Prof Dr Süheyla ÜNAL. Hedefler Bu sunumun sonunda katılımcılar yakın geleceğin gerektirdiği öğrenme ortamı ve koşulları konusunda değişimin gerekliliğini.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
HAZIRLAYAN HÜLYA ZOBU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ İ.Ö
İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı Sanat ve Tasarım Bölümü
İNTERNETİN ZARARLARI.
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HALİL TAŞEL GÖKHAN ÖZENÇ YASİN KAYIŞ TURAN ACAR
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
21. Yüzyıl becerileri.
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
21. Yüzyıl Öğreneni.
ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI SUNUMU
Interaktif Akıllı Tahta Uygulamaları ve Matematik
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Paradigmalar. Paradigmaları m ız Değişmiyor mu? 21. Yüzyıl Öğreneni.
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
Cerrahpaşa’da kayboldum İntörn Dr.Aslı Tıp Eğitiminde Etik Paneli
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
PEER SUPPORT TEAM.
İNTERNETİN ZARARLARI.
Bilgisayar Destekli Eğitim
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
HAVA DURUMU VE MEVSİMLER
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Eğitim ve Toplumsal Değişme
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Sembolik Düşünce Nedir
21. Yüzyıl nasıl bir insan istiyor?
Alana Yönelik Teknoloji Eğitimi
STEM ECOSYSTEMS « « STEM öğrenme ortamları ve içeriklerini oluşturuyoruz.
ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI SUNUMU
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
Teknoloji ve tasarım dersi
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
WEB 2.0 ARAÇLARI.
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
SİBER ÇAĞ SİBER GENÇLİK Prof Dr Süheyla Ünal İnönü Üniversitesi
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Hazırlayan ve Sunan: Gökçe PINAR JENERASYON TEORİSİ.
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
Programdan Sorular.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
21. YY BECERİLERİ.
Medya OkuryazarlIğI.
STEM NEDİR? SUNU rehberlikservisim.com.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Prof Dr Süheyla ÜNAL

Hedefler Bu sunumun sonunda katılımcılar yakın geleceğin gerektirdiği öğrenme ortamı ve koşulları konusunda değişimin gerekliliğini farkedecek Yeni kuşağın öğrenme tarzına uygun olarak eğitim süreçlerinde yenilik yapmanın kaçınılmazlığı gerçeği ile yüzleşecektir…

Tarım Toplumundan Bilişim Toplumuna Tarım Toplumu: Ürün: Tarım Ürünleri Sermaye: Toprak Bilginin katlanma hızı:1000 yıl Endüstri Toplumu: Ürün: Endüstri Ürünleri Sermaye: Fabrika Bilginin katlanma hızı:100yıl Bilişim Toplumu:2009 Ürün: Bilgi Sermaye: İnsan Bilginin katlanma hızı:11 saat 1930  30 yılda 1970  7 yılda 2000  1 yılda (Bontis, 2002):

Akışlar Çağı - Ağ toplumu Teknoloji “akış”ı yarattı – yeni bir “zihin” – yeni bir “yaşam tarzı” – yeni bir “sosyal yapı” “hızlı, esnek, akışkan” Castels 2001

Akış çağının gençliği Bilgisayar ve internet ortamında, bilgisayar oyunlarıyla sanal ortamda büyüdüler O nedenle metinden okumak ya da anlatılanı dinleyerek öğrenmek yerine görsel örnekler, daha az metin, daha az dinleme istiyorlar 24/7 iletişim içinde (iletişim araçları ile) etkileşim halinde olmayı istiyorlar

Akış çağının gençliği Yavaş gidişten hoşlanmıyorlar, gecikmeye tahammülleri yok İstedikleri herşey hemen şimdi olsun istiyorlar, engeli tolere edemiyorlar Aşırı korunarak, kollanarak, değer verilerek, iyilikleri ön planda tutularak büyüdüler “Özel” olduklarına inanıyorlar Özgüvenleri yüksek Başarıya odaklılar

Akış çağının gençliği Daha fazla bilgi kaynağına ulaşabiliyorlar Daha hızlı karar alıyorlar Birden fazla işi aynı anda yapabiliyorlar Metinden çok grafikten anlıyorlar Gerçek yerine sanalı tercih ediyorlar Oyun aracılığı ile öğrenmeyi seviyorlar Dikkat süreleri çok kısa Kısa zamanda sıkılıyorlar

UNESCO’nun 21. yüzyıl eğitim hedefi Bilmeyi öğrenme Yapmayı öğrenme Olmayı öğrenme Birlikte yaşamayı öğrenme

21. Yüzyıl becerileri Bilgi ve medya okuryazarlığı İletişim becerileri Eleştirel düşünme ve sistem düşüncesi Problem belirleme, formülleştirme ve çözme Yaratıcılık ve entelektüel merak

21. Yüzyıl becerileri Kişiler arası ve işbirliği becerisi Kendi kendini yönetme Sorumluluk ve uyum becerisi Sosyal sorumluluk

Bilgi hızla artmakta olduğu için eğitimde bilginin aktarılmasından çok, – gerekli ve uygun bilgiye ulaşma, – sorun çözme, – yaratıcı, rasyonel ve eleştirel düşünmeyi geliştirerek – öğrenmeyi öğretmek günümüz eğitiminin temel ilkesi haline gelmiştir. Öğrenmeyi öğretmek

Bilgi çağında yaşayanların bilgiye erişme yollarını bilmeleri ve bu bilgileri kullanabilmeleri gereklidir

Yüksek öğretimde değişim Bilimi ve fakültelerin rollerini yeniden tanımlamak Müfredat reformu Toplumla işbirliği yapmak Kampüsü yeniden düzenlemek Zaman ve mekanı genişletmek/aşmak

Bilişim çağında tıp eğitimi Bilgi yönetimi Öğrenmeyi öğrenme Problem temelli Kanıta dayalı

Çağdaş tıp eğitimi Tıp eğitimi dinamik bir süreçtir Küçük grup eğitimlerine ağırlık verme Ayaktan hastalarla daha çok zaman geçirme Standardize ve simüle hastalarla eğitim Sanal hastalar ve bilgisayarlı maketler Toplumun ihtiyaçlarını takip etme Kanıta dayalı tıp uygulaması

Simulasyon

Üç boyutlu anatomi

Multiple users (players) One 3D space Sanal Acil Servis

Sonsöz Değişim kaçınılmaz, değişimi uygun bir şekilde “yönetmek” önem taşıyor Ya değişim karşısında proaktif davranacağız, ya da değişimin bizi yıkıma uğratmasını bekleyeceğiz Sosyal ve ekonomik değişimin “insanca” koşullarda gerçekleşmesi için değerlere ve etiğe bağlı kalacağız

“Eğer geleceğin bir parçası olmazsanız, tarih olursunuz” Abbott