ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY IV: İç Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları Kimileri yıldızlara bakarken çukura düşerler…

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
Advertisements

Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Yrd. Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
SWOT Nedir ? Nasıl yapılır ?
 SWOT ANALİZİ  Ar. Gör. Pelin ALCAN.
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
PLANLAMA VE TALEP TAHMİNİ YÖNETİMİ
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
STRATEJİK PLANLAMA ERZURUM STK KAPASİTE GELİŞTİRME PROGRAMI II
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
STRATEJİK PLANLAMA NEDİR?
Verilerin analizi anlamlı bir şekilde yapılandırılmazsa analiz anlamını yitirir. Durum analizinde elde edilen bu verilerin anlamlı ve kullanılır hale getirilmesi.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
( ) STRATEJ İ K PLANLAMA E Ğİ T İ M ÇALI Ş MALARI “SWOT ANALİZİ” NEDİR?
Bölüm 12 Stratejilerinin Uygulanması-1 İşletme Yapıları ve Sistemler
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
STRATEJİK PLANLAMA NEDİR?
STRATEJİLER EKİM 2014 ANTALYA. Strateji nasıl ulaşılacağını Stratejiler, kuruluşun amaç ve hedeflerine nasıl ulaşılacağını gösteren kararlar bütünüdür.
STRATEJİK PLANLAMA.
ÇEVRE UNSURLARININ BELİRLENMESİ VE DURUM BELİRLEME MATRİSLERİ
TOWS MATRİSİ G Z F T.
OKULDA STRATEJİK PLAN SÜRECİ
TOWS MATRİSİ G Z F T İzmir İl MEM ARGE.
Strategic Business Planning for Commercial Producers
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
Hizmet İşlemleri Yönetimi Dersi Dönem Projesi Güz Dönemi.
ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY IV: İç Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları Kimileri yıldızlara bakarken çukura düşerler…
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
VII- ŞİRKET DÜZEYİNDE STRATEJİ- ÇEŞİTLENDİRME-BÜYÜME STRATEJİLERİ
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Strategic Business Planning for Commercial Producers
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
GZFT(SWOT) ANALİZİ.
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
GÜÇLÜ YANLAR, GELİŞTİRİLMESİ GEREKEN YANLAR, FIRSATLAR VE TEHDİTLER
Durum Analizi Sorun Analizi
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Strateji Geliştirme Başkanlığı SWOT ANALİZİ 2009 / ANKARA ATİLLA DURMAZ.
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
Konu : SWOT Analizi Sunan : Ali Doğan Aydöner Öğr. No. :
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI (3. PLAN DÖNEMİ)
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
STRATEJİK PLANLAMA.
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
STRATEJİ OLUŞTURMA.
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
REKABET STRATEJİLERİ Rekabet Stratejileri.
BCG Pazarın Büyüme Oranı/Göreli Pazar Payı Matrisi
VİZYON MİSYON AMAÇ-4 AMAÇ-3 AMAÇ-2 AMAÇ-1 AMAÇ-5 HEDEF-1 HEDEF-2 HEDEF-3.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
Sunum transkripti:

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY IV: İç Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları Kimileri yıldızlara bakarken çukura düşerler…

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY 1) Dış Çevre Analizi  Uzak Çevre (PEST)  Yakın Çevre (5 GÜÇ)  Pazar Potansiyeli 1) Dış Çevre Analizi  Uzak Çevre (PEST)  Yakın Çevre (5 GÜÇ)  Pazar Potansiyeli 2) İç Çevre Analizi  Kaynaklar, Kabiliyetler  Değer Zinciri  Temel Yetkinlikler  7 S 2) İç Çevre Analizi  Kaynaklar, Kabiliyetler  Değer Zinciri  Temel Yetkinlikler  7 S 3) Stratejik Alternatifleri  Hangi Temelde  Hangi Yönde  Nasıl 3) Stratejik Alternatifleri  Hangi Temelde  Hangi Yönde  Nasıl VİZYON MİSYON

