İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
OGYE Okul Gelişim Yönetimi Ekibi
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
İ K S İlköğretim Kurumları Standartları.
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
T.C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI İç Denetim Başkanlığı TAŞINIR İŞLEMLERİNDE SİSTEM DENETİMİ UYGULAMASI Ahmet SANDAL, İç Denetçi (KİDES) Mehmet KURU,
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
STRATEJİK PLANLAMA GÜRCAN BANGER.
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
İlköğretim Kurumları Standartları
İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
İlköğretim Kurumları Standartları’nın İçeriği “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLARI
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
Denetim ve Rehberlik Sistemi ile İKS İlişkisi “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ATİLLA BACAK İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM UZMANI.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
Ek:2 İlköğretim Kurumları Standartları Kavramlar-1 Standart Alanı: İlköğretim kurumlarındaki temel hizmet süreçlerine göre, ilişkili ve kategorik standart.
MİLLİ Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Eğitim Ortamlarının ve Öğrenme Süreçlerinin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı Mart Okul Öncesi.
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Milli Eğitim Müdürlüğü Temel Eğitim Şubesi Nisan 2015
KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ İZLEME VE DEĞERLENDİRME Esra ERARSLAN.
İzmir İl MEM ARGE Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
İKS AR-GE İLİŞKİSİ. İKS Uygulamaları Kapsamında İl/İlçe AR-GE’lerin görevleri.
T. C. DENİZLİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İşyeri Sağlığı ve Güvenliği İlçe Milli Eğitim Müdürleri Bilgilendirme/Değerlendirme Toplantısı 20/10/2015 DENİZLİ.
U Ş AK İ L M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K B İ R İ M İ.
27 Ağustos 2015, SAÜ Senato European University Association (EUA) Institutional Evaluation Programme (IEP)
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Çevresel Etki Değerlendirmesi, İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
AKREDİTASYON SÜRECİ: ANA KONULAR VE İŞLEYİŞ
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Standartları
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI

İKS’ nı izleme ve değerlendirme İKS’nın, Okul, ilçe, il ve ülke ölçeğinde yapılacak geliştirme ve iyileştirme çalışmalarına yön vermesi bakımından izlenmesi ve değerlendirilmesi gerekmektedir.

İKS’ nı izleme ve değerlendirme İLKÖĞRETİM MÜFETTİŞİ Okulun teftiş ve rehberliğini, İKS öz-değerlendirme bilgilerini ve raporunu esas alarak hazırladığı inceleme programına göre yapar. Okulun İKS’de yer alan mevcut durum girdilerini doğrulama kaynakları ile değerlendirir. Okul İKS raporunun, algılanan kalite bölümünde okul aktörleri arasında manidar tutarsızlık bulunduğunda, aktörlerle (özellikle veli ve çocuklarla) görüşmeler yapar. Tüm göstergeler için kendi değerlendirmesi ve okulun öz değerlendirmesi arasında farklılık gördüğünde, farkın nedenlerini çok boyutlu ve çok kaynaklı olarak inceler, okula geribildirim ve rehberlikte bulunur.

İKS’ nı izleme ve değerlendirme PİLOT OKUL İLKÖĞRETİM MÜFETTİŞİ Okulların İKS: Hazırlık Uygulama İzleme Raporlama boyutunu inceler. İKS farkındalık eğitimine katılır. O kulların, İKS raporunu inceler. O kulların İKS bilgilerini ve raporunu esas alarak bir inceleme programı hazırlar. İnceleme programını ilköğretim müfettişleri başkanlığına sunar. Grubunda bulunan müfettişlerle inceleme programını paylaşır.

İKS’ nı izleme ve değerlendirme İLKÖĞRETİM MÜFETTİŞİ Okulun İKS’yi karşılama durumunu, güçlü ve iyileştirmeye açık alanları temelinde izler. İnceleme programı kapsamında gerçekleştirdiği etkinlikleri raporlar. “Teftiş Grubu” üyelerince hazırlanan raporların, grup raporu haline getirilmesi çalışmasına katılır.

