ÇOCUĞUM NASIL ÖĞRENİYOR?. “Geleceğin Cahili,okumayan kişi olmayacaktır. Nasıl öğreneceğini bilmeyen kişi olacaktır. Alvin Toffler.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK NASIL ÖĞRENİR?.
Advertisements

Çalışma x Yetenek = Başarı
. ÖĞRENME STİLLERİ VE ÇOKLU ZEKA.
NASIL ÖĞRENİYORUM?.
2.SINIF OKUL HEYECANIM.
KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ FARMAKOLOJİ TOKSİKOLOJİ A.B.D.
 Sık sık ara vermeye gereksinim duyabilirsiniz.  Öğrenirken ellerinizi kullanabileceğiniz her fırsat size yardımcı olacaktır.  Ders çalışırken hareket.
A TEMASI OKUL HEYECANIM
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
Sayın kaymakamım. Sayın İlçe Milli Eğitim müdürüm ve Şube Müdürlerim
KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
SINIFTA KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
ÖĞRENME STİLLERİ.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ( OKUDUKLARIM, GÖZLEM VE TECRUBELERİM)
MİHRİ HATUN ANAOKULU VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
AKÜ VETERİNER FATÜLTESİ
Kemal ŞENTÜRK Biyoloji
7 YAŞ DÖNEMİ ÇOCUKLARI.  Harflerin her birini, tüm sesleri doğru olarak çıkarabilir.  Kendine sorulan sorulara cevaplar verebilir.  Kendisiyle göz.
Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Gerekli Zamanı Ayırın Gerekli Zamanı Ayırın Kullanacağınız Materyalleri Edinin Kullanacağınız Materyalleri.
ENGLISH CLUB. Samuel Johnson der ki: ‘Bilgi iki çeşittir: -Konuyu bilmek -O konuyu nereden öğreneceğini bilmek.
Hazırlık Çalışmaları İLETİŞİM Hazırlık Çalışmaları.
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
Gölcük Rehberlik Araştırma Merkezi
ÖĞRENME STİLLERİ.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
ÖĞRENME STİLLERİ “Her insan farklı bir dünyadır
Çocuklar daha kolay nasıl öğrenir?
OYUN ÖRNEKLERİ NAZAN ÜNAL.
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
ALTIN ÖĞRENCİ KRİTERLERİ
SİLVAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ AZİZE KILIÇ PSİKOLOJİK DANIŞMAN
KİP AİLESİ.
ŞİDDET VE SONUÇLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
HAZIRLAYAN: HANİFE FIRAT KAZMALI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Dikkat Eksikliği HiperAktivite Bozukluğu (DEHB)
Karışık olarak verilen kelimeleri anlamlı cümle olarak yazalım …
Öğrenme Stilleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ÖĞRENME STİLLERİ
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
Kiraz Aldım UYGUN BİR ORTAM MI?.
İşitme Engelliler Farkındalık Sunumu
BÜYÜDÜKÇE DEĞİŞİYORU Z. Bugün birazdan göreceğiniz oyuncaklarla oynayacak, beslenme saatinde resimde göreceğiniz besinlerle karnınızı doyuracak, evinize.
 AKŞEMSEDDİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ.  YAŞAMINIZIN HER ALANINDA VE HER YAŞ GRUBUNDA ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERLE KARŞILAŞMA OLASILIĞINIZ DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ.
Öğrenme Stilleri. Öğrenme stilleri, genel olarak, herkesin en iyi öğrendiği yolu bulup, o yolu açmak ve o yolda ilerlemesini sağlamak için kullandığı.
· Farklı, zengin ve eğitici içerikler sunmak, · Bilişim kültürünü yaygınlaştırarak eğitimde kullanılmasını sağlamak, · İçerikle ilgili ihtiyaçlarınıza.
Uz. NÜKET GÜNDÜZ. Öğrenme stillerimiz,kan grubumuz gibi doğuştan var olan karakteristik özelliğimizdir. Öğrenme stilimiz yaşam boyu değişmez ama yaşamınızı.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Yrd.Doç.Dr. M.Betül YILMAZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ÖĞRENME STİLLERİ ENVANTERİNİN YORUMLANMASI. “Her insan farklı bir dünyadır.” “Öğrenme stillerimiz doğuştan var olan karakteristik özelliğimizdir.”
Sunum transkripti:

ÇOCUĞUM NASIL ÖĞRENİYOR?

