Hata Fonksiyonları Lojistik Fonksiyon ß ß Huber Fonksiyonu ß ß.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Advertisements

Algoritma.  Algoritma, belirli bir görevi yerine getiren sonlu sayıdaki işlemler dizisidir.  Başka bir deyişle; bir sorunu çözebilmek için gerekli olan.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
KONUMUZ BİLİM FELSEFESİ.
Çıkış katmanındaki j. nöron ile gizli katmandaki i. nörona ilişkin ağırlığın güncellenmesi Ağırlığın güncellenmesi Hangi yöntem? “en dik iniş “ (steepest.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
SEVDA GÜL Y MEME MR’ INDA KANSER TESPITI.

İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
Determinant Bir kare matrisin tersinir olup olmadığına dair bilgi veriyor n- boyutlu uzayda matrisin satırlarından oluşmuş bir paralel kenarın hacmine.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Verilen eğitim kümesi için, ortalama karesel hata ‘yı öğrenme performansının ölçütü olarak al ve bu amaç ölçütünü enazlayan parametreleri belirle. EK BİLGİ.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Makine Öğrenmesinde Yeni Problemler YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ.
Bağlam Arayüz Görev Kullanıcı Kullanılabilirliğin Ana Bileşenleri.
Biçimbilimsel Özniteliklerin Eş-Oluşumlarına Dayalı Doku Betimleme Okan Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü / İstanbul İzzet Özen Erchan Aptoula.
Hopfield Ağı Ayrık zamanSürekli zaman Denge noktasının kararlılığı Lyapunov Anlamında kararlılık Lineer olmayan sistemin kararlılığı Tam Kararlılık Dinamik.
YAPAY SİNİR AĞLARINA GİRİŞ. Yapay Sinir Ağlarının Genel Tanımı İnsan beyninin özelliklerinden olan öğrenme yoluyla yeni bilgiler türetebilme, yeni bilgiler.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
Momentum Terimi Momentum terimi Bu ifade neyi anımsatıyor? Lineer zamanla değişmeyen ayrık zaman sistemi HATIRLATMA.
İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ♦ ELEKTRONİK & HABERLEŞME MÜHENDİSLİĞİ x1x1 x2x2 xmxm 1 w1w1 w2w2 wmwm w m+1 v y Hatırlatma.
İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ♦ ELEKTRONİK & HABERLEŞME MÜHENDİSLİĞİ Hesaplamalı Sinirbilim Modeller farklı zamansal ve konumsal ölçeklerde süreçleri ele.
GEOMETRİK CİSİMLER VE HACİM ÖLÇÜLERİ
ÖRNEKLEME YÖNTEMLERİ ve
Çok Katmanlı Algılayıcı-ÇKA (Multi-Layer Perceptron)
F(.) y[n+1] Giriş Vektörü Giriş-Çıkış Eşleme Fonksiyonu Çıkış Mahmut Meral, Lisans Bitirme Ödevi, 2003 Giriş – Çıkış Modeline göre Dinamik Sistem Tanıma.
ÇOK BOYUTLU SİNYAL İŞLEME
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Geriye Yayılım Algoritması
YÖNLENDİRME. Yönlendirme ● Statik ● Dinamik ● Kaynakta yönlendirme ● Hop by hop yönlendirme.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Ders notlarına nasıl ulaşabilirim
Istatistik I Fırat Emir.
Ayrık Zaman Hopfield Ağı ile Çağrışımlı Bellek Tasarımı
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
DERMATOLOJİ DİSİPLİNİNİN DÜNYA ÖLÇEĞİNDE YENİDEN GÖRSELLEŞTİRİLMESİ
Sistem Özellikleri: Yönetilebilirlik, Gözlenebilirlik
Öğrenme ve Sınıflama.
ERASMUS+ AKADEMİK TANINMA
Teorem 2: Lineer zamanla değişmeyen sistemi
Yapay Sinir Ağı Modeli (öğretmenli öğrenme) Çok Katmanlı Algılayıcı
İleri Algoritma Analizi
Spektral Teori ters dönüşümler bunların genel özellikleri ve asıl
BİYOİNFORMATİK NEDİR? BİYOİNFORMATİKTE KULLANILAN SINIFLAMA YÖNTEMLERİ
“Bilgi”’nin Gösterimi “Bilgi” İnsan veya Makina Yorumlama Öngörme
• EDVAC (Electronic Discrete Variable Automatic Computer)
S. Haykin, “Neural Networks- A Comprehensive Foundation”,
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Eğiticisiz Öğrenme Hatırlatma
İSTATİSTİK.
Electude Kullanımı ile İlgili Bilgiler
Meriç ÇETİN Pamukkale Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
Self Organizing Map-SOM
İMÜ198 ÖLÇME BİLGİSİ İMÜ198 SURVEYING Bahar Dönemi
Kemal AKYOL, Şafak BAYIR, Baha ŞEN
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özellikler
Gelişim ve Temel Kavramlar
MAK212-SAYISAL YÖNTEMLER Sayısal Türev ve İntegral
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SULAMA YÖNTEMLERİ Prof. Dr. A. Halim ORTA.
ARAŞTIMALARDA YÖNTEM.
SES KOMUT TANIMA İLE GEZGİN ARAÇ KONTROLÜ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
Bilimsel araştırma türleri (Deneysel Desenler)
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

