learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme Öğrenmek hayal ettiğinizden daha kolaydır This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.
learning to learn network for low skilled senior learners Bu dersin sonunda … Zekanın sadece bir davranış şekli olduğunu, bir özellik olmadığını, Öğrenmenin zekice nasıl yapılabileceğini, Öğrenmenin bir çok zekice ve sessizce yolu olduğunu öğreneceğiz.
learning to learn network for low skilled senior learners Soru Çocukken öğretmenleriniz ve aileleriniz bazı çocukların zeki bazılarınınsa sessiz olduklarını iddia ederlerdi, değil mi? Zeki ya da Sessiz?
learning to learn network for low skilled senior learners Çözüm! Evet, onlar bilinçsizce çok büyük bir hata yapıyorlardı.! Aslında, zihnimizin sınırlarının ne kadar zekaya sahip olduğumuzla nasıl bir ilgisi olduğunu kanıtlamamız gerekiyor.. Zihnimizin sınırları zekamızla ilgili değildir.
learning to learn network for low skilled senior learners Görüş Zekanın bir insanın değişmez bir özelliği olduğu düşüncesi var. Zeka değişmez bir özellik değildir.
learning to learn network for low skilled senior learners Görüş Zekanın bu kavramı, öğrenmenin bir eylem olmadığı anlamına geliyor; bu sizin kontrolünüz dışında sizin başınıza gelen bir şey. Bu öğrenme yeteneğinin sizin kontrolünüz dışında olduğu anlamına geliyor- siz kendi öğrenme kapasitenizi geliştiremezsiniz. Kendi öğernme kapasitenizi geliştirebilirsiniz.
learning to learn network for low skilled senior learners Görüş Bu tıpkı bağışıklık sistemi gibidir: bazı insanlar iyi bir bağışıklık sistemine sahiptirler, bazıları değildir; tıpkı bazılarının uzun olduğu bazılarının olmadığı gibi. Bunların hepsi bizim kontrolümüzün dışında. Bizler doğuştan sahip olduğumuz zekayla çaresiz kurbanlarız. Bizler çaresiz kurbanlar değiliz!
learning to learn network for low skilled senior learners Anahtar görüş Bizler doğuştan zeki ya da değil diye işaretlenmedik.. Bu öğernme kapasitemizin belirli sınırlarının olmadığı anlamına geliyor. Öğrenme kapasitemizi sınırlayan önceden belirlenmiş değişmez sınırlar yoktur!
learning to learn network for low skilled senior learners Görüş Zeka bir davranış özelliğidir, insanlar için değil; sonuç olarak bir şeyleri ‘zekice’ ya da ‘aptalca’ yaparsınız. Bir şeyleri zekice ya da aptalca yaparsınız!
learning to learn network for low skilled senior learners Örnek Bir eylem zekice ya da aptalca yapılır.: -Çocuklarınızla ilişkilerinizi aptalca ya da zekice idare edersiniz. -Arabanızı aptalca ya da zekice yıkarsınız. -Alışverişi aptalca ya da zekice yaparsınız. -Birileriyle aptalca ya da zekice tartışırsınız. -Sağlığınızla aptalca ya da zekice ilgilenirsiniz. -Çocuklarınızla aptalca ya da zekice ilgilenirsiniz. Arabayı zekice ya da aptalca sürmek
learning to learn network for low skilled senior learners Anahtar görüş Her şey aptalca ya da zekice yapılabilir. Bu yüzden zeka okulla sınırlanamaz. Okul dahil her şeyi aptalca y da zekice yapabilirsiniz. Zeka okulla sınırlandırılamaz.
learning to learn network for low skilled senior learners Görüş Ve bu öğrenme her türlü öğrenmeyi kapsar sadece okulda olan somut öğrenmeyi değil. Bu öğrenme biçimi nasıl espri yapacağımız, nasıl flört edeceğimizi, gece nasıl uyuyacağımızı, ya da telefonda nasıl konuşacağımızı kapsar. Öğrenme her şeyi öğrenmeyi içerir
learning to learn network for low skilled senior learners Görüş Bizim asıl ilgilendiğimiz öğrenmeyi nasıl zekice yapacağımızdır. Bunun bir çok yolu vardır.bazı insanlar zekice öğrenerek başarılı olur, diğerleri aptalca öğrenerek başarısız olurlar. Nasıl zekice öğreniriz ?
learning to learn network for low skilled senior learners Görüş Bu arada,zekanın doğuştan gelen biyolojik bir yetenek olmadığı, biyolojik yapımızın hiç etkisi olmadığı anlamına gelmiyor. Bazı biyolojik nedenlerin öğrenmeyi zorlaştırdığını kabul ediyoruz– disleksi hastası gibi – ama nüfusun çok azı bundan etkilenir. Bu zorluklarla baş edebiliriz. Çok az insanın biyolojik engelleri vardır.
learning to learn network for low skilled senior learners Sonuç ! Bazılarının neden başarılı bazılarının neden başarısız olduğunu öğrendiniz. Başarısız olanlar zekice öğrenmeyenler; aptalca öğrenenlerdir. Buna göre, eğer zekayı eylemlerin tekrar şekillendirilmesi olarak düşünürseniz – bir şeyi yapma şekli– bu sizi başarılı kılar ve motive eder. Başarısız olanlar akademik öğrenmeyi seçim zekice öğrenmeyenlerdir. Onlar başka şeylere odaklanırlar. Zeka eylemleri kalitesini gösterir; öğrenme yolunuzu. Dilekler!
learning to learn network for low skilled senior learners Soru IQ testlerinin akademik başarıyı nasıl ölçtüğünü görmek için çok eski bir testi kullanıyoruz– sadece zeka bağlamında değil, sosyal ve kültürel bağlamda da IQ testinde kullanılan bir soru aşağıdadır Resmi tanımlayın
learning to learn network for low skilled senior learners Çözüm! Doğru cevaplar: Avrupa bayrağı. Yanlış cevaplar: kutup, çubuk; posta, halı; kilim. Bu soru bir çocuğa Avrupa Birliği bayrağını tanımlaması için sorulur. Bu test açıkça bir çocuğun Avrupa’nın kültürel ve politik yaşamına ne kadar adapte olduğunu görmek amacıyla yapılmıştır. Eğer bu çocuk Avrupa’ya henüz göç etmiş biriyse bunu bilemeyebilir. Bu soru ‘Avrupa’ya yeni mi göç ettiniz?’ şeklinde sorulabilir. “Avrupa’ya yeni mi göç ettiniz?”
learning to learn network for low skilled senior learners Öğrendiklerimiz IQ testleri doğuştan zekayı ölçmez- kültürel öğrenmeyi ölçer.Bu test okul başarısı için mükemmel olabilir:eğer siz bir göçmenseniz, fakirseniz ya da siyahsanız, muhtemelen bir Avrupalı beyaz ve zenginden önce okuldan ayrılacaksınız. IQ testleri doğuştan gelen zekayı ölçmez