AİLE HAYATI AİLE KAVRAMI VE TOPLUMDAKİ YERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Advertisements

DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
Konu 7: TARIM HUKUKU KONUSUNDA YURTTAŞLAR YASASI.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
Aile İçi Egemenliğe Göre Aileler Ailenin Büyüklüğüne Göre Aileler
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
 Ülkemizdeki nüfusun sayısı ve nüfusla ilgili veriler yapılan nüfus sayımları ile elde edilir. Bu sayımlar sonucunda, toplam nüfus, nüfusun yaş gruplarına.
Aile Hayatı. “Ey insanlar! Sizi bir özden yaratan ve ondan da eşini yaratan; ikisinden birçok erkek ve kadın (meydana geti- rip) yayan Rabbinize karşı.
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
S. R. Ranganathan ve Bilgi Hizmetlerinin Geleneksel İlkeleri
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
6.SINIF ÜLKEMİZİN KAYNAKLARI
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Bireyi Tanıma Teknikleri I
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Dersimiz Başlıyor.. 67% 66% 64% 68% 65% 70% 73% 72% 71% 63% 69% 62%
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
It’s My Life It’s My Choice
Bu nedenle kızlar çareyi, dikkatleri üzerlerine çekecek davranışlardan, soru sormaktan, tartışmalardan, karar verme süreçlerine katılımdan kaçınmakta bulurlar.
EVLAT EDİNME EVLAT EDİNME KÜÇÜKLERİN EVLAT EDİNİLMESİNİN KOŞULLARI
Tarih Felsefesi.
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
REHBERLİK SERVİSİ.
AİLENİN TÜRLERİ VE İŞLEVLERİ
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
TOPLUMSAL YAPI Gülen SARI.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Program Tasarım Modelleri
Evlilik ve Aile Danışması
KARAHANLILAR SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ.
. DERS.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
Okul Öncesi Eğitim.
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
Başlangıç Hükümleri- 2. Hafta
10. HAFTA TOPLUMSAL CİNSİYET.
OSMANLI TARİHİ Osmanlı Ekonomisi.
AİLE TUTUMLARI.
Gelişim ve Temel Kavramlar
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
Kantitatif Araştırma Özeti 8 Mayıs 2015
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
AİLE VE TOPLUMSAL CİNSİYET
Sunum transkripti:

AİLE HAYATI AİLE KAVRAMI VE TOPLUMDAKİ YERİ AİLE HAYATINA ETKİ EDEN FAKTÖRLER

AİLE HAYATI Toplumsal yapı,o yapıyı oluşturan kurumlarla, kurumların karşılıklı ilişkilerinden doğan toplumsal değerlerin oluşturdukları bir bütündür. Aile de toplumun en küçük sosyal kurumudur. Bu kurum,gelenekler,görenekler,yasalar ve toplumsal kuralların öngördüğü şekilde kurulmuş sosyal bir yapıdır.

AİLE KAVRAMI & TOPLUMDAKİ YERİ AİLE:Evlilik ve kan bağıyla bağlı olup aynı çatı altında yaşayan bireyler topluluğudur.Başka bir ifadeyle evlenme ya da evlatlık edinme yoluyla birbirine bağlı,aynı evde yaşayan ,aynı geliri paylaşan,insanların oluşturduğu bir kurumdur. Aile,toplumun,ekonomik yönden tarım ya da sanayi toplumu olması durumuna göre iki şekilde sınıflandırılabilir: Çekirdek (küçük) aile Geniş (büyük) aile

ÇEKİRDEK (KÜÇÜK) AİLE: Anne,baba ve evlenmemiş çocukların oluşturduğu ailedir.Daha çok,büyük şehirlerde görülen kentsel aile tipidir. GENİŞ (BÜYÜK) AİLE: Anne,baba çocukların eş ve çocuklarıyla,anne babanın kardeşlerini de bulundurabilen ailedir. Tarımla geçimini sağlayan kırsal kesimde daha çok geniş aile tipi geçerlidir.Ülkemizde de hızlı kentleşmeye bağlı olarak çekirdek aile tipine doğru sürekli bir geçiş vardır.

Toplumsal yaşamın temeli olan ailenin başlıca görevleri şöyle sıralanabilir: Üyelerin psikolojik ve fiziksel gereksinimlerini karşılamak, Üyelerin ekonomik gereksinimlerini karşılamak, İnsan neslinin devamını sağlamak, Çocuklarına ruhsal güven ortamı sağlayarak toplumsal çevreye hazırlamak, Çocukları, sağlıklı bir yaşam felsefesine yöneltmek, Çocukların olumlu değerler ve amaçlar edinmelerini,kaynaklarını bilinçli kullanmalarını sağlayıp sağlam bir toplum oluşturmaktır.

