MARKALASAK DA MI SATSAK?. MARKA – TEMELDE NE VAR? Bir «kavram» (konsept) üzerinde yükselir (FARKINIZ NE?) (NEDEN BENDEN ALMAK ZORUNDASINIZ?)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MARKA VE KURUMSAL İMAJ TASARIMI
Advertisements

Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
Google Analytics Nedir?
Strateji Tasarımı İlker acar.
MARKA VE LÜKS.
Beyin Fırtınası Ekibi – İstanbul - S U N A R -
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
ÖZGÜVEN; kendimize yönelik iyi duygular geliştirmemiz sonucu, kendimizi iyi hissetmemiz demektir. Başka bir deyişle kendimiz olmaktan memnun olmak ve bunun.
MARKA VE KURUMSAL İ MAJ TASARIMI HAFTA V. Marka İ majı I İ maj, genel olarak bir olay, olgu, kurum, kişi hakkında bireyin sahip oldu ğ u algılama olarak.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
KİMLİK OLUŞTURUN VE MÜŞTERİLERİ ETKİLEYİN Bir marka varlığı yaratmak için web sitenizi, ürününüzü ve hizmetinizi ayırt etmelisiniz. Aynı zamanda müşterilerinizin.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Tübider Crm Ana Menü Kontak (Çağrı)Yönetimi – Çağrı Listesi.
Reklam Fotoğraflarında Görsel İleti Tasarımı
DIGITAL SIGNAGE ÇÖZÜMLERİ
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
İştah Açan Fotoğraflar
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
REKLAMDA KADININ METALAŞTIRILMASI
(Abisi ve kardeşi de dahil)
İYİ ANTRENÖR OLMANIN SIRLARI (BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 İPUCU)
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
F1 YARIŞLARI VE TOYOTA Ahmet Murat DEMİR Salih Onur KASAP
E- Ticaret Altyapısı.
Marka İmajı Geliştirme ve Yenilikçi Yaklaşım: Las Vegas Örneği
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
Dr. Fatih BAŞARILI SATICI NASIL OLUR?  Sattığı ürüne inanacak, işin yapılışını, içeriğini, ürünü sevecek  Bulunduğu her ortamda.
YARATICI SENARYO KONSEPT SUNUMU Müşteri : Efe Ayakkabı A.Ş.
YARATICI SENARYO KONSEPT SUNUMU Müşteri : Akman Holding Marka : Ersu
DOĞA KOLEJİ ORTAOKUL YARATICILIK ETKİNLİĞİ BAŞLIYOR…
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Reklamın Amaçları.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Kişisel Satış ve Satış Yönetimi.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Yeni Nesil Yetenekleri Çekmek İçin Seçme ve Yerleştirme Süreçleri Nasıl Yeniden Yapılandırılır? Levent Sevinç.
İ şletmelerin Özellikleri ve Amaçları Etik, Sosyal Sorumluluk İ şletmelerin işlevleri Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN.
Reklam ve Halkla İlişkiler
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
Firma adı İsminiz eposta adresiniz Bu slide’da ne iş yaptığınızı söyleceksiniz!!! ELİF KALAYCI, ESKİŞEHİR 24/11/2014.
1-1 İŞ GÖRÜŞMESİ NASIL YAPILIR?
Tüketici kavramı Ürün çeşitliliği ve bilgisizlik Alış verişte karar verme yetisi Tüketicinin eğitilmesi ihtiyacı Tüketici koruma yolları, Tüketici örgütlerine.
 Fikir  Girişimcilik  Yatırım almak  Fikirden Girişime  Misyon, takım, liderlik  Internette Markalaşmak ?  İş Modelleme Zamanı  Planlama ve Analiz.
ÜRÜN YERLEŞTİRME NEDİR?
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Hazırlayan: Selim ERDEM
Ayşegül ARSLAN.
Teknoloji ve Tasarım Dersi
Dijital Vatandaşlık.
Helal ve Haram.
İşletme Yönetimi.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
Süreç Hiyerarşisi.
“Her Sabah Mutluluk”.
Mağaza Satış Danışmanlarına Taşpınar Akademi Altın Tavsiyeler.
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
Stratejik Gıda Hizmetleri Danışmanlığı/Tasarımı Amacımız; Hizmet Standardını sağlamak; Zincir mağaza olarak tüketicilerin gideceği diğer AUM mağazalarında.
Sunum transkripti:

MARKALASAK DA MI SATSAK?

