OKULÖNCESİ DÖNEMDE TV VE BİLGİSAYAR KULLANIMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgisayar ve Internet Bağımlılığı
Advertisements

II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Öğrenciler Neden Başarısız Olur?
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
Televizyon ve okul başarısı
TV BAĞIMLISI ÇOCUKLAR.
TELEVİZYON VE BİLGİSAYAR
Şİddet Muhammet GÜLER.
TELEVİZYON VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ
6-12 YAŞ GRUPLARININ ÖZELLİKLERİ ÇOCUKLAR NE ÖĞRENİR? NASIL ÖĞRENİR?
ANKARA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
FARKI BİRLİKTE YAŞAYALIM
Çocuklar –Televizyon - Bilgisayar
ÇEVRİMİÇİ VE ÇEVRİMDIŞI İLETİŞİM VE SONUÇLARI.  Teknolojik imkânlar ve bu bağlamda internet imkânları sayesinde sosyal, psikolojik ve nörogelişimsel.
SINIRLARIMIZ Kazanım: *Fiziksel, sözel ve duygusal tacizle karşılaştığında nereden yardım alabileceğini belirtir. 10 sınıf 40 nolu kazanım etkinliği.
Bilgisayarla tanışmak ya da bilgisayar eğitimine başlamak için okulöncesi yıllar, çoğu eğitimci tarafından uygun dönem olarak değerlendirilmektedir. Öğrenmeyi.
Anne – Baba – Çocuk İletişimi Seminerini
ÇOCUK VE MEDYA.
MİHRİ HATUN ANAOKULU VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Travma nedir? Travma sonrası tepkiler nelerdir?
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE BİLGİSAYAR OYUNLARININ ETKİLERİ
Irem Yavuz Anaokulu Rehberlik Servisi Ebru AKYOL
TELEVİZYON ve İNTERNETİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
SURRAM.
AİLE ÇOCUK VE TELEVİZYON
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
SINAV KAYGISI KAYGI KAYGI; üzüntü, sıkıntı, korku, başarısızlık duygusu, sonucu bilememe ve yargılanma gibi heyecanların birini veya çoğunu içerebilir.
İLÇEMİZ S.B.S BAŞARISI. TÜRKİYE ORTALAMASI İLÇEMİZ ORTALAMASI TÜRKÇEMATEMATİK FEN BİLİMLERİ SOSYAL BİLİMLERİNGİLİZCE
SINAV KAYGISI SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
TV VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
TV ve ÇOCUK Hazırlayan CELAL ÇELİK.
TELEVİZYON BAĞIMLILIĞI
ÇOCUK VE GENÇLERDE İNTERNET BAĞIMLILIĞI
EKRAN BAĞIMLILIĞI SEMİNERİ
KARTAL ATATÜRK İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ
ŞİDDET NEDİR???.
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
NİÇİN DEĞERLER EĞİTİMİ ?
BAĞIMLI KİŞİLİK VE İNTERNET BAĞIMLILIĞI
OBEZİTE NEDİR ? SEBEPLERİ NELERDİR?
Patolojik Teknoloji Kullanımı
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
BAĞIMLILIK TÜRLERİ 1-TEKNOLOJİ 2-TÜTÜN 3-MADDE 4-ALKOL 5-KUMAR
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI. BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI.
GÖKKUŞAĞI ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ (I. ve II. KADEME)
TELEVİZYONUN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
BAŞARIYA GÖTÜREN AİLE KONURALP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ AHMET ATİLLA.
ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU
TELEVİZYONUN İNSAN HAYATINDAKİ YERİ, ÖNEMİ VE ETKİLERİ
Çocuklar niçin spor yapmalı? Spor büyüyen çocuğun fiziksel gelişiminin yanında psikolojik, sosyal yönden gelişimine katkıda bulunur.
Çocuk Sağlıgı Açısından Teknoloji ve İnternetin Zararları
TV. – BİLGİSAYAR – İNTERNET – TELEFON. DOĞRU KULLANIMI
Kötü haberi sona saklayalım ve önce televizyonun faydalarından bahsedelim.
ÇOCUK ve TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
TELEVİZYONUN ZARARLARI
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
ANNE BABA TUTUMUNUN ÇOCUĞUN KİŞİLİK GELİŞİMİNE ETKİSİ - ÇOCUKLARDA MEDYA KULLANIMI VE BIRAKTIĞI ETKİLER "NASIL BİR ANNE-BABAYA SAHİP OLDUĞUMUZ O KADAR.
SANAL ORTAM VE SOSYAL MEDYANIN İLKOKUL ÇOCUKLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
ESRA ÇELİK 12/A Şiddet, bireyin fiziksel, cinsel, psikolojik veya ekonomik yönden zarar görmesiyle ya da acı çekmesiyle sonuçlanan veya sonuçlanması.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

OKULÖNCESİ DÖNEMDE TV VE BİLGİSAYAR KULLANIMI

ÇOCUKLAR VE GENÇLER NE KADAR SÜRE EKRAN BAŞINDA KALIYORLAR? Son zamanlarda yapılan araştırmalara göre çocukların ve gençlerin ekran karşısında geçirdikleri süre günde 2-5 saat arasında değişmektedir. Bu süre çocukların okulda geçirdikleri süre olan yılda 1260 saatten ya da aileleriyle baş başa geçirdikleri süreden, oyun, spor, hobiler için ayrılan süreden daha uzundur.

