PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Strateji Tasarımı İlker acar.
Advertisements

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Yrd. Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
BÖLÜM II İŞLETME VE PAZARLAMA STRATEJİLERİ
BÖLÜM II İŞLETME VE PAZARLAMA STRATEJİLERİ
Pazarlama stratejileri ve programları daha geniş, tüm işletmeyi göz önüne alan stratejik planlar tarafından yönlendirilir. Yani pazarlamanın rolünü anlamak.
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
Girişimcilik.
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
PAZARLAMA ÇEVRESİ BilişimLife.net.
STRATEJİK PAZARLAMA
Bölüm 8 Üst Yönetim Stratejileri : Kurumsal Stratejiler
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
PAZARLAMA YÖNETİMİ ve STRATEJİK PAZARLAMA PLANLAMASI
Müşteri-Sektör-Rekabet
KURUMSAL STRATEJİLER.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
STRATEJİK PAZARLAMA MATRİSLERİ
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Cem Duran Nisan 2011 Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
14. Yatay ve dikey bütünleşme (vertical and horizontal integration)
MÜŞTERİ YÖNELİMLİ PAZARLAMA STRATEJİSİ: HEDEF PAZAR İÇİN DEĞER YARATMA
Pazarlama Yönetimi Süreci
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Hızlı Tüketim Ürünleri
ÜNİTE 1 FİNANSAL YÖNETİM VE FONKSİYONLARI
ÇEVRE UNSURLARININ BELİRLENMESİ VE DURUM BELİRLEME MATRİSLERİ
Pazarlama Yönetimi ve Stratejik Pazarlama Planlaması
Konumlandırma.
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Bölüm 7: Fiyat ve Fiyatlandırma Kararları
VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK
Bölüm 7: Fiyat ve Fiyatlandırma
İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 7. Hafta Üst Yönetim Stratejileri : Kurumsal Stratejiler Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 9. Hafta İşlevsel veya Bölümsel Stratejiler Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 2. Hafta Dış Çevre Analizi Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Fiyat ve Fiyatlandırma
PAZARLAMA YÖNETİMİ İşletme Stratejileri Prof. Dr. Zeliha Eser.
Bölüm 12 Düşüş Dönemi İçin Pazarlama Stratejileri
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
İŞLETMENİN TARİHÇESİ, AMAÇLARI , SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE FİYATLANDIRMA
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
HEDEF PAZAR.
BCG Pazarın Büyüme Oranı/Göreli Pazar Payı Matrisi
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
Sunum transkripti:

PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar Araş. Gör. Ali Rifat KAYA

Ansoff Matrisi PAZAR/ MAMUL Mevcut Yeni Pazara Nüfuz Etme Mamul Geliştirme Pazar Geliştirme Çeşitlendirme

Ansoff Matrisi Pazara Nüfuz Etme - Birincil Talebi Arttırmak a. Satın Alma Miktarını Arttırmak b. Satın Alma Sıklığını Arttırmak c. Ürünü Kullanmayanları Çekmek - Pazar Payını Arttırmak a. Başabaş Stratejisi b. Farklılaştırılmış Konumlandırma c. Marka Farklılaştırması - Pazarı Ele Geçirme

Ansoff Matrisi Mamul Geliştirme Stratejisi a. Yeni Özellikler Ekleme b. Mamulün Kalitesini Geliştirme c. Mamul Dizisini Geliştirme d. Mamul Dizisini Gençleştirme e. Tamamlayıcı Mamul Dizisi Oluşturma

Ansoff Matrisi Pazar Geliştirme Stratejileri a. Yeni Pazar Bölümlerine Ulaşma b. Yeni Dağıtım Kanalları Belirleme c. Yeni Coğrafi Pazarlara Açılma

Ansoff Matrisi Çeşitlendirme Stratejileri a. Aynı Üretim – Aynı Pazarlama b. Aynı Üretim – Ayrı Pazarlama c. Ayrı Üretim – Aynı Pazarlama d. Ayrı Üretim – Ayrı Pazarlama

Portföy Analizleri ?

