GRUP ÜYELERİ  Faruk Eryılmaz  Nebi Çiçek  Fikri Aslan  Hayat Demirci  Mehmet Akyıl.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Duran Uygur
Eğitim Öğretimde Planlama
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
HAFTA I.
MERHABA.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Bilgisayar Destekli Öğretim
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
Araçları Sınıflandırma İşlemi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
AYŞEGÜL ÖÇAL NASREDDİN HOCA İLKÖĞRETİM OKULU ANKARA 2006
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
GÖRSEL OKUMA GÖRSEL SUNU Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Öğrenme Öğretme Süreci
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ADIM ADIM ZİRVEYE ATA DİL BİL.
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersi
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
ÖĞRETİM TEKNOLOJİ VE MATERYAL DERSİ
MATERYAL SUNUMU KONU : TAHTALAR GRUP ADI: GRUP TAKVA GRUP BAŞKANI : YUSUF POLAT GRUP ÜYELER İ : MÜM İ N KOÇ ALPER TULUM ÖMER D İ KMEN YUSUF POLAT KONU.
EĞİTSEL KURAMLAR PROJE: Bir Ok Atana Bir Soru Bedava Grup Üyeleri; Murat YILMAZ Cebrail SE Ğ MEN MEHMET Ş ER İ F TEK İ N.
KONU : ASSURE MODELİ DİKAB: BİRİNCİ ÖĞRETİM GRUP ÜYELERİ: EMİNE RÖZGAR HABİBE ÜNÜVAR TUĞBA ÖZEN.
BASILI MATERYALLER. CİHAT YAĞIZ AHMET AKTAŞ ENES UZUN EBRU AKBAŞ.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
Öğretim Teknolojisi & Materyal Geliştirme
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
ÖĞRETİM TASARIMI DERSİ PROJE SUNUMU
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Hazırlayan: Rabia Ayşenur Kurnaz
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
BE BEP NEDİR ?.
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen,
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

GRUP ÜYELERİ  Faruk Eryılmaz  Nebi Çiçek  Fikri Aslan  Hayat Demirci  Mehmet Akyıl

Kazanımlar ve Hedef Davranışlar İleti kavramını açıklar. İletişim araçlarının mucitlerini söyler. Kızılderililerin haberleşme tekniğini söyler. İletişim araçlarını sayar. (TV, Radyo) İletişim araçlarının türlerini sayar. Oyuncularla yüz yüze iletişim kurar. İletişim unsurlarını sayar. (İleti, Kanal, Alıcı, Dönüt) İletişim araçlarının ortaya çıkış tarihlerini söyler. İletişimin bireyler arasındaki yeri ve önemini açıklar. Teknolojik gelişmelerin iletişime etkisini açıklar. İletişim ve iletişim türleri hakkında bilgi sahibi olur.

 Jest ve mimiklerini kullanır.  Modern İletişim araçlarının iletişime etkisini açıklar.  Grup kavramını açıklar.  Tepegözün kullanım şeklini açıklar.  Kod kavramının ne anlama geldiğini açıklar.  İnsan İletişiminin amaçlarını sayar.  İletişim kavramının hangi dilden geldiğini söyler.  Kuklanın görsel ve işitsel iletişim aracı olduğunu söyler.  Simge amblem veya ikonun hangi iletişimi çağrıştırdığını söyler.  Öğretim ortamında etkin iletişim yöntemlerini kullanma konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazanır.

 Esperanto’nun hangi dil grubuna girdiğini söyler.  Mesaj kavramını açıklar.  Gürültü kavramını açıklar.  İletişim aracı olan dili tanımlar.  İletişimin temeli olan dil türlerini sayar.  İletişim biçimlerini sayar.  Kitle iletişim araçlarını sayar.  Kitle iletişim araçlarının tanımını yapar.  Diyalogun tanımını yapar.  Beden dilinin iletişimdeki yerini tanımlar.

İletişimin önemini söyler. İletişimin tanımını yapar. İletişimin nerelerde gerekli olduğu söyler. İletişimin ilkelerini sayar. İletişim materyalleri söyler. İletişim türlerini söyler. Grup içi iletişimini söyler. İletişim kelime bilgisi artar. İletişim kuralları çerçevesi içerisinde iletişim kurar. İletişim araçlarını kullanır.

