UCK 474 UÇAK MOTOR TASARIMI Yrd.Doç.Dr. Onur Tunçer İstanbul Teknik Üniversitesi PARAMETRİK ÇEVRİM ANALİZİ (devam)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

ALPER LAÇİN SERDAR TAŞAN
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
Journal Use Reports Süreli Yayın Koleksiyonu Geliştirmenizde Güçlü Karar Destek Hizmeti - Kasım
MALZEME İHTİYAÇ PLANLAMASI
SİZİ MÜLAKATA ÇAĞIRIYORUZ!
Kurumsal Kaynak Planlama ( Enterprise Resource Plannning)
Strateji Tasarımı İlker acar.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
AçIk ve Uzaktan Öğrenmede KalİTE Güvence
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
BBY Bilgi Teknolojisi ve Yönetimi
MARKA VİZYONU GELİŞTİRME
OHSAS NEDİR? FİRMA ADI.
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
Afet Bilgi Sisteminde Analitik Hiyerarşi Süreci (Analytic Hierarchy Process - AHP) Kullanılan Karar Destek Sistemleri Levent SABAH Bilgisayar Mühendisi.
EŞGÜDÜMLEME FONKSİYONU
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Quality Function Deployment
ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ (AHP)
Doç.Dr. Fehmi ERZİNCANLI Tasarım ve İmalat Mühendisliği Bölümü 2008
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
QFD Quality Function Deployment
Kurumsal Kaynak Planlama ( Enterprise Resource Plannning)
Fonksiyonel Bakış Açısıyla Sistemler
Bağımlı talep için envanter sistemleri (MRP sistemi)
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İşletmeyi neden kurarız ?
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
Veri Tabanı Tasarım Süreci
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN ARAÇ VE TEKNİKLERİ
> > < < GAZÜ KAYSERİ GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, 2000 EŞ ZAMANLI MÜHENDİSLİK KARA HARP OKULU GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ Dr. Türkay DERELİ.
Introduction to Business Process
Süreç Yönetimi.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Strategic Business Planning for Commercial Producers
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
Toplam Kalite Yönetimi
Proje Hazırlama Eğitimi Dr. Necati VARDAR KTO Karatay Üniversitesi Malzeme Bilimi ve Nanoteknoloji Mühendisliği Öğretim Üyesi.
Manufacturing Planning and Control – İmalat/Üretim Planlama ve Kontrol
UCK 474 UÇAK MOTOR TASARIMI Yrd.Doç.Dr. Onur Tunçer İstanbul Teknik Üniversitesi GÖREV ANALİZİ.
UCK 474 UÇAK MOTOR TASARIMI Yrd.Doç.Dr. Onur Tunçer İstanbul Teknik Üniversitesi PERFORMANS ÇEVRİMİ ANALİZİ.
YAZILIM ÖLÇÜMÜ Yazılım mühendisliği, yazılım ürününü oluşturmaya, mühendislik yaklaşımı uygulamakla ilgili olan teknikler toplamını tanımlamak için kullanılan.
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
4324 sokak no:25/25/A Karabağlar İzmir Türkiye
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Tedarik Zinciri – Temel Kavramlar
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ HAKKINDA……
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
KİTAP: PROF.DR. BÜLENT KOBU
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
6. HAFTA KALİTE MALİYETLERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
BENZETİM 2. Ders Prof.Dr.Berna Dengiz Sistemin Performans Ölçütleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

UCK 474 UÇAK MOTOR TASARIMI Yrd.Doç.Dr. Onur Tunçer İstanbul Teknik Üniversitesi PARAMETRİK ÇEVRİM ANALİZİ (devam)

olduğu uçuş koşulları için TR = Throttle Ratio tutulmalıdır! durumu sadece acil durumlar (emergency) yahut ani manevralar (savaş manevraları gibi) için kullanılmalıdır. Motor tasarlanırken bu tür durumlar için pilota ekstra itki sağlanabilmelidir! Bu tür manevralar esnasında TR genelde 1.1’e yakın değer alır ve bu durum pilotun itki kolunu sonuna kadar ittiği koşula denk gelir. Kokpitte pilotu uyaran kırmızı bir ikaz ışığı yanar. Pilot maksimum itkiyi kaç dakika süre ile kullandığını yere inince bildirmek durumundadır, çünkü bu durum motor parçalarının ömrünü dolayısıyla bakım aralığını kısaltır. Normal seyir esnasında motorun malzeme limitleri zorlanmamalıdır.