Hata Fonksiyonları Lojistik Fonksiyon ß ß Huber Fonksiyonu ß ß

Talvar Fonksiyonu ß ß

YSA Eğitilmiş YSA modeli Eğitim Kümesi Ölçekleme Geri Ölçekleme Ölçeklenmiş Veri Verilerin Ölçeklenmesi Doğrusal Ölçekleme: Logaritmik Ölçekleme:

Son İpuçları ‘ler büyük ise ağırlıkların değişim aralığı küçülür; fiziksel gerçeklemeye uygun olur. Ancak girişlerdeki gürültüye tolerans azalır. Ağırlıklar başlangıçta aynı seçilirse, değişimleri de aynı olabilir. Dolayısıyla ağırlıklar yenilendiğinde aynı kalabilirler. Bunu engellemek için başlangıç ağırlıkları sıfıra yakın sayılardan rastgele seçilmeli. Her katman eklendiğinde geriye yayılım algoritması yavaşlar. Bunu engellemek için girişten çıkışa doğrudan bağlantılar yapılabilir.

Geriye yayılım algoritması “en dik iniş” ve gradyen yönteme dayalı olduğundan, bu yöntemi iyileştirici tüm teknikler geriye yayılım algoritmasını da iyileştirmek için kullanılabilir. İkinci türevleri kullanan lineer olmayan eniyileme yöntemlerinden herhangi biri de kullanılabilir. SONLU ADIMDA GLOBAL MİNİMUMA YAKINSAMASI GARANTİ DEĞİLDİR.

T ve L harfini ayırt eden bir ağ Bu harfleri ağa nasıl sunacağız?25X1 boyutlu vektörler ile

Bu verilerin yanı sıra bozuk veriler de verelim....

Bir de test kümesi oluşturalım... Test kümesinde sağlam veriler ve eğitim kümesindekilerden farklı bozuk veriler olsun

F(.) y[n+1] Giriş Vektörü Giriş-Çıkış Eşleme Fonksiyonu Çıkış Mahmut Meral, Lisans Bitirme Ödevi, 2003 Giriş – Çıkış Modeline göre Dinamik Sistem Tanıma NARX (nonlinear autoregressive with exogenous inputs) modeli

Çok Katmanlı Ağ F(.) z -1 Giriş u(n) Çıkış y(n+1) u(n-1) u(n-m) y(n) y(n-1) y(n-k) Mahmut Meral, Lisans Bitirme Ödevi, 2003

Nonlineer Sistem F(.) z -1 Çok Katmanlı Ağ z y(n+1) ŷ(n+1) e(n)=y(n+1)- ŷ(n+1) Giriş u(n) z -1 Mahmut Meral, Lisans Bitirme Ödevi, 2003

Billings sistemi test sonuçları o- gerçek değer *- ağın çıkışı Mahmut Meral, Lisans Bitirme Ödevi, 2003

Feigenhoum sistemi için bir adım sonrasının öngörümü o- gerçek değer *- ağın çıkışı Mahmut Meral, Lisans Bitirme Ödevi, 2003

Feigenhoum sisteminin otonom davranışı o- gerçek değer *- ağın çıkışı Mahmut Meral, Lisans Bitirme Ödevi, 2003

Çok katmanlı ağın çekicisi Gerçek sistemin çekicisi Mahmut Meral, Lisans Bitirme Ödevi, 2003

Eğiticisiz Öğrenme Amaç: Veri kümesinin belirli özelliklerini, özniteliklerini sadece veri kümesinden yararlanarak belirlemek Öbekleme Vektör Kuantalama Veri Tanımlama gaos.org/~schleif/lvq_schema.png

Yarışmalı Öğrenme (Competitive Learning) Amaç: Verilen örüntüleri öbekleme Verilenler: n boyutlu p tane vektör Ağ Yapısı: Nasıl bir yapı? Öğrenme Kuralı: Öğrenme kuralı amaca göre değişiyor; ancak kural nasıl konulursa konulsun yapılan iş: Kazananı bul Ağırlığını değiştir nöronlara ilişkin ağırlıklar Kazananı belirlemek için eğitim kümesindeki tüm veriler için hesaplanmalı

Kazanan nöron’a ilişkin ağırlık Ağırlıkları Güncelleme: diğerleri Bir uygulama Vektör Kuantalama: Özdenetimli öznitelik belirleyici Vektör Kuantalama Eğitici Sınıflar Amaç: Sınıflandırma için belirlenen bölgelerin düzenlenmesi