Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Developed with the support of the EU Leonardo.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Öğrenci Birliği Öğrenci Gözüyle Bologna Süreci Öğrencilere Yönelik Bölgesel Çalıştay İstanbul, Türkiye 13 Mayıs 2011 Magnus Malnes Akademik İlişkiler.
Advertisements

ETİK KARAR VERME.
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Basic objects ● Basic adjectives
© 2011 IFRS Foundation 1 IFRS for SMEs Konu 2.5(b) Test ve Tartışma Varlıklar Bölümler 14 &15.
Televizyon ve okul başarısı
Yazdırma: Yazıcınız bizim yazıcılarımız gibi yazdırmayabilir; bu nedenle birkaç deneme baskısı yaptığınızdan emin olun. Hizalama yeterince doğru olmuyorsa,
Everyday objects ● Possession
MIT563 Yapay Zeka ve Makine Öğrenmesi
To Be / Nationalities Ek fiil / Uyruklar
Neil Thompson Güçlenme: Gerçeğe Dönüştürmek. Güç Güç hakkında yanlışlar Bir ‘Sıfır toplamlı’ kavram olarak güç Hepsi ya da hiçbiri olarak güç Gerekli/zorunlu.
AçIk ve Uzaktan Öğrenmede KalİTE Güvence
Araçlar ve Kabuklar ile Esnek ve Serbest Öğrenme Ortamları Simon B., Nösterer D. 19 Aug 2013 Antalya, Turkey.
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
HALKALI GÜNEŞ ORTA OKULU
Member of Consortium This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey Düşük Sıcaklık Güç Üretimi Section 14.
Ders çalIşmam GEREKTİĞİNDE:
Etkin Çalışma Yöntemleri.
Beş Aşamalı Mesleki Rehberlik ve
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu DİPLOMA EKİ PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (KAZANIMLARI) DİPLOMA EKİ EĞİTİM SEMİNERİ Dönemi Bologna Sürecinin Türkiye’de.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
% 1000 Kazanç elde edilebilir, ama %100’den daha çok kaybedilemez.
SURRAM.
Öğrenme -Öğretme Modelleri
NOUN CLAUSES (İSİM CÜMLECİKLERİ).
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
SINAV KAYGISI.
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
Avrupa’da Fen Eğitimi için Topluluk Murat YATAĞAN
SÜLEYMAN DEM İ REL PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL. GENERAL INTRODUCTION SCHOOL DIRECTORY, TEACHERS AND OTHER STAFF CLASSROOMS PARTS OF THE SCHOOL GALLERY.
Mentör Öğretmenlik.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
SERVING WATER TO A THIRSTY PERSON Bu Proje AB Tarafından Finanse edilmektedir. This Project is funded by European Union. Responsibility for the information.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM PROGRAMLARI. Eğitim Programları SokratesComeniusErasmus Leonardo da Vinci Youth- Gençlik.
YALVAÇ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ GATHER TOGETHER FOR BETTER "Erasmus+ Programı kapsamında Avrupa Komisyonu tarafından desteklenmektedir. Ancak burada.
Distortion; çarpıtma bölüm I. Tüm dışsal EM dalgalar değişik düzeylerde çarpıtılır, değiştirilir. Tüm dışsal EM dalgalar değişik düzeylerde çarpıtılır,
DİĞER TUTUMLAR.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
This project has been funded with support from the European Commission UK01-KA This publication [communication] reflects the views only.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENMEYİ İSTİYORUM, FAKAT... BENİM STİLİM NE? Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Öğrendiklerinizin aktif bir seçicisi olmak.
Learning to learn network for low skilled senior learners FARKLI ÖĞRENME STİLLERİ! Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi stilimle öğrenme. Developed.
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training 21. Yüz Yılda Öğrenme Developed with the.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Öğrenmede yetişkinleri ne güdüler? Developed with the support of the EU Leonardo.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Gölgede kalmış yeterliliklerinizin farkında.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Hafıza performansınızı geliştirmek Developed.
Learning to learn network for low skilled senior learners HAYAT BOYU ÖĞRENME TOPLUMU Learning to Learn Training ÖGRENME KÜLTÜRÜ Developed with the support.
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training Bir Fırsat Olarak Öğrenme Developed with.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme.
ICFCY-MedUse - On the job learning by using ICF-CY in Social Paediatrics İşlevsellik, Yetiyitimi ve Sağlığın Uluslararası Sınıflandırılması -Çocuk ve Genç.
Elke HOFFMANN & Engin YILMAZ Hessenkolleg- Wetzlar / Almanya İzmir Özel Fatih Koleji / Türkiye Grup Çalışması ve e-Twinning: Metodlar ve Sonuçları / Grup.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Bilinçsiz zihnimiz Developed with the support.
We just want to have the peace for our world Dünyamız için sadece barış istiyoruz.
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training Ne kazanıyoruz? Developed with the support.
AVRUPA BİRLİĞİ GUNDTVİG ÖĞRENME ORTAKLIĞI ‘ALTIN ÇOCUKLAR ALTIN EBEVEYNLER’ PROJESİ EUROPEAN UNION GRUNDTVIG LEARN PARTNERSHIP GOLDEN PARENTS FOR GOLDEN.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve uyum Learning to Learn Training Motivasyon nedir ve neden ona ihtiyaç duyariz? Developed with the support of the.
Learning to learn network for low skilled senior learners Her yerde ve her şekilde öğrenme Öğrenmeyi Öğrenme Eğitimi Developed with the support of the.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENME KABİLİYETİMİ VE YAKLAŞIMIMI BİLME Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi stilimle.
BOĞAZLAYAN HALK EĞİTİM MERKEZİ INSTITUTUL POSTLICAL PHOENIX htttp:// NEWHAM COLLEGE OF FURTHER.
Good Effects of ADs Renault fluence and Sütaş Ads.
MUNZUR WATER Bu Proje AB Tarafından Finanse edilmektedir. This Project is funded by European Union. Responsibility for the information and views set out.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
İnsanın duyumsanabilir veya düşünülebilir olanlara dair sezgi, gözlem veya akıl yürütme etkinlikleriyle ulaştığı betimlemeler veya yaptığı belirlemeler.
Sunum transkripti:

learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme Öğrenmek hayal ettiğinizden daha kolaydır This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

learning to learn network for low skilled senior learners Bu dersin sonunda … Zekanın sadece bir davranış şekli olduğunu, bir özellik olmadığını, Öğrenmenin zekice nasıl yapılabileceğini, Öğrenmenin bir çok zekice ve sessizce yolu olduğunu öğreneceğiz.

learning to learn network for low skilled senior learners Soru Çocukken öğretmenleriniz ve aileleriniz bazı çocukların zeki bazılarınınsa sessiz olduklarını iddia ederlerdi, değil mi? Zeki ya da Sessiz?

learning to learn network for low skilled senior learners Çözüm! Evet, onlar bilinçsizce çok büyük bir hata yapıyorlardı.! Aslında, zihnimizin sınırlarının ne kadar zekaya sahip olduğumuzla nasıl bir ilgisi olduğunu kanıtlamamız gerekiyor.. Zihnimizin sınırları zekamızla ilgili değildir.

learning to learn network for low skilled senior learners Görüş Zekanın bir insanın değişmez bir özelliği olduğu düşüncesi var. Zeka değişmez bir özellik değildir.

learning to learn network for low skilled senior learners Görüş Zekanın bu kavramı, öğrenmenin bir eylem olmadığı anlamına geliyor; bu sizin kontrolünüz dışında sizin başınıza gelen bir şey. Bu öğrenme yeteneğinin sizin kontrolünüz dışında olduğu anlamına geliyor- siz kendi öğrenme kapasitenizi geliştiremezsiniz. Kendi öğernme kapasitenizi geliştirebilirsiniz.

learning to learn network for low skilled senior learners Görüş Bu tıpkı bağışıklık sistemi gibidir: bazı insanlar iyi bir bağışıklık sistemine sahiptirler, bazıları değildir; tıpkı bazılarının uzun olduğu bazılarının olmadığı gibi. Bunların hepsi bizim kontrolümüzün dışında. Bizler doğuştan sahip olduğumuz zekayla çaresiz kurbanlarız. Bizler çaresiz kurbanlar değiliz!

learning to learn network for low skilled senior learners Anahtar görüş Bizler doğuştan zeki ya da değil diye işaretlenmedik.. Bu öğernme kapasitemizin belirli sınırlarının olmadığı anlamına geliyor. Öğrenme kapasitemizi sınırlayan önceden belirlenmiş değişmez sınırlar yoktur!

learning to learn network for low skilled senior learners Görüş Zeka bir davranış özelliğidir, insanlar için değil; sonuç olarak bir şeyleri ‘zekice’ ya da ‘aptalca’ yaparsınız. Bir şeyleri zekice ya da aptalca yaparsınız!

