ARAYÜZLER(INTERFACE) Öğr.Gör. Murat ASLANYÜREK. ARAYÜZ KAVRAMINA GİRİŞ  Arayüzler, soyut sınıflara benzer. Ancak yapı olarak bazı yönleriyle farklılıklar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
Advertisements

Algoritma.  Algoritma, belirli bir görevi yerine getiren sonlu sayıdaki işlemler dizisidir.  Başka bir deyişle; bir sorunu çözebilmek için gerekli olan.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK SÜREÇ YÖNETİMİ RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK İbrahim GÜMÜŞ 1 radardanismanlik.com.tr SÜREÇ YÖNETİMİ.
Veri Tabanı Yönetim Sistemleri Hafta 1. 2 Temel Kavramlar Veri Olguların, kavramların, veya talimatların, insan tarafından veya otomatik yolla iletişim,
LUCA BILGISAYARLı MUHASEBE PROGRAMı Öğr. Gör. Coşkun Aliyazıcıoğlu KTÜ Beşikdüzü Meslek Yüksekokulu Şubat
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
KIYMETLİ EVRAK HUKUKU Doç. Dr. Mustafa ÇEKER
Ağ Anahtarı (Switch) Çeşitleri
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 11: İşaretçi (Pointer) Kullanımı Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT Trakya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği.
Bağlam Arayüz Görev Kullanıcı Kullanılabilirliğin Ana Bileşenleri.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
DİYARBAKIR 2008.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
FATİH MERCAN KARGICAK İLKÖĞRETİM OKULU 6/A SINIFI MADDENİN TANECİKLİ YAPISI.
TAMLAMALAR.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
SIFAT ( ÖN AD) ÖRNEKLER: * Beyaz tahta * Görgülü kişi
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Pazarlama İlkeleri.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
İşlev Açısından Kelime Türleri
Metinlerin Sınıflandırması
Kırkyama.
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
METOTLAR.
Proje Oluşturma ve Yönetimi
BARALAR.
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ MODERN EKOL- SİSTEM TEORİSİ
Ofis Yazılımları – Veritabanı Programları
PAZARLAMADA FİYATLAMA
Swİtch çeşİtlerİ – GÖKÇE TENEKECİ.
Nesneye Dayalı Kavramlar Uygulama 2
İNTERNETTE ARAMAYI ÖĞRENİYORUM
Yönetimin Tanımı ve Unsurları
Temel Bilgisayar Bilgileri
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
3.hafta METODLAR.
Soyut veri tipleri ve kapsülleme kavramları
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
KALİBRASYON Tüm analitik metotlar kantitatif analiz amacıyla kullanıldıklarında kalibrasyona gereksinim vardır. Kalibrasyon, bir enstrüman çıkışında.
KAVRAM HARİTALARI.
İNTERNET VE BİLGİSAYAR AĞLARI
Bu konudaki her şeyi okuyun Microsoft SharePoint Haberler
Arduino Programlama Dili
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Nesneye Dayalı Programlama 1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
LOJİK KAPILAR (GATES) ‘Değil’ veya ‘Tümleme’ Kapısı (NOT Gate)
EBSCOadmin Genel Bakış
Fonksiyonlar ve Alt Programlar
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
DAHİLİ SINIFLAR(INNER CLASSES)
İNTERNET VE BİLGİSAYAR AĞLARI
Nesneye Dayalı Programlama 1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sanal ve Şebeke Örgütleri
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI II DERS XI
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
Sunum transkripti:

ARAYÜZLER(INTERFACE) Öğr.Gör. Murat ASLANYÜREK

ARAYÜZ KAVRAMINA GİRİŞ  Arayüzler, soyut sınıflara benzer. Ancak yapı olarak bazı yönleriyle farklılıklar gösterir.  Arayüzlerde bütün metodlar gövdesiz olarak tanımlanırlar.  Arayüzler, sınıfların bir işi nasıl yapacağını değil, işi yaparken hangi adımları veya ne yapması gerektiğini tanımlar.  Arayüzler çoklu kalıtım olayını basite indirgemek için oluşturulmuştur.  Arayüzlerin sınıfları birleştirme özelliği vardır.  Sınıflar kullanmak istediği arayüzü sınıf tanımından sonra implements anahtar sözcüğü ile kendi bünyelerine dahil ederler.  Arayüzler içerisinde tanımlanmış erişim belirleyicilerin public static ve final tipindedir ve ilk değer ataması zorunludur.(Arayüzü kullanacak diğer sınıflar, değişkenleri değiştiremezler)

ARAYÜZ KAVRAMINA GİRİŞ  Sınıflar birden fazla arayüzü bünyesine katabilir.  Not : Arayüzler, soyut sınıflarda olduğu gibi hem gövdeli hem gövdesiz metodlara sahip değildir. Tamamen gövdesiz metodlar bulunur. Yani bu metodlar başlı başına bir iş yapamazlar. Bu metodların implement edilen sınıflarda override edilmeleri gerekir.

 Not : Arayüzün metodlarını, arayüzü kullanacağımız sınıflarda override ederek yeniden tanımlamak zorundayız.

 Not : Arayüzler, soyut sınıflara benzesede aralarında önemli farklar vardır. Eğer her metodun override edilmesini istiyorsak, bu metodları bir arayüz içerisnde tanımlarız. Ayrıca arayüzlerde, soyut sınıflarda olduğu gibi bir ilişki kavramı yoktur. Yani arayüz ve bunu kullanan sınıflar arasında kalıtım açısından bir bağlantı olmayabilir.

ARAYÜZLERDE GENİŞLETME İŞLEMİ  Tanımlanan bir arayüzü genişletebiliriz. Bunu bir arayüzün başka bir arayüzü kalıtım yoluyla devralmasıyla mümkün olur.  Not : Bir arayüz içerisinde aynı isimde iki metod varsa, bu metodların aldığı parametrelerin farklı olması gerekir. Dönüş tiplerinin farklı olması bir anlam ifade etmez, hata oluşur. Bu metodlardaki overload işlemine benzer.

ARAYUZ İÇERİSİNDE BAŞKA BİR ARAYÜZ KULLANMA  Bir arayüz başka bir arayüz içerisinde bulunabilir. Bu dahili arayüzler de public olarak tanımlanmalıdır.