Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

İyi Bir Eğiticinin Özellikleri
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
 Doç.Dr. Şirin Karadeniz. Hedefler, görev analizine dayanır.
GP/AH MESLEKİ EĞİTİM PROGRAMLARI
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Klinikte öğrenme ve öğretmenin doğası
SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Prof.Dr. Ünsal Özgen İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
MÜSABAKA ANALİZİ VE DEĞERLENDİRME
Duran Uygur
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınav (OSCE)
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ ve YETERLİK KURULLARI
HASTA EĞİTİMİ (SAĞLIK EĞİTİMİ)
Klinik Yetiştiricilik
SAĞLIK EĞİTİM SÜRECİ.
Güncel Tıpta Uzmanlık Eğitimi Dr.İskender Sayek Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi 9 Ocak 2013.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİM, GİRİŞİMCİLİK Prof.Dr. Ünsal Özgen İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
Klinik Objektif Mantık Yürütme Sınavı Y. E. Kocabaşoğlu, MD, MPH, PhD WHO Collaborating Centre for Pharmacotherapy Teaching and Training University of.
Cerrahpaşa’da kayboldum İntörn Dr.Aslı Tıp Eğitiminde Etik Paneli
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
Sürekli Mesleki Gelişim ve Yeniden Belgelendirme Süreci
ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE ÇALIŞMA KOŞULLARI VE UZMANLIK EĞİTİMİ
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
1 Kocaeli Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitiminde Kilit Sorunlar Tıp Eğitimi Çalıştayı 14 Mayıs 2010.
/ 31 Doç. Dr. Zekeriya Aktürk Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi, Dönem , Erzurum Hipotez Testleri ve Kullanım Yerleri
Kapsamlı Sağlık Bakımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRENME AMAÇLARI Kişi, yer ve nesnelerin ölçümüne ilişkin temellerin anlaşılmasın Pazarlama araştırmacıları tarafından kullanılan üç tür ölçeği.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
BÖLÜM 5 İşgören Değerlendirme ve Seçme Yöntemleri.
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
BÖLÜM 3 ÖĞRETİM ANALİZİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETİM ANALİZİ.
Öğrenci Değerlendirme Yöntemleri / 33 1 Şifa Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
AKRAN EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 181.
Soru bankası yazılımı:
Uzmanlık Eğitimi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 211.
Klinik Yetiştiricilik ve COACH’luk Modeli Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 221.
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
TIP EĞİTİMİNDE YENİLİKLER Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
Standardize / Simüle Hasta Temelli Tıp Eğitimi Doç. Dr. Muharrem Ak Zirve Üniversitesi Emine-Bahaeddin Nakıbo ğ lu Tıp Fakültesi 1.
Öğretim İlkeleri Kim Öğrenecek? – Ön bilgilerini ölçmek – Öğrenme seviyesini tespit etmek – Duyuşsal tepkilerini anlamak – Psikomotor becerilerini görmek.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Psyc 351T Ölçme Teknikleri
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Psikolojik Testlerin Çeşitli Kriterlere Göre Sınıflandırılması
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Sunum transkripti:

Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1

Amaç: Ölçme –Değerlendirme hakkında bilgi sahibi olmak. Hedefler: Katılımcılar;  Ölçme değerlendirme ile neyin ölçüldüğünü ve neden yapıldığını açıklayabilmeli  Bilişsel alan seviyelerini örneklerle ifade edebilmeli  Bilgiyi ölçme araçlarının çeşitlerini ve kullanım alanlarını tanıyabilmeli / 372

Nedir ?

Eğitimin bir parçasıdır / 374

Neden Eğitimin Bir Parçasıdır? / 375

6 Öğrencinin müfredatı sınavın müfredatıdır! Öğrencinin dış motivasyon unsurudur!

Amaçlar ve Hedefler Yöntemler Değerlendirme / 377 7

Neden Ölçeriz ?

/ 3710 KATILIMCI Katılımcıların ilk baştaki bilgi düzeyini saptamak Katılımcıları çalışmaya teşvik etmek Katılımcıların performans düzeyini belirlemek EĞİTİM/EĞİTİCİ Eğitimde kullanılan içerik, aktivite, yöntem ve gereçlerin yeterliğini belirlemek Eğitim hedeflerine ulaşılıp ulaşılmadığını anlamak

Neyi Ölçeriz ?

