Gelin şimdi şu söyleyeceklerimi birlikte değerlendirelim; Müşteriler Meslek mensubunu seçerken Nelere Dikkat Etmeli? Muhasebe ve denetim hizmetlerinin.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Danışman : Mehmet KÖRPİ
Advertisements

HASSAS GÖREV Hakan YÜKSEL Mart.
Adım Adım Kurumsallaşma
Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu Mali Denetimi Visa Paajanen.
R.Gazete No R.G. Tarihi: İşyeri hekimi: İş sağlığı ve güvenliği alanında görev yapmak üzere Bakanlıkça yetkilendirilmiş işyeri hekimliği.
Kalite Kavramı.
HİZMETLERİMİZ İthalat, İhracat, Transit Gümrük İşlemleri,
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
GELECEĞİ TAHMİN ETMENİN EN İYİ YOLU ONU YARATMAKTIR…
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
MUHASEBENİN TEMEL KAVRAMLARI
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
N Para ve sermaye piyasaları n Yatırımlar n İşletme Finansı Finans birbiriyle ilgili üç alanı içerir:
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
3. YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK DENETİM VE TASDİK SEMPOZYUMU
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
24 Kalite yönetimi.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Sunanın Adı | Şirket Adı
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
KÜTÜPHANELERDE BÜTÇE YÖNETİMİ
TEDARİK (SATINALMA) TEDARİK FONKSİYONU:
Şişecam S ayısal Yönetimle Verim VIII. "Türkiye'de İnternet" Konferansı 20 ARALIK 2002 Canan Özcan Türkiye Şişe ve Cam Fab. A.Ş.
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
HİZMET SİSTEMİNİN KURULMASI
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
STOK MALİYETİ.
VERİMLİLİK ARTIRMA TEKNİKLERİ
MUAYENE KABUL İŞLEMLERİ
İŞLETMELERİN KURULUŞU
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
Sistem Analizi Sistem Analisti
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan
Girişimcilik.
HİZMET KALİTESİ.
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
MUHASEBE DENETİMİ 6. HAFTA.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
Sermaye Piyasası ve Meslek İlişkisi DOÇ. DR. SERHAT YANıK İSTANBUL ÜNIVERSITESI SIYASAL BILGILER FAKÜLTESI.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
MUHASEBEYE GİRİŞ.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Devlet Muhasebe Standartları
KKTC GİRİŞİMCİLİK PROJESİ - ÖNCELİK 2 İŞ PLANI
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
YRD.DOÇ.DR(YMM-BD-DU) E.YASEMİN YEGİNBOY
Şirket Adı İş planı sunusu.
Şirket Adı İş Planı.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
KKTC’DE GİRİŞİMCİLİK PROJESİ
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
6. HAFTA KALİTE MALİYETLERİ.
KKTC GİRİŞİMCİLİK PROJESİ - ÖNCELİK 2 İŞ PLANI
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Gelin şimdi şu söyleyeceklerimi birlikte değerlendirelim; Müşteriler Meslek mensubunu seçerken Nelere Dikkat Etmeli? Muhasebe ve denetim hizmetlerinin bazı önemli özellikleri bulunmaktadır. Örneğin; Bu finansal hizmetler soyuttur. Dolayısıyla, alınan hizmetin ne derece kaliteli olduğunu anlamak çok kolay değildir.

Kaliteyi, hizmeti sunan Meslek mensubu ve onun personeli belirler. Hizmet esnasında yapılan hata ve ihmallerin ortadan kaldırılması, d ü zeltilmesi ve hizmetin yeniden sunulması ç ok g üç t ü r. M ü şterilerin “ numune mal ” gibi bir “ö rnek hizmet ” bulmaları olanağı ç ok sınırlıdır. Hizmetin stoklanması s ö z konusu değildir. M ü şteri talebi, Meslek mensubunun sunum kapasitesini aştığı taktirde bazı m ü şteriler yeterince hizmet alamayacağından hayal kırıklığı yaşamaları m ü mk ü nd ü r. Hizmet sunumu aracısız ger ç ekleşeceğinden meslek mensubunun ç alıştırdığı ekip ve personelin eğitimi, tecr ü besi, sayısı ve kalitesi son derece ö nemlidir.

