SOSYAL MEDYA VE EĞİTSEL FONKSİYONU ARİF ÖZBEYLİ ERBAA KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
BAŞLIK Makale Künyesi: Yılı, Yazarları, Yayınlandığı Dergi, sayfa sayısı ( gibi)
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
WhatsApp,Instagram,Skype ile Kurulan İletişim Hazırlayan İlker Kireççi
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
MED 167 İnternette İstatistik. İnternetteki istatistik verileri, özellikle ülke hakkındaki makro istatistiklerden bahsediyorsak, çoğunlukla resmi kurumlardan.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
SUNUCU İŞLETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Ümit ATİLA.  1980’li yıllardan günümüze geldikçe, bilgi toplumuna yönelişte teknolojik rota, telekomünikasyon ve iletişim.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
BİLGİ ve VERİ GÜVENLİĞİ
Sosyal Ağlar Tehditler, Yanlış Kullanım ve Doğru Kullanım Örnekleri.
ÇAMLIDERE ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA) BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Metin Tabanlı İçerik Oluşturma Araçları (Microsoft Word Programı)
Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
İNTERNET TEKNOLOJİLERİ
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
İletişimin Zamanda yolculuğu
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
EBA GÖRSEL Eğitimi daha görsel hale getirmek için öğretmen, öğrenci ve velilerin kullanımına açılan bir modüldür. Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel.
Aile Atölyeleri Projesi
DİJİTAL VATANDAŞLIK ve E – DEVLET
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Çiğdem ÇOBAN Bilgisayar Mühendisi
Cihan Ünlü Türkçe öğretmenliği Wep02 ödevi
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Güvenli İnternet Kullanımı
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA VE HALK KÜLTÜRÜ
Ömer BÖLÜKMEŞE Türkçe Öğretmenliği
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
VELİLER İÇİN ANKET GİRİŞİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
İletişim Araştırma İşbirliği
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
Mesleki Eğitimi Geliştirme Tanıtım ve Yönlendirme
İNTERNETTE ARAMAYI ÖĞRENİYORUM
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
2-B İnternet Anketi Sibel Payaslı.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU
Bu konudaki her şeyi okuyun Microsoft SharePoint Haberler
İSTASYON YÖNTEMİ.
EĞİTSEL OYUNLAR.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
UZAKTAN EĞİTİM.
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersinde Online Sınav Uygulaması
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
Bilinçli ve Güvenli İnternet Kullanımı
GÖRSEL ARAÇ ÇEŞİTLERİ.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Sunum transkripti:

SOSYAL MEDYA VE EĞİTSEL FONKSİYONU ARİF ÖZBEYLİ ERBAA KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ

Sosyal Medya çağımızın en gelişmiş iletişim araçlarından birisidir. Sosyal medya; internet, web siteleri, çoklu ortam uygulamaları, etkileşimli yayıncılık gibi içeriklerin, sayısal veriye dönüştürülüp bilgisayar ağları üzerinden herhangi bir noktadan noktaya her an iletilebildiği; çok sayıda doküman, görüntü, ses ve metni çeşitli yollarla birleştirerek sunma yetisine sahip bir medya alanıdır.

1.Twitter’ın geçtiğimiz yıl için büyüme oranı: % Dünya üzerinde her üç kişiden ikisi sosyal ağları ziyaret etmektedir. 3. Her gün Youtube’ta 100 milyon video izlenmekte ve her dakika 20 saatlik video yüklenmektedir.

4. Her gün Facebook üzerinde 8 milyar dakika geçirilmekte ve 285 milyon adet içerik paylaşılmaktadır milyon aktif kullanıcısı ile Facebook bir ülke olsaydı Çin ve Hindistan’dan sonra dünyanın en kalabalık 3. ülkesi olurdu.

milyon üyesi ile YouTube ise Çin ve Hindistan’ın ardından 3. en kalabalık ülke olurdu. 7. Twitter’a açıldığı günden bu yana 6.7 milyar tweet gönderildi. 8. İnternet kullanıcılarının sadece % 65.1’i e‐posta kullanmakta, sosyal ağları kullananlar ise %68’dir.

9. 14 milyondan fazla kullanıcıyla Türkiye Facebook’ta en aktif 3. ülke 10. Friendfeed’in Dünya’da en popüler olduğu ülke Türkiye. 11. Türkiye, Avrupa’nın internette en çok zaman geçiren ülkesi durumundadır.

Hayatın her alanına giren sosyal ağlar eğitimden de ayrı kalmıyor ve bu alanda da daha çok kullanılacağı görülüyor.

Eğitimciler gençler arasında kullanımı çok yaygın olan sosyal medyadan eğitimde nasıl yararlanılabileceğini tartışıyor. Buna öğrenciler genelde olumlu bakarken veliler ise mesafeli yaklaşıyor.