“Geleceğin Cahili,okumayan kişi olmayacaktır. Nasıl öğreneceğini bilmeyen kişi olacaktır. Alvin Toffler

Niçin bazı çocuklar, çıkmadık duvar, düşmedik çukur, dokunmadık eşya bırakmaz da bazılarının bu işlere hiç hevesi yoktur? Niçin bazı çocuklar fanilası sürekli dışarıda gezerken bazıları sık sık annesinin yanına gidip üzerini düzelttirir? Neden bazı çocuklar oyuncaklarıyla oynadıktan sonra hemen kutusuna kayarlar da bazılarının kutuları bile ortada yoktur? Neden bazı bebekler sürekli hareket etmek isterken bazıları da daha az hareketle huzurlu oluyor? NEDİR BUNLARI BU KADAR BİRBİRİNDEN FARKLI YAPAN

ÖĞRENME STİLİ KAN GRUBU GİBİDİR DOĞUŞTANDIR,BİLİNMESİ GEREKİR.

“ÖĞRENME STİLİNİZ YAŞAM BOYU DEĞİŞMEZ AMA YAŞAMINIZI DEĞİŞTİRİR…”

GÖRSEL BEBEKLER Beşiklerinin üzerindeki renkli oyuncakları ilgi ile izlerler. Oyuncaklarla uzun zaman oyalanırlar. Usludurlar ve az hareket ederler. Kucakta uslu uslu etrafı seyretmek hoşlarına gider.

GÖRSEL ÇOCUK Resim yapmayı ya da resimli kitapları severler. Tertipli ve düzenlidirler. Renkli ve güzel paketleri,paketlere hiç zarar vermeyecek şekilde itina ile açarlar. Oyuncaklarını, oyundan sonra kutuya koyarlar. Genellikle sessizdirler.Gürültüden çok rahatsız olmamakla beraber sessiz ortamı tercih ederler. Olayları görüntüyle birlikte algılarlar. Renkleri küçük yaşta ayırt edebilirler. Kılık-kıyafete çok önem verirler.

Defterlerinin ve kitaplarının uçları asla kırışık değildir.Olursa da ataçla düzeltirler. Yazmayı pek sevmezler. Düz anlatım yönteminden yeterince yararlanamazlar.Mutlaka görsel bir malzemeye ihtiyaç duyarlar. Öğretmenin dış görünüşüne çok önem verirler. Öğrendikleri konuları, gözlerinin önüne getirerek hatırlarlar. Uzun süre çalışabilirler. Eğlenmek ve dinlenmek için okurlar. Öğretmenleri ve çevresindekiler tarafından taktir edilirler hatta, pek fark edilmese bile diğer öğrencilere göre daha fazla el üstünde tutulurlar. Şu an ki eğitim-öğretim sistemimizde en az sıkıntı yaşayan öğrenciler, görsel çocuklardır.

İŞİTSEL ÇOCUK Çok konuşkandırlar. Oyunlarını kendi başlarına dahi oynuyor olsalar bile sanki yanlarında birileri varmış gibi konuşarak oynarlar. Kelime dağarcıkları geniştir ve yaşlarına göre daha kapsamlı cümleler kurabilirler. Konuşmalarında bir ahenk ve uyum vardır. Okul öncesi dönem de bile kendilerine söylenen cümleleri aynen tekrar edebilirler. Sınıfta da kendi kendilerine konuşmaya devam edebilirler.Bu nedenle öğretmenleri ve arkadaşları tarafından uyarılabilirler. Sessiz okuma konusunda sıkıntı çekerler. Okuduğunu anlayabilmesi için işitmesi şarttır.

Konuşmaları, ses ve mimiklerle taklit ederler. Sınıf içerisinde sesten çok rahatsız olurlar. Ancak sessiz bir sınıfta bile kendi kendine konuşmaya devam edebilirler. Düşünürken, kendi düşündüklerini sesli hale getirip yeniden işitmeye ihtiyaç duyarlar. TV ve radyoyu yüksek sesle dinlemeyi severler. Yabancı dil öğrenmeye yatkındırlar. Konuşma ve dinleme becerileri çok gelişmiş olmakla berber aynı gelişim okuma ve yazma becerilerinde görülmez.

Doğduğu günden itibaren kendilerini belli ederler.Çünkü sürekli hareket halindedirler. Kucakta olmak onlar için yeterli değildi. Ya oda oda gezilecek ya da hoplatılacaklardır. Aksi taktirde sürekli ağlarlar. Koşmak, koşarken birinin üzerine düşmek, itme, çekme, çarpışmak onlar için son derce doğaldır. Dokunmayı ve dokunulmayı severler. DOKUNSAL BEBEK

El şakası yapmayı çok severler. Kinestetikler tüm vücudunu, dokunsallar ise daha çok ellerini kullanarak öğrenirler. Tertemiz kıyafetle evden çıkarlar. Eve döndükleri üstü başı pis ve dağınık olur. Dünyayı, dokunma ve hareket esnasında aldıkları his ile algılarlar. Eşyaları düzensiz ve karışıktır. Okulda çok zorlanırlar. Çünkü uzun süre bir mekanda oturmaları mümkün değildir. Sınıf içinde yaramaz olarak nitelendirirler. Parmak kaldırmak, öğretmenin sözünün bitmesini beklemek onun için gereksiz bir zaman kaybıdır.