TÜRBİN GİRİŞ SICAKLIĞI VE YAKIT SARFİYATI HEDEFLERİ Türbin giriş sıcaklıklarına dikkat! Giriş sıcaklığının ses üstü hızda seyir için mümkün olan en yüksek değere ulaşmasına izin veriliyor. İvmelenmede bunun biraz altında bir değer var. Bunlar operasyon bölgesine intikal yine oradan ses üstü hızda kaçış ve savaş manevrası sırasında kullanılan değerler. BCM/BCA uçuş koşulu için en önemli parametre ise TSFC ile S (özgül yakıt sarfiyatı ve özgül darbe)

DUYARLILIK ANALİZİ

PARETO KURALI (80/20 YASASI)

Ürün Tasarımı Finansal Analiz QFD Quality Function Deployment Tasarım Detayları

RequirementsWhat? A list of requirements from customers, management and regulatory standards An expanded list of what needs to be done to the product to fulfill the requirements

Quality Function Deployment (QFD), tüketicinin satın almak istediği ürün veya hizmetlerin tasarımı, üretimi ve pazarlanması amacı ile, işletme içindeki beceriler üzerinde yoğunlaşarak gerekli koordinasyonu sağlayan bir dizi planlama ve iletişim sürecinden oluşan sistematik bir yaklaşımdır. Bu yaklaşım sonucunda ortaya çıkan ve tüm teknikle özdeş olarak anılabilen “Kalite Evi”, bir anlamda, fonksiyonlar arası planlama ve iletişime olanak tanıyan kavramsal bir şema ve aslında QFD’nin görsel olarak ortaya konulan sonucudur.

 QFD, beklenen kalite standartlarında bir ürünün üretilmesi ve piyasaya arz edilmesi için ihtiyaç duyulan organizasyonel ve operasyonel prosedürleri içeren bir kalite sistemidir. (Feigenbaum)  QFD, bir ürün geliştirme sürecinde tasarım aşamasından başlayarak sürecin her aşamasında kalitenin temin edilebilmesi için gerekli spesifik metotları kapsar. Başka bir deyişle, müşteri taleplerinin tasarım aşamasında hedef, üretim aşamasında da majör kalite güvence noktası olarak kullanılmasını sağlayan bir metottur. (Akao)

 İlk defa 1972’de Kobe’deki Mitsubishi tersanesinde uygulanmıştır.  Ardından Toyota ve yan sanayileri bu yaklaşımı değişik biçimlerde geliştirmişlerdir.  Japonya’da bu yöntem, elektronik, ev eşyaları, giyim, tekstil, inşaat makineleri, tarım makineleri gibi imalat sektörlerinde başarıyla uygulanmış.  Amerika’daki gelişimi, 1983 yılında Kogure ve Akao’nun Quality Progress dergisinde yayınlanan bir makalesiyle başlamış.  Yöntemi daha sonra Ford Motor Company ve Cambridge Corporation kullanmış.

Neden QFD?  İşletmelerde amaç birliğini sağlamanın en iyi yoludur.  Gereksiz bir tasarım yapılmaz.  Müşteri ihtiyaçları doğrudan tasarıma yansır.  Daha iyi dış ve iç (yatay, dikey ve çapraz) iletişim sağlanır.  Doğru iş ilk seferde yapılır.  Tekrar tasarlama ve mühendislik değişimleri en aza indirilir.  Tasarım geliştirilir, maliyet düşürülür.  Rekabetçi ortama uyum sağlanır.

ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ (AHS) /Analytic Hierarchy Process (AHP)  Karar seçeneklerini sıralayıp aralarından birini belirtilen çoklu ölçüte göre seçmeyi sağlayan sayısal bir yöntem  Her bir karar seçeneğine karar vericinin ölçütlerini ne kadar sağladığını gösteren sayısal puanlar verilir.

 Gruplara ve bireylere, karar verme sürecindeki nitel ve nicel faktörleri birleştirme olanağı veren güçlü ve kolay anlaşılır bir yöntembilimdir (Saaty, 1989; Saaty, 1996)  Her sorun için amaç, kriter, olası alt kriter seviyeleri ve seçeneklerden oluşan hiyerarşik bir model kullanır.  Karışık, anlaşılması güç veya yapısallaşmamış sorunlar için genel bir yöntemdir

Kalite fonksiyon yayılımı(QFD)  Müşterinin ne istediğini belirleme  Müşteri isteklerini mal/hizmetin nasıl karşılayabileceğini belirleme  Müşteri isteklerini bu “nasıl”larla (ürün özellikleri) ilişkilendirmek  Ürün özelliklerinin birbirleriyle ilişkisini tanımlamak  Önem derecelerini belirlemek  Rakip ürünleri değerlendirmek

QFD’nin İşletmelere Sağlayacağı Yararlar  Müşteri İle İlgili Yararlar  Müşterilerin Daha İyi Anlaşılması  Müşteri Tatmininde Artış  Mamul Tasarımı İle İlgili Yararlar  Daha Az Tasarım Değişikliği  Daha Kısa Mamul Geliştirme Süreci  Artan Mamul Kalitesi  Daha Az Yeniden İşlemeden Dolayı Maliyetlerde Düşüş  Örgütsel Yararlar  İşletmelerdeki Fonksiyonlar Arasındaki İletişimde Artış  Takım Çalışması Ruhunun Gelişmesi  Tekrar Kullanılabilir Bilgi Sistemi  İşletmenin Rekabet Gücünde Artış

