ÜNLEM İŞARETİ !.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
NOKTALAMA İMLERİ.
Advertisements

HAZIRLAYAN:ZEHRA ŞAHİN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ KONU:NOKTALAMA İŞARETLERİ(tırnak işareti,ünlem,kısa çizgi)
NOKTALAMA İŞARETLERİ Tırnak İşareti (“ ”) Ünlem İşareti ( ! )
ÇANAKKALE SAVAŞI.
“-de” Hal ekinin Ve “-de” Bağlacının Yazılışı ► DURUM EKİ OLAN “-de” ♫ Kendinden önceki sözcüğe bitişik yazılır.(Her yerde aradım) ♫ Ünlü uyumunu bozmaz.(Okulun.
ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI. “Küçük hanımlar, küçük beyler! Sizler hepiniz geleceğin bir gülü, yıldızı, bir mutluluk parıltısısınız! Memleketi asıl.
Bağlaşıklık(Dil bilgisi bağıntısı): Dil ögelerinin dil bilgisi kurallarına uyularak yan yana getirilmesi, demektir. Bu sabah istasyon o karşıla Bu sabah.
NOKTALAMA İŞARETLERİ.  1. Cümlenin sonuna konur: Türk Dil Kurumu, 1932 yılında kurulmuştur.  Saatler geçtikçe yollara daha mahzun bir ıssızlık çöküyordu.
VARLIKLARA VERİLİŞLERİNE GÖRE ADLAR
Noktalama işaretleri, yazıda okuyuşu kolaylaştırmak, doğru anlaşılmayı sağlamak için kullanılan yardımcı işaretlerdir.
Büyük insanlar her zaman büyük düşünür. Soğuk insanlara ben de soğuk davranırım. Atlas Okyanusu’nu yüzerek geçti. Biz her gece uğultularını dinlerdik.
1 SÖZCÜKTE ANLAM ÖZELLİKLERİ TÜRKÇE / Sözcükte Anlam Özellikleri.
CÜMLE ÖGELERİ Cümle, bir duyguyu, düşünceyi veya olayı anlatan sözcük ya da sözcükler topluluğudur. Cümlede her sözcüğün bir görevi vardır. Cümlede görevli.
2-A SINIFI BİLGİ YARIŞMASINA HOŞ GELDİNİZ Yarışmada; Hayat Bilgisi 5 soru Türkçe 6 soru Matematik 5 soru ve Genel kültür 4 soru olmak üzere Toplam 20 soru.
Varlıkların Özelliklerini Belirten Kelimeler (Sıfat – Ön Ad)
Değerli Arkadaşlar, aşağıdaki sorular 7. ve 8. sınıflar için özel hazırlanmış dil bilgisi kitabımızdan yararlanılarak oluşturulmuştur. Kendi okulumuzda.
Ad (İsim) Ad (İsim) Çeşitleri Özel Ad Cins Ad
YAZIM KURALLARI.
Yıl Ocak gece yarısı. Mustafa Kemal’in özel treni Eskişehir’e doğru gidiyor. Bu yolculuk bir kamuoyu yolculuğu olacak ve Gazi, savaş sonrası.
SÖZCÜKTE ANLAM.
NOKTALAMA İŞARETLERİ. 1.NOKTA(.) 1.NOKTA(.) Bitmiş cümlenin sonunda kullanılır: Okula geldim. Bitmiş cümlenin sonunda kullanılır: Okula geldim. İsimlerin.
BİLGİ YARIŞMASI 5. SINIF Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Başarılar dilerim.
EK FİİL (EK EYLEM). İsim soylu sözcüklere eklenerek onları cümle içinde yüklem yapan; basit zamanlı fiillere gelerek de onları birleşik zamanlı olmasını.
MORFEMLER. MORFEM TÜRLERİ Şu örneklere bir göz atalım: Boyacının elleri beyaz. Öğrencilerde hefer olmalı.
5.SINAV BAŞARILAR. TÜRKÇE: SORU 1 SÜRE DOLDU CEVAPLARINIZI İŞARETLEYİN..
TAMLAMALAR.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NASIL OLUR? EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
ANLAMINA GÖRE CÜMLELER
SIFAT ( ÖN AD) ÖRNEKLER: * Beyaz tahta * Görgülü kişi
Mustafa Kemal, bir gezisinde öyle bir kişi görürki, dayanamayıp yanındaki valinin kulağına eğilerek sorar: Kimdir bu?" "Efendim, kendisi Şıh'tır, yörede.
Varlıkları daha iyi anlatabilmek için bazen daha tanıtıcı sözcükler kullanırız. Bu sözcükler isimlerin önüne gelerek onları renk, şekil, durum, sayı vb.
40 ALTIN. Küçük Abdulkadir okumak, bilgili, kültürlü bir insan olmak istiyordu. Annesi, babasından kalan 40 altını kıyafetinin koltuğunun altına dikti.
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde yazım yanlışı vardır? A)Ahmetlerden kitabımı aldım. B)Adana’nın kuzey batısı karlıdır. C)Onu Nisanın 13’ünde.
1. Aşağıdakilerin hangisinde yanıt cümlesi, dönüşlülük zamiridir? A) Hangilerinin durumu iyi? Bazılarının. B) Kimin saçları daha uzun? Bunun. C) Kaçının.
Nurullah Ataç.  21 Ağustos 1898’de İstanbul Beylerbeyi’de doğdu. 1957’de Ankara’da yaşamını yitirdi. Türk edebiyatında modern anlamda deneme türünde.
ZAMIRLER(ADILLAR). ZAMİR (ADILLAR) İsimlerin yerine kullanılan sözcüklerdir. Bütün zamirler sıfatlardan farklı olarak isim çekim eki alabilir.
KONU 2: CÜMLEDE ANLAM.
ZARFLAR (BELİRTEÇLER).
AYAKKABICI Ayakkabıcı, yeni getirdigi malları vitrine yerleştirirken, sokaktaki bir çocuk onu izlemekteydi.
4 oğul 4 mevsim... SLAYTCAFE.COM
Metinlerin Sınıflandırması
yapIlarIna göre fİİller
HAZIRLAYAN:ZEHRA ŞAHİN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ KONU:NOKTALAMA İŞARETLERİ(tırnak işareti,ünlem,kısa çizgi)
EŞ & ZIT (KARŞIT) VE EŞ SESLİ KELİMELER
BİLGİSAYAR 1 AD: MÜRŞİDE SOYAD: EREN BÖLÜM: TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö)
Süt Sağma Teknikleri.
BÖLÜKLER VE BASAMAKLAR
Anlamlarına göre sözcük çeşitleri
Hazırlayan: Eray POLAT Numara:
hazırlayan : Begüm Yılmaz
CÜMLE TÜRLERİ YÜKLEMİNİN TÜRÜNE GÖRE Fiil Cümlesi
Hazırlayan: Eray POLAT Numara:
ZAMİRLER “Sen ve ben ve deniz Bizi anlamayan bir nesle aşina değiliz”
ZAMİRLER (ADILLAR).
T.C İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük
ÇOCUKLARDA MAHREMİYET EĞİTİMİ 1. Duyguları İfade etme 2
Sözcük Türleri İsimler(Adlar)
FATİH ORTAOKULU SINIFLAR ARASI BİLGİ YARIŞMASINA HOŞGELDİNİZ 
Bedirhan Gökce'nin Siir Albümünden
Bu bir gizli eğitimdir…
KELİME TÜRLERİ FİİLLER.
Burcu OLGUN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö)
Bir varmış bir yokmuş. Büyüdüğü zaman ne olacağını çok merak eden bir çocuk varmış…
ZAMİRLER(ADILLAR) 6.SINIF.
CİHANGİR ÇAĞLAR ZAMİRLER
Dur yolcu! Bilmeden gelip bastığın Bu toprak, bir devrin battığı yerdir.
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI II DERS XI
Hazırlayan: Eray POLAT Numara:
Sunum transkripti:

ÜNLEM İŞARETİ !

1. Şaşma, acı, korku, sevinç, kızgınlık gibi sözcük, söz veya cümlelerden sonra konulur.

Ah! Of! Öf!

Aşk olsun!

Vah vah!

Yürü, anca gidersin!

Hadi canım sen de!

Hava ne kadar da sıcak!

Ne akıllı adam!

Ne çok konuşuyorsun be adam!

2. Seslenme ve uyarılardan sonra konulur.

Hey! Onları yerine koydunuz mu?

Hû! Kulağın sağır mı ?

Çocuklar! Bugün bayram.

Ordular! İlk hedefiniz Akdeniz’dir, ileri! (Atatürk)

Sakın konuşma!

Ey, mavi göklerin beyaz ve kızıl süsü! (Arif Nihat Asya)

Ak tolgalı beylerbeyi haykırdı: İlerle! (Yahya Kemal Beyatlı)

Dur, yolcu! Bilmeden gelip bastığın Bu toprak bir devrin battığı yerdir. (Necmettin Halil Onan)

Ünlem işareti seslenme ve hitap bildiren sözlerin hemen sonuna konulabileceği gibi cümlenin sonuna da konabilir.

Çocuklar! Merdivenlerde beklemeyin.

Çocuklar, merdivenlerde beklemeyin!

Eyvah! Ev yanıyor.

Eyvah, ev yanıyor!

3. Şaşma, küçümseme, alay etme, tersini anlatma veya güvensizlik bildirmek için ilgili sözcükten ya da cümleden sonra ayraç içinde (!) kullanılır.

Bir günde yedi yüz sayfalık romanı bitirdiğini (!) söyledi.

İsteseymiş bir günde bitirirmiş (!) ama ne yazık ki vakti yokmuş (!).

Matematik sınavının birincisi (!) olduğunu söylüyordu.

Günde bin sorusu çözecekmiş(!).