AİLE HAYATINA ETKİ EDEN FAKTÖRLER Biyolojik bir birim olmanın yanında sosyal bir kurum ola aile hayatında; Kimin kiminle ve nasıl evleneceği, Evlenen eşlerin nerede ve kiminle oturacağı, Çocukların nasıl nerede ve ne şekilde yetiştirileceği, Kadınla erkeğin hakları,görevleri ve sorumluluklarının neler olacağı, Mirasın kimlerle ve nasıl bölüşüleceği,toplumlara göre belirlenmiş kurallara bağlıdır. Bu kurallar toplumun örf ve adetlerini,dini,ahlaki ve hukuki düzenlemeleri ile belirlenmiştir.

A-Evliliğe karar vermede etkisi olan faktörler: Türk medeni yasası ile evlenebilme yaşı erkeklerde 17 kadınlarda ise 15 tir.18 yaşından küçüklerin evlenmesi için ailelerin izni gerekir.Akraba evlilikleri de dini ve biyolojik açıdan yasaklanmıştır. Kişilerin evliliğe hazır oluşunu etkileyen ve aşağıda sıralanan birçok faktör vardır: Kişilerin bu sorumluluğu duyacak yaşlarda olmalarını gerektirir. Evlenecek kişilerin bedensel olarak yeterli olgunlukta olması gerekir

Evliliğin gerektirdiği sorumlulukları yerine getirebilmesi için kişinin her yönden olgunlaşmış:beceri,yetenek ve hoşgörü yönünden yeterli düzeye ulaşmış olmaları gerekir. Ailenin beklentilerini gerçekleştirebilmesi için belli bir ekonomik olgunluğa erişmesi gerekir. Kişilerin sosyal çevreleriyle ilişkilerinin sağlıklı olması için belli bir sosyal olgunluğa erişmeleri gerekir. Evliliğin zamanı ve biçimine karar vermede bu faktörlerin yanında kişilerin öğrenim ve askerlik durumları da etkilidir.

B-Aile hayatına etki eden faktörler: Bocalama dönemi geçirmeden,sürekli uyum sağlayabilen evli çift çok azdır. Aile hayatını etkileyen bazı sorunlar karşısında eşlerin konuşup,tartışıp,anlaşmaları önemlidir. Aile hayatını etkileyen başlıca faktörler: I-EKONOMİK DURUM Tüm aile bireylerinin belli konularda beklentileri vardır. Bu beklentilerin gerçekleştirilmesi bir harcama gerektirir. Gelir ve giderlerin dengelenmesi için gereksiz harcama ve savurganlıktan kaçınılmalıdır.

II-SOSYAL DURUM Anne ve babanın yetiştiği ortam,meslekleri,iş ve ev çevreleri,yaşama biçimleri ailenin sosyal durumunu oluşturur. III-EĞİTİM DURUMU Ailenin başarılı çocuklar yetiştirebilmeleri, ekonomik ve sosyal durumlarını planlı ve dengeli tutabilmeleri anne babanın eğitimi ile orantılıdır.

IV-SAYGI,SEVGİ VE HOŞGÖRÜ DURUMU Aile bireylerinin düşünceleri,zevkleri,beklentileri ve davranışlarının farklı olması doğaldır. Bu farklılığın yarattığı güçlükler, saygı ve hoşgörü tutumuyla yenilebilir. Ailenin ev içindeki işlerin anneye, ev dışındaki işlerin babaya yüklenmesi, anne babada bunalım , çocuklarda ise sorumsuzluk yaratır. Bunun önlenmesi için ailede iş bölümü gereklidir.

Ailenin bütünlüğü ile bireylerin ruh ve beden sağlıklarının korunması için aşağıda sıralananlar göz önünde tutulmalıdır: Eşlerin değişik görüşlere sahip oldukları bilinmeli ve eşler,birbirlerini anlayarak ortak bir görüşte birleşmeyi başarabilmelidirler. Tartışmalar uygun zaman ve yerde yapılmalı özel konular,baş başa görüşülmelidir. Tartışmalara,karşı tarafı suçlamak yerine soru sorup görüşleri öğrenilerek başlanmalı ve tartışmalar, olumlu bir sonuca bağlanarak bitirilmelidir.

Tartışma sırasında kişi kendisini karşısındakinin yerine koyarak anlayışlı olmaya çalışmalı. Tartışma konusu saptırılmamalıdır. Konuşmalarda, eski sorunlar ve geçmişte yaşanmış olumsuzluklar sık sık gündeme getirilmemelidir. Tartışmalar,kazanmak için değil bir çözüme ulaşmak için yapılmalıdır. Tartışmalar evin dışına taşırılmamalı,çocuklar, akrabalar ve arkadaşlar hakemlik etmeye zorlanmamalıdır.