Müşteri Meslek mensubundan Ne İstemeli ve Neden Memnun Kalmalı? Sözleşme yapılan meslek mensubundan öncelikle mevzuata uygun işlem yapması ve yükümlülükler konusunda doğru bir biçimde bilgilendirme ve yönlendirme yapması istenmelidir. Diğer taraftan iyi bir meslek mensubu, işletmenin belge akışını kolaylaştırır, raporlama hedefli mali tabloları hazırlar, finansal analiz ve mali duruma ilişkin yorum ve önerilerde bulunur. Müşteriler bu ve benzeri hizmeti veren Meslek mensubu seçmelidirler.

Müşteri Fiyat Rekabeti Yapan veya Kalite Artırarak Rekabet Yapan Meslek mensubundan hangisini tercih etmeli. Meslek mensubunun verdiği hizmet için talep ettiği fiyat, kalitesinin de simgesi olabilir. Sunduğu hizmeti çeşitlendiren, örneğin; müşterilerine ekonomi, sektör ve işletmenin mali durumunu etkileyecek konular hakkında bilgi sunan bir meslek mensubunun daha yüksek fiyat talep etmesi normaldir.

Mali m ü şavirlik işletmesinde maliyetler sunulacak hizmette en ö nemli maliyet “ bilgi ” dir. Ü cret farklılıkları da en fazla bu noktada ortaya ç ıkar. Meslek mensubu, vereceği hizmetler i ç in ç eşitli dergileri, gazetelerdeki haberleri, bilimsel yazıları v.b. izlemek zorundadır. Bu, en temel maliyettir. Kaliteye bağlı olarak istenen ü cret, m ü kellefe sunulacak “ değer ” ile doğrudan ilgili olmalıdır. Bilimsel ve hukuki bilgisi y ü ksek olan meslek mensubu, “ü cretini hak edendir ”

Meslek mensubunun Personel Kalitesi de Araştırılmalı Personel, müşteri tatmininin en ö nemli aracıdır. Müşteriler ç alışacakları meslek mensubunun personellerinin kalitesi konusunda da araştırma yapmalıdırlar. Hizmeti yerine getiren ve sunan, işyerinde ne denli huzurlu ve mutlu olursa, bu ö zelliklerini iş verimliliği olarak yansıtır. O halde Müşterilerin sadece müşteri tatmini değil, personel tatmini ü zerinde duran Meslek mensuplarını tercih etmelerinde fayda vardır.

M ü şteriler ç alışacakları meslek mensubunun personeli ile ilgili şu sorulara cevap aramalıdır: B ü roda yeterli sayıda personel var mı? Personelin mesleki eğitimi yeterli mi? Personele yetki devri yapılmış mı? Meslek mensubu personelini motive edebiliyor mu?

Müşteri M eslek mensubunun B ü rosunun Fiziksel Varlıklarını ve Teknoloji Altyapısını Değerlendirmelidir. M eslek mensubu b ü rosunun temizliği, d ü zeni, b ü ro donanımı, kullanılan makine ve techizat, personelin giyimi vb. hususlar, M eslek mensubunun işine verdiği değerin aynasıdır. M eslek mensubunun bilgisayar programlarına olan hakimiyeti ve işinde bunları kullanma becerisi de yaptığı hizmetin kalitesini artırır.

Meslek mensubu İşini Yaparken Hangi S ü re ç leri Uyguluyor? Meslek mensubu hizmetini yerine getirirken doğruluk, hız ve zamanlaması ö nemlidir. Ö rneğin, beyannamelerin doğru zamanda teslim edilmesi, kayıtların doğru ve d ü zenli yapılması, raporlamaların d ö nemleri ge ç meden sunulması gibi hususlarda, diğer Meslek mensuplarına g ö re daha iyi olan Meslek mensubu tercih edilmelidir.

M ü şterilerin bu ve benzeri konularda araştırma yaparak ç alışacakları meslek mensubunu se ç meleri de kalitenin artmasında önemli bir etken olacaktır sanırım.