması, ne, hangi pazara, üretim, satış, satış sonrası hizmet ve diğer işlevleri de içine alır. Zaman, yer ve mülkiyet faydası yaratır. Toplumun ihtiyaçları ile bu ihtiyaçlara vereceği cevap arasında bir köprüdür.

1.PAZARLAMA KAVRAMI Tüketici istek ve ihtiyaçlarının tatmin edilebilmesi için ürün/hizmet/düşünce üretilmesi, fiyatlandırılması, dağıtımı ve satış çabalarının planlanması ve uygulanması sürecidir.

2. PAZARLAMA TÜRLERİ 1.Yeşil pazarlama (green marketing) 2.Maksi pazarlama Satış maliyeti/hasılat) 3.Doğrudan pazarlama (etkileşimli) 4.Megamarketing (işbirliği, psikolojik, politik Hİ) 5.Sosyal pazarlama (sosyal fikir/dava) 6.Kitlesel (seri) pazarlama (kitlesel ürün) 7.Ürün farklılaştırması ve çeşitlendirmesine dayalı pazarlama

3. PAZAR ARAŞTIRMASI Pazarlama araştırması bir işletmenin pazarlama faaliyetleri ile ilgili herhangi bir problemini sistematik olarak inceleme olarak kabul edilir. Pazarlama eylemlerinin etkili ve verimli olarak yerine getirilmesi, rekabet, tüketici istek ve ihtiyaçları, yeterli bilgiye sahip olma, bilginin sistematik, objektif toplanmış, analiz edilmiş ve yorumlanmış olması.

4. PAZAR BÖLÜMLEME VE HEDEF PAZARIN SEÇİMİ Alıcıların sayısı fazla Yerleşim yerleri dağınık Gereksinmeleri ve satınalma davranışları farklı Olduğunda bir işletmenin tüm alıcılara hitap edebilme veya çekici gelme olanağı yoktur.

5. PAZARLAMA KARMASI

1.Ürün (ürün/hizmet, fiziki/fiziki olmayan 2.Fiyat 3.Dağıtım kanalları 4.Tutundurma 1.Reklam 2.Halkla İlişkiler 3.Yüzyüze satış 4.Satış teşviki (promosyon)

ÜRÜN Tüketim malları Endüstriyel mallar Kolayda mallar Beğenmelik mallar Özellikli mallar

FİYAT Ürün/hizmet için istenen, karı da içeren para miktarıdır.

DAĞITIM KANALLARI

İYİ DAĞITIM KANALI İÇİN – Araştırma ve bilgi toplama – Tutundurma ve olası müşterilerle ilişki kurma – Müzakere etme (satış koşulları, fiyat, teslim, ödeme) – Finanslama ve risk taşıma

TUTUNDURMA REKLAM HALKLA İLİŞKİLER YÜZYÜZE SATIŞ SATIŞ TEŞVİKİ (PROMOSYON)

6. PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR 1.Elektronik ticaret 1.B2B 2.B2C 2.İlişki pazarlaması 3.İçsel pazarlama 4.Amaca yönelik pazarlama (cause marketing) 5.Niş pazarlama (market niches)