Sosyal medyayı olumlu kullanırsak eğer eğitim alanında istediğimiz sonuçları elde edebiliriz. Sosyal medya alanıyla ilgili birçok değişik ön yargı bulunmaktadır. En sık duyulan ön yargılardan biri “Öğrenciler Facebook’a oyun oynamaya giriyor, sosyal medya insanları oyun bağımlısı yapıyor!” bu ön yargı kısmen doğru olup büyük bir bölümü de yanlıştır.

Evet! Öğrenciler, Facebook’a oyun oynamak, arkadaşlarıyla konuşmak, video izlemek ve fotoğraf yüklemek için giriyor ama bu durumu eğitimciler olarak düzeltebiliriz. Yani öğrenciler o platformda zaman geçiriyorsa sizlerde o platformda olursanız okul dışındaki zamanlarda onlarla iletişim kurabilirsiniz. Böylece onların kötü alışkanlıklar kazanmasını engelleyebilir ve onlarla daha iyi bir ilişki içinde olabilirsiniz.

Diğer bir popüler ön yargı ise “Öğrenciler telefon bağımlısı her dakika her an internette oluyor.” Günümüz teknolojisi hızla ilerlediği için eskiden sadece bilgisayar ile yapabildiğimiz işlemleri şuanda akıllı telefonlarla halledebiliyoruz. Bu durumda öğrencilerin telefonları ellerinden düşürmemesi normaldir.

Eskiden öğrenme olarak bir sınıf ortamı kabul edilirken bu durum şuanda yerini bilgisayar, tablet, akıllı telefonlar ve sanal sınıflara bırakmış durumda. Yani öğrenciler artık dört duvar arasında oturup ders dinlemekten sıkılıyor.

Onların var olduğu platformlarda olursak onlara daha yararlı eğitimler verebiliriz. Bir de öğrenciler evinde tabletle oynarken okula gelip beyaz tahta ile eğitim görmesi onlar için büyük bir teknoloji uçurumu demektir.

SOSYAL AĞLARIN EĞİTSEL ORTAMLARDAKİ İŞLEVSELLİĞİ Sosyal ağlar pek çok işleve sahip servislerdir. Sosyal ağlar kullanıcılarına bilgi paylaşma, bu bilgiyi geliştirme gibi birçok hizmet sunar. Sosyal ağ siteleri sayesinde öğrenciler birbirleriyle iletişim kurabildikleri gibi öğretmenleriyle de iletişim kurabilirler.

Öğretmenlerde kendi meslektaşlarıyla ya da farklı meslekten pek çok kullanıcıyla iletişime geçerek yeni bilgiler öğrenebilir, yeni nitelikler kazanabilirler. Bu sayede de öğrencilerine daha yararlı hale gelebilirler.

Ağ günlüğü yani blog, wiki, podcast gibi sosyal ağlar sosyal katılım üzerine yoğunlaşmışlardır. Kullanıcıların katılımı ve birbirleriyle etkileşimi şeklinde işler. Sosyal öğrenme ve öğrenmede aktif olmayı destekler niteliktedirler. Bu sayede kullanıcılar fikirlerini paylaşıp seslerini başkalarına da duyurmuş olurlar.

Ayrıca araştırma, eleştirel düşünme, problemleri fark edip çözüm yolları arama gibi konularda da öğrencilerin gelişimine yardımcı olur. Öğretmenlerinde öğrencileriyle işbirliği içinde olup hep birlikte yaratıcı ve etkili bir öğrenme süreci geliştirmelerinde yardımcı olur.

3.ÖĞRENME ORTAMI OLARAK SOSYAL AĞLARDA OLMASI GEREKEN STANDARTLAR Günümüzde sosyal ağlar artık eğitim amaçlı da kullanılıyor. Amaç eğitim olduğunda yaptığımız işin mümkün olduğunca kusursuz olması gerekiyor. Bugün sosyal ağlar birçok farklı uygulamayla bize kolaylık sağlasa da olması gereken bütün uygulamalar henüz yerine oturtulabilmiş değil. Eğitim amaçlı kullanılabilecek birçok özelliğin yanında ne yazık ki olumsuz özellikler de mevcut. Sosyal ağlarda iyi bir öğrenme ortamı oluşturmak istiyorsak sosyal ağlarda bazı standartların bulunması gerekiyor.

Bu standartlar: -Kullanıcılara her türlü yardım sağlanmalıdır. -Site üzerinde ya da çevrimiçi ortamlarda teknisyene ulaşılmasını sağlamalıdır böylece teknik bir sorunla karşılaşıldığında bu sorun mümkün olan en kısa zamanda sürede çözülmelidir.

-Teknik sorun çözümünde kullanılan terimler kullanıcı tarafından kolay anlaşılır olmalıdır. -Sayfalar hızlı bir şekilde açılmalıdır. -Site her türlü çözünürlükteki ekrana uygun olmalıdır. -Bir site birçok farklı dile uyarlanabilmelidir.