 İyi bir iletişim özelliklerinin nasıl olması gerektiğini söyler.  İletişim sorunlarına duyarlılık gösterir.  İletişim kurallarına uyar.  İletişim kurmaya değer verir.  İyi bir iletişim kurar.  Diğer kişilerle iletişiminde saygıyı esas alır.  İletişimde keyif almayı öğrenir.  En iyi iletişim kurma yöntemini çeşitli yollardan faydalanarak uygular.

OYNUN OYNANIŞI VE KURALLARI  İlk olarak oyunumuzun temelinde ticaret yatmaktadır.  Oyunumuz Türkiye haritası üzerinde oynanmaktadır.  Oyunumuz da altı tane şehir bulunmaktadır. Bu şehirler arasında ticaret yapılacaktır.  Oyunumuzda altıgen şeklinde yollar mevcuttur.  Oyunumuzun oynanması için mevcut olan diğer öğeler ise soru kartları, macera kartları, ticaret yapılacak eşyaların kartları, deve kartları her oyuncuya oyunu oynaması için verilecek develer ve oyun paraları vardır.

 Birinci kuralımız her oyuncuya verdiğimiz bir deve ile her el üç altıgen ilerleyerek belirlediği bir şehre ulaşmaya çalışacaktır.  Oyun başında oyuncular kendi istekleri doğrultusunda herhangi bir şehirden başlayabilirler.  Sırası gelen her oyuncuya bir tane soru kartı sorulur. Bilirse üç adım ilerler, bilemezse bir el bekler.  Soruyu bilemeyen oyuncu diğer el soru sorulmadan üç adım ilerleyerek hakkını kullanmış olur.

 Şehirlere girişlerde de oyunculara bir soru sorulur. Yine aynı şekil soruya cevap veremezse ticaret yapamaz ve diğer eli bekler. Bir daha ki elde soru sorulmaz.  Her deve beş yük alabilir.  Oyun başında her oyuncuya iki deve verilir. Yani on yük taşınacak şekildedir.  Ekstradan deve kartı alınarak yük hacmi genişletilebilir.  Haritada bulunan macera kartı yazan yerden geçildiğinde bir macera kartı çekilir.

 Oyun süresi oyuncular tarafından belirlenir.  Oyun sonunda en çok paraya sahip olan oyunu lider olarak tamamlar.  Şehirlere giriş bir altındır.

Oyun Tasarımında Dikkat Edilen Hususlar  İlk olarak haritamızdan başlayacak olursak haritamızın Türkiye haritasını seçmemizin nedeni zamanımızın ve imkanlarımızın kısıtlı olmasıdır.  Haritamız katlanabilir ve kolay taşınabilir olması için sert bir cisimde yapmadık. Haritamızın boyunu da en az iki en fazla dört oyuncu, harita etrafına dizilebilecek şekilde ayarladık.  Gerçeğe biraz daha yakın olması sebebi ile haritamızın rengini koyu renkler seçtik.  Belirlediğimiz şehirler ise haritanın uç noktaları olmasıdır. Bunun nedeni oyuncuların haritanın tümünü kullanmaları.  Bu şehirlerde ticareti yapılacak ürünlerin o şehri çağrıştırmasına dikkat ettik ve şehirlerin resimlerini de aynı nedenden dolayı resim seçimi yaptık.

 Oyundaki yolların altıgen olması ise oyuncuların en kısa veya uzun yolu tercih edebilmeleri içindir. Ve herhangi bir yöne ani dönüşlerini gerçekleştirebilmek içindir.  Oyun paralarımız en yüksek miktar en büyük hacme sahipken en düşüğe doğru küçülmektedir. Doğru orantı olmasına özen gösterdik.  Ve paralarımız altın sarısı rengindedir.  Oyun için kullanılacak develerimiz ufak ve altıgenlere sığabilecek şekildedir.