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY SWOT ANALİZİ 3 (İÇ ÇEVRE ANALİZİ) Faktörler GÜÇLÜ YANLAR Nedenleri ZAYIF YANLAR Nedenleri Kaynak ve kabiliyetler Müşteriler Değer Zinciri Temel Yetkinlik 7 S (Strategy, Shared Values, Style, Systems, Skills, Staffing, Structure) Gelecekteki Çevresel Değişim ve Rakiplerin Durumu Veri Alındığında Zayıf ve Güçlü Yanların Belirlenmesi

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY S.W.O.T. Analizi S.W.O.T. Analizi, a-firmanın rakipleriyle karşılaştırıldığında üstünlük ve zayıflıkları ile b-dış çevreden firmaya yönelik fırsat ve tehditlerin belirlenmesi aracıdır.

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY Fırsatlar Yönetimin alternatif durum araştırma içerisinde olması Karşılaşılan yeni durumun bugünkünden daha çekici olması Ortaya çıkan fırsatı değerlendirebilecek kabiliyet ve kapasiteye sahip olmak

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY Tehditler Gelişmelerin işletmeye veya herhangi bir alt sistemine yönelik olması Cevap vermede kaynak ve kabiliyetlerin yetersiz olması

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY Üstünlükler Göreli Pazar durumu Göreli mali yapı Göreli üretim kapasitesi ve tekniği Göreli ar-ge potansiyeli Beşeri kabiliyetler ve yönetimin etkiliği

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY Zayıflıklar Rakiplere göre daha az etkili veya verimli olmak… Çevrede meydana gelen değişikliklere cevap vermeme…

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY SWOT  Firma dış çevreyi (örneğin sosyal yapı) denetlemekte zayıftır ama iç çevrede denetim gücü (örneğin çalışanların motivasyonu) daha yüksektir.  Etkin strateji iç çevrede üstünlükleri artırıp dış çevreden gelen tehditleri savmak, fırsatları ise değerlendirmekle gerçekleşir. Buna stratejik uyum da denir.

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY SWOT  İç Çevre  Güçlü yönler içseldir…  Öz yetkinlik olmalı- iyi yapabilme gücü  Karşılaştırmalı olmalı- rakiplerin performansı baz alınmalı  Zayıflıklar da içseldir…  Rakiplerimiz bir şeyleri bizden iyi yapıyor…  Stratejik seçeneklerimiz sınırlı

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY SWOT analizinden alternatif stratejiler oluşturmak SWOT analizi firmanın mevcut durumunu değerlendirmeye yardımcı olan bir analizdir. Bununla beraber, takip edebileceğimiz alternatif stratejileri oluşturmak için SWOT analizinde elde edilen bilgileri anlamlı bir şekilde kombine etmek gerekir. TOWS matrisi firmanın güçlü ve zayıf yönlerini çevresel fırsat ve tehditlerle eşleştirmek için tasarlanmış bir araçtır.

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY SWOT Analizi Fırsatlar Güçlü Yönler Tehditler Zayıf Yönler İç Çevre Dış Çevre

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY TOWS Matrisi –Dış Çevre Analizinde Fırsatları Tehditleri –İç Çevre Analizinde Güçlü Yönleri Zayıf Yönleri Kombine ederek strateji formulasyonunda kullanılan bir tekniktir

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY TOWS Matrisi Zayıf yönler: Güçlü Yönler: ZF Stratejileri Zayıflıkların üstesinden gelmek için fırsatlardan yararlanılması GF stratejileri Fırsatlardan yararlanmak için güçlü yönlerin kullanılması Fırsatlar: ZT Stratejileri Zayıflıkları minimize Etmek ve tehditleri Bertaraf etmek İçin savunma stratejileri GF stratejileri Tehditlerden kaçınmak için güçlü yönlerin kullanılması Tehditler: İç çevre analizinden Dış çevre analizinden