Öğretim İlkeleri Kim Öğrenecek? – Ön bilgilerini ölçmek – Öğrenme seviyesini tespit etmek – Duyuşsal tepkilerini anlamak – Psikomotor becerilerini görmek.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRENME ÇIKTILARI Öğrenme Çıktıları :
Advertisements

 Doç.Dr. Şirin Karadeniz. Hedefler, görev analizine dayanır.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Nasıl Kullanabiliriz ? EVDEKİ ALETLER.
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
OKUL YÖNETİCİLERİNİN TEKNOLOJİK LİDERLİK ÖZ YETERLİLİKLERİ
Öğrenme Kuramı ve Öğretim Kuramı
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Öğretimde Planlama BENGÜ IŞIK VAHİDE YAKAR ÜMMÜHAN AKPINAR
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Başlıca Öğrenme Stratejileri
MERHABA.
MERHABA.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRENME ÇIKTISI (LEARNING OUTCOME)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
BTO 206 Öğretim Tasarımı İş/Görev Analizi.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Stratejileri]
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
18 - DUYUŞSAL DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
1.TEOG SINAVI (26-27 KASIM 2014) ÖNCESİNDE YAPILACAK İŞ VE İŞLEMLER Ertan GÖL 10 Ekim 2014.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
BİLGİ, BİLİM VE PSİKOLOJİ
Otizmde öğretim içeriklerinin oluşturulması ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN.
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nın amaç ve kazanımlarına ulaşabilmesi için öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesine büyük bir önem verilmeli,
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
ETKİLEŞİME FELSEFİ BAKIŞ AÇILARI: NORMAN VE SUCHMAN
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1.
ÖĞRENME ÜRÜNLERİ VE ÖĞRETİMİ
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
Sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
GÖREV ANALİZİ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Yaygın eğitim 1.
Bir psikolojik yapı olarak "başarı" ve madde geliştirme süreci
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
3 .BÖLÜM ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİSİ SİSTEMİ ASSURE MODELİ
Öğrenme Psikolojisi Giriş.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Prof. Dr. Rıfat Miser YETİŞKİN EĞİTİMİ.
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
İNSANCIL (HÜMANİST,DUYUSAL) ÖĞRENME KURAMLARI. İNSANCIL (HÜMANİST) KURAMIN TEMEL İLKELERİ İnsanda doğal bir öğrenme isteği vardır. Öğrenilen konu; ancak.
Sunum transkripti:

Öğretim İlkeleri Kim Öğrenecek? – Ön bilgilerini ölçmek – Öğrenme seviyesini tespit etmek – Duyuşsal tepkilerini anlamak – Psikomotor becerilerini görmek – İhtiyaç belirlemek – İletişim

Kim Öğretecek? – Kendini tanımalı – Geliştirmeli – Alanında son gelişmeleri takip etmeli – Teknoloji kullanmalı

Ne Öğretilecek? – Öğretimin amaçlarıyla paralellik göstermeyen konular zamanın boşa gitmesine neden olur – Konu şeçimi ve uygulamada İhtiyaç ve bilişsel seviyeye dikkat edilmeli

Nasıl Öğretilecek? – YÖNTEM: Bir hedefe ulaşmak için izlenen doğruluğu ispatlanmış en güvenli yol. – Öğrenci seviyesi, ortam gibi faktörleri iredelemeli – Öğretim ilke yöntem ve teknikleri konusunda kendini geliştirmeli – Kişisel gelişim