-Kullanıcıya ait bilgiler ve işlemler kayıt altında tutulmalı ancak bu bilgilerin güvenliği sağlanmalıdır. -Siteler engelli bireyler düşünülerek yaratılmalıdır. -Kullanıcı site içinde bir bölüme girdiğinde bulunduğu sayfada sitenin hangi bölümünde olduğunu görebilmelidir. -Kullanıcının istediği zaman hangi sayfaya nasıl ulaşacağı hakkında bilginin olması yani site haritasının bulunması gerekir.

Uzun sayfalarda sayfa içi linklere yer verilmelidir. -Site içinde fazla hareketli dikkat dağıtıcı reklamlara yer verilmemelidir. -Hızlı bir tarayıcı hizmeti sunulmalıdır. -Her sayfada arama seçeneği sağlanmalıdır.

-Her site kendi içinde tutarlı olmalıdır, yani bir sayfadaki arka plan rengi, yazı tipi gibi özellikler bir diğer sayfada da mümkün olduğunca aynı olmalıdır. Menüler, butonlar her sayfada aynı işlemi yapmalıdır. -Sohbet ve tartışma ortamları işlevsel olmalıdır. -Görseller yerinde kullanılmalı yani amacına uygun ve etkili olmalıdır.

SOSYAL AĞLARIN EĞİTSEL AMAÇLI KULLANIMI Son yıllarda kullanıcılara sağladığı olanaklarla zenginleşen sosyal ağların kullanımı her geçen gün yaygınlaşmaktadır. Sosyal ağların kullanıcılarının büyük bir çoğunluğunu öğrenci, öğretmen ve okul yöneticilerinin oluşturduğu düşünülürse sosyal paylaşım sitelerinin eğitsel kullanımı da kaçınılmazdır.

Sosyal yazılım denince akla ilk gelen sosyal içeriktir. Sosyal içerikle kastedilen resimler, ses dosyaları, videolar, web adresleri, sunular vb.dir. Sosyal yazılımlar kullanıcılar arasında iletişimi sağlar. Sosyal Yazılımlar

a)Facebook’ un Eğitsel Amaçlı Kullanımı Facebook Eğitsel Amaçlı Nasıl Kullanılabilir? -Kitap paylaşımı, uygulama paylaşımı, ödev paylaşımı yapılabilir. -Kulüpler gruplar kurulabilir ve bunlar üzerinde tartışma ortamı sağlanabilir. -Öğrenciler öğretmenlerini arkadaş olarak ekleyebilir kolayca iletişime geçebilirler. -Öğretmenler öğrencilerine yol gösterebilir, çeşitli web adresleri önerebilirler.

b)Twitter’ın Eğitsel Amaçlı Kullanımı Twitter eğitsel amaçlı nasıl kullanılabilir? -Dersin içeriği hakkında bilgi verme, dersin hakkında gerçekleşen herhangi bir değişikliği anında bildirme -Bir konunun, makalenin özetini paylaşma -Web adresleri paylaşma, öneride bulunma -Bir kişiyi takip etme onun fikirlerinden yararlanma -Öğrencilerin takipçilerini artırarak tartışma ortamı sağlama gibi amaçlarla kullanılabilir.

c)Flickr’ın Eğitsel Kullanımı Fotoğraf paylaşım aracıdır. Fotoğraf yüklenebilir, gönderilebilir, herhangi bir sosyal ağda kullanılabilir. Bu sosyal ağ ile; -Öğrenciler milyonlarca resim arasında arama yapabilirler, kullanabilirler, paylaşabilir, slayt oluşturabilirler. -Görsel sanatlar becerisi kazandırmada yardımcı olur. -Dijital fotoğraf makinesinin kullanımını öğretir. -Sanal müze ortamı oluşturulabilir. -Bir olay resimler yardımıyla görselleştirilebilir.

d)Video Paylaşım Sitelerinin Eğitsel kullanımı Videolar etkili ve kalıcı öğrenme sağlar. Karmaşık bilgiler video sayesinde daha kolay öğrenilebilir. Ayrıca videolar öğrencinin ilgisini daha çok çeker. Günümüzde internetin gelişimi sayesinde video paylaşım siteleri aracılığıyla birçok videoya kolayca ulaşılabilmekte. En yaygın video paylaşım siteleri YouTube ve Dailymotion dur.

-Videolar sayesinde daha etkili ve kalıcı bir öğrenme sağlanabilir ve istendiğinde tekrar edilebilir. -Öğrenmeyi zevkli hale getirerek öğrencinin motivasyonunu artırabilir. -Videolar üzerinde çeşitli kesme, ekleme işlemleri yapılarak istenen düzeye getirilebilir.

e) Eba (Eğitim bilişim ağı) Milli Eğitim Bakanlığı tarafından faaliyete geçirilen Eğitim Bilişim Ağı ile birlikte öğrencilerin okul dışında ek olarak alacakları derslerin Milli Eğitim Bakanlığı’nın uzman ve profesyonel kadrosu tarafından denetlenmiş olması ve çok daha etkili bir yapıda hazırlanabilesi açısından büyük bir önem arz ediyor.