 Her devemiz farklı renktedir, oyuncuların kendi develerini karıştırması engellemek içindir.  Bunlar dışında soru kartlarımıza gelecek olursak, sorularımızı zor ve kolay sorular olarak ikiye ayırdık.  Zor sorularımızı iki, üç veya 4 şıklı şekilde ayarladık. Çünkü zor sorulara denk gelen oyuncuların oyunun çok gerisinde kalmalarını önlemek ve oyundan sıkılmamalarını sağlamaktır.  Zor sorularımız kırmızı kolay sorularımız ise sarı renktedir.

 Kolay sorularımız ise genellikle tek cevaplıdır.  zor sorularımız kolay sorularımızdan sayıca daha azdır nedeni ise oyuncular arasında büyük farkı engellemektir.  Macera kartlarımızın yarısı iyi diğer yarısı ise kötü sonuçludur.  Kartlar üzerinde ki yazıların okunulabilmesi için punto arasında ayarladık. Fakat uzun soruların kartlara sığması için 14 punto da yazmak zorunda kaldık.

 Oyunumuzda en önemli kısım ise şehirler arasındaki fiyatları belirlemek. Çünkü fiyatların dengesizliğinde oyuncuların devamlı avantajlı şehirlere gitmelerini desteklicektir. Bu durum oyunu zevksiz hale getirecektir.  Fiyat belirlemede şehirler arasındaki mesafe dikkate alınmıştır.

Proje yapım süreci

Zamanlama ve Analiz İçin Planlama  Projemizi dört haftada tamamladık.  Nebi arkadaşımız proje başkanı olarak seçtik. Proje çalışmasında, grubun toplanmadan, görev dağılımı ve görev takibinden sorumlu oldu  Hayat ve Fikri arkadaşımız içerik geliştirme ve konunun içeriği ve yeni bilgi eklenmesinde görev aldı.  Mehmet arkadaşımız materyalin alış verişinden sorumlu oldu.  Faruk arkadaşımız ise konunun slayt olarak hazırlanmasında ve grup dökümanlarını yazmak ile sorumlu oldu.

 Başlangıç olarak konumuz olan iletişim konusunu ve tasarım modellerini araştırıp Nebi ve Hayat arkadaşımızın evinde toplanmaya karar verdik.  Toplantıda her bir arkadaşımız araştırmış olduğu tasarım modeli hakkında bilgi verdi ve ortak karar olarak ADDİE modelini seçtik.  Hocamızın sitesini inceledik ve inceleme sonucunda zamanımızı ve şartlarımızı göz önünde bulundurarak eğitsel oyun yapmaya karar verdik.  Nasıl bir oyun yapacağımız konusunda arkadaşlarla fikir alış verişi neticesinde kazanımlarımızı uygulayabileceğimiz bir ticaret oyunu yapmaya karar verdik.

 Kazanımlarımızı soru şekliyle öğretmeyi hedefledik.  Materyalimizi oyun olarak yapmamızın nedeni eğlendirerek öğretmektir. Oyunda kişiler etkin rol oynadığından dolayı öğrenme daha fazla duyu organına hitap edecek ve kolay öğrenme-öğretme gerçekleşecektir.  Yapacağımız oyun için tahmini bir maliyet planı yaptık. Projemiz için her arkadaşımızdan ellişer lira topladık. Yani toplamda 250 lira bir bütçe ayırdık.  Oyunumuz harita üzerinde olacağı için Bekir İnan adında bir arkadaşımızdan haritanın tasarısı için yardım aldık haritamızı ve kartlarımızı tasarladıktan sonra matbaaya verdik. Matbaada ki problemden dolayı haritamızı trabzonda yaptırmak zorunda kaldık.

 Oyunumuzun taşınabilirliği kolay olsun diye haritamızı katlanabilir incelikte yaptık.  Haritamızı basmadan önce taslak üzerinde inceledik. Oyunun kurallarını ve oynanış şeklini belirledik. Sorularımızı hazırladık.  Harita üzerindeki şehirleri ve bu şehirlerdeki ticaret yapılacak ürünleri belirledik.  Son olarak kartlarımızı ve haritamızı matbaadan aldık.  Oyun için gerekli olan oyun parasını nebi arkadaşımız memleketinden getirdi.  Kırtasiyeden ufak 5 tane deve aldık.  Oyun kutusu için de eski oyun kutularından birini kullandık.