İKS’ nı izleme ve değerlendirme Öz değerlendirme sonuçlarına göre; “Okul Gelişim Planının” hazırlanması, izlenmesi ve raporlanmasına ilişkin iş ve işlemlere, ilgili mevzuatı bağlamında 2011 y ılının mart ayından itibaren başlanılacaktır.

İKS’ nı izleme ve değerlendirme Okulda Okul Müdürü İKS’nı İzlemek için: Okul Çalışma Programı kapsamında “İKS Uygulama İzleme Planı” hazırlar. İKS Uygulama İzleme Planında her iş ve işlem için kontrol listelerini dikkate alır.

İKS’ nı izleme ve değerlendirme Okulda Okul Müdürü İKS’nı İzlemek için: Kontrol listesindeki her madde için nelerin nasıl yapılacağını belirleyerek, İzlemeyi bu bağlamda gerçekleştirir. İzleme sürecinin herhangi bir aşamasında saptadığı sorunları, düzeltme yolları ile birlikte İKS Okul Çalışma Ekibine bildirir. Gerektiği zamanlarda İKS Okul Çalışma Ekibi ile değerlendirerek, alınabilecek önlemleri belirler. İzleme sonuçlarını, belirlediği gündem ve günde OGYE ile değerlendirir.

İKS’ nı izleme ve değerlendirme Okulda Okul Müdürü- İKS’nı Değerlendirme için: İKS uygulama bulgularının (Rapor) öğretmenler kurulunda değerlendirilmesini sağlar. İKS uygulama bulgularının OGYE’ de değerlendirilmesini sağlar. Her iki değerlendirme sonucuna göre okulun mevcut durumunun ortaya konulmasını sağlar.

İKS’ nı izleme ve değerlendirme Okulda Okul Müdürü İKS’nı değerlendirmek için: Okul Gelişim Planı” hazırlığında öz değerlendirme sonuçlarının veri olarak kullanılmasını sağlar. “Okul Stratejik Planı” hazırlığında öz değerlendirme sonuçlarının veri olarak kullanılmasını sağlar. Öz değerlendirme sonuçlarına göre okulun; vizyon ve misyonunun, değişim kapasitesinin, iyileştirme alanlarının değerlendirilmesini sağlar.

İKS’ nı izleme ve değerlendirme İl ve İlçe MEM’leri: ihtiyaçları belirleme, kaynakları yönlendirme, planlama, İlÇE-İl MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜKLERİ, İKS ÇALIŞMALARININ İZLENMESİ,DEĞERLENDİRİLMESİ VE SONUÇLARININ KULLANILABİLMESİ İÇİN EKİPLER OLUŞTURURLAR. İKS’NIN İLKÖĞRETİM OKULLARIMIZDA UYGULANMASI SONUCUNDA ELDE EDİLEN BİLGİLERİ YUKARIDA BELİRTİLEN ÇALIŞMALARDA KULLANACAKLARDIR.

İKS’ nı izleme ve değerlendirme İGM’den okula kadar tüm düzeylerdeki ilgili birimler ve görevlilere yardımcı olmak amacıyla bütünleşik bir genel kontrol listesi de hazırlanmıştır. Uygulamada yer alan Bakanlık ve il/ilçe birimleri ile okul birim ve görevlileri bu ayrıntılı listeyi kullanarak kendileriyle ilgili süreçlerin tamamlanıp tamamlanmadığını takip edebilirler.

İKS’ nı izleme ve değerlendirme İzleme ve değerlendirme sonuçlarının paylaşılması İKS’nın dinamik yapısını ortaya koymaktadır.

İKS SONUÇLARININ KULLANILMASI

İKS’ nı izleme ve değerlendirme Okulların öz-değerlendirme sonucunda ortaya konacak bulguların-verilerin -sonuçların okul, ilçe, il ve ülke ölçeğinde yapılacak geliştirme ve iyileştirme çalışmalarına yön vermesi Okullar için sürekli iyileştirme ve gelişme İGM için izleme ve planlama

SONUÇLARIN KULLANILMASI Eğitim kalitesini geliştirmek için yapılacak çalışmalarda okul, ilçe ve il düzeyinde destek ve planlamalarda; Bakanlığın merkezi planlamalarını daha objektif ve niteliksel verilere göre yapabilmesinde; İKS kaynakların etkin kullanılmasında; Okullar arası kalite farklılıklarının belirlenen standartlar dikkate alınarak giderilmesinde, Okulları politika üreten merkezler haline getirilmesinde Hizmet içi eğitim faaliyetlerinin planlanmasında, etkili bir araç olacaktır.