Öğrenim Hedefi Nedir? Ders ile kazandırılmak istenen bilgi, beceri ve tutumlar / 3712

/ 3713 “Öğrenim Hedefi” Kendine Nerede Yer Bulur? Bloom Sınıflandırması Modifiye Bloom Sınıflandırması Miller’in ustalık piramidi

/ 3714 Bloom Sınıflandırması Bilişsel- Bilgi Duyuşsal- Tutum/davranış Psikomotor - Beceri/davranış

/ 3715 Sentez etmek Değerlendirmek Analiz etmek Uygulamak Kavramak Tanımak Basit Kompleks Soyut Somut

Miller‘in Ustalık Piramidi / 3716 Miller GE. The assessment of clinical skills/competence/performance. Academic Medicine (Supplement) 1990; 65: S63-S7. Ne olduğunu bilir Gösterir Nasıl olduğunu bilir Yapar Bilişsel Davranışsal Bilişsel, Duyuşsal, Beceri Profesyonellik

Nasıl Ölçeriz ?

Dolaylı ve Doğrudan / 3718 Dolaylı Kayıtlar

Dolaylı ve Doğrudan / 3719 Doğrudan (Kendimizi) Hekim Olarak: Hastanın karşılanmamış gereksinimleri Eğitici Olarak: Hekimlerin eğitilme gereksinimleri Tüm Şapkalar: Kritik olayların değerlendirilmesi

Dolaylı ve Doğrudan / 3720 Doğrudan (Kendimizi ve katılımcıları) Bilgi Beceri Tutum Bilir Nasıl bilir Gösterir Yapar

Bilir 1975: ÇSS de sorunlarla karşılaşıldı / 3721 Bilir Nasıl bilir Gösterir Yapar 1960: Çoktan seçmeli sınavlar (ÇSS)

Nasıl yapıldığını bilir 1965: Hasta yönetim Problemleri (HYP) / 3722 Bilir Nasıl bilir Gösterir Yapar

Nasıl Yapıldığını Gösterir Klinik olarak mümkün olduğunca gerçeğe uygun istasyonlar OSCE’lerde öğrenci hakkında ayrıntılı ve toplam kararlar iyi verilir Klinik nedene dayandırma ve uygulama becerilerini değerlendirme / 3723 Bilir Nasıl bilir Gösterir Yapar 1975: Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınav (OSCE) kullanıma girdi

Yapar Klinik uygulama değerlendirmesinde YöntemlerYöntemler Audio/video gözlem Reçete kontrolü Maskeli standardize hastalar ICE (bütünsel klinik değerlendirme) / 3724 Bilir Nasıl bilir Gösterir Yapar

Neye Dikkat Ederiz?

/ 3726

Geçerli-Güvenilir / 3727

Zayıf güvenilirlik - Zayıf geçerlilik / 3728

/ 3729

/ 3730

İyi Güvenilirlik - Zayıf geçerlilik / 3731

İyi güvenilirlik - İyi geçerlilik / 3732

Ne zaman ölçeriz?

Eğitim Süresince ve Sonunda / 3734 Eğitim Öncesinde ve Süresince İlerleme (formatif) sınavları Sınavlar, Deneme sınavları Geribildirimler Eğitim sonunda Son sınav (summatif)(geçme-kalma, sertifakalandırma, belgelendirme)

Miller‘in Ustalık Piramidi / 3735 Miller GE. The assessment of clinical skills/competence/performance. Academic Medicine (Supplement) 1990; 65: S63-S7. Ne olduğunu bilir Gösterir Nasıl olduğunu bilir Yapar Bilişsel Performans Profesyonellik

Miller‘in Ustalık Piramidi / 3736 Miller GE. The assessment of clinical skills/competence/performance. Academic Medicine (Supplement) 1990; 65: S63-S7. Ne olduğunu bilir Gösterir Nasıl olduğunu bilir Yapar Yazılı, sözlü ya da bilgisayar tabanlı değerlendirme Performans değerlendirmesi Profesyonellik

Shows how Knows how Does Nasılı bilir (Klinik) duruma bağlı sınavlar: CORE, Çokt. Seç., Sözlü, Yazılı… (Klinik) duruma bağlı sınavlar: CORE, Çokt. Seç., Sözlü, Yazılı… Yapar Performansın değerlendirilmesi ICE, Yapılandırılmış test, Video, Audio… Performansın değerlendirilmesi ICE, Yapılandırılmış test, Video, Audio… Bilir Bilgiye yönelik sınavlar: Çoktan Seç., Sözlü, Yazılı… Bilgiye yönelik sınavlar: Çoktan Seç., Sözlü, Yazılı… Piramidi Tırmanma Miller GE. The assessment of clinical skills/competence/performance. Academic Medicine (Supplement) 1990; 65: S63-S7. / 3737

ÖZET

Teşekkür ederim… / 3839