learning to learn network for low skilled senior learners Örnek Bir eylem zekice ya da aptalca yapılır.: -Çocuklarınızla ilişkilerinizi aptalca ya da zekice idare edersiniz. -Arabanızı aptalca ya da zekice yıkarsınız. -Alışverişi aptalca ya da zekice yaparsınız. -Birileriyle aptalca ya da zekice tartışırsınız. -Sağlığınızla aptalca ya da zekice ilgilenirsiniz. -Çocuklarınızla aptalca ya da zekice ilgilenirsiniz. Arabayı zekice ya da aptalca sürmek

learning to learn network for low skilled senior learners Anahtar görüş Her şey aptalca ya da zekice yapılabilir. Bu yüzden zeka okulla sınırlanamaz. Okul dahil her şeyi aptalca y da zekice yapabilirsiniz. Zeka okulla sınırlandırılamaz.

learning to learn network for low skilled senior learners Görüş Ve bu öğrenme her türlü öğrenmeyi kapsar sadece okulda olan somut öğrenmeyi değil. Bu öğrenme biçimi nasıl espri yapacağımız, nasıl flört edeceğimizi, gece nasıl uyuyacağımızı, ya da telefonda nasıl konuşacağımızı kapsar. Öğrenme her şeyi öğrenmeyi içerir

learning to learn network for low skilled senior learners Görüş Bizim asıl ilgilendiğimiz öğrenmeyi nasıl zekice yapacağımızdır. Bunun bir çok yolu vardır.bazı insanlar zekice öğrenerek başarılı olur, diğerleri aptalca öğrenerek başarısız olurlar. Nasıl zekice öğreniriz ?

learning to learn network for low skilled senior learners Görüş Bu arada,zekanın doğuştan gelen biyolojik bir yetenek olmadığı, biyolojik yapımızın hiç etkisi olmadığı anlamına gelmiyor. Bazı biyolojik nedenlerin öğrenmeyi zorlaştırdığını kabul ediyoruz– disleksi hastası gibi – ama nüfusun çok azı bundan etkilenir. Bu zorluklarla baş edebiliriz. Çok az insanın biyolojik engelleri vardır.

learning to learn network for low skilled senior learners Sonuç ! Bazılarının neden başarılı bazılarının neden başarısız olduğunu öğrendiniz. Başarısız olanlar zekice öğrenmeyenler; aptalca öğrenenlerdir. Buna göre, eğer zekayı eylemlerin tekrar şekillendirilmesi olarak düşünürseniz – bir şeyi yapma şekli– bu sizi başarılı kılar ve motive eder. Başarısız olanlar akademik öğrenmeyi seçim zekice öğrenmeyenlerdir. Onlar başka şeylere odaklanırlar. Zeka eylemleri kalitesini gösterir; öğrenme yolunuzu. Dilekler!

learning to learn network for low skilled senior learners Soru IQ testlerinin akademik başarıyı nasıl ölçtüğünü görmek için çok eski bir testi kullanıyoruz– sadece zeka bağlamında değil, sosyal ve kültürel bağlamda da IQ testinde kullanılan bir soru aşağıdadır Resmi tanımlayın

learning to learn network for low skilled senior learners Çözüm! Doğru cevaplar: Avrupa bayrağı. Yanlış cevaplar: kutup, çubuk; posta, halı; kilim. Bu soru bir çocuğa Avrupa Birliği bayrağını tanımlaması için sorulur. Bu test açıkça bir çocuğun Avrupa’nın kültürel ve politik yaşamına ne kadar adapte olduğunu görmek amacıyla yapılmıştır. Eğer bu çocuk Avrupa’ya henüz göç etmiş biriyse bunu bilemeyebilir. Bu soru ‘Avrupa’ya yeni mi göç ettiniz?’ şeklinde sorulabilir. “Avrupa’ya yeni mi göç ettiniz?”

learning to learn network for low skilled senior learners Öğrendiklerimiz IQ testleri doğuştan zekayı ölçmez- kültürel öğrenmeyi ölçer.Bu test okul başarısı için mükemmel olabilir:eğer siz bir göçmenseniz, fakirseniz ya da siyahsanız, muhtemelen bir Avrupalı beyaz ve zenginden önce okuldan ayrılacaksınız. IQ testleri doğuştan gelen zekayı ölçmez