Yani günümüzde çocuklar ve gençler uyumak dışında yapılan her şeyden daha fazla zamanlarını ekran karşısında geçiriyorlar. Yine yapılan araştırmalara göre çocukların birçoğu okulöncesi dönemde TV izlemeye hatta bilgisayar başında zaman geçirmeye aileleri tarafından yönlendiriliyorlar.

Üstelik okulöncesi dönem çocukları genellikle tüm gün evde oldukları için ekran karşısında geçirdikleri süre çok daha uzun olabiliyor. Evlerde televizyonlar bütün gün açık oluyor ve çocuklar doğrudan izlemeseler bile oradan gelen ses ve görüntülere maruz kalıyorlar.

ÇOCUKLAR EKRAN ARACILIĞIYLA NE İLE BAŞ BAŞA KALIYORLAR? Çizgi Filmler: Büyük çoğunluğunda saldırma, yok etme, vurma, savaş, büyü, sihir… Diziler: Mafya, cinsellik, şiddet, çeşitli sahtekarlıklar, doğa üstü güçler, ruhlar… Haberler: Savaş, terör, kapkaç, kaçırılma, hırsızlık, cinayet… ÖZETLE, erişkin dünyasında tanık olmak istemeyeceğiniz her şeyle, çok erken yaşta medya aracılığıyla tanışıyorlar.

ÇOCUKLAR NEDEN DAHA DUYARLIDIR? Davranışları izleyerek öğrenirler. Gerçekle fanteziyi ayırt edemezler. Erişkinin yargılama, neden-sonuç ilişkisi yetilerine sahip değildirler.

TELEVİZYONUN OLUMSUZ ETKİLERİNİN NEDENLERİ NELERDİR? TV ve bilgisayar ekranında görüntüler her 5-6 saniyede bir değişir. Bu hızla değişen görüntü ve sesleri izleyen kişi düşünmeden, yorumlamadan pasif izleyici konumuna geçer. TV izlerken hem beden hem de zihin tamamen pasif durumdadır.

Ekrandaki görüntüler, sesler ve efektler ilginin dağılmasını önleyecek şekilde hazırlanmıştır. Sürekli hareket, değişim, heyecan vardır. Bu harekete ve hıza alışan zihin için gerçek dünya durağan, sıkıcı gelmeye başlar. Farklı etkinliklerle kendi kendini oyalama becerisi azalır. Kendi kendine oyalanamama ortaya çıkar.

Ekrandaki şiddet içerikli görüntüler çocuğa şiddetin yaygın olduğu, sıradan bir baş etme yolu olduğu düşüncesini kazandırır. Ekrandaki korkunç görüntüler ve sesler çocukların belleklerinde kalıcı bir biçimde saklanır. Bundan sonra en ufak bir uyarandan sonra korku, panik, gece kabusları, uyku bozuklukları gelişebilir.

0-3 YAŞ ARASINDA UZUN SÜRE TV KARŞISINDA KALMANIN SONUÇLARI NELERDİR? Dil gelişimi olumsuz etkilenir. Karşılıklı sosyal etkileşim öğrenilemez. Beyindeki sağ-sol yarımküreler arası denge ve iletişim bozulur. Bu da ileride okuma ve yazma güçlükleri, eğitim hayatında zorlanma ve isteksizliklere neden olabilir.

TV VE BİLGİSAYAR KARŞISINDA UZUN SÜRE GEÇİRMENİN OLUMSUZLUKLARI Fiziksel Sonuçlar: Hareketsizlik ve buna bağlı sağlık, kilo sorunları. Duygusal Sonuçlar: Korkular, kaygılar, sinirlilik, aşırı duygusallaşma. Bilişsel Sonuçlar: Sözel becerilerde kısıtlılık, dikkat dağınıklığı, okul başarısızlığı, yaratıcılığın azalması, okumaya ilgisizlik. Davranışsal Sonuçlar: Şiddet eğilimi, küfür, cinsellikle erken tanışma, tüketim ve marka tutkusu, bağımlılıklar. Sosyal Sonuçlar: Sosyal ilişkilerde zorluk, kısıtlılık, yalan, sahtekarlık.

NELER YAPILABİLİR? İki yaş altındaki çocuklar TV izlememeli. TV çocuğu oyalama aracı olarak kullanılmamalı. TV karşısında yemek yedirilmemeli. İki yaşından sonra en fazla 1 saat izletilmeli: Program seçimini anne-baba yapmalı. Anne-baba çocukla birlikte konuşarak, tartışarak izlemeli.

TV izleme tutumu konusunda anne-baba örnek olmalı: Seçici olmak, program bittiğinde TV’yi kapatmak. TV dışında etkinlikler, sohbet, okuma, oyuna zaman ayırmak. Aile bazı kurallar oluşturmalı: Yemek yerken TV izlenmeyecek. TV bütün gün açık olmayacak. Yatak odalarında TV olmayacak.

Çocuğun hobileri, oyunları, diğer çocuklarla bir araya gelmeleri desteklenmeli. TV ödül ya da ceza aracı olarak kullanılmamalı. Kendinize zaman ayırabilmek için televizyonu yardımcı olarak görmeyin.