Kalite Evi Çok Fonksiyonlu Bir Araçtır  Mühendisler İçin Sayısal Veriler İçerir  Pazarlamacılara Müşteri Sesini Temsil Eder  Genel Yönetim Onu Yeni Fırsatlar Keşfetmek İçin Kullanır

HOUSE OF QUALITY ++ - Strong positive + - Positive x - Negative xx - Strong negative

Building A House Of Quality List Customer Requirements (What’s) List Technical Descriptors (How’s) Develop Relationship (What’s & How’s) Develop Interrelationship (How’s) Competitive Assessments Prioritize Customer Requirements Prioritize Technical Descriptors

QFD Matrix Absolute Weight and Percent Prioritized Technical Descriptors Degree of Technical Difficulty Relative Weight and Percent Target Value Customer Requirements Prioritized Customer Requirements Technical Descriptors Primary Secondary Technical Competitive Assessment Customer Competitive Assessment Our A’s B’s Customer Importance Target Value Scale-up Factor Sales Point Absolute Weight Our A’s B’s Relationship between Customer Requirements and Technical Descriptors WHATs vs. HOWs Strong Medium Weak Strong Positive Positive Negative Strong Negative Interrelationship between Technical Descriptors (correlation matrix) HOWs vs. HOWs

Customer Requirements (What’s) Customer Requirements (WHATs) Primary Secondary Tertiary

Technical Descriptors (How’s) Technical Descriptors (HOWs) Primary Secondary Tertiary

Relationship Matrix Customer Requirements Technical Descriptors Primary Secondary Relationship between Customer Requirements and Technical Descriptors WHATs vs. HOWs Strong Medium Weak

Correlation Matrix Customer Requirements Technical Descriptors Primary Secondary Relationship between Customer Requirements and Technical Descriptors WHATs vs. HOWs Strong Positive Positive Negative Strong Negative Interrelationship between Technical Descriptors (correlation matrix) HOWs vs. HOWs Strong Medium Weak

Customer Competitive Assessment Customer Requirements Customer Competitive Assessment Ours A’s B’s Relationship between Customer Requirements and Technical Descriptors WHATs vs. HOWs Strong Medium Weak

Technical Competitive Assessment Customer Requirements Customer Competitive Assessment Our A’s B’s Relationship between Customer Requirements and Technical Descriptors WHATs vs. HOWs Strong Medium Weak Technical Competitive Assessment Our A’s B’s

Prioritized Customer Requirements Importance Rating Target Value Scale-Up Factor Sales Point Absolute Weight & Percent – (Importance Rating) – (Scale-Up Factor) – (Sales Point)

Customer Requirements Prioritized Customer Requirements Technical Descriptors Primary Secondary Technical Competitive Assessment Customer Competitive Assessment Our A’s B’s Customer Importance Target Value Scale-up Factor Sales Point Absolute Weight Our A’s B’s Relationship between Customer Requirements and Technical Descriptors WHATs vs. HOWs Strong Medium Weak

Absolute Weight and Percent Prioritized Technical Descriptors Degree of Technical Difficulty Relative Weight and Percent Target Value Customer Requirements Prioritized Customer Requirements Technical Descriptors Primary Secondary Technical Competitive Assessment Customer Competitive Assessment Our A’s B’s Customer Importance Target Value Scale-up Factor Sales Point Absolute Weight Our A’s B’s Relationship between Customer Requirements and Technical Descriptors WHATs vs. HOWs Strong Medium Weak Strong Positive Positive Negative Strong Negative Interrelationship between Technical Descriptors (correlation matrix) HOWs vs. HOWs

QFD Process WHATs HOW MUCH HOWs WHATs HOW MUCH HOWs

Phase I Product Planning Design Requirements Customer Requirements

Phase II Part Development Part Quality Characteristics Design Requirements

Phase III Process Planning Key Process Operations Part Quality Characteristics

Phase IV Production Planning Production Requirements Key Process Operations Production Launch

QFD Summary Orderly Way Of Obtaining Information & Presenting It Shorter Product Development Cycle Considerably Reduced Start-Up Costs Fewer Engineering Changes Reduced Chance Of Oversights During Design Process Environment Of Teamwork Consensus Decisions Preserves Everything In Writing

You’ve been assigned temporarily to a QFD team. The goal of the team is to develop a new camera design. Build a House of Quality. House of Quality Example

What the customer desires (‘wall’) Customer Requirements Customer Importance Target Values Light weight Easy to use Reliable

House of Quality Example Customer Requirements Customer Importance Target Values Light weight Easy to use Reliable Average customer importance rating

House of Quality Example Customer Requirements Customer Importance Target Values Light weight Easy to use Reliable Choose engineering characteristics to satisfy the customer requirements Aluminum Parts Steel Parts Auto Focus Auto Exposure

House of Quality Example Customer Requirements Customer Importance Target Values Light weight Easy to use Reliable characteristics (‘rooms’) Relationship between customer attributes & engineering Aluminum Parts Steel Parts Auto Focus Auto Exposure