Portföy Analizleri Stratejik Pazarlama Planlaması Pazarlama Amaçlarını Belirleme Büyüme Stratejisi Geliştirme Misyon/Vizyon Belirleme Durum/Fırsat Analizi Pazarlama Karmasının Dizaynı Sonuç Değerlendirme ve Geri Bildirim

SİB/SBU Kendisine ait bir pazarı vardır İşletmenin diğer bölümlerinden bağımsızdır Kendi pazar çevresinde rakipleri vardır Kendisine ait sorumlu bir yöneticisi vardır

BCG Matrisi YILDIZLAR SORU İŞARETLERİ NAKİT İNEKLERİ KÖPEKLER C B A Pazar Büyüme Oranı %10 F H E D G I 1.0 Nispi Pazar Payı

BCG Matrisi Pazar büyüme hızı (%) = (Cari yıl satışları - Geçmiş yıl satışları) Geçmiş yıl satışları x 100 Pazar Büyüme Oranı %10 Göreceli Pazar Payı = İşletmenin Satışları / Esas rakibin satışları 1.0 %0 Nispi Pazar Payı

BCG Matrisi SORU İŞARETLERİ YILDIZLAR KÖPEKLER NAKİT İNEKLERİ Pazar Büyüme Oranı Nispi Pazar Payı

BCG Matrisi YILDIZLAR Kendi nakit ihtiyaçlarını kendileri sağlarlar Az da olsa nakit akışına ihtiyaç duyabilirler İleride nakit ineklerine dönüşmeleri beklenir Rakipler için çekici bir alandadırlar

BCG Matrisi NAKİT İNEKLERİ Gereksinim duyduklarından daha fazla nakit akışı sağlarlar İleride köpekler grubuna düşebilir ya da problemli birimlere kayabilirler

BCG Matrisi SORU İŞARETLERİ Nakit akışına çokça ihtiyacı duyarlar Belirsiz bir alandadırlar Yıldız birimlere dönüşmeleri beklenir

BCG Matrisi KÖPEKLER Az nakit sağlarlar fakat çok nakde ihtiyaç duyarlar İstenmeyen bir pozisyondadırlar Karlılıkları şaşırtıcı olabilir

BCG Matrisi GELİŞME GİRİŞ OLGUNLUK DÜŞÜŞ Pazar Büyüme Oranı Nispi Pazar Payı

BCG Matrisi YILDIZLAR SORU İŞARETLERİ NAKİT İNEKLERİ KÖPEKLER

GE Matrisi Güçlü Orta Zayıf Pazar Çekiciliği Yüksek B A Orta C D E Düşük İşletme Rekabet Gücü

GE Matrisi Pazar Çekiciliği Pazar büyüklüğü Büyüme oranı Talebin bağımlılığı Talebin mevsimselliği Rekabet yoğunluğu Teknolojik gelişme oranı Giriş engelleri Ölçek ekonomisi Sermaye gerekliliği Yasal düzenlemeler

GE Matrisi İşletme Rekabet Gücü Pazar payı Ürün kalitesi Rekabetçi fiyat durumu Pazarlama becerileri Üretim gücü Finansal güç Dağıtım becerileri Satış etkinliği Kapasite kullanımı Teknolojik beceriler

Pazar Çekiciliği Değişkenleri Toplam Pazar Çekiciliği İçindeki % GE Matrisi Pazar Çekiciliği Değişkenleri Toplam Pazar Çekiciliği İçindeki % PAZARLAR A B Puan Değer Pazar Büyüme Oranı 0.40 100 40 70 28 Rekabet Yoğunluğu 0.20 75 15 50 10 Giriş Engelleri 0.15 7.5 80 9 Ölçek Ekonomileri 0.25 25 76 19 Toplam Değer 87.5 66

İşletmenin Güçlü Yanları İşletmenin Güçlü Yanları İçindeki% GE Matrisi İşletmenin Güçlü Yanları İşletmenin Güçlü Yanları İçindeki% İşletme Rekabet Gücü Puan Değer Pazar Payı 0.40 35 40 Üretim gücü 0.20 95 15 Dağıtım becerileri 0.15 85 7.5 Kapasite kullanımı 0.25 75 25 Toplam Değer 64.5

GE Matrisi A A A B B B

GE Matrisi Güçlü Orta Zayıf Pazar Çekiciliği Yüksek B A Orta C D E Düşük İşletme Rekabet Gücü

GE Matrisi YILDIZLAR SORU İŞARETLERİ NAKİT İNEKLERİ KÖPEKLER A B D Pazar Büyüme Oranı C E E Nispi Pazar Payı