Sorumlu Mahalleler Projesi Etkin Dinleme ve İletişim Eğitimi Bu proje T.C. İçişleri Bakanlığı Dernekler Dairesi Başkanlığı tarafından desteklenmektedir.
İLETİŞİM MOTİVASYON SOSYAL SORUMLULUK
İletişim, İletişim, İletişim!!! Önemli olan; Ne zaman Kiminle Ne söyleyeceğini ve Her mesaj için en uygun yöntemin ne olacağını bilerek iletişim kurmaktır.
Nasıl ? H ız (Takip edilebilir) A ksan (Anlaşılır) T onlama (Zaman zaman vurgu) A nlaşılır (Az jargon kullanarak) Y apı (Kısa ve öz ifadeler) O ynamalar (Anektod ve espriler) K ibar (Argodan uzak)
Dış Görünüş Nasıl Olmalı Ş ekillendirilmi ş saç (Erkekler için kısa) Sakal Tra ş ı Bakımlı tırnaklar Kadınlarda hafif makyaj Di ş ler beyaz Erkekler küpesiz Koyu takım elbise Takım elbise ile mutlaka kemer kullanımı Uyumlu kravat-Koyu renk çorap Koyu renk, deri ayakkabı
İletişim Süreci Karşı taraf kendini ‘yenilmiş’ hissedemesin İletişim ortamı işbirliği ortamına dönüşsün ‘Dürüstlük’ ile başlayın Dikkatle dinleyin Kendinize güvenin Karşı taraf açısından da bakabilin Konunuzun detaylarına hakim olun
İKNANIN PSİKOLOJİSİ Karşılıklılık İlkesi Bağlanma ve Tutarlılık Toplumsal Kanıt Sevgi Otorite Kıtlık
Çatışma Anlarında Dinleyi n. İlk kızgınlığın geçmesine izin verin. Asla “ama” larla söz kesmeyin. Suçu üstlenmeden, rahatlaması için özür dileyin. Tartışmaktan kaçının. Çatışmanın arkasındaki gerçek ilk bakışta görünen olmayabilir, dikkat edin. Şüpheli ifadelerden kaçının. (iddia ediyorsunuz gibi) Özetleyin. Haklı bir şikayetse mümkünse kabahati üstlenin ve özür dileyin.
İyi İletişim İçin; Çocukluğunuzdan gelen içinizdeki yabancılara karşı koruma duvarını yıkarak başların! İletişim pozitif olunca atmosfer de pozitif olur. Başarılı iş yapmak isteyen kişi pozitif düşünecek, pozitif konuşacak! Başkaları ile iyi iletişim kurmak için önce KENDİNİ TANI!
İletişim Yanlış Yapıldığında İletişimin çok zaman israfına - çok laf az işe - yol açabileceği bir gerçektir. Kuşku, kıskançlık, güvensizlik, hata, kargaşa yaratabilir. İyi yapılırsa takımda hayret verici derecede güç ve kuvvet ortaya çıkartır.
İletişimde 3 Referansımız Kendine saygı Kuruma bağlılık Bir Öğreti
Özetle, iyi iletişim; Bilginin gücü, herkesi daha güçlü yapacak şekilde tüm takım tarafından paylaşılır. Yönetici, takım üyelerinin duygu, düşünce ve kaygılarıyla ilgili kendilerinden aktif olarak bilgi toplar. Takım katılımcıdır, kendilerini ifade etmeye teşvik edilir. Kararların nedenleri açıklanır, netliği kontrol edilir. Olumluya odaklanılır.
İnsanlar Ne İsterler? Sağlık Yiyecek ve uyku Güvenlik Aile refahı Birşeyler satın almak için para