İKS’ nı izleme ve değerlendirme İGM,İKS SONUÇLARINI İZLEDİĞİ,DEĞERLENDİRDİĞİ GİBİ SONUÇLARIN DA BUNDAN SONRAKİ ÇALIŞMALARDA KULLANACAKTIR. ÖZELLİKLE PLANLAMALARDA- YATIRIM,PERSONEL,HİE...VB. ELDE EDİLEN VERİLERİ KULLANACAKTIR.

İL/İLÇEDE ve BAKANLIKTA İKS SONUÇLARININ KULLANIMI Yerel, bölgesel ve ulusal düzeyde bir planlama, izleme ve destek aracı: Merkezi ve bölgesel vizyon ve misyon belirleme, Merkezi ve bölgesel stratejik planlama için kanıt tabanı sağlama, İlköğretim kurumlarını izleme ve eksiklikleri tespit etme, Kaynakları ve destek hizmetlerini bu alanlara yoğunlaştırma, Merkezi ve yerel düzeydeki iyileştirici çalışmalar için veri temini, Sorunlara doğru teşhis ve doğru müdahale ve izleme Kaynakların planlanması ve organizasyonu, Çocuk odaklı, hak tabanlı ve demokratik okullar oluşmasında kullanacaktır.

Sonuçların kullanılması İlçe-İl MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜKLERİ ihtiyaçları belirleme, kaynakları yönlendirme, planlama, izleme ve geliştirme temelinde YAPILACAK İŞ VE İŞLEMLERDE İKS SONUÇLARINDAN YARARLANIRLAR. Çalışmalarını İKS verilerine göre yönlendirirler.

İKS Sonuçlarının kullanılması İl ve ilçe MEM’ler İKS SONUÇLARINA GÖRE: OKULLARIN FİZİKİ UYGUNLUĞU VE GÜVENLİĞİ OKULUN PSİKOSOSYAL ORTAMI OKUL SAĞLIK VE BESLENME HİZMETLERİ OKUL TEMİZLİK HİZMETLERİ’ne Yönelik planlama ve iyileştirme çalışmalarına destek olur..

Sonuçların kullanılması Eğitim kalitesi adına yapılacak çalışmaların başlatılması için merkezi ve yerel düzeyde profesyonel destek alınmasında, bütçe kaynaklarının etkili kullanımında, yatırım planlamalarında, iç kontrol mekanizmalarının yönlendirilmesinde

Sistematik yaklaşımla okulda; öz değerlendirmenin kullanımı Mevcut durumun tespit edilmesi, Vizyon ve misyonun oluşturulması, Stratejik amaç ve hedeflerin belirlenmesi, İyileştirme önceliklerinin belirlenmesi, İyileştirme ekiplerinin oluşturulması, İyileştirme ekiplerinin çalışma planlarının hazırlanması, Okul Gelişim planının hazırlanması, İyileştirme ekiplerinin çalışma planlarına, OGYE’ ce biçimlendirici geri bildirim verilmesi, Okul Gelişim Raporunun hazırlanması ……………………………………………………………………………

KURUMSAL OLARAK OKULDA İKS’ nin KULLANIMI -1 İKS’ yi şeffaf ve cesur biçimde kullanabilmek Okulu olduğundan daha iyi ya da kötü göstermek değil, gerçek resmi ortaya koymak Sorunların doğru tespiti Gelişim ve iyileştirme çalışmaları için veri ve temel sunan bir araç İKS; okulun kendisini olduğu gibi görebileceği bir AYNA

Mehmet ARSLAN

Sunumumuza gösterdi ğ iniz ilgi için te ş ekkür ederiz...