MARKA – TEMELDE NE VAR? Bir «kavram» (konsept) üzerinde yükselir (FARKINIZ NE?) (NEDEN BENDEN ALMAK ZORUNDASINIZ?)

MARKA – TANIM | MARKA OLMANIN FARKI NEDİR? Marka olmak «FARKLILAŞMAK» Demektir. NEREDE FARKLILAŞACAKSINIZ?

MARKA – TEMELDE NE VAR? Bir «kavram» (konsept) üzerinde yükselir (farkı yaratacak olan temel) (NEDEN BENDEN ALMAK ZORUNDASINIZ?)

MARKA – TEMELDEN SONRA Üzerine bina edeceğiniz her şey «kavramınız, markanız» üzerinden belirlenir.

Üzerine bina edeceğiniz her şey «kavramınız, markanız» üzerinden belirlenir. MARKA – ÖRNEKLEM | RESTORAN | Kavram | 1. Alan: TAZE? ORGANİK? ÇOK ÇEŞİT? SAĞLIKLI? 2. Alan: ZENGİN? ORTA? DÜŞÜK ALIM GÜCÜ? 3. Alan: GENÇ | KADIN | ÇOCUK

Piyasanın «neresine» hitap ediyorsunuz? Kaç liraya satacaksınız? FARKINIZ NE? NEREYE KONUMLANACAKSINIZ? MARKA – BÖLÜM HATIRLATMASI

Şu anda: Renkler, yazı karakteri, pazarlama, reklam, satış stratejisi; ARTIK HER BİR ADIM, SİZİN İÇİN DAHA NET, DAHA KOLAY. MARKA – TEMEL SAĞLAM VE DÜŞÜNCE TAMAM İSE

Alıcınız «GÜVEN» ister, «SAMİMİYET» arar. Her zaman en iyisini satmak zorunda değilsiniz. Lakin yalan söylememelisiniz. Farkınızı samimi şekilde aktaran şekilde ortaya çıkın. MARKA – KIMLIK OLUŞTURMA

Farkınızı Anlatın «ÜRÜN DEĞİL DUYGU SATIN» Volvo = Güven Mercedes = Konfor, lüks Coca Cola = Mutluluk MARKA – KIMLIK OLUŞTURMA

SLOGAN: KISA, NET (DAR), VURUCU PAZARLAMA: VAATTE BULUNMA REKLAM – DUYURU: DAVET SATIŞ: VAADİN KARŞILANMASI Müşterinin size güvenebileceği kadar net olun. MARKA – İFADE YOLLARI

«STANDARTLAŞMA» «MEMNUNİYETSİZLİĞİ YÖNETME» «KURUMSAL KİMLİK» (personelin bilgisi, nezaketi, hizmeti) MARKA – OLMAZSA OLMAZI

MARKANIZIN BİR HİKAYESİ OLSUN BU ALICILARINIZIN SİZİNLE ÖZDEŞLEŞMESİNİ (SİZDEN BİRİSİ GİBİ HİSSETMESİNİ) SAĞLAR «20 yıl üst düzey finansal yöneticilik yapan Cemile Hanım: Ehh, yetti gari, ben Ege’liyim, otlu gözleme yapmak istiyorum! diyerek Otçul Pide markasını yaratmıştır. MARKA – HIKAYE SATAR!

«20 yıl üst düzey finansal yöneticilik yapan Cemile Hanım: Ehh, yetti gari, ben Ege’liyim, otlu gözleme yapmak istiyorum! diyerek Otçul Pide markasını yaratmıştır. Başarı, okumuşluk, kaliteli Yetti gari Mevcut imajı kullanma + özel hissettirme İstiyorum üretiyorum hayalimi gerçekleştiriyorum Otçul’dan pide yersen hayalini gerçekleştirmiş olursun

«KATMA DEĞER YARATIN» (ilave bir şey yaratın, verin, hediye edin; alıcınızı kıymetli hissettirin) «İŞİNİZİ GELİŞTİRMEK İÇİN DÜŞÜNÜN» (papağan, dondurma dolabı) «ALICILARINIZI GÖZLEMLEYİN VE DİNLEYİN» (bilmediğiniz sorunlar, aklınıza gelmeyecek fikirlerin kaynağı yakınınızda) MARKA – GELIŞTIRIN

Facebook reklamlarını ihmal etmeyin Ufak bütçeli, devamlı, iyi planlanmış olsun MARKA – DIJITAL REKLAM